kaprifolen Skrevet 22. september 2013 #3881 Skrevet 22. september 2013 Nei, men du som er så frekk mot kundene dine har sikkert en historie. Det må gå an til å avspore uten at du skal bli sur. Bare skriv noe du *knis* akkurat det jeg tenkte også! 8
Gjest BabyBlue Skrevet 22. september 2013 #3882 Skrevet 22. september 2013 Oh lawd. Nok en halvtulling som pekte meg ut som offer her om dagen. Hvorfor skjer det alltid med meg? :frown: Kom en dude inn og spurte meg om jeg kunne være hjelpsom? Og jeg bare "Jada." Og han sa "ja, du ser, jeg har hatt bil i parkeringshuset i noen dager. Glemte den der ser du. Og nå har jeg ikke mer penger igjen til å hente den ut." Jeg: "Javel..." Han: "Ja, så jeg lurte på om jeg kunne få penger til det?" Legg på et tilbakestående, fåret smil. Jeg gliser litt og sier "Nei, siden den har stått der i flere dager er det neppe småpenger det er snakk om." Han presser på: "Ja, men det er da en del i kassa?" Moi: "Ja, men det tilhører butikken. Jeg kan få sparken om jeg gir fra meg flere hundre, skjønner du det?" Jeg begynner å bli irritert. Butikken var helt død, så jeg kunne holde en samtale med han, men djesus... det finnes bedre ting å gjøre. "Ja, men han trenger ikke vite om det." Ja, han smilte faktisk. Retard alert. Og jeg bare: "Jo, alt er i systemet, så han kan og VIL finne ut av det." Også rynker han pannen og bare "Har du penger på deg da?" WTF... "Nope, kun kort." Fuck, vi har minibank i butikken. Think fast, think fast - "ÅJA! Men da kan du vel ta ut?" "Nei, de skal jeg ha selv." Også ser han dumt på meg og bare "Please?" Jeg tar da begge hendene på disken, lener meg frem og setter øynene i han: "Hør nå her: det at du er blakk er ikke mitt problem. Har du ikke noen du kan ringe som kan hjelpe deg? Familie, venner, pappa, mamma?" Og han sperrer opp øynene: "Å nei, fattern kan ikke finne ut av dette." Du er noe å tjue, det er ikke slik at du får husarrest. Jeg bare: "Neivel... jeg kan dessverre ikke hjelpe deg." Han sukker tung og himler med øynene. "Neivel da." sier han i et bitchy tonefall. Ja, bitchy. Som en doucebag som blir avvist på byen. Var like før jeg dro opp fettskuffen og kastet glovarmt pølsefett på han. Han går så innover i butikken og spør den eneste kunden om han kan få penger av han. Ikke låne. FÅ. Mannen som blir utsatt for tigging snur seg mot meg og gir meg et "fo real?" blikk. Årets idiotkunde fikk nok et fast nei, så han forlater butikken med et surt ansikt. Jeg står der, stirrer i taket, tenker på alle tullingene som finnes i verden, og lurer på om tauet vi bruker til å binde avisene hadde klart vekta mi om jeg hang meg der og da. Istedenfor hevet jeg boller og trøstedrikket cola zero
Gjest .-L-. Skrevet 22. september 2013 #3883 Skrevet 22. september 2013 Jeg synes det er så rart med de som skal lese opp høyt hva som står i kortterminalene. Kunde: "Sett inn kort, tast kode, vent mens godkjenning pågår, godkjent. 13
Avi Skrevet 23. september 2013 #3884 Skrevet 23. september 2013 Jeg synes det er så rart med de som skal lese opp høyt hva som står i kortterminalene. Kunde: "Sett inn kort, tast kode, vent mens godkjenning pågår, godkjent. Hahaha, ja her også "Sett inn kortet, vent til betjeningen sier at du kan ta ut kortet før du tar ut kortet." *terminalen begynner å pipe* "ta ut kortet står det. skal jeg ta ut kortet??" 2
Blod Skrevet 23. september 2013 #3885 Skrevet 23. september 2013 Noen mennesker har OCD (tvangslidelse) og kan oppføre seg på en slik måte som du beskriver. Det er en utrolig vanskelig sykdom som behandles intensivt gjennom psykoterapi. Jeg har ocd og kjenner flere som også har det men ingen av oss oppfører oss sånn... 2
Amananas Skrevet 24. september 2013 #3886 Skrevet 24. september 2013 (endret) Vi har hatt en del problemer med kunder som kommer til oss og vil ha med seg gratis gavepapir hjem for å pakke inn gaver de har kjøpt. Det er greit. Problemet er ofte at de enten spør om å få papir til en vare de har kjøpt på en annen butikk, eller de later som de skal pakke inn det de kjøper hos oss. (F.eks. en liten eske med sjokolade, "Neinei, jeg trenger myyye mer papir enn det!" Nei, det gjør du ikke.) Vel, det sier seg selv at vi taper på dette og ikke kan drive å finansiere gavepapir for andre butikker. Dessuten selger vi ruller med gavepapir, som de kan kjøpe. Derfor er sjefen veldig streng med å gi ut gavepapir. Du får kun dersom det er til varen du kjøper hos oss, og vi pleier å pakke det inn om kunden ønsker det. (Egentlig vil hun ikke gi ut gavepapir i det hele tatt, men at vi pakker inn alt. Det lar seg ikke alltid gjøre, og da gir vi med om vi har hendene fulle med andre oppgaver.) Vel, i går hadde jeg ei nedlatende kjerring inne på butikken. Hun kom bort sammen med barnebarnet og skulle kjøpe en Barbiedukke i en eske. Kunde: "Kan jeg få med gavepapir? Det skal være en gave. Jeg har et smykkeskrin jeg skulle ha pakket inn." *peker på posen hun har i hånda* Jeg: "Sååå.. denne *peker på dukka* skal være en gave sammen med smykkeskrinet?" Hun: "Njærgjnsejbg *mumler uforståelig* Jeg pakker det inn hjemme! Kan jeg bare få med litt papir?" Jeg: "Vi gir dessverre ikke ut gratis papir til varer kjøpt på andre butikker, men om det er denne som skal pakkes inn gjør jeg det gjerne for deg ." (Hadde ikke hatt noe problem med å pakke smykkeskrinet sammen med dukka om det var det..) Hun *endrer tone til den mest nedlatende, ironiske og bitchy sutrepotta du kan tenke deg*: "NEI TAKK du! TAKK for det du! Da KJØPER jeg heller en gaverull! Greit det!" *Tar med barnebarnet bort og de velger seg ut et gavepapir, mens jeg holder munn for å ikke irritere henne noe mer* Hun: "Jaja, det var ikke akkurat store gavepapirbiten jeg trengte ekstra! Men det er GREIT det, helt greit!!" Jeg: "Det blir 120 kr. :-)" Hun: "Ja. Kan jeg få med en liten gavepapirbit fra deg også? Det er til denne *peker på Barbiedukka*" Vel, jeg tviler på hun skulle pakke inn den dukka som var til barnebarnet sitt, som hadde plukket den ut selv, men greit. Kan jo hende, så jeg gav henne nok papir til å pakke inn den. Så sier hun til barnebarnet mens de går fra kassen (høyt så jeg hører det): "Jaja, vi får vel bare bruke TO forskjellige gavepapir på gavene da!! Det blir fint det!! Helt greit!" Hva??... Unnskyld, mulig jeg misforsto noe, men jeg tilbudde meg da inderlig å pakke inn begge gavene om det skulle være i den samme.. Dessuten var det mer enn nok papir på rullen hun kjøpte til begge gavene, haha. Kanskje noe større som skulle pakkes inn? Jeg tviler på at varen hos oss i det hele tatt var en gave, siden hun nekta plent da jeg sa jeg kunne pakke den inn. Endret 24. september 2013 av Amananas 6
Mormont Skrevet 24. september 2013 #3887 Skrevet 24. september 2013 Butikken jeg jobber i har ansatt en god del nye folk i det siste, som vil si at det har blitt litt rot i kassene. Dette har selvsagt medført at deres kunder kommer løpende til meg og kjefter på ting de har gjort galt, som at de har fått feil røyk osv. For dem er det helt naturlig å kjefte meg huden full for at en vare har blitt slått inn dobbelt, når det ikke engang var jeg som gjorde det. Hadde en hyggelig type som klikka fullstendig på meg i går. Han: "Helvete heller! Jeg sa jeg skulle ha 20 Kent, ikke 10!" Jeg: "Oj da, skal ordne opp." Han: "Er det mulig å være så dum? Det må da gå an å se forskjell! Jeg: "Hun du handlet hos er ny her i dag, da blir det dessverre litt rot. Bare å beklage." Han: "SATAN DU ER DUM!!!" ........... Ellers begynner jeg å bli litt lei av de som ser på matbutikken som et slags sjekkearena. Greit, det er ikke slemt ment, men det er litt ubehagelig. Har hørt alt mulig rart: Meg: "Vil du ha kvitteringen?" Han: "Nei, bare gi meg nummeret ditt i stedet du." Kunde: "Syns det er litt kleint at du vet alt om mine matvaner uten at vi kjenner hverandre, derfor syns jeg vi skal bli bedre kjent. Vil du komme hjem til meg etter jobb?" Kunde: "Nei, se så mye mat jeg kjøper, jeg som bor alene og greier. Kanskje du kan hjelpe meg å spise opp?" Livet bak kassa, altså 7
Kassiopeia Skrevet 24. september 2013 #3888 Skrevet 24. september 2013 Har sett mange her som har nevnt at de ofte blir sjekket opp av kunder. Bor dere i storbyer? Eller ser dere ut som Angelina Jolie sin tvilling? Selv bor jeg i en liten by, og når jeg jobbet på Rema 1000 var det svært sjeldent at man ble sjekket opp. Selv om den eneste mannen på hele huset var sjefen vår, og de aller fleste var under 25 år. 4
Severus Skrevet 24. september 2013 #3889 Skrevet 24. september 2013 Jeg har heller aldri blitt sjekka opp, å jeg har jobba i butikk siden jeg var 11.
Mormont Skrevet 24. september 2013 #3890 Skrevet 24. september 2013 Er nok utelukkende fordi jeg jobber i Oslo, ser ikke akkurat ut som tvillingen til Angelina Jolie
Gjest Raindrops Skrevet 24. september 2013 #3891 Skrevet 24. september 2013 Jeg har ocd og kjenner flere som også har det men ingen av oss oppfører oss sånn... Det finnes vel ulike grader av tvangslidelser, som ved de fleste andre psykiske lidelsre. Du har sett ekstreme samlere på TLC? Det er ikke alle med OCD som bare føler seg tvunget til å vaske hendene fem ganger og bruke crocs i sin egen dusj. For å bruke banale eksempler. At ingen av dine venner oppfører seg akkurat slik har ikke så mye å si egentlig. 3
#Sunrise Skrevet 25. september 2013 #3892 Skrevet 25. september 2013 Var på Mc donals i går, og hun dama bak kassa hadde tatt 3 bestillinger og venta på maten, når maten kom, så henta hun burgerene og la dem på, så står hun ene der "så skulle jeg ha chees, og 2pomfri, og brus" dama bak kassa kan jo lese det på kviteringen, hun går ikke og henter burger, pomfri og brus til en, og så til neste og så til neste:S dama irriterte meg litt:P 1
Gjest Anastasia Skrevet 25. september 2013 #3893 Skrevet 25. september 2013 Har sett mange her som har nevnt at de ofte blir sjekket opp av kunder. Bor dere i storbyer? Eller ser dere ut som Angelina Jolie sin tvilling? Selv bor jeg i en liten by, og når jeg jobbet på Rema 1000 var det svært sjeldent at man ble sjekket opp. Selv om den eneste mannen på hele huset var sjefen vår, og de aller fleste var under 25 år. Hehe jeg ser ikke ut som Angelina Jolie, jeg tror bare noen menn ikke har noen sperrer Har blitt invitert på middag blant annet, takket nei. En gang var det en fyr som sa"her var det mange deilige damer. kan jeg bli med på neste julebord?" Det syns jeg var veldig uprofesjonelt, jeg bare så dumt på han. 2
missdior Skrevet 25. september 2013 #3894 Skrevet 25. september 2013 Jeg spør her, selv om det det er litt utenfor tema. Jobber i butikk og har av og til kunder innom som har en kul bukse, fin jakke o.l. - "kan" jeg f.eks spørre hvor de har kjøpt plagget, eller er det no go? Jeg gutsa nettopp og spurte ei dame om hvor hun hadde kjøpt den råkula buksa si og hun virket veldig positiv til det, men.. Jeg jobber på et lite sted med stort sett bare "de samme gamle" kundene. Jeg spør OFTE når jeg står i kassa! Hadde vært og titta på noen joggesko fra Nike, og ei dame hadde på seg akkurat den modellen jeg likte, så jeg sa bare "Unnskyld? Kan jeg bare spørre om hvordan de skoene er ?" OG hun la ut om hvor gode de var, og blablabla, anbefalte de veldig, og spurte tilslutt om jeg ville prøve dem Tror bare man må se an kunden litt, de aller fleste blir bare kjempeglade for å få komplimenter :D 4
Alice123 Skrevet 26. september 2013 #3895 Skrevet 26. september 2013 Jeg vil anbefale å lese kronikker i Aftenposten Osloby. Der er det en gjeng akademikere fra Ullevåll-Hageby som aldri noensinne har hatt en vanlig jobb i sitt liv, men har gjort det til et levebrød å bruke spalteplasd til å drite ut tilfeldige butikkansatte i sin nærbutikk på grunn av MINIMALE ulemper de har opplevd. Som at det er tomt for fullkornslefse til taco, eller at fisken er litt for salt, eller at de er utsolgt for en viss type frokostblanding. Utrykk som "tomt, glassaktig blikk" og "monotom stemme" er en gjenganger... 3
kaprifolen Skrevet 26. september 2013 #3896 Skrevet 26. september 2013 Jeg vil anbefale å lese kronikker i Aftenposten Osloby. Der er det en gjeng akademikere fra Ullevåll-Hageby som aldri noensinne har hatt en vanlig jobb i sitt liv, men har gjort det til et levebrød å bruke spalteplasd til å drite ut tilfeldige butikkansatte i sin nærbutikk på grunn av MINIMALE ulemper de har opplevd. Som at det er tomt for fullkornslefse til taco, eller at fisken er litt for salt, eller at de er utsolgt for en viss type frokostblanding. Utrykk som "tomt, glassaktig blikk" og "monotom stemme" er en gjenganger... Haha! Kødder du?! Får man tak i den utenfor Oslo?
Severus Skrevet 26. september 2013 #3897 Skrevet 26. september 2013 (endret) Haha! Kødder du?! Får man tak i den utenfor Oslo? Nei for man får så absolutt ikke kjøpt Aftenposten i butikken eller lest den på nett. Endret 26. september 2013 av Vex 1
hjärterdam Skrevet 26. september 2013 #3898 Skrevet 26. september 2013 Nei for man får så absolutt ikke kjøpt Aftenposten i butikken eller lest den på nett. Nå sier jo Alice123 at det her står i Aftenposten Osloby, jeg vet ikke om det er en lokalutgave eller ikke, men skjønner om det kan tolkes til at det er det. Og, lokalaviser er ikke de enkleste å få tak i overalt, det er ikke lettvint for meg i Oslo å få tak i lokalavisen til mitt hjemsted, så vidt jeg vet selges de bare et sted i Oslo/Akershus Beklager avsporing. 11
Severus Skrevet 26. september 2013 #3899 Skrevet 26. september 2013 Nå sier jo Alice123 at det her står i Aftenposten Osloby, jeg vet ikke om det er en lokalutgave eller ikke, men skjønner om det kan tolkes til at det er det. Og, lokalaviser er ikke de enkleste å få tak i overalt, det er ikke lettvint for meg i Oslo å få tak i lokalavisen til mitt hjemsted, så vidt jeg vet selges de bare et sted i Oslo/Akershus Beklager avsporing. Kan dere ihvertfall bruke 2 kalorier å sjekke nettet? http://www.osloby.no/sulten/Fytti-helhvete-7311697.html#.UkP4S4a-2So 1
Severus Skrevet 26. september 2013 #3900 Skrevet 26. september 2013 De fleste aviser finnes både på Narvesen og mulighet for å kjøpe og lese hele utgaven på nett. Selv lokalavisa for Ytre Lapploballa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå