Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon fra en kunde som hadde leid bilstol en gang. Samtalen lød ca slik:

Kunde: Hei, jeg har leid en **** av dere. Er det mulig å levere den tilbake på søndag?

Meg: Nei, det går ikke, da vi har stengt på søndager.

Kunde: Ja, men bor ikke noen av dere i nærheten av *navn på butikken*, så jeg kan komme hjem til dere å levere den?

Meg: Det går dessverre ikke. Vi har jo ingen bankterminal eller mulighet til å ta den imot privat?

Kunde: Nei, men synes det blir så utrolig unødvendig dumt å betale for en dag jeg ikke bruker ****..

Herregud :fnise: Som om vi kan vi kan ta imot varene HJEMME hos oss. Er det mulig? :vetikke:

Endret av Lady
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hva???? Har dere ikke 30 dagers åpent kjøp???? Jeg har krav på det!! Det står i forbrukerloven!"

Denne frasen (og lignende varianter) river jeg meg i håret over flere ganger i uka. Hva er "forbrukerloven"? Jeg kjenner forbrukerkjøpsloven og den gir ikke 30 dagers åpent kjøp. Ja, Elkjøp og noen andre kjedebutikker har 30 dagers åpent kjøp, men det er en service disse kjedene har valgt å yte. Det er ikke noe kundene har krav på. Skulle ønske folk skjønte det og ikke klikket i vinkel når de blir fortalt om dette. *sukk*

Hadde jeg fortsatt jobbet i butikk så tror jeg at jeg hadde skaffet meg en kopi av forbrukerkjøpsloven som jeg kunne dratt frem og bedt folk peke på den aktuelle paragrafen for meg :rolleyes:

Kanskje jeg til og med hadde vært så frekk at jeg hadde highlighted §40

§ 40. Forbrukerens medvirkning ved oppfyllelse av kjøpet

Forbrukeren skal

a) yte slik medvirkning som det er rimelig å vente av ham eller henne for at selgeren skal kunne oppfylle kjøpet, og b) overta tingen ved å hente eller motta den.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en dum ting, men i alle fall noe jeg aldri kommer til å forstå:

Hvorfor kommer folk innom bensinstasjonen jeg jobber lørdag kveld og kjøper sjokolade, potetgull og brus for et par hundre kroner når de kunne fått det til nesten halv pris hos dageligvarebutikken rett over gata?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hvorfor kommer folk innom bensinstasjonen jeg jobber lørdag kveld og kjøper sjokolade, potetgull og brus for et par hundre kroner når de kunne fått det til nesten halv pris hos dageligvarebutikken rett over gata?

Det skjønte aldri jeg heller da jeg jobbet på Statoil.

Og det er jo ikke det verste heller. Det verste er at de klager og sutrer over at alt koster så mye på bensinstasjon. Se til helvete å hut deg på butikken da, dust.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg verdens verste kunde.. EN TYV! Fyfaen jeg er så sint! Det var en narkonam (man skal IKKE skue hunden på hårene her, for vi har hatt flere innom som betaler for seg og ikke tar noe). Han skulle ha en ting innpakket, og jeg pakket inn for han. Fulgte nøye med han for han drev og tittet på noen dyre klokker som vi har stående på utstilling rett bak disken, fordi disse er dyre. Klokkene er SELVFØLGELIG alarmert, flere plasser. Jeg fulgte nøye med, siden han så ganske tvilsom ut, men han hadde faen meg lurt meg. Da han hadde betalt og skulle til å gå datt alarmen ut av lommen hans, og han gikk. Jeg sa ifra til han at jeg ville ha en forklaring på hvorfor det datt en alarm ut av lommen hans, men han gikk bastant mot utgangen. Og da han gikk ut pep det i alarmsystemet! Han sprang, og jeg sprang etter han, ropte og skrek at han hadde med å innfinne seg i butikken øyeblikkelig, men borte var han. For en ekkel opplevelse! Først ble jeg redd, så nervøs, og etterpå... SINT, skikkelig sint.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke SÅ vanlig å ta betalt for pose i andre butikker enn matvarebutikker da.. Jeg jobber i klesbutikk og vi tar ikke betalt for posen. Men utrolig sært av henne å da kreve at du skal ta posen i retur da :ler: Noen er så gjerrige!

Har lapp forsiden av betalingsterminalen om at posen koster en krone, og er blitt mer og mer vanlig:) ser de gjør det på vita og nille og blandt annet :)

Men den returen venta jeg meg ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi gjør det, så er det fordi matbutikkene har stengt når suget etter noe usunt melder seg :fnise:. Men hvorfor folk gjør det når det fortsatt er åpent, skjønner jeg ikke. Snakk om å kaste bort penger!!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er fordi de kan parkere rett foran døra og oftest slippe å stå 30s i kø!

Eller kanskje de håper på en TV-karriere etter å ha vært med på luksusfellen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke dumt, for hun kunne ikke noe for det, men..

Jeg hadde en dame med alzheimers innom i dag. Det tok en time å hjelpe henne for hun glemte hele tiden hva vi hadde snakket om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke dumt, for hun kunne ikke noe for det, men..

Jeg hadde en dame med alzheimers innom i dag. Det tok en time å hjelpe henne for hun glemte hele tiden hva vi hadde snakket om.

Den passer ikke inn her, fordi det er synd i syke mennesker som ikke kan noe før det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg tror en stor andel av de som har blitt gjort narr av her inne er psykisk syke i større eller mindre grad, og dette var neppe den verste uthengingen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en stor andel av de som har blitt gjort narr av her inne er psykisk syke i større eller mindre grad, og dette var neppe den verste uthengingen.

Nettopp. Og jeg synes det var artig og søtt. Ikke dumt. Synes ikke jeg hengte henne ut i det hele tatt. Nå husker jeg hvorfor jeg har valgt å ignorere vex.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Og jeg synes det var artig og søtt. Ikke dumt. Synes ikke jeg hengte henne ut i det hele tatt. Nå husker jeg hvorfor jeg har valgt å ignorere vex.

Du ignorerer folk fordi de ikke har samme mening som deg. Du er barnslig, å om du synes det var så søtt. Så kunne du tatt det i enn annen, enn den for dumme kunder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er noen her som snakker om og svare på autopilot, og i dag så sto jeg i kassa og betalte

Han: vil du ha kvitering?

Jeg: nei da

Han: takk

han var veldig søt da, og hadde en super fancy måte og slå inn varer på, så måtte le når jeg gikk ut av butikken:P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt denne tråden i en evighet uten å poste noe selv! Så det er på tide jeg bidrar selv :biggrin: Ler meg skakk av historiene her,haha :fnise:

I kafeen på eldresenter:

Dame som alltid klager, bare for å klage..

Stamkunde: Jeg skal ha en dagens!
Meg: Det skal du få :-) *tar opp maten og setter den frem *
Stamkunde: Er det det som er dagens??!
Meg: Jepp..
Stamkunde: Det var ikke det jeg trodde var til middag idag! :kjefte: Det ser jo krekselig ut! Nå har jeg betalt for noe jeg ikke kan spise! Jeg visste ikke det var dagens! jeg trodde jo det var kjøttkaker jo!! :sur:

Meg: Visst du heller vil ha noe annet så ordner vi det, ikke noe problem! :-)

Stamkunde: Det er jo deres feil, dere må jo si hva det er som er dagens! *kjefter og gnåler litt mer* :sur: Tenk å kaste bort penger slik! Jeg ville heller hatt lasagne da! Du burde jo sagt at dere hadde det! :kjempesinna:

(Det er ukesmenyer med disken,inngangen osv)

Meg: Vil du jeg skal ta opp lasagne til deg heller?

Stamkunde: Du har jo tatt opp middag til meg! :kjefte: kan ikke kaste det!

Meg: Det blir ikke kastet, vi setter det til sides, så kan en av de ansatte ha det i pausen.

Stamkunde:...

Meg: vil du ha lasagne da?

Stamkunde: *surmuler og nikker*

Meg: *begynner å ta opp lasagne*

Stamkunde: NEI!! JEG FÅR VEL SPISE DET DA! :sur:
det så litt godt ut likevel!

Meg: :klaske:

Hun klager også alltid på at maten er kald.
Hun får maten sin, setter den ned- for å så gå rundt å hilse på de andre gjestene. Etter 10 min så er selfølgelig maten kald. Men det er vår feil som serverer kald mat selfølgelig :ironi: Så etter hilserunden hennes kommer hun tilbake med middagen og klager. Så vi varmen den i mikroen til henne.

Hun klager også høylytt med vilje til de andre gjestene så vi skal høre det.

Om sommeren så har de forskjellige aktiviteter til de eldre ute, og da står alltid den ene døren oppe. Hun klager alltid på trekken, men setter seg ved bordet nærmest døren! IKKE SETT DEG RETT MED DØRA OG KLAG PÅ AT DET BLÅSER PÅ DEG, NÅR DU KAN SITTE I ANDRE ENDEN AV KAFEEN DER DET IKKE ER TREKK! :filer:

Annen gjest: Det er rundt 7 personer i kø, og hun som nr 4 ca.
Jeg holder på å ta opp poteter til kunden i kassa. Fra lagt bak i køen hører man plutselig '' Eg SKA ikkje ha meir enn 2 poteter! IKKE MEIR EN 2!!''
Svarer henne med at personen jeg tar opp til skal ha tre, og at jeg skal huske å bare ta to til henne.
Hun skjønte enda ikke at det ikke var henne jeg tok opp middag til.
.'' EG SKA BARE HA 2!!! BARE 2 POTETER!!! EG KLARE IKKJE ETA MEIR!!''

Det var 4 personer før henne og hun trodde enda jeg tok opp middagen til henne... Ingen i køen greide å holde masken lengere, og begynte å le seg skakke. Hun kikket bare dumt på alle sammen og begynte å prate om de 2 potetene igjen. Hva tror hun de 4 personene før henne skulle? at de sto der for gøy? :blink:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lørdagsrushet kom det en gammel og tilsynelatende tunghørt dame i kassen for å betale. Etter hun la på varene sier hun at hun lette etter en kake, en avlang en.

Jeg: "Åh, mener du gulrotkake, som du finner i frysen? Jeg kan løpe å hente til deg"

Kunden: "Jeg lette og lette, men fant ikke"

Jeg: "Jeg kan godt hente en til deg, så får du se om det er den du mener?"

Kunden: "Kjempegod var den, jaja, jeg får vel ta det en annen gang..."

Jeg: "..... ja..."

Kunden: "Jeg var i Trondheim i forrige uke, og der hadde de den"
Jeg: "Jeg tror vi også har den, skal jeg hente en til deg?" Nå snakker jeg HØYT.

Kunden: "Hvor mye ble det?"

Jeg: Sukker innvendig og sier beløpet..

Det ska'kke være lett å ville yte service! :sjenert:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert fordi de skal slanke seg og har kjøpt inn gulrot og dip til lørdagskvelden, også sprekker de når kvelden kommer. ;) Endret av Keljo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bar, inatt: Klokka var 2 og vi stengte baren. En gjest kommer og er forbanna over at vi ikke fortsetter å ha åpent en time til fordi man skal stille klokka.... -.-

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke SÅ vanlig å ta betalt for pose i andre butikker enn matvarebutikker da.. Jeg jobber i klesbutikk og vi tar ikke betalt for posen. Men utrolig sært av henne å da kreve at du skal ta posen i retur da :ler: Noen er så gjerrige!

Begynner å bli ganske vanlig. Vet om mange butikker som tar betalt for pose som ikke er matbutikk :) Vita, Søstrene Grene, Nille, Clas Ohlson og flere bokhandlere.. Kommer nok til din butikk også etterhvert ;)

Forøvrig utrolig irriterende at kundene:

1. Kjefter på den som står i kassen, som om det er vi som absolutt vil ta betalt for posene.

2. Tror det er en livsrett å få gratis pose på butikken. Gratis plastikkpose vil om noen år være mindre vanlig enn betalt pose. Både pga miljøet, og fordi posene etterhvert blir dyrere å produsere/ kjøpe inn. Deal with it.

Endret av Amananas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...