Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde antakeligvis svart det samme som kunden i dette tilfellet..

Hvorfor det? Take away betyr ta - med -seg - mat. Hjemkjøring betyr hjemkjøring.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunde i kassa "er det disse eggene som er på tilbud?"

Jeg "nei...det er de gule pakkene ved siden av.:)"

Kunden: "men jeg vil ha disse"

Jeg "ok, ni og tyve kroner"

Kunde "hva, er de ikke på tilbud? Han borti der sa det...jeg skal ha redusert pris!"

Han borti der =random kunde. Vi var bare jenter på jobb akkurat da.

Jeg "tja jeg vet ikke hvem du prata med men disse er ikke på tilbud...me.."

Kunde "vel da skal jeg IKKE ha dem!!! Ta åsså bli enig med deg selv om hva du informerer meg om!!"

Jeg svarer ikke, bare glaner på henne litt. Så spør hun om jeg er dum. Haha. Så sier jeg at hun værsågod får ta seg sammen og høre på hva jeg faktisk sier til henne. Hvorpå jeg får i svar at "hvorfor i aalledager skal jeg høre på ei KASSADAME?! full av kunnskap er du vel ikke akkurat!"

Neida, vi i kassa kan ingenting vi. Både de faste ansatte og vi deltidsansatte som utdanner oss ved siden av er kjempedumme............ nek

• Liker 27
Skrevet

Hvorfor det? Take away betyr ta - med -seg - mat. Hjemkjøring betyr hjemkjøring.

Jeg kunne også funnet på å sagt det i starten av samtalen, for så å presisere hjemkjøring etterpå...

• Liker 9
Skrevet

Herregud, creds til deg som snakket tilbake!

Hadde faktisk en kunde som også holdt på sånn å regnet ut, hvis han regnet ut at noe skulle koste 40,- og det ble 35,- så fikk jg, eller butikken, de ekstra 5 kr. Merkelig kar :P

Minner meg om når jeg kjørte taxi... Var en som skulle ganske langt og jeg var ny og hadde ikke peil på pris og han ville absolutt ta ut pengene for å betale. Da sa jeg bare 2000 kr, men det endte på 1300 og jeg fikk resten :P

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Åhh herrrrre Jesus... Voksne, er vi? Har man handla på rekvisisjon før så vet man da for pokker hvilket navn det står på. Er det så vanskelig å finne ut det FØR man drar ut på handletur - og forventer at den bak kassa skal ha alle svarene?

De tror vi er synske og kan alt, skal gjerne legge alle sine personlige problemer over på oss i samme slengen. Jeg gir vel katta i om en eller annen kunde har en dårlig dag og skriker for ingenting, jeg har stått der 5 timer i strekk, er sulten og sliten, og har minst like lyst til å grine. Men neida. Alt handler om de :danse:

Skrevet

Jeg må bare nevne det.. Jeg ble spurt av tre jenter om vi hadde noen banankasser til overs, og for en gangs skyld tok jeg meg tid til å samle de kassene jeg så vi hadde liggende rundt overalt. Da jeg kom ut med hele 8 stykker til dem, ble jeg kalt "hverdagshelt", og det er hittil min favorittbeskrivelse av jobben min de tre årene jeg har hatt den. :danse:

• Liker 27
Skrevet

Vi bruker å sette ut bananeskene våre, fruktansvar blir sur om de går i pressa.

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker å sette ut bananeskene våre, fruktansvar blir sur om de går i pressa.

Vi presser de aldri, da hadde vi jo fyllt den opp rimelig kjapt, men på grunn av merkelige rutiner i det siste stod de spredd over hele lageret.

Skrevet

Vi presser de aldri, da hadde vi jo fyllt den opp rimelig kjapt, men på grunn av merkelige rutiner i det siste stod de spredd over hele lageret.

Vi har ikke plass på lageret, men vi har plass i pressa. Vi har sånn svær sak ute i varemottaket. Har så lite lager at når man skal ut med 2 handlevogner, så blir det kø

Skrevet

FYI: Jeg er en helt vanlig kassaansatt på billigbutikk med vanlige ansvar som vareutpakking og ekspedere kunder. Synes derfor at denne episoden er spesielt merkelig:

Jeg: "Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe? :)"

Kunde: "Tja, jeg skulle gjerne ha handla på rekvisisjon. Regner med det går an her?"

Jeg: "Ingen problem, så lenge de du handler for har en konto hos oss. :)"

Kunde: "Nei, men jeg regner da med at det ikke er noe problem for deg å lage det nå med en gang hvis ikke?!"

Jeg: "Dessverre, det er ikke slik det fungerer. Firmaet eller arbeidsgiveren din er nødt til å ta kontakt med hovedkontoret for å få satt opp en konto."

