minienthe Skrevet 10. november 2013 #4341 Del Skrevet 10. november 2013 Selv takker jeg nesten alltid nei til å få pakket inn varer siden jeg pakker penere enn ni av ti butikkansatte. samme her, har som oftest et tema på gavene mine og. trivelig at de spør men jeg foretrekker å ordne det selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 10. november 2013 #4342 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) samme her, har som oftest et tema på gavene mine og. trivelig at de spør men jeg foretrekker å ordne det selv Haha, jeg tror nok også at ni av ti av mine kunder pakker penere enn jeg gjør.. Nemlig pga jeg prøver å skynde meg, da ting skal gå fort. (+ at jeg ikke akkurat er et naturtalent) Blir bare ikke så pent som når jeg setter med ned hjemme og pakker i fred og ro Har blitt noen pinlige situasjoner før, når kunder har kommentert at jeg ikke var så flink til å pakke (på tross av at jeg gjør mitt beste)... Endret 10. november 2013 av Amananas 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 10. november 2013 #4343 Del Skrevet 10. november 2013 Haha, jeg tror nok også at ni av ti av mine kunder pakker penere enn jeg gjør.. Nemlig pga jeg prøver å skynde meg, da ting skal gå fort. (+ at jeg ikke akkurat er et naturtalent) Blir bare ikke så pent som når jeg setter med ned hjemme og pakker i fred og ro Har blitt noen pinlige situasjoner før, når kunder har kommentert at jeg ikke var så flink til å pakke (på tross av at jeg gjør mitt beste)... Husker noen sånne fra jeg jobba i lekebutikk... Hvis de ikke er fornøyd med innpakninga kan de bare ta den med seg hjem da vel? Er jo ikke sånn at alle som jobber i butikk automatisk blir pakkemestere! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. november 2013 #4344 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg pakker aldri inn for kunder. Skulle gjerne gjort det, men jeg er virkelig elendig til det. De fleste tar det fint, og gjør det selv. Om det f.eks kommer en eldre dame, som sliter med det p.g.a stive fingre eller noe får jeg en kollega til å gjøre det for henne. I går var det en dame som kom inn like før stengetid. Og hun nektet å gå sin vei. Var ikke noe problem at hun ville finne noen ting og betale for dem. Men når klokken er 5 minutter over stengetid, og hun fremdeles ikke er ferdig. For hun vil bare titte litt, og vi måtte da forstå at hun hadde dårlig tid (Hvorfor går du rundt her og suller da?) Til slutt tok jeg en spansk en og sa at alarmen gikk på automatisk om 3 minutter. Da fikk hun fart på seg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Earth Skrevet 10. november 2013 #4345 Del Skrevet 10. november 2013 Jobber på vinmonopolet, og der er det jammen mange rare mennesker som tar seg turen: Sinnatagg nr 1. En mann kom spankulerende inn i butikken, han har en nokså streng og sint gange mot meg. Kunde: Ikke si at dere er utsolgt for 70 cl med Galliano i dag også?! Meg: Har du sett i hylla? Kunde: Nei? Vi går begge bort til hylla og ser Meg: Ja da er vi dessverre utsolgt for 70 cl med Galliano, men vi har 50 cl. Kunde: Ja da skal jeg ha to 50 cl med Galliano til prisen av en stor! Meg: På polet pruter vi ikke, du betaler det varen(e) koster. Kunde: Det nekter jeg. Meg: Javel, da blir det vel ikke noe Galliano på deg i dag ser det ut som Kunde: hør nå her.... Meg: Avbryter kunden, hvis du har noe du skal klage på av varer eller priser, sitter nestlederen i kassen der nede. Deretter gikk jeg vekk fra kunden. Kunden: Gikk ned til nestlederen og der ble han stående en stund gitt. Jeg har sett meg lei på at kunder skal klage til meg som ikke styrer varebestillingene eller prisene på polet. Derfor henviser jeg alltid kunden(e) til sjefen eller nestlederen. Veldig grei løsning for min del. Sinnatgg nr 2. Jeg stod og pakket ut noe varer, da en dame som tydeligvis var preget av overgangsalderen, huket tak i meg. Kunde: Hvor mange glass får man ut av en flaske med portvin? Meg: Det kommer ann på størrelsen på flasken. Kunde: JA hvor mange glass regner du at jeg får ut av flasken med PORTVIN? Meg: Det kommer helt ANN PÅ STØRRELSEN PÅ FLASKEN! Kunde: Hør nå hva jeg spør om, jeg vil vite hvor mange glass jeg får ut av en flaske med portvin? Meg: Begynner å bli rimelig lei damen, jeg peker på portvinsflaskene og forteller henne at de kommer i ulik størrelse, skal du ha den, den eller den størrelsen? Kunde: Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg spør etter? Meg: Det gjør jeg, men du skjønner tydeligvis ikke at innholdet i de forskjellige flaskene, med de forskjellige størrelsene ikke utgjør samme volum av innholdet. En liten flaske har mindre innhold enn en stor flaske. Kunde: Åja, jeg vil ha den minste flasken. Meg: Da får du ca ... fulle glass. Kunde: Ja det var da vel ikke så vanskelig å svare på? Meg: Hadde du formulert deg på en forståelig måte, ville svaret vært deretter! Jeg måtte ta meg en pust på lageret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. november 2013 #4346 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Jobber på vinmonopolet, og der er det jammen mange rare mennesker som tar seg turen: Sinnatagg nr 1. En mann kom spankulerende inn i butikken, han har en nokså streng og sint gange mot meg. Kunde: Ikke si at dere er utsolgt for 70 cl med Galliano i dag også?! Meg: Har du sett i hylla? Kunde: Nei? Vi går begge bort til hylla og ser Meg: Ja da er vi dessverre utsolgt for 70 cl med Galliano, men vi har 50 cl. Kunde: Ja da skal jeg ha to 50 cl med Galliano til prisen av en stor! Meg: På polet pruter vi ikke, du betaler det varen(e) koster. Kunde: Det nekter jeg. Meg: Javel, da blir det vel ikke noe Galliano på deg i dag ser det ut som Kunde: hør nå her.... Meg: Avbryter kunden, hvis du har noe du skal klage på av varer eller priser, sitter nestlederen i kassen der nede. Deretter gikk jeg vekk fra kunden. Kunden: Gikk ned til nestlederen og der ble han stående en stund gitt. Jeg har sett meg lei på at kunder skal klage til meg som ikke styrer varebestillingene eller prisene på polet. Derfor henviser jeg alltid kunden(e) til sjefen eller nestlederen. Veldig grei løsning for min del. Sinnatgg nr 2. Jeg stod og pakket ut noe varer, da en dame som tydeligvis var preget av overgangsalderen, huket tak i meg. Kunde: Hvor mange glass får man ut av en flaske med portvin? Meg: Det kommer ann på størrelsen på flasken. Kunde: JA hvor mange glass regner du at jeg får ut av flasken med PORTVIN? Meg: Det kommer helt ANN PÅ STØRRELSEN PÅ FLASKEN! Kunde: Hør nå hva jeg spør om, jeg vil vite hvor mange glass jeg får ut av en flaske med portvin? Meg: Begynner å bli rimelig lei damen, jeg peker på portvinsflaskene og forteller henne at de kommer i ulik størrelse, skal du ha den, den eller den størrelsen? Kunde: Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg spør etter? Meg: Det gjør jeg, men du skjønner tydeligvis ikke at innholdet i de forskjellige flaskene, med de forskjellige størrelsene ikke utgjør samme volum av innholdet. En liten flaske har mindre innhold enn en stor flaske. Kunde: Åja, jeg vil ha den minste flasken. Meg: Da får du ca ... fulle glass. Kunde: Ja det var da vel ikke så vanskelig å svare på? Meg: Hadde du formulert deg på en forståelig måte, ville svaret vært deretter! Jeg måtte ta meg en pust på lageret... Fantastisk kommentar Kan jeg spørre deg om noe, siden du jobber på vinmonopolet. Jeg ser yngre ut enn jeg er, og viser derfor alltid leg uoppfordret. En gang fikk jeg kjærlighet-på-pinne for det. Ville min bestemor på 78 år også fått kjærlighet-på-pinne om hun viste leg uoppfordret? Endret 10. november 2013 av The Kitten 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Earth Skrevet 10. november 2013 #4347 Del Skrevet 10. november 2013 Fantastisk kommentar Kan jeg spørre deg om noe, siden du jobber på vinmonopolet. Jeg ser yngre ut enn jeg er, og viser derfor alltid leg uoppfordret. En gang fikk jeg kjærlighet-på-pinne for det. Ville min bestemor på 78 år også fått kjærlighet-på-pinne om hun viste leg uoppfordret? Absolutt! Vi har en del eldre som viser leg da de syns det er stas! Den eldste jeg har gitt kjærlighet til, var ei dame på 90 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 10. november 2013 #4348 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg pakker aldri inn for kunder. Skulle gjerne gjort det, men jeg er virkelig elendig til det. De fleste tar det fint, og gjør det selv. Om det f.eks kommer en eldre dame, som sliter med det p.g.a stive fingre eller noe får jeg en kollega til å gjøre det for henne. I går var det en dame som kom inn like før stengetid. Og hun nektet å gå sin vei. Var ikke noe problem at hun ville finne noen ting og betale for dem. Men når klokken er 5 minutter over stengetid, og hun fremdeles ikke er ferdig. For hun vil bare titte litt, og vi måtte da forstå at hun hadde dårlig tid (Hvorfor går du rundt her og suller da?) Til slutt tok jeg en spansk en og sa at alarmen gikk på automatisk om 3 minutter. Da fikk hun fart på seg. Hvis det er vanlig at arbeidsplassen din pakker inn for kunder som ønsker det, så er det da din jobb å lære deg hvordan du får det til. At du er elendig til det er jo bare en unnskyldning, er jo bare å øve hjemme i så fall. Pakkene trenger virkelig ikke se perfekt ut heller. Hvis jeg hadde fått et nei av kassadamen på Nille på en stille og rolig dag med null kunder bak meg, til å pakke inn en liten gave, bare fordi hun ikke føler seg flink nok til det...Vel, da hadde jeg mildt sagt blitt rimelig irritert. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. november 2013 #4349 Del Skrevet 10. november 2013 Hvis det er vanlig at arbeidsplassen din pakker inn for kunder som ønsker det, så er det da din jobb å lære deg hvordan du får det til. At du er elendig til det er jo bare en unnskyldning, er jo bare å øve hjemme i så fall. Pakkene trenger virkelig ikke se perfekt ut heller. Hvis jeg hadde fått et nei av kassadamen på Nille på en stille og rolig dag med null kunder bak meg, til å pakke inn en liten gave, bare fordi hun ikke føler seg flink nok til det...Vel, da hadde jeg mildt sagt blitt rimelig irritert. Det er ikke en del av jobben min. Så da får man heller bare bli så irritert man vil. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 10. november 2013 #4350 Del Skrevet 10. november 2013 Det er ikke en del av jobben min. Så da får man heller bare bli så irritert man vil. Hvis en kollega må gjøre det for deg så er det jo tydeligvis det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. november 2013 #4351 Del Skrevet 10. november 2013 Hvis en kollega må gjøre det for deg så er det jo tydeligvis det. Eh nei, det er ikke en del av jobben til noen av oss. Og jeg spør bare i ytterst sjeldne tilfeller. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger vi pakker inn for kunder iløpet av ett år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 10. november 2013 #4352 Del Skrevet 10. november 2013 Eh nei, det er ikke en del av jobben til noen av oss. Og jeg spør bare i ytterst sjeldne tilfeller. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger vi pakker inn for kunder iløpet av ett år. Ok...Men sånn ut i fra denne tråden så er vel ikke du den som yter best service til folk akkurat. Du fremstår rimelig frekk i veldig mange av tilfellene du nevner her i tråden. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. november 2013 #4353 Del Skrevet 10. november 2013 Ok...Men sånn ut i fra denne tråden så er vel ikke du den som yter best service til folk akkurat. Du fremstår rimelig frekk i veldig mange av tilfellene du nevner her i tråden. Jada, jada. Gå og hakk på noen andre du. God natt! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiak Skrevet 10. november 2013 #4354 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg: *Scanner varer* Var det alt? Kunde: Ja, også skal jeg ha... Jeg: .... x.x Haha, den er typisk. Jeg hilser på alle kundene jeg rekker å hilse på, med et "Hei! Trenger du noe hjelp?" (eller lignende, det høres bedre ut på nordnorsk ). Og hver tiende gang svarer kunden "Nei! Men jeg lurte på om du har den boken ...". 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 11. november 2013 #4355 Del Skrevet 11. november 2013 Haha, den er typisk. Jeg hilser på alle kundene jeg rekker å hilse på, med et "Hei! Trenger du noe hjelp?" (eller lignende, det høres bedre ut på nordnorsk ). Og hver tiende gang svarer kunden "Nei! Men jeg lurte på om du har den boken ...". Bare hver tiende? Jeg føler det er annenhver kunde! Den typiske hendelsen er såher: Meg: Hei, kan jeg hjelpe deg? Kunde: Nei takk, jeg bare kikker. Meg: Det skal du få lov til Bare gi et vink om du trenger hjelp etterhvert! Kunde: Takk. I det jeg snur meg for å snakke med andre kunder eller jobbe med noe annet kommer det "du forresten" eller "men jeg bare lurte på en ting"... Selv om du bare har et enkelt spørsmål og du ikke har tenkt å kjøpe noe, så har du lov å stille det spørsmålet når jeg spør om du trenger hjelp, i stedet for å vente til jeg er på vei bort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 11. november 2013 #4356 Del Skrevet 11. november 2013 Smiler litt av dere som nevner innpakning... Vi er vant med at vi alltid sier ja om kunden vil ha ting pakket inn, så får de heller bare angre seg om de ikke er fornøyde. Derimot bruker jeg å fylle opp med varer rundt pakkedelen av kassa, slik at de ikke kan henge over meg når jeg prøver så godt jeg kan, for da blir jeg stressa... Den verste kommentaren var likevel hun som svarte at "såklart må du pakke inn til meg!", og når hun hang over disken og stirra (selv om jeg prøvde å skjule ting så godt jeg kunne) utbrøt hun "du hadde ikke noe særlig fin tape da!" *glefs* Vi har sikkert kun de billigste produktene, og hvis typen tape betyr noe så kan du pakke selv! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 11. november 2013 #4357 Del Skrevet 11. november 2013 Bar: Ble ferska en med falsk leg som var under 18. Da vakta skulle ta seg en prat med han spurta han som faen og ble snappa opp av politi som var i nærheten. Gutten sendte også en ganske slem melding til vakta på facebook etter han hadde blitt kjørt hjem av politi (han visste hvem vakta var). Gutten ble anmeldt av baren. Noen dager senere ringer mora til gutten og er sur fordi at sønnen hennes ble anmeldt for å bruke falsk leg! Er det mulig...? Hadde det vært min sønn hadde jeg gladelig sett at den bota kom i posten så han lærte av det! Da jeg jobbet som butikksjef opplevde jeg at en far kom og skjelte meg ut for at vi hadde anmeldt sønnen hans for butikktyveri. Vi tok ham på fersken + at overvåkingskameraet hadde fanget det opp, men han synes jeg var vanskelig og var forbannet for at jeg ødela fremtiden til sønnen hans. Svaret mitt: "Å stjele er ulovlig og nå må sønnen din ta konsekvensene av å ha brutt loven. Det er ikke jeg som ødelegger fremtiden til sønnen din, det gjorde han når han valgte å stjele." *Bygger butikk. Gitteret er nede, det er titusen pappesker, masse varer på gulvet og ingen i hyllene. Utenfor står en svær liftgreie og man komme nesten ikke frem til gitteret engang* "Hallo, har dere åpent eller?" Åååååå....det der skjedde mer enn en gang når vi bygget om butikken jeg jobbet i for noen år siden. Fasaden var dekket av et digert banner hvor det stod at vi var stengt pga ombygging og dato/tidspunkt for nyåpning. Til tross for dette skjedde det mer enn en gang at noen klarte å forville seg innunder banneret og det halvstengte gitteret og felles for dem var at de var veldig overrasket over at butikken var en byggeplass og at vi var stengt... Hmm...når du bokstavelig talt må krabbe for å komme inn i butikken burde det kanskje ringe en bjelle om at det ikke er åpent?? Spørs jo litt hvor man jobber hen også da... En lekebutikk er det ganske vanlig å spørre om de ikke har pakkedisk, men syns ikke det er rart at de på Nille ikke spør Jeg fikk spørsmål om å pakke inn når jeg jobba i matbutikk Jeg har jobbet i butikk med pakkedisk og når det var stille og jeg hadde tid pakket jeg inn om folk spurte. Var det hektisk og kø i kassa henviste vi til pakkedisken. Stort sett så gikk det greit, men det var selvsagt folk som ble gretne når vi henviste til pakkedisken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 11. november 2013 #4358 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg blir alltid så glad når ansatte spør om de skal pakke tingen inn! Forventer ikke at de skal pakke det inn og blir aldri sur om de ikke kan:) Er kjempekos å pakke for folk, spesielt når de faktisk blir glad jeg liker å pakke, OM kunden ikke er som jeg har beskrevet før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 11. november 2013 #4359 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg pakker av og til inn feks konfektesker til eldre kunder som kommer å spør fordi de ikke klarer selv, selv om varen ikke er kjøpt hos meg. Skriver og på kort og diverse. Dette setter de eldre veldig pris på, og det gjør at de kommer igjen og handler. Syns det å ta seg tid til å hjelpe, også når det kommer til å pakke gaver er viktig. I dag har jeg pakket et hav av julegaver, og har bare opplevd en dum kunde! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 11. november 2013 #4360 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg har jobbet i butikk med pakkedisk og når det var stille og jeg hadde tid pakket jeg inn om folk spurte. Var det hektisk og kø i kassa henviste vi til pakkedisken. Stort sett så gikk det greit, men det var selvsagt folk som ble gretne når vi henviste til pakkedisken. Hmmm... Jeg har aldri opplevd at noen ble sure! Seff hjalp vi folk som ikke kunne selv, sånn som en fyr med bare en arm, men ikke sånn normalt. Det var umulig å se kassaområdet fra pakkedisken da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå