Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt lei av kunder som ikke skjønner at de faktisk ikke alltid kommer først. F.eks. så har det skjedd flere ganger at kunder som tar tak i meg i butikken for hjelp, blir sure når jeg sier at de nok må vente litt fordi jeg er opptatt med å hjelpe en annen kunde. DET skjønner de ikke nei. "Kommer tilbake med engang jeg har hjulpet denne gamle damen først, bare vent her du, eller ta tak i noen andre når de kommer forbi!". Sååå kommer jeg tilbake med en gang den gamle damen har funnet Fjordland-middagen sin, men nope, ingen kunde å se lenger. Så stikker jeg tilbake til kassen, hvor kunden så ville ha hjelp til slutt dukker opp... Sur fordi jeg ikke "dukket opp". Joda, gjorde det jeg, men du var ikke der! Kan ikke akkurat løpe rundt for å lete etter deg heller - prøv det i rushet en lørdag hvor 80 prosent av alle kunder går med svarte jakker.

... eller kunder som dukker opp i tippingen mens jeg er på vei ut av tippingen (noe som selvsagt er ok, de kan jo ikke vite om jeg har annet å gjøre.) "HEI DU! Ikke gå!! Skal hente en pakke jeg!! Ikke gå enda!!". Beklager, vent litt! Må hjelpe en kunde som var før deg, snusen hennes sitter fast i Vensafen, tar maks 30 sekunder. "Men jeg står jo her!! Hallo!! Det tar to minutter!! Jeg står jo her i kø!". JADA, DET ER EN USYNLIG KØ HER SKJØNNER DU, UANSETT OM DU STÅR RETT FORANN MEG BETYR IKKE DET AT JEG KAN HJELPE DEG FØRST.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns arbeidsplasser burde tilby gratis psykologtimer. :bond::fnise:

• Liker 7
Skrevet

Syns arbeidsplasser burde tilby gratis psykologtimer. :bond::fnise:

Hahaha. Vår gjør faktisk det, om du opplever noe traumatisk.

Skrevet

Hahaha. Vår gjør faktisk det, om du opplever noe traumatisk.

Da må det jo være type ran

Skrevet (endret)

Gøy å få telefon fra kunde som truer med å banke meg opp. Jadda.

edit: kom på noe fra da jeg jobbet som servitør. Var ikke jeg som serverte gjesten da men fikk jo høre fortellingen.

Vel, en gjest bestilte en flaske med vin, servitøren klarte å gi feil, men det så ikke hun der og da. Etter at gjesten hadde drukket opp HELE vinflasken kom han og skulle ha en ny, for det var feil vin!!

Joda, greit nok at det var feil vin, men når man har drukket opp hele flaska før man oppdaget det så var det vel kanskje ikke så farlig likevel, eller skulle han bare være idiot?

Huff. :P

Endret av Kjempeliten
Skrevet

Jobber fremdeles i matbutikk og idag kom en dame å ville bytte en baguett pakke pga litt mugg på den ene.

Greit nok, sier at hun enten kan hente seg en ny eller få pengene tilbake :)

Damen går og kommer tilbake på vei UT med 4 cibatta pakker, 2 pakker billig baguetter og en pakke vita hjerte god baguetter. Den pakken hun ville levere tilbake kostet 30,-. Og de vita hjerte god koster mer enn dette.

Jeg stopper henne og sier jeg må slå de inn og registrere endringen.

Slår inn varene og sier prisen.

Damen sier "Må jeg betale?!"

Jeg svarer "Ja, jeg har slått ut 30,-. så du får det i avslag."

Damen svarer "Jammen jeg kjørte helt ned hit for å bytte, også må jeg betale?!"

Jeg svarer "Jeg kan ikke gi deg gratis varer, det du har kjøpt koster mer enn de du ikke ville ha"

Damen "Jeg kjørte ned hit i froksten, dette syntes jeg er dårlig!"

Jeg gjentar at jg ikke kan gi henne gratis varer og beklaget at hun måtte det. (Selvom det ikke er min feil at det var litt mugg på den ene baguetten hennes.

Damen sier igjen at dette syntes hun var kjempe dårlig og sier med et skikkelig surt og frekt tonefall

"dere kan rydde butikken deres!"

Hva slags kvinnemenneske er dette?! Kan ikke tro at noen kan forvente at de får masse gratis selvom man vil bytte :P

• Liker 20
Skrevet

Jobber fremdeles i matbutikk og idag kom en dame å ville bytte en baguett pakke pga litt mugg på den ene.

Greit nok, sier at hun enten kan hente seg en ny eller få pengene tilbake :)

Damen går og kommer tilbake på vei UT med 4 cibatta pakker, 2 pakker billig baguetter og en pakke vita hjerte god baguetter. Den pakken hun ville levere tilbake kostet 30,-. Og de vita hjerte god koster mer enn dette.

Jeg stopper henne og sier jeg må slå de inn og registrere endringen.

Slår inn varene og sier prisen.

Damen sier "Må jeg betale?!"

Jeg svarer "Ja, jeg har slått ut 30,-. så du får det i avslag."

Damen svarer "Jammen jeg kjørte helt ned hit for å bytte, også må jeg betale?!"

Jeg svarer "Jeg kan ikke gi deg gratis varer, det du har kjøpt koster mer enn de du ikke ville ha"

Damen "Jeg kjørte ned hit i froksten, dette syntes jeg er dårlig!"

Jeg gjentar at jg ikke kan gi henne gratis varer og beklaget at hun måtte det. (Selvom det ikke er min feil at det var litt mugg på den ene baguetten hennes.

Damen sier igjen at dette syntes hun var kjempe dårlig og sier med et skikkelig surt og frekt tonefall

"dere kan rydde butikken deres!"

Hva slags kvinnemenneske er dette?! Kan ikke tro at noen kan forvente at de får masse gratis selvom man vil bytte :P

all ære til deg som klarer å holde ut. jeg hadde nok latt hun hilse på min høyre hånd :scorpis:

• Liker 1
Skrevet

all ære til deg som klarer å holde ut. jeg hadde nok latt hun hilse på min høyre hånd :scorpis:

Det fristet meget hardt! ble veldig etterpåklok og tenkte mye sånn ååh det skulle jg sagt :P men følte jg fikk sagt mitt da jg sa ikke kunne gi henne gratis varer :P

hun var jo bare pent nødt å betale :P

Skrevet

Noe av det som irriterte meg mest da jeg jobbet på Jernia og GlasMagasinet var kunder som ikke godtok svaret de fikk når jeg sa vi var utsolgt for noe. Samtaler som dette var spesielt vanlige under kampanjer og ikke minst ved juletider.

Kunde: "Hvor har dere XXX?"

Meg: "Den er dessverre utsolgt."

Kunde: "Hva? Er du sikker?"

Meg: "Ja. Vi solgte den siste for en time siden."

Kunde: "Dere har ikke noen på lageret? Kan du ikke sjekke?"

Meg: "Det er dessverre helt tomt, både i butikken og på lageret. Vi håper å få inn flere når vi får varer senere i uken."

Kunde: "Du kan vel dobbelsjekke på lageret?"

Meg: "Jeg er helt sikker på at det er tomt, men siden du insisterer skal jeg ta en ekstra titt."

*tusler ut på lageret og står innenfor døren et par minutter før jeg går tilbake til kunden*

Meg: "Som jeg sa, det er dessvere helt tomt."

Kunde: *sukker oppgitt og går bort til kollegaen min og spør om det samme*

Og sånn gikk no dagan....

• Liker 14
Skrevet

Jeg er en av disse dumme kundene som noen ganger ikke ser varen selv om den er:

• rett bak meg
  • rett foran meg
  • rett på min venstre side
  • rett på min høyre side

Distre? Neida... Selvfølgelig skjer dette etter at jeg faktisk har lett etter varen en liten stund :fnise:

Det er ikke sjelden at den butikkansatte såvidt klarer å skjule et lite hånflir når han/hun svarer meg på hvor varen er hen... Og jeg ler høyt :laugh:

• Liker 2
Skrevet

På fredag hadde jeg en sånn som jeg bare trodde eksisterte i internettland: kunde kommer inn og ber om hjelp til å finne en film. Når jeg spør hvilken film han ser etter er svaret "det er det jo du som skal vite! Det er du som jobber her, ikke jeg." Joda, her er vi alle tankelesere!

Ellers må jeg bare få skryte av alle kundene vi hadde i går! Vi var litt færre på jobb pga sykdom, og typisk nok var det en dag med uvanlig mange kunder, type dobbelt så mange kunder som på en vanlig lørdag. Jeg var den eneste kassadama (vi pleier å være to), og jeg var sikker på at jeg kom til å få mange sure kommentarer og kjeft fra folk som måtte vente lenge på hjelp. Men nei! Alle som en var kjempehyggelige, og flere kommenterte hvor kjekt det var å handle hos meg siden jeg var så smilende og blid. Fine kundene mine! :strix:

• Liker 20
Skrevet

Jobber på kundeservice for en pizzasjappe i hovedstaden! (fremdeles :icon_lol: )

Hadde en ganske drittdag i går på jobb, med mange ufordragelige kunder og spydigheter mot meg..... Men pga gode kolleger og ikke minst TV på jobb kom jeg meg gjennom vakten :fnise:

Men ja, poenget.

Vi hadde satt leveringstid 1 kvarter lenger enn vanlig pga mye å gjøre for en avdeling. De fleste kunder er veldig forståelsesfulle og ålreite, og sier som regel "jaja, men så lenge maten kommer er vi fornøyde!". Da blir jeg og fornøyd. Men i går var det en dame som ringte for å bestille mat og på slutten av samtalen så sier jeg "da blir maten levert til deg innen en time". Hvorpå jeg får tilbake på telefon "EN TIME?! SÅ LANG TID?!" "Dessverre, avdelingen har mye å gjøre, så vi har satt garantien opp 15 min. Om det går over en time får du selvfølgelig et gavekort fra oss". "EN TIME?! DET ER AAAALTFOR LANGT! DA GIDDER JEG IKKE BESTILLE ALLIKEVEL, JEG BESTILLER FRA NOEN ANDRE ISTEDENFOR!"

Lurer på hva hun gjorde da hun oppdaget at ALLE liknende sjapper har et kvarter lenger leveringsgaranti enn oss, og hun altså da hadde fått maten like raskt, om ikke raskere!!, fra oss? (og ikke minst er maten vår bedre!)

Jaja. Dumme mennesker.

Personlig er jeg aller mest glad i de som sier "jeg skal ALDRI bestille herfra igjen!!!" Hva vil de, at jeg skal legge meg ned og gråte over tap av én kunde? Som regel er det de dårlige, frekke og ekle kundene som sier det også. Jeg er meget serviceinnstilt og gjør som regel hakket mer enn det som er jobben min (finner adresser, telefonnr, leser kart og bruker kalkulator for merkelige henvendelser osv osv selv om det ikke er jobben min), men er du frekk - da får du ikke noe ekstra service fra meg altså. Enkelt og greit!

Oooh, hadde også en firmakunde i forrige uke. De aller fleste som ringer fra firma må oppgi et prosjektnr, ansattnr eller liknende (så firmaet vet hvor fakturaer skal sendes i etterkant). JEG vet ikke prosjektnummeret, jeg har kun fått beskjed om at det skal settes opp. Det ringte en fyr fra et stort og kjent selskap, og jeg spurte da etter et prosjektnr. Han sier "jeg har bestilt MANGE ganger og har ALDRI måttet oppgi det...?" (hver gang kunder sier dette.... grrrr....) Jeg sjekker - han har bestilt mange ganger og har oppgitt ett pr.nummer hver gang. Jeg påpeker dette til han og han klikker i vinkel og sier at jeg lyver, at han aldri har oppgitt noe og at jeg generelt er verdens verste menneske siden jeg ikke kan selge han mat før jeg får ett nummer av han. (Igjen: ikke mine regler, men firmaet HANS sine regler). Det var tydeligvis vanskelig for han å forstå at jeg ikke kan selge han mat, og han avslutter det hele med "nå skal jeg sende en e-post til ALLE i selskapet og si at vi IKKE skal bestille herfra igjen før DERE finner ut av hva som er galt!"

Jeg hadde såå lyst til å svare DET ER IKKE OSS DET ER NOE GALT MED DET ER DIN LILLE PEANØTTHJERNE SOM IKKE SKJØNNER AT DETTE IKKE ER MINE REGLER MEN DITT FIRMA SINE REGLER OG DA MÅ DU SNAKKE MED FIRMAET DITT. DET ER IKKE MIN SKYLD AT DU ER SÅ JÆVLIG STUPID AT DU IKKE ENGANG SKJØNNER DET, HVORDAN I ALLE DAGER HAR DU FÅTT JOBB I ET SÅ STORT SELSKAP IN THE FIRST PLACE SKJØNNER IKKE JEG FORDI DU ER SÅ JÆVLIG KORKA.

Nevnte jeg at det er hans selskap sine regler, og ikke mitt? :vetikke::plystre:

(det skal sies at folk fra firmaet hans har ringt og bestilt mange ganger i ettertid og alle har oppgitt et nummer som jeg setter på så jeg kan selge de mat. Eposten til korka-fyren nådde visst ikke helt frem... Lurer på hvorfor? )

Til slutt må jeg si at jeg elsker jobben min, jeg har det kjempegøy og har fantastiske kolleger, og de aller aller fleste kundene er superhyggelige og herlige! Men noen har jeg bare lyst til å vri nakken om :fnise:

Ble litt mye det her.... :biggrin:

• Liker 11
Skrevet

jeg spurte da etter et prosjektnr. Han sier "jeg har bestilt MANGE ganger og har ALDRI måttet oppgi det...?" (hver gang kunder sier dette.... grrrr....)

Dette er den store klassikeren.. "Jeg har da vært her MANGE ganger og kjøpt det før, så dere har sikkert på lager!" Nei, det er min avdeling, hadde vi hatt det ila de siste 5 årene ville jeg ha visst om det, dessuten ligger ikke varen inn i sortimentet til denne kjeden heller. "Nåja, jeg var jo her forrige uke og kjøpte da.." NEI, DU VAR IKKE DET.

Eller: "Er denne på tilbud enda?" Nei, det er ordinær pris på den, tror ikke den har vært nedsatt på en stund nå. "Jeg kjøpte den nå på tilbud her for noen dager siden.." Jeg hører med sjefen for å være sikker, og han bekrefter at den ikke er, eller har vært, på tilbud den siste uken. Og da er det på'an igjen, kunde som bestemt var her og handlet, til den og den prisen.. ARG.

• Liker 2
Skrevet

Kunde etter litt kjapp hoderegning, så finner han ut at han skal betale 1140 kr. (Det eksakte beløpet var 1136)

Kunden: "Ja da blir det vel ellevehundreåførti kroner"

Jeg: *innsert smalltalk here*, og avslutter med: "ja blir det ettusenetthundreåtrettiseks kroner på deg"

Kunde går fra hyggelig til å blåse seg opp på 0.4 sekunder:"HVA? Det kan jo ikke stemme? Jeg regnet jo ut at det kom til å bli kostende 1140 kr, se på prislista her" og satte gang et leven uten like.

Jeg prøver febrilsk å fortelle han at det eksakte beløpet er 1136, men blir avbrutt med utsagn som "Er du helt sikker? Jeg tror dette isåfall må være feil, spør en kollega om hjelp" etc med en skikkelig hoven tone. Lar meg overhodet ikke komme til ordet :sur:

Tilslutt avbryter jeg han med å heve stemmen og bare overkjøre vrøvlet hans: "UNNSKYLD, MEN NÅ TROR JEG DU HAR MISFORSTÅTT. DU REGNET UT AT DET BLE 1140, NOE SOM ER NESTEN KORREKT. BELØPET DU SKAL BETALE ER 1136, ALTSÅ FIRE KRONER MINDRE ENN DET DU TROR. KORTTERMINALEN ER KLAR, DET ER BARE Å KASTE KODE"

Da ble det jaggu stille, han tok med seg varene, småløp ut av butikken og jeg så han aldri igjen.

Noen mennesker skal virkelig kverulere på alt.

• Liker 17
Skrevet

Kunde etter litt kjapp hoderegning, så finner han ut at han skal betale 1140 kr. (Det eksakte beløpet var 1136)

Kunden: "Ja da blir det vel ellevehundreåførti kroner"

Jeg: *innsert smalltalk here*, og avslutter med: "ja blir det ettusenetthundreåtrettiseks kroner på deg"

Kunde går fra hyggelig til å blåse seg opp på 0.4 sekunder:"HVA? Det kan jo ikke stemme? Jeg regnet jo ut at det kom til å bli kostende 1140 kr, se på prislista her" og satte gang et leven uten like.

Jeg prøver febrilsk å fortelle han at det eksakte beløpet er 1136, men blir avbrutt med utsagn som "Er du helt sikker? Jeg tror dette isåfall må være feil, spør en kollega om hjelp" etc med en skikkelig hoven tone. Lar meg overhodet ikke komme til ordet :sur:

Tilslutt avbryter jeg han med å heve stemmen og bare overkjøre vrøvlet hans: "UNNSKYLD, MEN NÅ TROR JEG DU HAR MISFORSTÅTT. DU REGNET UT AT DET BLE 1140, NOE SOM ER NESTEN KORREKT. BELØPET DU SKAL BETALE ER 1136, ALTSÅ FIRE KRONER MINDRE ENN DET DU TROR. KORTTERMINALEN ER KLAR, DET ER BARE Å KASTE KODE"

Da ble det jaggu stille, han tok med seg varene, småløp ut av butikken og jeg så han aldri igjen.

Noen mennesker skal virkelig kverulere på alt.

Herregud, creds til deg som snakket tilbake!

Hadde faktisk en kunde som også holdt på sånn å regnet ut, hvis han regnet ut at noe skulle koste 40,- og det ble 35,- så fikk jg, eller butikken, de ekstra 5 kr. Merkelig kar :P

• Liker 8
Skrevet

"Hei! Jeg vil gjerne bestille litt take away!"

"Hei, ja, hvilken avdeling har du lyst til å hente maten din?"

"Jeg skal jo ha det hjemkjørt!"

:vetikke::bond::murvegg::klaske:

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Gammel dame som ble sur fordi hun ikke kunne ta ut 3000 ved siden av kjøp av en Troika:

Jeg forklarte henne at det var et maks uttak på 300 - 400, om det var for lite kunne hun bruke minibanken like bak i butikken.

Dama:"Jeg hadde vært flau over å jobbe her!"

tumblr_mu9exl8Zc01rigccjo1_500.jpg

Skrevet

Kunde kommer og skal kjøpe fem nokså billige varer.
Jeg: "Da blir det 55 kroner :biggrin: "
Kunde: "HVA?!"
Jeg: "Det blir 55 kroner. :)"
Kunde *stirrer dumt på meg*: "Eh, nei. Det kan umulig stemme."
Jeg *peker på varene*: "Disse fire koster 10 og den koster 15, så da blir det 55.."
Kunde: "Nei?!"
Jeg: "Jo?.. Er det noe du lurer på?"
Kunden gidder ikke en gang å svare, men betaler, og skal selvfølgelig ha kvitteringen etterpå og niilese den mens hun blokkerer kassen for de andre kundene. Er det mulig å være så forbanna tett i nøtta?! Vet at denne er en klassiker, men jeg blir så irriteeert!

• Liker 16
Skrevet (endret)

FYI: Jeg er en helt vanlig kassaansatt på billigbutikk med vanlige ansvar som vareutpakking og ekspedere kunder. Synes derfor at denne episoden er spesielt merkelig:

Jeg: "Hei! Kan jeg hjelpe deg med noe? :)"
Kunde: "Tja, jeg skulle gjerne ha handla på rekvisisjon. Regner med det går an her?"
Jeg: "Ingen problem, så lenge de du handler for har en konto hos oss. :)"
Kunde: "Nei, men jeg regner da med at det ikke er noe problem for deg å lage det nå med en gang hvis ikke?!"
Jeg: "Dessverre, det er ikke slik det fungerer. Firmaet eller arbeidsgiveren din er nødt til å ta kontakt med hovedkontoret for å få satt opp en konto."
Kunde: "ÅHR, JAHAJA.. Javell.. Ja, men jeg regner med at det har de gjort allerede!"
Jeg: "Hva er navnet på kontoen?" (Det pleier som regel å være det samme som navnet på firmaet eller arbeidsgiveren..)
Kunde: "Vet ikke jeg, jeg jobber i barnehage."
Jeg: "Og hva heter den?"
Kunde: "*Navn på barnehage*"
Jeg: "Hmmm.. Dessverre, jeg får ikke opp noe treff her. Kan det stå på noe annet?"
Kunde: "Jeg vet vel ikke jeg vel! Det må vel du vite!"
Jeg: "Nei, det må du vite selv.. "
Kunde: "Prøv *et eller annet navn*"
Jeg står en stund og prøver å søke opp med forskjellige skrivemåter i tilfelle det skulle være lagt inn feil, men finner absolutt ingenting som en gang ligner på det hun foreslår.
Jeg: "Nei, dessverre. Ingen treff. Det ser ikke ut som dere er registrert hos oss, men det er bare å ta en telefon til hovedkontoret og så skal de ordne det."
Kunde: "Ja, men det har jeg ikke tid til! Jeg må handle NÅ."
Jeg: "Da kan jeg ikke hjelpe deg med akkurat det, men om det er noe du lurer på her i butikken så står jeg til disposisjon. :)"
Kunde *i en skikkelig spydig og ekkel tone*: "NEI, du sier jo at jeg ikke får lov til å handle på rekvisisjon her! Så da kan jeg jo ikke handle her da!"
Jeg *tenker wtf*: "Hehe, jo du er selvfølgelig velkommen til å handle her, men det blir nok ikke på rekvisisjon i dag da nei."
Kunde: "NEI! AKKURAT! Hva hjelper det meg da?? Jeg skal ha varene i DAG. Når dere skal gjøre dere så vanskelige så får jeg jo bare gå et annet sted da! Så da handler jeg INGENTING hos deg!"
Jeg: "Ha en fin dag da! :)" Tenker: KOM ALDRI TILBAKE!

Åhh herrrrre Jesus... Voksne, er vi? Har man handla på rekvisisjon før så vet man da for pokker hvilket navn det står på. Er det så vanskelig å finne ut det FØR man drar ut på handletur - og forventer at den bak kassa skal ha alle svarene?

Endret av Amananas
  • Liker 11
Skrevet

"Hei! Jeg vil gjerne bestille litt take away!"

"Hei, ja, hvilken avdeling har du lyst til å hente maten din?"

"Jeg skal jo ha det hjemkjørt!"

:vetikke::bond::murvegg::klaske:

Jeg hadde antakeligvis svart det samme som kunden i dette tilfellet..

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...