Kunde: "ÅHR, JAHAJA.. Javell.. Ja, men jeg regner med at det har de gjort allerede!"

Jeg: "Hva er navnet på kontoen?" (Det pleier som regel å være det samme som navnet på firmaet eller arbeidsgiveren..)

Kunde: "Vet ikke jeg, jeg jobber i barnehage."

Jeg: "Og hva heter den?"

Kunde: "*Navn på barnehage*"

Jeg: "Hmmm.. Dessverre, jeg får ikke opp noe treff her. Kan det stå på noe annet?"

Kunde: "Jeg vet vel ikke jeg vel! Det må vel du vite!"

Jeg: "Nei, det må du vite selv.. "

Kunde: "Prøv *et eller annet navn*"

Jeg står en stund og prøver å søke opp med forskjellige skrivemåter i tilfelle det skulle være lagt inn feil, men finner absolutt ingenting som en gang ligner på det hun foreslår.

Jeg: "Nei, dessverre. Ingen treff. Det ser ikke ut som dere er registrert hos oss, men det er bare å ta en telefon til hovedkontoret og så skal de ordne det."

Kunde: "Ja, men det har jeg ikke tid til! Jeg må handle NÅ."

Jeg: "Da kan jeg ikke hjelpe deg med akkurat det, men om det er noe du lurer på her i butikken så står jeg til disposisjon. :)"

Kunde *i en skikkelig spydig og ekkel tone*: "NEI, du sier jo at jeg ikke får lov til å handle på rekvisisjon her! Så da kan jeg jo ikke handle her da!"

Jeg *tenker wtf*: "Hehe, jo du er selvfølgelig velkommen til å handle her, men det blir nok ikke på rekvisisjon i dag da nei."

Kunde: "NEI! AKKURAT! Hva hjelper det meg da?? Jeg skal ha varene i DAG. Når dere skal gjøre dere så vanskelige så får jeg jo bare gå et annet sted da! Så da handler jeg INGENTING hos deg!"

Jeg: "Ha en fin dag da! :)" Tenker: KOM ALDRI TILBAKE!

Åhh herrrrre Jesus... Voksne, er vi? Har man handla på rekvisisjon før så vet man da for pokker hvilket navn det står på. Er det så vanskelig å finne ut det FØR man drar ut på handletur - og forventer at den bak kassa skal ha alle svarene?

Bare slapp av, i 2050 når mobiltelefoner blir funnet opp, så kan kundene bare ringe arbeidsplassen og høre om det er noe spess navn det skal stå på:) da slipper du sånne kunder :fnise:

• Liker 9
Skrevet

Skal ikke kontonavnet stå på selve rekvisisjonen, da?

Skrevet

jobber i kundeservice for et internettselskap, og fikk en kunde som måtte resette modemet sitt.

meg: "det jeg vil du skal gjøre da er å ta en binders, og stikke den inn i det lille resethullet på modemet."

kunde: "hæ?"

meg: "bak det modemet er det et lite hull. ta en bin-"

kunde: "ja, jeg hører hva du sier, men det er faktisk tull, det kan du ikke mene."

meg: "joda, det er sånn det fungerer. vi må prøve det som vi kan prøve før vi ser hva vi gjø-"

kunde: "er du dum? hallo, jeg jobber faktisk i et svært internasjonalt konsern, og dette skal jeg gå videre med. dette finner jeg meg ikke i. dette skal jeg ta videre til en kompis som jobber med IT og som garantert kan jobben din bedre enn deg selv. dette er den dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. HADET."

meg: * :bond: *

• Liker 10
Gjest RamaLama
Skrevet

jobber i kundeservice for et internettselskap, og fikk en kunde som måtte resette modemet sitt.

meg: "det jeg vil du skal gjøre da er å ta en binders, og stikke den inn i det lille resethullet på modemet."

kunde: "hæ?"

meg: "bak det modemet er det et lite hull. ta en bin-"

kunde: "ja, jeg hører hva du sier, men det er faktisk tull, det kan du ikke mene."

meg: "joda, det er sånn det fungerer. vi må prøve det som vi kan prøve før vi ser hva vi gjø-"

kunde: "er du dum? hallo, jeg jobber faktisk i et svært internasjonalt konsern, og dette skal jeg gå videre med. dette finner jeg meg ikke i. dette skal jeg ta videre til en kompis som jobber med IT og som garantert kan jobben din bedre enn deg selv. dette er den dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. HADET."

meg: * :bond: *

Hahaha! Man blir vel automatisk storkar av å jobbe i et internasjonalt konsern.

Litt dumt at man må finne i en binders i stede for å ha en knapp på modemet, særlig mtp. at de fleste kunder er totalt ubrukelige når det kommer til DIY. Men hvis denne IT-kompisen tukler med utstyret, mister ikke kunden garantien da?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg: "Navn på bedrift. Du snakker med Yvonne. Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Kunde: "Ja, jeg har ikke kommet til kundeservice?"

Jeg: "Nei, du har kommet til teknisk support"

Kunde: "Helt sikker?"

Jeg: "Ja.."

Kunde: "Åja, trodde ikke damer kunne sånt jeg".

Jeg: "..."

Det at jeg er dame får jeg høre ganske ofte (at man kommenterer det i seg selv er forsåvidt greit, men når man må liksom overbevise til stadighet at man har kommet til riktig avdeling osv så er det faktisk litt irriterende). Dessverre. Jeg vil gjerne bare få jobben gjort og slippe å forsvare det faktum at jeg er en kvinne.

Forøvrig jobber jeg med teknisk supportering av terminaler. Jeg supporterer ikke bare kunder, jeg setter også opp erstatningsterminaler (konfigurerer software/hardware) for kunder. Man hører mye rart. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Skrevet

Jobber i Oslo og tar av og til i mot kunder som skal til andre, har en sånn passe avslepen trønderdialekt som ikke alltid viser seg før på enkeltord.

Samtale i dag:

Jeg: Da fikk æ tak i'n å han sa'n at'n kjæm straks.

Kunde: Det heter ikke kjæm, det heter kommer.

Jeg bare lot vær å si noe tilbake jeg...

• Liker 10
Skrevet

Jobber i Oslo og tar av og til i mot kunder som skal til andre, har en sånn passe avslepen trønderdialekt som ikke alltid viser seg før på enkeltord.

Samtale i dag:

Jeg: Da fikk æ tak i'n å han sa'n at'n kjæm straks.

Kunde: Det heter ikke kjæm, det heter kommer.

Jeg bare lot vær å si noe tilbake jeg...

Når kunder på min jobb eller ansatte når jeg er kunde har en annen dialekt enn meg som er bergensk, har jeg en stygg tendens til å kopiere enkelte ord fra de uten å mene det :fnise: Senest igår var det en fra stavanger. Men jeg retter ikke på dere da, det blir for dumt.

Skrevet

Å jeg snakker med så merkelig dialekt, at kundene av og til lurer på hvor jeg er fra i Nord Norge.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skal ikke kontonavnet stå på selve rekvisisjonen, da?

Joda! Men hun hadde ikke en gang med seg noen rekvisisjon (hvis det er arket de pleier å ha du snakker om) :P Altså, hun kom tomhendt og forventet å handle på rekvisisjon.

Slik jeg forstod det etterhvert så hadde de ikke engang satt opp konto hos oss, hun forventet at jeg skulle ordne alt for henne. (Som sagt, jeg er 'bare' ei kassadame. Har ingen mulighet til det.)

Endret av Amananas
Skrevet

Hahaha! Man blir vel automatisk storkar av å jobbe i et internasjonalt konsern.

Litt dumt at man må finne i en binders i stede for å ha en knapp på modemet, særlig mtp. at de fleste kunder er totalt ubrukelige når det kommer til DIY. Men hvis denne IT-kompisen tukler med utstyret, mister ikke kunden garantien da?

ja, tydeligvis! :P jeg bare tenkte "okei, gjør det du! koz dg."

dette er mest fordi man måtte ha stilt alt inn på nytt hvis man først skulle komme borti den knappen og det hadde vært hundre ganger plagsommere enn at nettet ikke virker, og de fleste kunder klarer det helt fint med litt veiledning.

jo, han gjør det, men for all del så får han bare kaste bort 1000 kr istedetfor å finne fram en teit liten binders! :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Artig med kunder som mener de må ha alle de ansattes udelte oppmerksomhet... :/

I går var innboksene til både min epost adresse og firmaeposten som jeg svarer på ganske fulle, i tillegg til at jeg hadde et par kjøkken å tegne, så jeg hadde nok å henge fingrene i. Kollegaen min hadde en kunde hun hjalp, men jeg hadde nok med mine egne ting og fulgte ikke med på det. Etter en stund gikk kollegaen min for å hente noen brosjyrer til kunden og h*n ble stående ved disken å vente. Ut av det blå begynner h*n å stille meg en masse oppfølgingsspørsmål på det h*n har snakket med kollegaen min om - som jeg ikke har fått med meg. H*n ble kjempesur når h*n skjønte at jeg ikke hadde fulgt med og visste hva de hadde snakket om. Jeg er visst utrolig sløv og lite serviceinnstilt og har ikke noe å gjøre i et serviceyrke...

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...