Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Men dem som er fast ansatt der er dumme skruller, eller? :klo:

Dum skrulle pga måten han snakket til meg på. De faste ansatte er ikke dumme skruller, men de har ingen utdannelse utover grunnskole så vidt jeg vet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet som frokostservitør på et hotell for noen år siden, og opplevde flere ganger at kunder snakket til meg på sine morsmål, som jeg ikke forstod. Skjedde spesielt med gjester fra Spania, Italia og Portugal. Og det rare var at de fortsetter å snakke, selv om jeg prøvde å formidle at jeg absolutt ikke forstod hva de ville.

Da syns jeg det var bedre med japanske gjester som gjerne hadde fancy, elektroniske duppeditter som kunne oversette for dem når engelsken ikke strakk til :P

Sånne oversettelsesdupeditter blir jeg alltid fascinert av!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussjåfører over hele landet - dere har min fulle sympati. Selv om jeg "hater" et par av dere ganske ofte, så holder jeg det i hvert fall for meg selv.

Ja, stakkars bussjåfører noen ganger... Husker jeg tok bussen. Gikk på en fyr da. Det var ledig i hele bussen, sånn bortsett fra der jeg satt og sånn 3-4 andre plasser som var tatt. Fyren som gikk på kunne fint ha satt seg ned forrest i bussen, men han hadde verdens beste tid på å finne seg et sted å sitte, og gikk sakte bakover. Da han kom i midten, der det er sånn stor plass for barnevogner og sånn, svingte bussen og fyren tryna... Han banna høyt og begynte å skrike diverse stygge ting til bussjåføren før han løp til bussjåføren og kjefta fordi han hadde svingt så han tryna. Bussjåføren stoppa bussen og sa jo at han måtte jo sette seg ned når han kommer inn på bussen og ikke drive å stå rundt. Masse plass! Men det skjønte jo ikke han fyren. Han bare banna og skreik før han til slutt forlangte at døra skulle åpnes, også trampet han ut. huff!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske mange kunder som ikke gidder å legge varene sine på disken, så de bare plasserer hele handlekorga oppå slik at JEG skal ta de ut for dem! "Hehe, jeg gjør det enkelt!" flirer de.. Enkelt for deg ja?! Ikke for meg? Er dere klar over at det er utrolig slitsomt for meg å ta ut hver enkelt vare for å scanne den, da korga står altfor høyt oppe på disken? For ikke å snakke om at det tar dobbelt så lang tid når jeg må gjøre begge deler??! Hva feiler det folk?
Fra nå av skal jeg si NEI! Ingen korg oppå disken, ta ut varene dine selv! Har vært altfor tålmodig og snill før :P

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske mange kunder som ikke gidder å legge varene sine på disken, så de bare plasserer hele handlekorga oppå slik at JEG skal ta de ut for dem! "Hehe, jeg gjør det enkelt!" flirer de.. Enkelt for deg ja?! Ikke for meg? Er dere klar over at det er utrolig slitsomt for meg å ta ut hver enkelt vare for å scanne den, da korga står altfor høyt oppe på disken? For ikke å snakke om at det tar dobbelt så lang tid når jeg må gjøre begge deler??! Hva feiler det folk?

Fra nå av skal jeg si NEI! Ingen korg oppå disken, ta ut varene dine selv! Har vært altfor tålmodig og snill før :P

Er det mulig?! Det er ikke akseptabelt i det hele tatt! Du får en veldig ubehagelig arbeidsstilling, og det kan skade på sikt. Håper du følger dette opp slik som du sier!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel faktisk helt vanlig noen steder (i utlandet). Kanskje de har blitt inspirert?

Kan godt være, men nå er vi tross alt i Norge og da bør folk innrette seg etter det. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De butikkene i utlandet hvor ekspeditøren plukker ut av kurven, har tilrettelagt for dette. I hvert fall de butikkene jeg har sett. (F.eks. Tesco express) Disken har et "søkk" hvor kurven passer, kurven blir da i riktig arbeidshøyde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De butikkene i utlandet hvor ekspeditøren plukker ut av kurven, har tilrettelagt for dette. I hvert fall de butikkene jeg har sett. (F.eks. Tesco express) Disken har et "søkk" hvor kurven passer, kurven blir da i riktig arbeidshøyde.

Selvsagt. Jeg har og sett at steder hvor man gjør dette så står de gjerne/har stoler i ståhøyde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sommer kom det en tysk bobilturist inn og spurte på kjempeflott og forståelig tysk-engelsk om vi hadde "l'ol'els".. Jeg bare, what the fuck, skjønner ikke hva du spør om liksom, og svarte nei da jeg ikke fikk meg til å spørre hva han mente og at jeg ikke forstod hva han sa. Så går han gjennom butikken og kommer mot kassen med en pose rundstykker, hvorpå jeg tenker "aah, han mente rollers!" Som egentlig ikke er riktig ord en gang, det heter da "rolls". Så begynner han å belære meg og forklare at dette heter "rollers" på engelsk. Hadde såå lyst til å dytte rundstykkene oppi fjeset hans og fortelle at jeg ikke er noen dum skrulle som ikke har tatt noen utdannelse eller ikke kan engelsk og at dette faktisk var sommerjobben min..

Synd dere ikke hadde rollers:

http://en.wikipedia.org/wiki/Roller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd dere ikke hadde rollers:

http://en.wikipedia.org/wiki/Roller

Det hadde vært et morsomt tilskudd i dagligvaresortimentet :) Den var veldig søt da, jeg liker fugler. Det hendte faktisk at fugler klarte å forville seg inn i butikken, men tviler på at noen av dem var en roller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jobber i matvarebutikk kan du argumentere med at det er uhygienisk å sette kurven man har dratt etter seg på gulvet, opp på båndet der matvarene skal ligge!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært et morsomt tilskudd i dagligvaresortimentet :) Den var veldig søt da, jeg liker fugler. Det hendte faktisk at fugler klarte å forville seg inn i butikken, men tviler på at noen av dem var en roller.

Er lov å prøve seg på å selge kylling som "Roller" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hva i alle dager! :sjokkert: Hadde jeg aldri funnet meg i. Noen folk er bare helt på bærtur!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt. Jeg har og sett at steder hvor man gjør dette så står de gjerne/har stoler i ståhøyde.

Jeg står bak disken på jobb, men korgene våre er av den "høye" sorten, så det blir framdeles for høyt for meg xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ICA i Sverige hadde de sånn holder til kurvene, men der må man selv legge på båndet. Litt genialt, for da slipper man å stå på hodet nedi kurven som står på gulvet. Å så satte man kurven i et stativ når man var ferdig å legge på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ICA i Sverige hadde de sånn holder til kurvene, men der må man selv legge på båndet. Litt genialt, for da slipper man å stå på hodet nedi kurven som står på gulvet. Å så satte man kurven i et stativ når man var ferdig å legge på.

Eh, man holder da kurven mens man legger på? Uansett så finnes det i veldig mange norske butikker et lite brett man kan sette kurven på mens man holder på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, man holder da kurven mens man legger på? Uansett så finnes det i veldig mange norske butikker et lite brett man kan sette kurven på mens man holder på.

Holder man de på hjul også kanskje? Den her tok de på hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...