Sophie-Ann Skrevet 25. oktober 2013 #4241 Skrevet 25. oktober 2013 Tråden er ryddet for avsporinger samt svar og siteringer av disse Sophie-Ann, mod 2
Lucid Skrevet 25. oktober 2013 #4242 Skrevet 25. oktober 2013 Altså... Jeg kan finne på å si noe sånt. Fordi jeg ganske ofte går litt i min egen verden og ikke oppfatter hva folk sier. Mange ansatte sier ikke hei, men heller ''kan jeg hjelpe deg med noe?'' - så da kan jeg si at jeg bare titter (som jeg som regel gjør). Noen ganger oppfatter jeg at de sier hei og sier hei selv, men stemmen svikter litt, mumler litt eller lignende, er ikke alltid de oppfatter det. Har samme problem selv. Når jeg prøver å si hei får jeg ikke frem no' lyd! Men de bak kassa kan i de fleste tilfeller se at jeg åpner kjeften, og når jeg legger merke til det selv så smiler jeg som en idiot for å vise at jeg er hyggelig og prøver å hilse tilbake. Er desverre noe redd for at jeg heller skremmer livet av personen i kassa som regel.. men men. 5
caskerette Skrevet 25. oktober 2013 #4243 Skrevet 25. oktober 2013 Har samme problem selv. Når jeg prøver å si hei får jeg ikke frem no' lyd! Men de bak kassa kan i de fleste tilfeller se at jeg åpner kjeften, og når jeg legger merke til det selv så smiler jeg som en idiot for å vise at jeg er hyggelig og prøver å hilse tilbake. Er desverre noe redd for at jeg heller skremmer livet av personen i kassa som regel.. men men. Jeg er også sånn - jeg sier hei uten lyd, mumler, nikker eller et eller annet, men som regel uten øyekontakt og "hyggelig" vil nok ingen finne på å kalle meg. Får akutt anfall av sosial angst når jeg er i butikker, er redd for å ikke være kul nok for personalet. 1
Gjest Gaea Skrevet 25. oktober 2013 #4244 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg er også sånn - jeg sier hei uten lyd, mumler, nikker eller et eller annet, men som regel uten øyekontakt og "hyggelig" vil nok ingen finne på å kalle meg. Får akutt anfall av sosial angst når jeg er i butikker, er redd for å ikke være kul nok for personalet. Morsomt at vi er flere! Jeg har absolutt ikke sosial angst, men det kan virke sånn i butikk. Aner ikke hvorfor det er slik da. Det verste må definitivt være å skulle betale, når jeg står der og graver rundt for å prøve å finne bankkortet som jeg la et rart sted, huske pinkoden (jepp, veldig dårlig hukommelse), ikke miste ting jeg har i henda og attpåtil svare på det personen i kassa sier. Det er ikke alltid det går.
missdior Skrevet 25. oktober 2013 #4245 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Ingen dum kunde foreløpig i dag, men... Manuela Kjeilen fra "Passion for Baking" Sååå gøy å hilse på henne! Og for ei hyggelig dame! Nå kan ingen kunder forsure dagen min om de prøver engang Endret 25. oktober 2013 av missdior 4
Lila Skrevet 25. oktober 2013 #4246 Skrevet 25. oktober 2013 Ingen dum kunde foreløpig i dag, men... Manuela Kjeilen fra "Passion for Baking" Sååå gøy å hilse på henne! Og for ei hyggelig dame! Nå kan ingen kunder forsure dagen min om de prøver engang Hun er såååå hyggelig! Møtte henne en gang når hun var på et kjøpesenter for å pynte cupcakes, og hun var så jordnær og koselig. Tok seg god tid til å snakke med meg og svare på spørsmål, ble nesten helt forelsket i damen Kjekt med sånne gledesspredere 1
The Kitten Skrevet 25. oktober 2013 #4247 Skrevet 25. oktober 2013 Kunde: Hvor har dere disse jakkene som henger her? Meg: Eeeehm Kunde:Disse jakkene som henger her. Hvor har dere dem? Meg: Mener du i andre farger? Kunde:Nei, hvor har dere de jakkene som henger her. Meg: (Peker) Der Kunde: Tusen takk. Det var vel ikke så vanskelig var det vel. 36
Gjest BabyBlue Skrevet 25. oktober 2013 #4248 Skrevet 25. oktober 2013 Do it! :D Ja, da var dagens sprell overstått. Stamkunder så litt vel rart på meg.... Utenom det brydde ikke folk seg så mye. Men jeg foretrekker å ta det under, av en eller annen grunn
Gjest Lypcha Skrevet 25. oktober 2013 #4249 Skrevet 25. oktober 2013 Kunde: Hvor har dere disse jakkene som henger her? Meg: Eeeehm Kunde:Disse jakkene som henger her. Hvor har dere dem? Meg: Mener du i andre farger? Kunde:Nei, hvor har dere de jakkene som henger her. Meg: (Peker) Der Kunde: Tusen takk. Det var vel ikke så vanskelig var det vel. Haha herregud! 1
*Pixie* Skrevet 25. oktober 2013 #4250 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Jeg føler meg som en dum kunde veldig ofte når jeg er hjemme på besøk i Norge. Bor i USA, og det er en del forskjeller når det kommer til butikkhandling har jeg merket. For det første prater man på autopilot her, så når du kommer i butikken sier de alltid "Hi, how are you?" også svarer kunden "Good, how are you?" osv. Så det har skjedd mange ganger når jeg er hjemme i Norge at jeg står å snakker norsk med en venninne i køen, så sier personen i kassa "Hei!" så svarer jeg "Good, how are you?" også ser de naturlig nok veldig rart på meg. I tillegg så prøver jeg alltid å gi fra meg bankkortet mitt, isteden for å dra det/sette det inn selv. I USA gir man som regel kortet fra seg. Endret 25. oktober 2013 av *Pixie* 9
Zakuro Skrevet 25. oktober 2013 #4251 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg føler meg som en dum kunde veldig ofte når jeg er hjemme på besøk i Norge. Bor i USA, og det er en del forskjeller når det kommer til butikkhandling har jeg merket. For det første prater man på autopilot her, så når du kommer i butikken sier de alltid "Hi, how are you?" også svarer kunden "Good, how are you?" osv. Så det har skjedd mange ganger når jeg er hjemme i Norge at jeg står å snakker norsk med en venninne i køen, så sier personen i kassa "Hei!" så svarer jeg "Good, how are you?" også ser de naturlig nok veldig rart på meg. I tillegg så prøver jeg alltid å gi fra meg bankkortet mitt, isteden for å dra det/sette det inn selv. I USA gir man som regel kortet fra seg. Haha, jeg oppdaget at mange turister ville gi fra seg kortet og ble helt rare i fjeset når jeg henviste til terminalen Måtte til slutt spørre brevvennen min og da falt bitene på plass Denne er vel ikke så dum, men morsom og er gammel; Hadde jo cashguard på min jobb, og det er tydeligvis ikke veldig vanlig ellers i verden for ingen av brevvennene mine aner hva jeg snakker om Men hadde et godt voksent, engelsk ektepar som nummer to i køen, og mannen før dem betalte kontant. Jeg mater jo 200-lappen i cashguarden hvorpå jeg hører svært entusiastisk fra den engelske mannen; "Deborah, look! Look, at the cash machine! It just ate the bill!" Måtte virkelig beherske meg for å holde maska De var nå søte 14
Severus Skrevet 25. oktober 2013 #4252 Skrevet 25. oktober 2013 Ha ha jeg bruker å glemme at de har cash guard på Rimi, så jeg bruker å gi penga til den som sitter i kassa. 1
*Pixie* Skrevet 25. oktober 2013 #4253 Skrevet 25. oktober 2013 Haha, jeg oppdaget at mange turister ville gi fra seg kortet og ble helt rare i fjeset når jeg henviste til terminalen Måtte til slutt spørre brevvennen min og da falt bitene på plass Denne er vel ikke så dum, men morsom og er gammel; Hadde jo cashguard på min jobb, og det er tydeligvis ikke veldig vanlig ellers i verden for ingen av brevvennene mine aner hva jeg snakker om Men hadde et godt voksent, engelsk ektepar som nummer to i køen, og mannen før dem betalte kontant. Jeg mater jo 200-lappen i cashguarden hvorpå jeg hører svært entusiastisk fra den engelske mannen; "Deborah, look! Look, at the cash machine! It just ate the bill!" Måtte virkelig beherske meg for å holde maska De var nå søte Hehe! I USA har vi noe ala cashguard, men jeg tror kanskje det bare er for mynter, og at de som jobber manuelt tar sedler og legger i en vanlig kasse? Betaler nesten aldri kontant, så er ikke sikker. Vet ihvertfall at mange bensinstasjoner har sånn cashguardlignende maskin som gir deg småpenger tilbake ihvertfall. Sikkert mange land som ikke har det da, regner jeg med!
She_Leiva Skrevet 25. oktober 2013 #4254 Skrevet 25. oktober 2013 Denne hadde jeg helt glemt HAHAHA : Var en eldre dame som tydeligvis handler oftere på Rema (eller andre CashGuard-steder) enn hos oss. Hun kjøpte en ferdigpakket pose med gulrøtter til 19,90.- Og jeg sier at det blir "Tjue kroner." Hun tar opp myntpungen sin og begynner og putte småpenger ned i kortterminalen der man setter inn kortet. Jeg holder på å le meg ihjel mens jeg prøver å stoppe henne og hun skjønner ikke ett pøkk. Hun skulle jo vitterlig bare få betalt de gulrøttene. Endte opp med at hun holdt på å le seg skakk da hun skjønte hva hun gjorde og hun hjalp meg iherdig når jeg måtte koble ut terminalen, sette den på huet og pille ut enkelte en-kroninger med en fliseklemme. 16
Hirondelle Skrevet 25. oktober 2013 #4255 Skrevet 25. oktober 2013 Denne hadde jeg helt glemt HAHAHA : Var en eldre dame som tydeligvis handler oftere på Rema (eller andre CashGuard-steder) enn hos oss. Hun kjøpte en ferdigpakket pose med gulrøtter til 19,90.- Og jeg sier at det blir "Tjue kroner." Hun tar opp myntpungen sin og begynner og putte småpenger ned i kortterminalen der man setter inn kortet. Jeg holder på å le meg ihjel mens jeg prøver å stoppe henne og hun skjønner ikke ett pøkk. Hun skulle jo vitterlig bare få betalt de gulrøttene. Endte opp med at hun holdt på å le seg skakk da hun skjønte hva hun gjorde og hun hjalp meg iherdig når jeg måtte koble ut terminalen, sette den på huet og pille ut enkelte en-kroninger med en fliseklemme. Åååh den var søt! Ser for meg den eldre damen stå der og bare putte på penger! Godt hun tok det bra og lo av det selv, tenk om det hadde vært en av de "JEG ER FAST KUNDE HER, OG DU GJØR IKKE JOBBEN DIN!" som holdt på sånn... Grøss, da hadde man som ansatt sikkert blitt truet for livet eller liknende... 5
Christiane_W Skrevet 25. oktober 2013 #4256 Skrevet 25. oktober 2013 "Hva???? Har dere ikke 30 dagers åpent kjøp???? Jeg har krav på det!! Det står i forbrukerloven!" Denne frasen (og lignende varianter) river jeg meg i håret over flere ganger i uka. Hva er "forbrukerloven"? Jeg kjenner forbrukerkjøpsloven og den gir ikke 30 dagers åpent kjøp. Ja, Elkjøp og noen andre kjedebutikker har 30 dagers åpent kjøp, men det er en service disse kjedene har valgt å yte. Det er ikke noe kundene har krav på. Skulle ønske folk skjønte det og ikke klikket i vinkel når de blir fortalt om dette. *sukk* 12
MalloryK Skrevet 25. oktober 2013 #4257 Skrevet 25. oktober 2013 Å det minner meg om han fyren jeg hadde på telefonen. Han hadde mange spørsmål om en mobil vi solgte, og jeg fortalte alt jeg kunne om den. Så sier han at han vil kjøpe mobilen og så prøve den en stund for så å levere den inn på angrerett hvis han ikke var fornøyd. Ok sier jeg, skal jeg sende den til deg? Nei, han ville kjøpe den i butikk sånn at han kunne se på mobilen før han evt kjøpte den. Så forklarer jeg at da mister han angreretten hvis han kjøper den i butikken. Og da fikk jeg den lange leksen om forbrukerloven, alle hadde alltid 14 dagers angrerett uansett. Nei sier jeg, det gjelder kun ved nettsalg. Men han ga seg ikke, han hadde rett og jeg visste ingenting. "Til og med Kongen har ikke angrerett i butikk" sier jeg. Så ble han bare irritert (der og da ga jeg en lang faen i det, jeg orket ikke slike kunder) han mente jeg var en idiot og la på &%!#!&% 5
oreokake Skrevet 26. oktober 2013 #4258 Skrevet 26. oktober 2013 Å det minner meg om han fyren jeg hadde på telefonen. Han hadde mange spørsmål om en mobil vi solgte, og jeg fortalte alt jeg kunne om den. Så sier han at han vil kjøpe mobilen og så prøve den en stund for så å levere den inn på angrerett hvis han ikke var fornøyd. Ok sier jeg, skal jeg sende den til deg? Nei, han ville kjøpe den i butikk sånn at han kunne se på mobilen før han evt kjøpte den. Så forklarer jeg at da mister han angreretten hvis han kjøper den i butikken. Og da fikk jeg den lange leksen om forbrukerloven, alle hadde alltid 14 dagers angrerett uansett. Nei sier jeg, det gjelder kun ved nettsalg. Men han ga seg ikke, han hadde rett og jeg visste ingenting. "Til og med Kongen har ikke angrerett i butikk" sier jeg. Så ble han bare irritert (der og da ga jeg en lang faen i det, jeg orket ikke slike kunder) han mente jeg var en idiot og la på &%!#!&% Føler det der er så typisk folk som også leser "alle varer i butikken er på salg" når det er tre ting som er på salg. Folk er helt håpløse på å følge med her i verden, og plukker med seg informasjon de tror stemmer og forteller denne bastant videre. Jeg venter fortsatt på min første "dette har jeg krav på"-kunde da, så kan vi se hvem av oss som kan flest paragrafer
Strange Doll Skrevet 26. oktober 2013 #4259 Skrevet 26. oktober 2013 Hadde en dame innom i dag som handlet for nesten 1000 kr.. Spurte om hun skulle ha pose, og ja det skulle hun, så jeg la oppi varene mens hun betalte. Så får hun kvitteringen og utbryter "UNNSKYLD meg, men måtte jeg betale for den posen?????" Endte opp med å ta posen i retur. Og hun endte opp med å bære alle bøkene under armen. 13
Sophia Skrevet 26. oktober 2013 #4260 Skrevet 26. oktober 2013 Hadde en dame innom i dag som handlet for nesten 1000 kr.. Spurte om hun skulle ha pose, og ja det skulle hun, så jeg la oppi varene mens hun betalte. Så får hun kvitteringen og utbryter "UNNSKYLD meg, men måtte jeg betale for den posen?????" Endte opp med å ta posen i retur. Og hun endte opp med å bære alle bøkene under armen. Nå er det ikke SÅ vanlig å ta betalt for pose i andre butikker enn matvarebutikker da.. Jeg jobber i klesbutikk og vi tar ikke betalt for posen. Men utrolig sært av henne å da kreve at du skal ta posen i retur da Noen er så gjerrige! 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå