Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Den galeste kunden vi har hatt på denne butikken jeg jobber på nå, er en fyr som nesten knekte fingeren på ei for 2 kyllinglår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må jeg jo bare fortsette, for på de 9 årene jeg har vært i brasjen. Så har jeg nesten aldri opplevd så ekstreme kunder som det snakkes om her.

Jeg har jobbet i butikk i Drammens-området, Sandvika og Oslo (sentrum og St.Hanshaugen). De mest ekstreme kundene opplevde jeg uten tvil de seks årene jeg jobbe i to forskjellige butikker på Sandvika Storsenter. Da jeg ble overflyttet til Oslo sentrum var det som å komme til en annen verden - kundene var veldig annerledes enn det jeg var vant til i Sandvika (på en positiv måte). Så tror det avhenger en god del av stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet hjem fra en vanvittig slitsom dag, og er nødt til å få ut litt (en del) aggresjon!
Vil bare presisere at jeg er på uka mi og har PMS i tillegg til at jeg stod alene på jobb i 8 timer på en av årets travleste dager på senteret (pga Halloween og elleville dager). Så dere kan jo tenke dere hvordan jeg har kjent meg gjennom det jeg skal klage på nå..

- I hele dag har jeg nesten ikke hatt tid til noe som helst annet enn å stå i kassa og prøve å få fortgang på køen. Hadde ingen andre på jobb som kunne åpne ny kasse. Likevel forventer folk at jeg skal kunne pakke inn gaver for dem i hytt og pine, og i tillegg vite aaalt om hvilke andre butikker i kjeden som har den og den varen. Fml.

- Kunde kommer til meg med de ødelagde brillene sine:
"Unnskyld, dette er brillene mine men de er ødelagd, og så husker jeg ikke hvilken styrke jeg skal ha. Kan du se på brillene hvilken styrke de har?"
........... Er. du. seriøs?? Ja, for jeg er en klarsynt trullekunstner. Not!

- Kunder som kjøper masse varer og bruker lang tid i kø - jeg skynder meg alt jeg kan og blir ferdig med dem - 2 minutter etterpå kommer de tilbake og skal ikke ha noen av varene, så alt må slås i retur, mens køen bare vokser. TAKK!

- Folk som bruker butikken vår som ei forbanna søppeldynge. Finner matrester overalt. I dag var det noen som hadde grisa soft-is over store deler av gulvet, men gadd de å komme å gi beskjed til meg? Selvsagt ikke! Det var det noen aandre misfornøyde kunder som gjorde ettersom jeg ikke "klarte å bevege meg bort på eget initiativ og vaske det." (Hallo! Jeg stod i kassen hele tiden, og jeg visste ikke om sølet!)

- Fikk beskjed om at i Irland på tilsvarende butikker som våre så har de myyyyye bedre service enn vår butikk. På tross av at jeg ytte den aller beste servicen jeg bare kunne i dag. See if I fucking care om du synes servicen vår er dårligere enn i IRLAND. (Jeg bryr meg bare om at du gidder å fortelle meg det, douche.)

- Kunde: "Kan jeg returnere denne hvis den ikke passer?"
Jeg: "Ja, så lenge den er i salgbar stand."
Kunde: "ER DEN PÅ SALG?!"
Omfg, NEI! Kan folk slutte å vri og vende på ting til sin egen fordel?

- Når jeg er inne på det:
Vi har et skilt der det står "Tilbud på kubbelys. 15 kr", som henger rett over de kubbelysene som er på tilbud. Som står på et bord. Helt alene i butikken. Ingen andre lys i nærheten.
Kunden ser skilt, går inn i butikk og plukker et tilfeldig lys ut fra hyllene.
"Dette er på tilbud ikke sant?"
Jeg: "Nei, det er de på bordet der med skiltet."
Kunde: "Ja men, ALLE kubbelys til 15 kr står det jo!!"
Jeg: "Nei, ikke ALLE. De på bordet."
Kunde *leser skilt på nytt mens jeg hører på*: "Alle kubbelys 15 kr."
*FACEPALM* Hvor i alle dager får de 'ALLE' fra??

- Kunde: "HVOOOOR HAR DERE GRØNN PARYKK?"
Jeg: "Ehh... Det har vi ikke dessverre.."
Kunde: "JOOO! JEG SÅ DET I KUNDEAVISEN DERES!"
Jeg: "Jaha..." *finner fram kundeavisen* "Var det i denne du fant det?"
Kunde: "NEI! DEN ANDRE! Dere skulle ha tilbud på parykk!"
Jeg: "Dessverre, vi har ikke fått inn noen parykker i år. Kan det hende du har sett avisa for neste uke?"
Kunde: "NEI, men dere skulle OGSÅ ha et piratkostyme på tilbud til 100 kr! Hvor er det?!"
Jeg *forvirret*: "Vet du, jeg har virkelig ikke sett noen av de varene du prater om, er du sikker på at det var denne butikken?"
Kunde: "JAAAA! Jeg leste det i kundeavisen deres! Hvor er kostymet?? JEG SKAL HA DET. Det som er på tilbud."
Jeg: "Vi har ingen kostymer på tilbud, og jeg har ikke sett noen av de varene du etterspør, er du HEEELT sikker på at det var denne butikken som skulle ha det?"
Kunde: "Nnnjaaaaaaa.. Kanskje det var Brio!"
Det var nok det. *Typisk*

- Nøyaktig ETT minutt før stengetid, da jeg skal gjøre meg ferdig med de to siste kundene i butikken:
Kundene kjenner ikke hverandre fra før, og hun ene betaler først. Selvfølgelig synes hun andre kunden at skoene til hun første er så fantaaaaastisk stilige, så det skal dem begynne å diskutere akkurat når det er hennes tur til å betale - ett minutt før stenging. Og å betale MENS man prater? Næh, det går jo ikke! Så jeg står der og tenker "skal jeg si i fra?...", altså, jeg føler meg jo nokså frekk som avbryter noe som egentlig er en veldig koselig samtale mellom dem to. Så jeg tripper fram og tilbake, rydder litt bak disken, 5 min, før de endelig blir ferdige og hun betaler varene sine så jeg endelig kan ta oppgjøret. Vræl, jeg var så sliten i både kropp og hode at jeg holdt på å segne om. Endelig ferdig! Føles som jeg har løpt maraton :D

Haha... Dette var bare noen få ting jeg kom på i farten; hvertfall i forhold til alt som har hendt på jobb i dag! Føles deilig å få det ut, ettersom jeg har stått alene på jobb og ikke kunnet dele dette med noen :D

Endret av Amananas
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den galeste kunden vi har hatt på denne butikken jeg jobber på nå, er en fyr som nesten knekte fingeren på ei for 2 kyllinglår.

:sjokkert: På en kunde eller en ansatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det ei søt gammel dame som spurte om jeg jobba på Rema, måtte jo svare nei men jeg kunne prøve å hjelpe henne. Hun skulle ha hodekål, å det hadde de ikke på Rema. Å så sa jeg at hun kunne jo prøve på Rimi, men det var så glatt at dit kunne hun ikke gå. Så det endte opp med at hun skrøt av ICA fordi de hadde jo alt hun trengte, å ungdommene som jobber der er så snille og hjelpsomme. Å så var det så dumt at de stengte så tidlig. Vi stenger 18.00 sånn som resten av senteret. Ikke verst å få skryt av din egen arbeidsplass hos konkurenten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en ansatt, fordi hun sa at han måtte betale.

Oioi, man må betale for maten, merkelige greier... Folk skulle faen meg fått en bot som svir for å fysisk angripe servicepersonell ass.

Kom på en til; det var forøvrig samme dag som den jeg skrev lengre opp, da vi var så alt for lite folk:P Da hadde kruvene hopet seg opp i rushtida, og vi hadde ingen å ringe på for å komme å ta dem. Så smått måtte vi jo bare unnskylde oss selv om det var kø i kassa, og ta kurvene som stod stabla i høye tårn. Ble jo selvsagt en mann som ble sint fordi jeg reiste meg og begynte å "tulle med kurvene."

"Jeg beklager så mye. Vi er så utrolig lite folk i dag at jeg er nødt til å ta dem selv i dag."

Fikk jo den evige klassiske frasen; "Men det skal da ikke gå utover kunden!"

"Nei, jeg er helt enig," sier jeg mens jeg stabler dem i hop, "men jeg vil jo heller ikke at noen skal få dem i hodet dersom de velter(vi hadde to typer kurver så de kurv-tårna kunne vakle noe faretruende pga. ulik utforming)."

For å ikke snakke om at det var tomt for både kurver og vogner borte ved inngangen...

"Førr nåkka tøv! De dætt no ikkje a sæ sjøl!"

KRÆSJ!

Der datt kurvtårnet i en annen kasse og det kom ikke et knyst til fra mannen :fnise:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det ekstremt travelt, og alle fire kassene var åpne. Køene var likevel lange, men det gikk jo unna så fort som mulig. Likevel kommer det en dame bort til meg og småroper: "Er det ikke flere som kan hjelpe til her????" Forklarte at alle kassene var åpne, og da er det ikke så mye mer vi kan gjøre. Hun slengte handlekurven sin i gulvet og stormet ut av butikken mens hun ropte noe om at hun ikke ville finne seg i å stå i kø i denne drittbutikken... Altså, hvis man kommer midt i rushet på lørdags ettermiddag så må man regne med litt kø - og når alle kassene er åpne ER det ikke noe mer vi kan gjøre. :bond:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det ekstremt travelt, og alle fire kassene var åpne. Køene var likevel lange, men det gikk jo unna så fort som mulig. Likevel kommer det en dame bort til meg og småroper: "Er det ikke flere som kan hjelpe til her????" Forklarte at alle kassene var åpne, og da er det ikke så mye mer vi kan gjøre. Hun slengte handlekurven sin i gulvet og stormet ut av butikken mens hun ropte noe om at hun ikke ville finne seg i å stå i kø i denne drittbutikken... Altså, hvis man kommer midt i rushet på lørdags ettermiddag så må man regne med litt kø - og når alle kassene er åpne ER det ikke noe mer vi kan gjøre. :bond:

hehe ja for en dårlig service. Du skulle nok ha bygget en ny kasse mens hun så på og hjulpet henne først :fnise:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja for en dårlig service. Du skulle nok ha bygget en ny kasse mens hun så på og hjulpet henne først :fnise:

Ja, mon tro om hun hadde blitt fornøyd da! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAN FOLK LA VÆRE Å KNUSE TING VÆR SÅ SNILL JEG TROR JEG DØR HERREFRED ÅH GUD

Ok, der var det litt mangel på tegnsetting! Men hallo. Hva med å ikke knuse eddik i kasse 2, eller sitronsaft i samme kasse rett etterpå. Er ikke særlig glad i tomat, så når Dolmio klinger i gulvet så man hører det fra borti melkekjøla og kunden som gjorde dette presterer å si at "herregud kan noen komme og ta bort dette sølet eller?!"

De som satt i kassa har sånn ringeklokke som høres ut i butikken, så da det ringte så kom jeg. Uforberedt på Mr.Dolmio sin tragiske død på vårt gulv foran kassa, ble jeg vitne til glasskår over alt, ispedd tomat og løk. Folk dreit jo blankt i at det var søl der, kurvene ble dratt gjennom, og dolmiosausen formerte seg til å bli 20 nye dammer utover gangen pga fotspor og poser...

Var allerede da ganske lei av å vaske opp ting, fordi folk kommer borti oss på gulvet med veska si, kurva si, ræva si.. Ja alt, og det er selvfølgelig vi som hurtigvasker opp som er I VEIEN. Hallo, kundene rekker jo ikke bort til kassebåndet der de står. HVA MED Å VENTE I TRE MINUTTER SÅ JEG FÅR BORT GLASSKÅRET SÅ DET IKKE SKJER EN ULYKKE HER. Eller så går det an å gå rundt meg.

"Hmm" sier jeg, og ser på kunden, sølet, og på kunden igjen. Hun sier faen ikke beklager, hun flytter seg ikke unna dammen, men sier heller at jeg skal hente en ny en?! I tillegg i en svært nedlatende tone. Litt sånn.. åh, hvordan forklare. Litt sånn frekt egentlig.

"Hent en ny en til meg, du" sa hun. Dette var det fjerde knuste objektet på to timer så nei, vet du, det gadd jeg ikke. Serviceyrke eller ei, glasskår i fingrene hadde jeg fått tre ganger allerede, og om jeg går i fra så klikker jo folk fordi det er så mye søl. Så NEI, hent den forp*lte middagen din sjøl din kløne. Tenkte jeg. Sa det jo selvfølgelig ikke sånn.

Jeg svarte "Nei, det kan jeg nok ikke. Må tørke opp"

"Etterpå da?"

"Nei, jeg har andre ting å gjøre i butikken, du må nok hente den selv."

Kom igjen, det er LØRDAG. HENT DEN SELV....

"For en dårlig service! I alle andre butikker henter de sånt for meg!" brølte hun.

"Så du knuser glass i hver eneste butikk du går inn i?! Tusen takk!"

Stemningen var kjempedårlig, og selv om jeg skjemtes, så var det jeg som var nedpå gulvet og tørka dritt for denne gudinnen som hadde all makt over meg siden hun er kunde, og alltid har rett. Ikke i dag.

"Det er jo dere som har så jævla glatte varer!!!" svarte hun, og da ble jeg så irritert at jeg ikke sa noe mer. Dama spurte hun i kassa om hun kunne hente en ny en, siden det var så dårlig service på kollegaen hennes. Meg. Hun i kassa, min beste venninne, hun pleier alltid å hente varer folk folk som spør om det. Men hun svarte at det var travelt, og køa var lang, og hun fikk pent innfinne seg med at sånt skjer, men hent den sjøl. Og dessuten er glass en glatt vare, og det går an å være forsiktig.

Vi fikk begge litt dårlig samvittighet etterpå. Folk knuser jo ikke ting med vilje. Men hun var en skikkelig hæsli kunde. Burugle!

Denne hadde sikkert kunne havnet i "dumme ting butikkansatte gjør" men det får så være.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

KAN FOLK LA VÆRE Å KNUSE TING VÆR SÅ SNILL JEG TROR JEG DØR HERREFRED ÅH GUD

Denne hadde sikkert kunne havnet i "dumme ting butikkansatte gjør" men det får så være.

Om jeg hadde knust dette dolmioglasset i lørdagsrushet hadde jeg skjemtes som en hund og tilbudt meg å betale for det. Uhell skjer, men jeg tenker allikevel at det er jeg som har knust en vare som butikken har kjøpt inn, derfor er det jeg som må ta på meg å ordne det..? Eller hvordan fungerer det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg hadde knust dette dolmioglasset i lørdagsrushet hadde jeg skjemtes som en hund og tilbudt meg å betale for det. Uhell skjer, men jeg tenker allikevel at det er jeg som har knust en vare som butikken har kjøpt inn, derfor er det jeg som må ta på meg å ordne det..? Eller hvordan fungerer det egentlig?

Jeg pleier å si at det går bra om folk tilbyr seg å betale, og viser at de ikke mente det, om du skjønner. Spesielt om de sier beklager. Men de som verken beklager seg eller later til å bry seg om at de knuser ting, pleier jeg å be om å betale for varen:P

Det skjer jo uhell, men tingen er å vise at man bryr seg, og ikke bare kan bruke oss butikkansatte som dopapir.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa du det?

Ja. Selv i serviceyrket kan man bli sint

Altså når jeg står på alle fire og vasker rundt en kunde, og hun sier jeg har dårlig service, har jeg lyst å filleriste henne.

Endret av vestia
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff nå skjemmes jeg litt... Kunden har jo alltid rett. Men det er en slogan til å bli gal av. :(

De har jo aldri rett...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nå skjemmes jeg litt... Kunden har jo alltid rett. Men det er en slogan til å bli gal av. :(

Kunder som bruker den der frasen der er som regel helt jævlige kunder. Hadde en dame som ble veldig sint da jeg skulle slå inn en melon, fordi hun var sikker på at det der var en galia melon, og ikke cantaloupe (var billigere kilopris på galia da). MEN NEI, det var for fader ikke galia, men helt klart cantaloupe. Hjalp heller ikke da jeg ringte etter frukt&grønt-sjefen som sa akkurat det samme til kunden som jeg hadde sagt, fordi hun hadde visstnok bodd i Florida og hadde selvsagt peiling på hvilken melon som var hvilken, og kunden har jo alltid rett, ikke sant?!

...eller de som kommer bort til tippingen med ulike kuponger som lotto, extra, joker, og gir meg lappene og ber meg sjekke om de vant noe på dem. Det går ikke. Det er ikke teknisk mulig. Det er kun for rikstoto at vi kan skanne lappene og se om det er noe der, men ikke på "normal" tipping. Vinner du noe i lotto, extra osv. så kommer det rett innpå spillerkontoen din, og det kan IKKE jeg sjekke. Men likevel får jeg den der "hallo, du må da sjekke dette for meg, utrolig dårlig at du ikke gjør det!!". Hva forventer du da, at jeg skal printe ut alle resultater for så å sitte der med penn og sjekke kupongen for deg?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ja. Selv i serviceyrket kan man bli sint

Altså når jeg står på alle fire og vasker rundt en kunde, og hun sier jeg har dårlig service, har jeg lyst å filleriste henne.

"Kunden har alltid rett" burde bli brukt som veiledning, ikke som en fasit. Tror det er viktig å vise at man ikke kan la seg herse med, bra du sa ifra og var litt kvass tilbake. Dessverre er det mange idioter som tror de er bedre enn folk som jobber i butikker og i diverse serviceyrker, og tror de får lov til å si og gjøre hva de vil bare fordi de gjør plassen en "tjeneste" bare med å sette foten inn døra. LOL, særlig. Vanskelige kunder er som regel de som kjøper minst, som syter mest, og som tar opp mest tid. Nei takk, da er det bare greit at de synes det er "dårlig service" og går og er vanskelige i en annen butikk.

Har hatt noen på opplæring som nesten har vært på gråten fordi voksne mennesker har behandlet de som dritt :( virker som om noen får et kick ut av å finne noen å kjefte på for de minste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

...eller de som kommer bort til tippingen med ulike kuponger som lotto, extra, joker, og gir meg lappene og ber meg sjekke om de vant noe på dem. Det går ikke. Det er ikke teknisk mulig. Det er kun for rikstoto at vi kan skanne lappene og se om det er noe der, men ikke på "normal" tipping. Vinner du noe i lotto, extra osv. så kommer det rett innpå spillerkontoen din, og det kan IKKE jeg sjekke. Men likevel får jeg den der "hallo, du må da sjekke dette for meg, utrolig dårlig at du ikke gjør det!!". Hva forventer du da, at jeg skal printe ut alle resultater for så å sitte der med penn og sjekke kupongen for deg?

Også når du printer ut kontoutskriften fra spillerkontoen deres, men nei, det er heller ikke godt nok. For da må de lese litt selv :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...