Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Syntes det er forbausende mange som tror de kan prute på prisen, og få rabatt for at de har handlet hos oss. Selv om det er snakk om "bare" 250 kr.

"Er det mulighet for rabatt idag?" Nei, beklager.

"Kan jeg få rabatt, jeg er fast kunde?". Nei, beklager. Har ikke lov til å gi ut rabatter.

"Er det salg på denne idag?" Nei.

"Er det mulighet for 20-30% avslag?" Nei, beklager.

"En knapp har falt av, kan jeg få 40% avslag?" Nei.

osv...

Dette skjer hver eneste gang jeg jobber, så blir litt slitsomt. Tror det bare ligger i enkelte menneskers handlekultur å spørre om rabatt eller spesiell god pris bare for dem.

Endret av Rægs
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes det er forbausende mange som tror de kan prute på prisen, og få rabatt for at de har handlet hos oss. Selv om det er snakk om "bare" 250 kr.

"Kan jeg få rabatt, jeg er fast kunde?". Nei, beklager. Har ikke lov til å gi ut rabatter.

osv...

Dette skjer hver eneste gang jeg jobber, så blir litt slitsomt. Tror det bare ligger i enkelte menneskers handlekultur å spørre om rabatt eller spesiell god pris bare for dem.

Sånn er det hos meg og. Jeg jobber på Narvesen og som de fleste vet er det endel dyrere hos oss en hos dagligvarebutikken litt lenger borti gata.

En vanlig halvliter med brus koster 10 kr mer enn på dagligvarebutikken. Så kommer det kunder som bruker dette som argument for å få rabatt.

Hvorfor ikke bare gå litt lenger og kjøp den billigere da?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

osv...

Skal da få litt nedsatt pris hvis en knapp har falt av..

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

osv...

Jeg spør alltid om avslag ved hull, knapp falt av, om beltet mangler, etc.

Gidder jo ikke betale full pris for noe jeg må sette meg ned å sy..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg syns er litt komisk er når kundene begynner og forklare hvorfor dem kjøper mye av enkelte varer. Dette gjelder særlig sånn som øl, brus og godteri. Eller ei lang historie om hvorfor dem trenger kvitteringa.

Eks:

Kunde lesser på 6 sekspakninger med øl og litt potetgull.

Kunde: Hehe, jo du skjønner jeg skal på hyttetur med noen kompiser i helga og da må vi jo kose oss litt vettu.

Meg: Det høres koselig ut :)

Kunde: Hehe, ja. Og da var det jo jeg som fikk ansvaret for å kjøre inn drikkevarer. Skal ikke ha alt dette selv altså.

Meg: Okei :)

Kunde: Ja du skjønner. Marius og Pål dem jobber sent i dag sånn at vi får dratt en dag tidligere og Kristian måtte hente barn i barnehagen så ingen av dem hadde mulighet til å stikke innom butikken selv. Og derfor ble det altså meg som måtte dra..

Meg: Okei. Hvor mange poser trenger du? :)

Og kunden fortsetter, jeg har egentlig gått tomt for fornuftige svar og neste kunde venter utålmodig :sukk:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal da få litt nedsatt pris hvis en knapp har falt av..

Jeg spør alltid om avslag ved hull, knapp falt av, om beltet mangler, etc.

Gidder jo ikke betale full pris for noe jeg må sette meg ned å sy..

Joa, men ikke 40% :)

Endret av Rægs
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tekst på plakaten: "Høstsalg! 10-70% på en mengde varer"

Kunden leser (og sier høyt til sin venn): " Se, her har de 70% avslag på alle varer!"

Bah!

hahah, og så når de kommer til kassen så må du bruke tid på å forklare og. skjønner at du blir oppgitt :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke nok med at dere tar betalt for en bærepose men dere tjener penger på de også? Når konsernene som eier matbutikkene går med milliardoverskudd kan ikke dette forsvares..

Koselig at du siterer et innlegg jeg skrev for en god del år tilbake. Det var den gangen vi solgte posene for 49 øre. Du som er "sjefen-min" vet sikkert at det i tillegg til innkjøpspris på en vare også kommer andre kostnader inn i bildet?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertesukk fra meg i dag... Vi har SVÆRE skilt utenfor og inne i butikken om at vi har 50% salg på American Tourister-koffertene. Koffertene er plassert rett innenfor døra, men store gule skilt der det står "50%!" og gjerne prisen på den aktuelle kofferten. Jeg fatter ikke hvordan kunder kan gå forbi disse skiltene, koffertene og all reklame, for så å finne frem den dyreste Samsoniten til sånn 4000 kroner, komme til kassa og si; "det er 50% på disse også, ikke sant?" la meg demonstrere...

kunde: "for en flott koffert!"

meg: "ja, den er veldig solid *insertsalestrickshere* "

kunde: "så utrolig greit at den er på 50% da!"

meg: "nei, den er nok ikke det. det er american tourister som står foran i butikken som er det"

kunde: "nei? det står jo ALLE kofferter på lappen?"

meg: "nei, det står kofferter fra american torurister"

kunde: "nei.... det gjør ikke det"

meg: *harlagetdisselappene* "jo, det står at det er halv pris på american koffertene"

kunde: *sukker og stønner og sleper kverulantræva si bort til de andre koffertene* "kan keg frakte en melkekartong i disse koffertene da?"

meg: "eh... ville ikke satset på det"

kunde: "da har du nettopp mistet en kunde!"

marsjerer ut. oh my fucking god!!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i butikk selv, men var å handlet inn masse mat her om dagen. Etter at jeg hadde betalt og stod og pakket varene mine i poser, setter en far fra seg ungen på den "benken" til poser på enden.

Ungen står og plukker opp mine ting og slikker på dem :sjokkert: Var en tyggispakke og en pakke tamponger av alle ting. Prøver å få kontakt med faren som står i kassa og venter på å betale, men da han ikke reagerer tar jeg tingene fra ungen og sier "de der er nok mine du" med et smil, ungen begynner å hylgrine og ikke en gang da gidder faren å reagere. Tok med meg tingene mine og gikk, men noen folk altså :vetikke:

Og du vurderte ikke å si fra te den ungen selv liksom? Hadde jeg gjort...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en kunde som skulle ha litt diverse, han forklarer, jeg finner frem de riktige tingene. Så kommer konen til mannen, og alt vi er kommet frem til er totalt feil. Hun virket litt småsur. Så begynner hun å forklare hva de egentlig skal ha. Jeg forstår genuint ikke hva hun snakker om, og sier derfor "beklager, men jeg forstår ikke helt hva det er du mener/skal frem til. Kan du forklare det på nytt?". Da ble hun kjempesur, skjelte meg ut og nærmest stormet avgårde.

Jeg ble ganske paff, skjønte ikke hva jeg hadde gjort galt. Kundene etter reagerte visst også, for de kommenterte oppførselene hennes.

Men hallo, jeg skjønner fremdeles ikke hva jeg gjorde galt?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du vurderte ikke å si fra te den ungen selv liksom? Hadde jeg gjort...

Var det ikke det shapeshift gjorde ved å si "de der er nok mine du"?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke det shapeshift gjorde ved å si "de der er nok mine du"?

Nja, etter å ha prøvd å få kontakt med faren... Mulig jeg er litt for frekk, men jeg hadde nappa te meg tinga mine fra den ungen med en gang og krevd nye!

Sikkel er ekkelt :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, etter å ha prøvd å få kontakt med faren... Mulig jeg er litt for frekk, men jeg hadde nappa te meg tinga mine fra den ungen med en gang og krevd nye!

Sikkel er ekkelt :P

Sikkel er ekkelt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkel er ekkelt ja!

Jeg passa på å gjøre det klart for foreldrene at jeg ikke likte å scanne varer ungen dems hadde sikla ned når jeg satt i kassa, hatet kunder som gjorde det!

Håper de tok hintet når jeg lagde grimase og passa på å plukke opp varen med neglene :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre for to på veldig mange varer, og da er det en del som plukker med seg to varer uten å ha lagt merke til tilbudet. Jeg informerer de om tilbudet i kassen, og de fleste blir veldig glad for at jeg sier ifra. Men en dame ble helt forbanna!

Jeg: det er tre for to på de varene du har valgt, så du kan plukke med deg en til å få den gratis :)

Kunde: SER DET UT SOM JEG BRYR MEG JEG VIL IKKE AT DU SKAL DRIVE Å PRESSE MEG TIL Å KJØPE TING JEG IKKE VIL HA!! Hylte hun!

Altså.. Varen var gratis og av samme sort hun alt har kjøpt???

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tre for to på veldig mange varer, og da er det en del som plukker med seg to varer uten å ha lagt merke til tilbudet. Jeg informerer de om tilbudet i kassen, og de fleste blir veldig glad for at jeg sier ifra. Men en dame ble helt forbanna!

Jeg: det er tre for to på de varene du har valgt, så du kan plukke med deg en til å få den gratis :)

Kunde: SER DET UT SOM JEG BRYR MEG JEG VIL IKKE AT DU SKAL DRIVE Å PRESSE MEG TIL Å KJØPE TING JEG IKKE VIL HA!! Hylte hun!

Altså.. Varen var gratis og av samme sort hun alt har kjøpt???

Hun følte sikkert at du presset henne til å ta med seg en unødvendig ekstra vare da.

Forbrukerpress kalles dette Dolly! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun følte sikkert at du presset henne til å ta med seg en unødvendig ekstra vare da.

Enten det, eller premenstruell kunde...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde sikkert blitt skjelt ut av noen hvis hun ikke informerte om det. Damned if you do, damned if you don't.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...