Orbis Skrevet 15. september 2013 #3861 Del Skrevet 15. september 2013 Må vist lufte litt frustrasjon jeg også nå. På bensinstasjonen hvor jeg jobber har vi to kasser, hvorav den ene ALDRI er i bruk, og det er plassert både reklameplakater og varer der og jeg generelt har gjort mitt beste for å skule at det i det hele tatt er en kasse der, allikevel har jeg hver dag kunder som går til den kassen bare jeg er i nærheten av den. Tar ikke folk et hint? Hadde en dame en gang som skulle fylle bensin. På grunn av en del avstikk holder jeg ofte øye med kunder som fyller drivstoff hvis jeg ikke har andre kunder å betjene. Hun parkerte med bensinlokket vendt vekk fra pumpa, og sto å dro i slangen for å få den til å rekke rundt bilen, var nesten i ferd med å gå å snakke til henne da hun tydeligvis skjønte at slangen ikke var lengre, få hun prøvd å fylle. Når hun straks etter kom inn så klagde hun på at det måtte være noe galt med pumpa, for bensinen sprutet utover i stedet for å få ned i tanken, så jeg spurte om hun var sikker på at hun hadde pistolen ordentlig nedi, hvorpå hun svarte at hun ikke fikk den ordentlig nedi fordi slangen ikke var lang nok.............. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 15. september 2013 #3862 Del Skrevet 15. september 2013 Hadde en dame en gang som skulle fylle bensin. På grunn av en del avstikk holder jeg ofte øye med kunder som fyller drivstoff hvis jeg ikke har andre kunder å betjene. Hun parkerte med bensinlokket vendt vekk fra pumpa, og sto å dro i slangen for å få den til å rekke rundt bilen, var nesten i ferd med å gå å snakke til henne da hun tydeligvis skjønte at slangen ikke var lengre, få hun prøvd å fylle. Når hun straks etter kom inn så klagde hun på at det måtte være noe galt med pumpa, for bensinen sprutet utover i stedet for å få ned i tanken, så jeg spurte om hun var sikker på at hun hadde pistolen ordentlig nedi, hvorpå hun svarte at hun ikke fikk den ordentlig nedi fordi slangen ikke var lang nok.............. for et dumt nek 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 16. september 2013 #3863 Del Skrevet 16. september 2013 Hadde en dame en gang som skulle fylle bensin. På grunn av en del avstikk holder jeg ofte øye med kunder som fyller drivstoff hvis jeg ikke har andre kunder å betjene. Hun parkerte med bensinlokket vendt vekk fra pumpa, og sto å dro i slangen for å få den til å rekke rundt bilen, var nesten i ferd med å gå å snakke til henne da hun tydeligvis skjønte at slangen ikke var lengre, få hun prøvd å fylle. Når hun straks etter kom inn så klagde hun på at det måtte være noe galt med pumpa, for bensinen sprutet utover i stedet for å få ned i tanken, så jeg spurte om hun var sikker på at hun hadde pistolen ordentlig nedi, hvorpå hun svarte at hun ikke fikk den ordentlig nedi fordi slangen ikke var lang nok.............. Haha, det minner meg om da jeg nettopp hadde tatt lappen, og fatter'n skulle bort og jeg skulle låne bilen. Fatter'n glemte å fylle bensin han som han skulle gjøre, så plutselig dør motoren midt på veienXD Jeg tok lappen for 2 dager siden og tenkte bare; SHITT! Jeg hadde to valg; stoppe å ringe etter hjelp, eller slippe bremsen og la bilen få nok fart ned bakken til at jeg kunne kjøre over flata og inn på bensinstasjonen som var der:P Jeg har aldri vært så overlykkelig over lite trafikk som jeg var da, og jeg trilla inn på bensinstasjonen og stanset rett ved pumpa. Men et lettet sukk går fort over ei en facepalm da jeg kommer å at bensinlokket var å på andre siden Ikke hadde jeg noensinne fylt bensin før heller. Men det gikk nå på mystisk vis, selv om jeg helt sikkert så monster-teit ut:P Sånn, nå er jeg ferdig med å avspore:P 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 16. september 2013 #3864 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg synes i hvert fall avsporing er helt greit så lenge det er like morsomt som det du skrev, Zakuro! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 18. september 2013 #3865 Del Skrevet 18. september 2013 En kunde som står i kassen protesterer når varen blir slått inn, hun hevder det sto en annen pris i hylla! Siden vi har elektroniske labels, så er det ingenting som heter feil pris lenger, bare feilplassert (eller feil-kunder ). Jeg løper for å sjekke, og hun bestemmer seg for å bli med. Da ser jeg at varen er blitt plassert feil i forhold til label, og sier at det antakeligvis er noen kunder som har gjort det. "Har noen kunder plassert TO like varer FEIL, liksom?" sier hun nedverdigende.. "Ja.." sier jeg. "Men jeg skal ha det til den prisen her allikevel" sier hun bastant. Javel.. jeg blir litt i tvil siden vi normalt ikke gir etter når slike ting skjer (les: når det er åpenbart kunden som ikke følger med, vaskemidler i påleggshylla liksom..), og iallefall ikke når kunden oppfører seg som en dritt. Ender med at jeg viser at jeg er misfonøyd, og gir beskjed til kassen om å slå inn til hylleprisen. Orket ikke kjeft akkurat da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 18. september 2013 #3866 Del Skrevet 18. september 2013 På tide med en liten "kunde-type"-oppsummering tenker jeg. Dette er NOEN av standardtypene jeg opplever på jobb og MANGE av dere som jobber i matvare kommer nok til å kjenne dere igjen. 1. Snerpekjærringer og mennene deres (gjerne mellom 50 og 65år). Sier ikke "hei", klager på alt som kan klages på, blir aldri fornøyd og sjansen er der for at du aldri har sett de smile selv om de har handlet fast hos deg i årevis (på tross av hvilken "dårlig butikk" dette er). Skal alltid ha kvittering og står gjerne og gransker den MENS de kommenterer småting surt til den noe mindre påtrengende mannen sin (som ofte er helt motsatt: Hyggelig og imøtekommende og som setter pris på all den service du prøver å gi. Som også ofte ser unnskyldende på deg mens du må høre på gnålet til kona.) MERK, disse damene pakker også gjerne varene i "alfabetisk rekkefølge" mens de saumfarer prisene på kvitteringen, noe som fører til at de ofte bruker laaang tid på og pakke få varer... ARG! 2. Søte og ikke fullt så søte barn som handler alene (mellom 5 og 12år.) Noen barn er bare så søte at du vil plukke de opp og putte de i lomma. De finner de småtingene de skal ha og kommer bort til kassen uskyldig og rolig for betale varene sine (til og med om de mangler litt penger, så er de så søte at du ikke kan få løpt fort nok til lommeboken din for å hente en femmer som du kan legge i.) Så har du den totale motsetningen som ikke hører etter og som bråker og roter. Disse er også gjerne obsternasige og trassige unger som hadde hatt godt av en helt annen oppdragelse fra heimen. De får gang på gang beskjed om en ting, og ti minutter senere så er det like ille, om ikke enda verre. Ahh... 3. Tyvfanter. Disse har blitt tatt for tyveri før og gjerne er de så frekke at de kommer tilbake enda før det har gått det obligatoriske året de har blitt utestengt etter og ha blitt tatt. De later som ingenting, tror at alt er bra og prøver å holde en vanlig samtale med deg (du anstrenger deg for å prøve tilbake også, men har frisk i minnet da de ble tatt for stjeling og du liker det ikke.) Har mest lyst til å påpeke at det enda er 5mnd til du vil se kjeltring-ræva deres i butikken igjen, men holder klokelig kjeft og biter det i deg. 4. Ungdommer (disse er mellom 14 og 18år) Her må det virkelig fem stykker til for å kjøpe en enkelt colaflaske. Hvor mange Kinder-Maxi som blir med i de resterende unges lommer er ukjent. Det er høy tyggisføring og ikke minst må det en høylydt, verbal krig til når den endelige tyggis-smaken skal velges ved kassen. Det er super morro å prøve å drite ut kompisen med å komme med middels unødvendige og flaue utsagn akkurat i det vedkommende skal betale. Boller og energidrikk er livsviktig. MERK, det er også om å gjøre og betale med minst mulig sammenbrettrede femtilapper som du må sitte i ett kvarter og brette ut, ELLER tømme hele spregrisen for å betale sjokoladeplata si med enere. 5. Småbarnsmødre. Akk og ve, om jeg ikke kunne skrevet ett helt eget innlegg om "barnevognsmafiaen". Jeg har opprinnelig ikke noe imot disse, men når denne vognen (og ti meter rundt denne) tydeligvis er alt som eksisterer i denne verden blir jeg litt satt ut. Ikke hilser de og du er heldig om de svarer når du snakker til dem i det hele tatt. Ofte har de en unge springende i sjappa (som de ikke har noe kontroll på) og en som ligger i vognen og gråter (dette skjønner jeg at de ikke kan noe for altså), men å ta opp en hel vare-rad med vognen for så å se stygt på de som forsiktig prøver å passere, mener jeg er MEGET unødvendig. Pardon me... 6. Hyggelige menn og damer (alle aldre og HELDIGVIS ett flertall (som regel)). Disse menneskene skal virkelig ha at de vet å få deg i godt humør, og i den ellers så grå kassa-hverdagen, så skal det ikke så mye til. De hilser, legger på varene, svarer når du snakker til de (slår også gjerne av en liten prat mens du scanner varene, men dette er ikke obligatorisk), takker for seg pakker varene og går. Herlige menneskene som har skjønt hva folkeskikk er og hvordan man oppfører seg ut blant folk. Dette var noen av "stereotypene" jeg kom på i farten. Noen som kjenner igjen disse typene eller? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 18. september 2013 #3867 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg tok ei sånn der jævla småbarnsmor med barnevogn og drittunge ved siden, i å stå å le av ungen som kasta frukt på gulvet. Det er faen ikke greit å ta frukt fra fruktdisken å kaste den i gulvet, man skal si ifra til ungen at sånn gjør man bare ikke. Får han lov til å gjøre sånt hjemme også? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 19. september 2013 #3868 Del Skrevet 19. september 2013 4. Ungdommer (disse er mellom 14 og 18år) Her må det virkelig fem stykker til for å kjøpe en enkelt colaflaske. Hvor mange Kinder-Maxi som blir med i de resterende unges lommer er ukjent. Det er høy tyggisføring og ikke minst må det en høylydt, verbal krig til når den endelige tyggis-smaken skal velges ved kassen. Det er super morro å prøve å drite ut kompisen med å komme med middels unødvendige og flaue utsagn akkurat i det vedkommende skal betale. Boller og energidrikk er livsviktig. MERK, det er også om å gjøre og betale med minst mulig sammenbrettrede femtilapper som du må sitte i ett kvarter og brette ut, ELLER tømme hele spregrisen for å betale sjokoladeplata si med enere. Min butikk er så "heldig" å ha mange ungdommer som en del av kundekretsen, og det du skriver er SÅ sant. Apropos, nå skal jeg på jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah Dee Skrevet 19. september 2013 #3869 Del Skrevet 19. september 2013 Hvilke fedre sender ungen, som maks var åtte år, til å kjøpe snus for seg? Selv om jeg bor på landet er det ikke slik det fungerer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 20. september 2013 #3870 Del Skrevet 20. september 2013 Hvilke fedre sender ungen, som maks var åtte år, til å kjøpe snus for seg? Selv om jeg bor på landet er det ikke slik det fungerer. Da jeg var liten (på landet) var det sånn det fungerte; jeg gikk med meg en lapp fra pappa eller han ringte til butikken på forhånd, så fikk jeg lov å gå å kjøpe røyk. Jadda. En Petterøes 20 pk og en pakke hubba bubba. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 20. september 2013 #3871 Del Skrevet 20. september 2013 Har et par klager å komme med: Kunder som snakker i telefon. Altså. Jeg sier ikke hei kun fordi jeg får betalt for det - jeg sier hei fordi det er normal folkeskikk å si hei når man møter en ny person, uansett om det er for å prate, eller om det er fordi denne personen utfører en tjeneste for deg. Så når du står å plaprer i telefonen, viser med fingrene hvor mange poser du trenger, og ellers ikke enser at jeg faktisk er en person som er tilstede, nei da får du ikke lov til å bli irritert når jeg glatt abryter deg for å opplyse summen av varene, eller spør om du vil ha kvitteringen. Jeg er ikke en robot, for svarte! Men hvis du behandler meg som en, så garanterer jeg at du kun får minimumskravet av service jeg har å gi - og ikke noe ekstra smil! Kunder som tydelig mistenkeliggjør meg. Først og fremst; det er ikke jeg som bestemmer prisen på varene. Og jeg tjener ingenting på å lure deg. Det er som regel disse damene som havner under kategorien snerpekjærringer lenger oppe som gjør dette. NISTIRRER på oppsummeringsskjermen foran kassa, og gransker hver eneste vare. Bruker 3-4 sekunder på å oppfatte totalsummen etterpå "Hva?! 489 kr? Jeg har jo bare kjøpt 3 liter melk, roastbeef, to kilo kjøttdeig, epler, pærer, grønnsaker og en hel haug andre ting som koster 29 kr per stykk! Kunne ikke falle meg inn at det faktisk blir mye tilsammen! FÅ KVITTERINGEN du har gjort noe feil!" Og når jeg faktisk ikke har gjort noe feil, må de finne noe å påpeke likevel. F.eks at den store plakaten oppgir kilopris, mens kassalappen oppgir gram, og det er å LURE KUNDENE TRILL RUNDT! Ah. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss daisy Skrevet 20. september 2013 #3872 Del Skrevet 20. september 2013 I Sverige koster det sånn 70-80 kr for en pakke, i Norge på Rema koster det rundt det samme for ei sånn eske med 2 pakker. Hvor mye koster en pakke bleier i Norge? Da jeg hadde bleiebarn på slutten av 80 tallet kostet 1 pk bleier ca 120 kr, så vi kjøpte dem kun på tilbud til 99 kr når vi fant det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 20. september 2013 #3873 Del Skrevet 20. september 2013 Hvor mye koster en pakke bleier i Norge? Da jeg hadde bleiebarn på slutten av 80 tallet kostet 1 pk bleier ca 120 kr, så vi kjøpte dem kun på tilbud til 99 kr når vi fant det. Det varierer veldig fra butikk til butikk, å om det er en vanlig pakke eller en stor. En vanlig pakke inneholder vel 30 bleier, å den store er jeg usikker på men den koster 78 kr eller noe sånt på jobb. Mener å ha sett at Libero Up & Go koster mellom 45 og 50 kr et sted. Bleieprisene har ihvertfall også blitt lavere siden jeg var baby i 93. Da lå de også på 120 kr pr pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. september 2013 #3874 Del Skrevet 20. september 2013 Husker bare at de nyfødtbleien er vel sånn rundt 20 kr pakka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 21. september 2013 #3875 Del Skrevet 21. september 2013 I dag fikk jeg beskjed av en kunde at vi hadde de dårligste eggene i hele byn! Ooog hvorfor det? Var de utgått på dato? Neeeei. Var de nær utløpsdato? Neeei. Manglet vi noen merker? Neeeei. Hadde vi øko-egg? Jaaa. Manglet det prislapper? Neeeei. Var prislappene feil? Neeeeei. SÅ HVORFOR I HELVETE har vi da vistnok så drittdårlige egg? Sitter ikke akkurat selv på bakrommet og presser de ut! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 21. september 2013 #3876 Del Skrevet 21. september 2013 Hun/han hadde sikkert mistet dem i gulvet da de kom hjem fra butikken. -.- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 21. september 2013 #3877 Del Skrevet 21. september 2013 Argh! Hadde avtale med en kunde i dag kl. 11:30, jeg hadde egentlig fri i dag, men sa ja til å møte kunden for å være grei (hadde ingen spesielle planer for dagen). Jeg møtte opp på jobb kl. 11:15 for å ha litt tid til å forberede meg før kunden dukket opp. Kl. 11:25 ringte kunden til butikken og sa fra at de var "litt" forsinket... Det viste seg å være tidenes underdrivelse; de dukket opp 12:15, altså tre kvarter forsinket, uten å beklage forsinkelsen. Snakk om manglende respekt for andres tid; jeg hadde gjort det VELDIG klart for kunden at jeg hadde fri i dag, sa i utgangspunket nei til møtet, men de nærmest bønnfalte meg pga at det var vanskelig for dem å få barnevakt og i dag hadde de det. Utakk er verdens lønn... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 22. september 2013 #3878 Del Skrevet 22. september 2013 Hvor mye koster en pakke bleier i Norge? Da jeg hadde bleiebarn på slutten av 80 tallet kostet 1 pk bleier ca 120 kr, så vi kjøpte dem kun på tilbud til 99 kr når vi fant det. Nå kjøper ikke jeg billigbleiene, så vet ikke hva coop, first price ol koster. Men både libero og pampers koster ca 20-25kr for nyfødt, tror det er 30 bleier. Så koster de ganske nøyaktig 50kr for 28-24 bleier oppover. Større bleier, færre i pakka. Også har jo de forskjellige kjedene forskjellige avtaler med rabatt. I Sverige koster de samme bleiene 75-95 har jeg sett. Ikke dett noen rabattløsning heller. Selv kjøper vi pampers på coop. 94 eller 96 bleier for rett rundt 100kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. september 2013 #3879 Del Skrevet 22. september 2013 Er dere ferdig med bleiediskusjonen nå? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 22. september 2013 #3880 Del Skrevet 22. september 2013 Er dere ferdig med bleiediskusjonen nå? Nei, men du som er så frekk mot kundene dine har sikkert en historie. Det må gå an til å avspore uten at du skal bli sur. Bare skriv noe du 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå