Gjest BabyBlue Skrevet 17. oktober 2013 #4141 Del Skrevet 17. oktober 2013 Haha, det pleier jeg å gjøre når jeg står i kø og det er rotete i kurvene! Rydder gjerne papp og trekker frem litt underveis på handleturen også. Litt miljøskadet etter ti år i butikk Jeg er direkte hjerneskadet. Jeg rydder i tyggi og drar frem varer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 17. oktober 2013 #4142 Del Skrevet 17. oktober 2013 Også har vi de som skal spille på hester og som innbiller seg at de ansatte skal vite hvor og når løp går og hvor mye det koster på kronen. Ting skiftes ut daglig, og vi har andre ting å memorisere. Selvsagt har vi en viss oversikt, men kan ikke alt i hodet heller. Jeg sier med et smil at jeg gjerne kan printe ut en oversikt over dagens løp om de lurer (som fra tid til annen kan være en del), men da fnyser de bare og sier at slikt har de ikke tid til. Dude... det tar under 30 sekunder. Jeg er ikke et orakel heller. Også de som MÅ ha nye flax med en gang også presser de på meg 10 til 20 lodd som de skal ha byttet ut, også er det sikkert bare 30% som har gevinst på seg. Men alle loddene må jo sjekkes i rushet, selvsagt har de ikke hjernekapasitet til å finne ut av slikt selv. Pluss for at de kommer når det står flere andre mennesker i kø Var en dame som hadde det travelt og som stresset som F. Man må scanne strekkoden og registrere 3 siffer på hvert lodd for å se gevinsten og om det i det hele tatt er noe på de, er ikke slik at vi kan kaste de nye loddene etter de heller. Alt er elektronisk nå til dags. Hun blir da sur fordi jeg står med maskinen og biiper de inn, og skjønner ikke hva problemet er når jeg forklarer henne rutinen, for hun hadde såååå dårlig tid "Kan du ikke bare gi meg for 200 kroner så jeg kan rekke båten?" OMG. INGEN BURDE HANDLE OM BÅTEN/BUSSEN DERES GÅR OM 1 MINUTT, ER DET SÅ VANSKELIG Å FATTE??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 17. oktober 2013 #4143 Del Skrevet 17. oktober 2013 Oh, kom på en! Vi hadde en influensa epedemi på jobben, så sinnsykt mange var borte, vi var ALT for lite folk på jobb. Jeg veksla mellom å sitte i kassen og å løpe bort i ferskvaren for å hjelpe til, der jeg ikke hadde noen opplæring whatsoever. Det var så ille at de tilogmed ringte etter folk som var i permisjon, pensjonert etc. Så vi hadde mange som ikke helt var med i rutinene. Dette var selvsagt rett før påske eller pinse eller hva det nå var, husker ikke, så vi kunne jo ikke stenge butikken heller. Med andre ord; Totalt kaos. Og stort sett gikk det ganske greit med kundene da vi beklaget og fortalte at mange lå nede for telling med influensa. Fikk mange god bedring-ønsker som var hyggelig, mens mange så ut til å bli overraska over at butikkansatte kan bli syke:P Fikk flere ganger høre: Men det skal da ikke gå utover kunden!! Nei, men hva pokker vil du jeg skal gjøre? Hanke inn noen fra gata? Klone meg selv? Vi tok i bruk alle ressursene vi hadde og vel så det og likevel strakk det ikke til. Butikkansatte BLIR faktisk syke, og akkurat denne gangen hadde vi max uflaks fordi så mange ble syke samtidig, tilogmed vikar-poolen! Øff, dette høres ut som den situasjonen vi stod overfor i sommer. Vi var totalt åtte ansatte inkludert sjefen. Vi har tre skift per dag hvor to personer jobber morgenskiftet, en person som jobber mellomskiftet som overlapper og to personer som jobber kveldskiftet. Altså fem vakter per dag som skulle dekkes. Minst fem personer må da jobbe hver dag. To av kollegene mine har også en jobb til, så de har faste dager de IKKE KAN jobbe. Vi var allerede ganske sårbare den gangen, for om en person var på ferie og en annen ble syk, kunne det være nesten umulig å få vaktlistekabalen til å gå opp. Vi ansatte da likegreit to ferievikarer for at vi skulle få ferieavviklingen til å gå rundt uten for mye pes. Så begynner moroa. Den ene ferievikaren hadde null arbeidsmoral og ble alltid syk fredag og lørdag, på et tidspunkt der to av oss faste ansatte var på ferie, så vi hadde begrenset med folk å sette inn. H*n presterte til og med å ringe meg da jeg var på ferie for å få meg til å ta over en vakt fordi hun hadde sett at jeg ikke var oppført på vaktlistene og da kunne jeg jo helt sikkert jobbe! -.- Så kom vi to som var på ferie tilbake og etter det var tre andre ansatte på ferie samtidig i fem uker og helvetet brøt løs. Den andre ferievikaren måtte plutselig flytte tilbake til hjembygda flere hundre mil herfra. H*n måtte da si opp og vi stod med en mann mindre. Den første ferievikaren, den med elendig arbeidsmoral, ble så tatt for nasking, og fikk beskjed om å si opp på eget intitiativ eller bli politianmeldt. Vi stod da med to mann mindre. Så ble en fast ansatt tatt for økonomisk utroskap (hadde nasket med seg 160 000 fra safen), noe som kom brått på oss andre, men som sjefen hadde visst om veldig lenge, men vi stod da med tre mann mindre, og i praksis var plutselig fire mann som skulle dekke fem vakter per dag. Hurramegrundt. Vi fire som var igjen jobbet 120% i fem uker, pluss at vi klarte å få lånt to stykker fra en nærliggende butikk fra samme kjeden slik at vi slapp å jobbe oss skvett ihjel. Det roet seg heldigvis da de tre siste kom tilbake fra ferie, men da var vi fire som hadde vært så godt som aleine i fem uker så utslitt at vi ble jo sjuke etter tur. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommernatt Skrevet 18. oktober 2013 #4144 Del Skrevet 18. oktober 2013 Burde være obligatorisk med 2 uker praksis på en butikk i løpet av livet, der man bare har jævlige kunder 8 timer hver dag. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 18. oktober 2013 #4145 Del Skrevet 18. oktober 2013 Burde være obligatorisk med 2 uker praksis på en butikk i løpet av livet, der man bare har jævlige kunder 8 timer hver dag. Da må jeg jo bare fortsette, for på de 9 årene jeg har vært i brasjen. Så har jeg nesten aldri opplevd så ekstreme kunder som det snakkes om her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 18. oktober 2013 #4146 Del Skrevet 18. oktober 2013 Da må jeg jo bare fortsette, for på de 9 årene jeg har vært i brasjen. Så har jeg nesten aldri opplevd så ekstreme kunder som det snakkes om her. Kan jeg spørre hvor du jobber? Matbutikk, klesbutikk...? De aller fleste jeg har snakka med sier matbutikker er verst, og det er stort sett der jeg har jobba så kan ikke helt uttale meg:P Men merker det også er litt "kulturforskjell" på hvor man bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 18. oktober 2013 #4147 Del Skrevet 18. oktober 2013 Kan jeg spørre hvor du jobber? Matbutikk, klesbutikk...? De aller fleste jeg har snakka med sier matbutikker er verst, og det er stort sett der jeg har jobba så kan ikke helt uttale meg:P Men merker det også er litt "kulturforskjell" på hvor man bor. Jobber i matbutikk, å har gjort det hele tiden. Det er i Nordland fylke, å de fleste kundene er veldig veldig greie, å forstår at vi ikke har alt eller kan alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 18. oktober 2013 #4148 Del Skrevet 18. oktober 2013 Nordlendinger er oftest ganske hyggelige da, så det er jo juks. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoenix Skrevet 18. oktober 2013 #4149 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jobber i matbutikk, å har gjort det hele tiden. Det er i Nordland fylke, å de fleste kundene er veldig veldig greie, å forstår at vi ikke har alt eller kan alt. Prøv deg med to uker i Oslo 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 18. oktober 2013 #4150 Del Skrevet 18. oktober 2013 Etter en stressende dag på jobb med bare mas, gikk jeg innom en annen butikk på vei hjem for å kjøpe snus. "Takk skal du ha" sier jeg idét det blir godkjent (som jeg sier til alle mine kunder). "Værsego" sier han bak kassen Passer kanskje bedre på dumme ting butikkansatte sier dette da. Jeg sier takk til alle, og det gjør alle kollegaene mine også, uten at det er en policy, så ble litt "øh". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Allergikeren Skrevet 18. oktober 2013 #4151 Del Skrevet 18. oktober 2013 Etter en stressende dag på jobb med bare mas, gikk jeg innom en annen butikk på vei hjem for å kjøpe snus. "Takk skal du ha" sier jeg idét det blir godkjent (som jeg sier til alle mine kunder). "Værsego" sier han bak kassen Passer kanskje bedre på dumme ting butikkansatte sier dette da. Jeg sier takk til alle, og det gjør alle kollegaene mine også, uten at det er en policy, så ble litt "øh". Automatikk? Det har det hendt at jeg svarer takk eller værsågod automatisk, eller fordi jeg ikke kommer på noe annet i farta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 18. oktober 2013 #4152 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Etter en stressende dag på jobb med bare mas, gikk jeg innom en annen butikk på vei hjem for å kjøpe snus. "Takk skal du ha" sier jeg idét det blir godkjent (som jeg sier til alle mine kunder). "Værsego" sier han bak kassen Passer kanskje bedre på dumme ting butikkansatte sier dette da. Jeg sier takk til alle, og det gjør alle kollegaene mine også, uten at det er en policy, så ble litt "øh". Jeg sier alltid "takk skal du ha" når betalingen er godkjent, for å takke for handelen på en måte. Edit: som kunde altså! Endret 18. oktober 2013 av Hattifnatten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 18. oktober 2013 #4153 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg sier alltid "takk skal du ha" når betalingen er godkjent, for å takke for handelen på en måte. Edit: som kunde altså! Ja, jeg sier det både som kunde og som kassadame. Stusset mest på svaret hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 18. oktober 2013 #4154 Del Skrevet 18. oktober 2013 Ja, jeg sier det både som kunde og som kassadame. Stusset mest på svaret hans Oia, sorry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 18. oktober 2013 #4155 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg takker alltid for handelen som kunde. Er ikke det normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 18. oktober 2013 #4156 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg sier alltid ha en god dag eller god helg til kasserer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oreokaka Skrevet 18. oktober 2013 #4157 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Angret meg, er redd kunden er på KG Han var så sinna. Endret 18. oktober 2013 av oreokaka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lila Skrevet 18. oktober 2013 #4158 Del Skrevet 18. oktober 2013 I dag kom det en eldre dame med nesten full handlevogn. Dette var midt i rushet, og alle kassene var i bruk. Det gikk helt greit, og hun betalte og gikk ned for å pakke varer (trodde jeg...). Neida - hun bare gikk, hun! Hun hadde handlet såpass at jeg ikke fikk dratt midtskilleren over slik at det var plass til varer på andre siden, og der stod hun i kø i posten mens jeg hadde fire andre med fulle vogner som stod og ventet. En kunde hjalp meg å flytte varene i en haug så jeg fikk flyttet over midtskilleren, men etter neste kunde var jo hele kassen full av varer. Ropte til henne at hun måtte komme og pakke varene med EN ENESTE GANG, og da svarte hun at jeg måtte "slutte å være så forbaskade uforskammet" Køen hopet seg opp og kundene med varer i den andre delen av kassen pakket i turbofart for at det skulle være plass til neste kunde sine varer. Kollegaen min i posten prøvde å si til henne at hun måtte pakke varene sine først, og så skulle hun få hjelp i posten etterpå, men det var det ikke snakk om. Etter at hun var ferdig i posten skulle hun tippe... Hun var borte i 10 minutter - det er LENGE midt i rushet! Deretter brukte hun ytterlige 5 minutter på å pakke varene, mens hun maste høylytt om at jeg var frekk og uforskammet som ikke kunne la henne bruke den tiden hun trengte. Sa pent og bestemt til henne at det ikke var plass til at varene hennes lå slik når det var så mange folk i kø, men hun hørte ikke på noe av det jeg sa. Utrolig stressende situasjon med en stk sinna gammel dame og en full kasse når det kommer fulle handlevogner på rekke og rad... Noen mennesker altså!! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 18. oktober 2013 #4159 Del Skrevet 18. oktober 2013 Angret meg, er redd kunden er på KG Han var så sinna. Nei! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 18. oktober 2013 #4160 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jobber i matbutikk, å har gjort det hele tiden. Det er i Nordland fylke, å de fleste kundene er veldig veldig greie, å forstår at vi ikke har alt eller kan alt. Har også jobbet mesteparten i Nordland, men her har jeg blitt trua med både voldtekt, tortur og drap, alt over en røykpakke Kanskje jeg bare tiltrekker meg crazy folk... O_o I dag kom det en eldre dame med nesten full handlevogn. Dette var midt i rushet, og alle kassene var i bruk. Det gikk helt greit, og hun betalte og gikk ned for å pakke varer (trodde jeg...). Neida - hun bare gikk, hun! Hun hadde handlet såpass at jeg ikke fikk dratt midtskilleren over slik at det var plass til varer på andre siden, og der stod hun i kø i posten mens jeg hadde fire andre med fulle vogner som stod og ventet. En kunde hjalp meg å flytte varene i en haug så jeg fikk flyttet over midtskilleren, men etter neste kunde var jo hele kassen full av varer. Ropte til henne at hun måtte komme og pakke varene med EN ENESTE GANG, og da svarte hun at jeg måtte "slutte å være så forbaskade uforskammet" Køen hopet seg opp og kundene med varer i den andre delen av kassen pakket i turbofart for at det skulle være plass til neste kunde sine varer. Kollegaen min i posten prøvde å si til henne at hun måtte pakke varene sine først, og så skulle hun få hjelp i posten etterpå, men det var det ikke snakk om. Etter at hun var ferdig i posten skulle hun tippe... Hun var borte i 10 minutter - det er LENGE midt i rushet! Deretter brukte hun ytterlige 5 minutter på å pakke varene, mens hun maste høylytt om at jeg var frekk og uforskammet som ikke kunne la henne bruke den tiden hun trengte. Sa pent og bestemt til henne at det ikke var plass til at varene hennes lå slik når det var så mange folk i kø, men hun hørte ikke på noe av det jeg sa. Utrolig stressende situasjon med en stk sinna gammel dame og en full kasse når det kommer fulle handlevogner på rekke og rad... Noen mennesker altså!! Ååhh, egoister. Takler ikke sånne folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå