Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, men de står på gulvet og man må bøye seg. Poenget til Vex var at man kan sette de kurvene på en høyere plass, en slags krakk for kurver, slik at man ikke skal måtte bøye seg helt ned til gulvet for å ta opp varene fra kurven.

Kjekt for oss som har vond rygg eller av andre grunner sliter med å bøye seg i reke-vinkel.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg helt forstår hva slags kurver dere snakker om. De store på hjul går vel ikke an å løfte på? Og korgene står jo ikke på gulvet med ca 50cm over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere sånne kunder som kommenterer sånt, eller? De i kassa har i allefall ikke designet kassaområdet..............................

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, man holder da kurven mens man legger på? Uansett så finnes det i veldig mange norske butikker et lite brett man kan sette kurven på mens man holder på.

Brettene er designet for de gamle kurvene, og det er nesten ikke butikker som har disse lenger. De fleste nye hjulkurvene er for store for brettet og man risikerer at hele raser i gulvet.

Å holde kurven mens man pakker ut er bare praktisk når man har få varer og ingen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd to ganger at foreldrene faktisk snakker til barna sine. Første gang var det en dame som forklarte dattera at de var gjester i butikken og når man er gjest er det ikke lov å ta på alt, og man går pent og rolig..

Bor du i Bergen? slikt sier jeg ALLTID til småen når vi går i butikker :-) Hørtes ut som meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brettene er designet for de gamle kurvene, og det er nesten ikke butikker som har disse lenger. De fleste nye hjulkurvene er for store for brettet og man risikerer at hele raser i gulvet.

Åja de ja. De liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg helt forstår hva slags kurver dere snakker om. De store på hjul går vel ikke an å løfte på? Og korgene står jo ikke på gulvet med ca 50cm over det?

I Sverige har de gjort de kurvene på hjul mer firkantet. Sånn at de kan være oppi dette brettet som man kan putte de i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de har fått de på Rema her nede allerede. Men ingen sted å sette dem før båndet enda. Og nå er det rene kaoset på Rema-butikkene siden det plutselig er tre forskjellige korgstabler som står ved siden av kassene + at det alltid er en eller annen idiot som setter sinn i feil stabel i tillegg. Og så setter nestemann sin ved siden av sånn at det blir 4 stabler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min lokalbutikk har de en plass til å sette kurven, men der har de satt små sjokkselgere med tyggis eller (akkurat nå) kort der man kan gi støtte til tv-aksjonen, og lignende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Bergen? slikt sier jeg ALLTID til småen når vi går i butikker :-) Hørtes ut som meg.

:ler: Det gjør jeg faktisk!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøkenbonde

Hadde jeg fått en tier hver gang en kunde sier: "Nei, jeg får ikke noe igjen på den uansett", når jeg spør om de vil ha kvittering så hadde jeg nærma meg millionær tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått en tier hver gang en kunde sier: "Nei, jeg får ikke noe igjen på den uansett", når jeg spør om de vil ha kvittering så hadde jeg nærma meg millionær tror jeg...

Da er du nok ikke alene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt facinert over hvordan andre kunder oppfører seg. Har jo jobbet i butikk selv, men det har liksom glidd hen til å bli et bittersøtt minne som jeg kan le av i ettertid. Men nå er det veldig naturlig for meg å f.eks sette firepakningen med cola med strekkoden ut, smile og si hei uansett hvor dårlig humør jeg egentlig er i.

Jeg blir også litt i dårlig humør av å være i butikken med min kjære mor. Hun er ei veldig flott dame altså, snill og grei mot alle, men hun ser veldig streng ut, så når hun sier i fra om noe så føles det ut som om man blir kjeftet på hvis man ikke kjenner henne. Så når hu står i kassa og skal ha "PÆRRÆLMØVNT.." og dama i kassa bruker noen sekunder på å skjønne hva hun snakker om, ser jeg hvor skremte de blir, hvis det er unge jenter spesielt. Gutta tar det som regel med et smil. Og så kommer mamma med et sånt "huff, du er treig"-sukk, som gjerne gjør kassadama enda mer stresset.

Og så har du samboeren min som gjerne stabler alt han får til i høyden hvis båndet ikke rører seg fort nok. Har prøvd å si i fra flere ganger om at hvis han gjør det så vil det for det første skape veldig mye ekstra jobb for personen i kassa, og det vil ta lengre tid fordi personen i kassa for det første må prøve å finne ut hvor h*n skal begynne å plukke varer uten at hele tårnet skal rase ned.. Men han gjør det samme hver gang, det går liksom ikke inn.. Litt som å snakke til en unge egentlig.

Noen ganger tror jeg at man MÅ ha jobbet i butikk eller i et annet serviceyrke for å egentlig forstå enkelte ting. Sånn som dette med å IKKE stable varene på båndet..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de har fått de på Rema her nede allerede. Men ingen sted å sette dem før båndet enda. Og nå er det rene kaoset på Rema-butikkene siden det plutselig er tre forskjellige korgstabler som står ved siden av kassene + at det alltid er en eller annen idiot som setter sinn i feil stabel i tillegg. Og så setter nestemann sin ved siden av sånn at det blir 4 stabler.

Vi har to forskjellige kurver, en stor med hjul, og en liten uten. Den lille passer i den store, men ikke omvendt.

Jeg har prøvd å sette de kurvene på så mange måter for å se hva som funker, men det er et mindretall som gidder å bry seg med å sette det på riktig plass. Så om jeg ikke rekker å rydde på en stund så blir de stående spredd over hele kassaområdet. Prøver å få dem unna, men om jeg ikke rekker det, så kommer det selvsagt noen og sparker i kurvene mens de er på vei til meg, tydelig viser sin misnøye. Og innimellom kommer det noen engler som tar seg tid til å stable kurvene mens de venter i køen :rodmer: Da blir jeg glad!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og innimellom kommer det noen engler som tar seg tid til å stable kurvene mens de venter i køen :rodmer: Da blir jeg glad!

Haha, det pleier jeg å gjøre når jeg står i kø og det er rotete i kurvene! Rydder gjerne papp og trekker frem litt underveis på handleturen også. Litt miljøskadet etter ti år i butikk :P

Det som frustrerer meg mest for tiden er kunder som ikke forstår at vi må kredittsjekke firma som vil ha tilsendt regning. Nei, det hjelper faktisk ikke at dere fikk handle med faktura for et halvt år siden. Og når dere ber om å handle på kreditt, kan dere i det minste vite hvilket navn firmaet er registrert med! Det hjelper ikke å kun si et navn til meg, når firmaet står registrert med et annet navn, da finner ikke jeg riktig informasjon! Og å bruke dette som grunnlag for å klage på servicen? Fuck you. :glare:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i dyrebutikk og får ofte høre at "nei, dyra spiser ikke papir".

Men ellers er jeg veldig heldig med kundene mine. Prøver så godt jeg kan å komme på noen som passer inn i tråden, men det er svært skjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, kom på en! Vi hadde en influensa epedemi på jobben, så sinnsykt mange var borte, vi var ALT for lite folk på jobb. Jeg veksla mellom å sitte i kassen og å løpe bort i ferskvaren for å hjelpe til, der jeg ikke hadde noen opplæring whatsoever. Det var så ille at de tilogmed ringte etter folk som var i permisjon, pensjonert etc. Så vi hadde mange som ikke helt var med i rutinene.

Dette var selvsagt rett før påske eller pinse eller hva det nå var, husker ikke, så vi kunne jo ikke stenge butikken heller. Med andre ord; Totalt kaos.

Og stort sett gikk det ganske greit med kundene da vi beklaget og fortalte at mange lå nede for telling med influensa. Fikk mange god bedring-ønsker som var hyggelig, mens mange så ut til å bli overraska over at butikkansatte kan bli syke:P Fikk flere ganger høre: Men det skal da ikke gå utover kunden!!

Nei, men hva pokker vil du jeg skal gjøre? Hanke inn noen fra gata? :P Klone meg selv? Vi tok i bruk alle ressursene vi hadde og vel så det og likevel strakk det ikke til. Butikkansatte BLIR faktisk syke, og akkurat denne gangen hadde vi max uflaks fordi så mange ble syke samtidig, tilogmed vikar-poolen!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så fryktelig irritert når folk blander flere typer frukt i én pose. Det mest vanlige er flere type epler, f.eks røde og grønne i en pose. Ofte er det forskjellig pris på forskjellige typer, så det blir bare helt kaos. Nå har vi kampanje på røde epler (omtrent 5 kr billigere/kg enn hva de grønne og gule er), og det er så mange som blander. Gir beskjed om at enten må de dele opp eplene asap, ellers tar jeg betalt for de dyreste eplene. Var en gang en som hadde en blanding av røde og grønne epler, klementiner og plommer i én pose... :klaske:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...