Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber, fremdeles, på kundeservice for pizzasjappe, altså jeg tar i mot bestillinger. En fyr i går kveld(fredag...) skulle ha en pizza og jeg spør da om han ønsker rømmedressing til. Han sier ja og fortsetter med "er du klar for rømmedressing?" Jeg trodde han pratet med en kompis elns og var derfor stille. Hvorpå han gjentar "er du klar for rømmedressingen min?!" Han pratet visst til meg allikevel....

Ehm. Nei takk.

Fikk meg en god latter. Men ble ikke noe rømmedressing på meg ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Touchdown

Jeg var på McDonald's (som kunde) og bar på en pose fra polet (full av dyr øl). Satte denne ned mellom benene mine, for å støtte den, mens jeg bestilte. Plutselig sparker ungen som står bak meg i posen, og knuste ølflasker spretter rundt mens edle dråper flommer utover kasseområdet.

Jeg snur meg og moren til gutten ser rasende ut. Forteller at det var importøl (trappist) for kr. 800,-

- Øl koster faen meg ikke så mye, sier hun, griper sønnen og løper ut.

Heldigvis slapp jeg å betale for Big Mac-en. Tilbød meg å hjelpe til med å tørke opp, men da sa de søte jentene bak kasse at det kunne jeg slippe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som jobber på Byggmakker. Hun opplevde til stadighet at eldre kunder, menn og kvinner, MÅTTE snakke med en mannlig ansatt, selv om min venninne har jobbet her i mange år og har hatt ansvar for stort sett alle avdelingene over lengre perioder. Endte jo stort sett med at hun henta en mannlig medarbeider, som enten var enig med min venninne i de aktuelle spørsmålene, eller sendte kundene tilbake til henne fordi de ikke visste svaret.

Hva er greia med at det ikke går an å stole på kvinnelig personal? Sukk!

Uansett, for en tid tilbake fikk min venninne seg briller, og overraskende nok så det ut som at dette plutselig endret situasjonen betraktelig ;) Kan virke som om kunder får mye større tillit til en med briller ;) For første gang spurte kunder andre om ikke "hun dama der borte" kunne hjelpe dem istedet...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på McDonald's (som kunde) og bar på en pose fra polet (full av dyr øl). Satte denne ned mellom benene mine, for å støtte den, mens jeg bestilte. Plutselig sparker ungen som står bak meg i posen, og knuste ølflasker spretter rundt mens edle dråper flommer utover kasseområdet.

Jeg snur meg og moren til gutten ser rasende ut. Forteller at det var importøl (trappist) for kr. 800,-

- Øl koster faen meg ikke så mye, sier hun, griper sønnen og løper ut.

Heldigvis slapp jeg å betale for Big Mac-en. Tilbød meg å hjelpe til med å tørke opp, men da sa de søte jentene bak kasse at det kunne jeg slippe. :-)

Jeg hadde løpt etter og krevd penger av mora jeg. Snakk om ikke ha kontroll på barna sine. Irriterende.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bt.no/bolig/--Hver-natt-ruller-jeg-over-pa-min-kone_-og-ingen-av-oss-far-sove-Vi-kan-ikke-ha-det-sann-Dette-var-det-siste-vi-trengte--2967139.html#.UjQaaEDh6-M

Klaget han bare for å komme i avisa? IKEA virket da å ha prøvd å hjelpe dem så godt som overhodet mulig...

Hva slags journalist finner ut at det er en god idé å skrive om en slikt ikke-sak? Hadde han laget en artikkel om at gamle Olga kom hjem fra Rimi med en melk som var gått ut på dato også?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan i helvete og indre gokk. Jeg blir så irritert på folk som søler med ketchup, sennep og dressing. Er det så forbanna vanskelig å bruke hodet? Barn er så forsiktige som bare det og tar seg god tid, men voksne folk søler så mye at jeg skulle trodd det var bevisst. Vel, i dag var det en dame som beviste teorien min...

Jeg gir en pølse til en dame. Det er ganske dødt i butikken, så jeg lener meg tilbake og betrakter henne mens hun danderer pølsa som er hjerteinfarkt i brød (true story). Hun tar ketchupen, og begynner å riste den mot gulvet for å få frem ketchupen til toppen. Den var ganske full, så det tyter ut til alle kanter.

Jeg bare "Hei, det blir litt lettere for meg å vaske senere om du holder en serviett foran mens du rister." :)

Dama, som mest sannsyneligvis er like sosialt intelligent som et tilbakestående marsvin, sier da bare "du har da ikke noe bedre å gjøre?" Også fortsetter hun å riste ketchupen mot gulvet. Uten serviett foran... det blir et helvetes søl, så jeg retter meg opp, ser på henne med et hevet øyenbry, og spør henne hvorfor det var nødvendig? Hun ser bare stygt på meg, svarer ikke, og marsjerer ut med pølsa rettet mot den stygge kjeften sin. Jeg skulle gjerne ha sagt "hvorfor i faen gjorde du det der?!" som jeg tenkte i hodet, men noen kunder er direkte småsprø i hodet, og tror at de skal få silkebehandling selv om det er de som er problemet. Og jeg orker ikke at de klager til sjefen og vinkler skylden mot meg... herregud. Jeg trenger seriøst årevis med terapi etter å ha jobbet i kiosk, for jeg mister seriøst troen på menneskeheten dag for fuckings dag. Noen kunder kan man være røff mot, men hun her lyste sinnssyk laaang vei. Tar ikke sjansen.

Aldri før har jeg vært så nær med å spytte i ansiktet på en kunde. Om hun kommer inn en gang til skal jeg bevisst gi henne en eldgammel pølse -.- JA, det er det meste jeg kan gjøre som hevn. Håper kjerringa får skikkelig mageknip og bruker 40 kroner på noe som egentlig er svinn. HAHAHAHAH!

.___. Jeg trenger en klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere andre som jobber i dagligvare; har dere også "problemer" med bleiemafiaen? Altså at folk fra utlandet hamstrer bleier for å ta dem med og selge dem videre? Hva gjør dere egentlig med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere andre som jobber i dagligvare; har dere også "problemer" med bleiemafiaen? Altså at folk fra utlandet hamstrer bleier for å ta dem med og selge dem videre? Hva gjør dere egentlig med det?

Jepp.

Kommer de i grupper, får de bare kjøpe en hver. Når de spør hvorfor, på bedriten gebrokken engelsk, så sier vi bare at det er sånn det er, selv om vi ofte har lyst til å si at vi ikke støtter bleiemafiaen.

Normale barnefamilier hamstrer ikke fem og ti pakker med bleier flere ganger i uka med mindre det er bleiekrig mellom kjedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snipp*

*klem* :klemmer:

Jeg ble vitne til noe morsomt her om dagen da jeg stod i kø i tippekassa. Var en mann forran meg, og han BLÅ nekta å ta ut spillekortet før han hadde fått sluttkvitteringa. Hun bak kassen prøvde iherdig å forklare at den ikke kommer ut før man har tatt ut spillekortet, og terminalen går i gang med å pipe fordi han ikke tar det ut. Den piper høyere, og høyere og høyere. Mannen argumenterer med at hun fikk jo ut spill-kvitteringene! Da måtte hun vel få ut sluttkvitteringa også! Terminalen uler som bare faen og de to må brøle til hverandre for å høre og likevel vil fyren ha henne til å ringe sjefen og gudveit mens dritten ødelgger øregangene til alle som er der.

Heldigvis tok hun andre bak disken affære og tok ut kortet hans(gjett om han fikk hetta!), og vips, der kom kvitteringa han så inderlig skulle ha. Raska dem med seg snurt og gikk.

"Hvis du fremdeles har hørselen i behold så vil jeg gjerne ha en lotto jeg."

"Åh. Folk altså." sier hun med et skjevt smil. :fnise:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ung mann hadde kjøpt et par sko av meg til et selskap eller noe. Han var litt usikker på størrelsen, så jeg forklarte at han kunne jo prøve de litt hjemme først, og deponere på dem om de ikke skulle passe. I ettertid har jeg lært meg å presisere at du kan deponere på dem så lenge du bare har PRØVD dem, ikke BRUKT dem. Man skulle jo tro at dette var en selvfølge for kunden, ettersom det er butikk og ikke gratisbod vi driver. Men nei...

En knapp uke senere kommer mannen tilbake med skoene.

- Jeg vil gjerne levere tilbake disse.

Jeg ser på skoene, som er fulle av jord og søle....

- Er det noe galt med dem?

- Nei, jeg vil bare levere dem tilbake. De passet ikke så godt.

- Vel, jeg kan ikke ta tilbake brukte sko.

- Er det ikke deponering da???

SUKK....

Ved en annen anledning ville en dame reklamere på et par sko med høye hæler fordi de "ikke var gode", hun fikk nemlig vondt i ryggen av dem og butikkdamen hadde sagt at det var gode sko. OMG.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Kommer de i grupper, får de bare kjøpe en hver. Når de spør hvorfor, på bedriten gebrokken engelsk, så sier vi bare at det er sånn det er, selv om vi ofte har lyst til å si at vi ikke støtter bleiemafiaen.

Normale barnefamilier hamstrer ikke fem og ti pakker med bleier flere ganger i uka med mindre det er bleiekrig mellom kjedene.

??

"bleiemafia"? Aldri hørt om. Er bleier mye billigere i Norge enn i andre land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

"bleiemafia"? Aldri hørt om. Er bleier mye billigere i Norge enn i andre land?

Ja, bleier er visst det Norge har bestemt å være billige på :P På de fleste Coop supermarked og smart club står det vel Max 4 per kunde eller noe fordi det er så populært for bleiemafien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke lenger enn til Sverige før bleiene er 50-100% dyrere enn her.

I Øst-Europa hørte jeg at prisen tilsvarer noe slikt som 200kr pakken her hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Sverige koster det sånn 70-80 kr for en pakke, i Norge på Rema koster det rundt det samme for ei sånn eske med 2 pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan i helvete og indre gokk. Jeg blir så irritert på folk som søler med ketchup, sennep og dressing. Er det så forbanna vanskelig å bruke hodet? Barn er så forsiktige som bare det og tar seg god tid, men voksne folk søler så mye at jeg skulle trodd det var bevisst. Vel, i dag var det en dame som beviste teorien min...

Jeg gir en pølse til en dame. Det er ganske dødt i butikken, så jeg lener meg tilbake og betrakter henne mens hun danderer pølsa som er hjerteinfarkt i brød (true story). Hun tar ketchupen, og begynner å riste den mot gulvet for å få frem ketchupen til toppen. Den var ganske full, så det tyter ut til alle kanter.

Jeg bare "Hei, det blir litt lettere for meg å vaske senere om du holder en serviett foran mens du rister." :)

Dama, som mest sannsyneligvis er like sosialt intelligent som et tilbakestående marsvin, sier da bare "du har da ikke noe bedre å gjøre?" Også fortsetter hun å riste ketchupen mot gulvet. Uten serviett foran... det blir et helvetes søl, så jeg retter meg opp, ser på henne med et hevet øyenbry, og spør henne hvorfor det var nødvendig? Hun ser bare stygt på meg, svarer ikke, og marsjerer ut med pølsa rettet mot den stygge kjeften sin. Jeg skulle gjerne ha sagt "hvorfor i faen gjorde du det der?!" som jeg tenkte i hodet, men noen kunder er direkte småsprø i hodet, og tror at de skal få silkebehandling selv om det er de som er problemet. Og jeg orker ikke at de klager til sjefen og vinkler skylden mot meg... herregud. Jeg trenger seriøst årevis med terapi etter å ha jobbet i kiosk, for jeg mister seriøst troen på menneskeheten dag for fuckings dag. Noen kunder kan man være røff mot, men hun her lyste sinnssyk laaang vei. Tar ikke sjansen.

Aldri før har jeg vært så nær med å spytte i ansiktet på en kunde. Om hun kommer inn en gang til skal jeg bevisst gi henne en eldgammel pølse -.- JA, det er det meste jeg kan gjøre som hevn. Håper kjerringa får skikkelig mageknip og bruker 40 kroner på noe som egentlig er svinn. HAHAHAHAH!

Sender en klem! Jeg prøvde å bytte ut de små porsjonsbegerne med kaffemelk med en liten mugge med melk i håp om å redusere sølet på de travle dagene. Funket IKKE. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å helle med en liten mugge? Det er melk ut over ALT etter at kundene har bommet på koppen og det å finne en serviett og tørke etter seg er jo klin umulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ok.

Vi har fått beskjed om å selge et visst antall bleiepakker til de som åpenbart hamstrer og som er fra utlandet. Nordmenn er greit. Synes det er ubehagelig, og ser ikke helt hvor vi har "retten" til å gjøre forskjell på folk...

Sorry for O.T, jeg er bare litt nyskjerrig på hvordan dette funker i andre butikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! har hatt flere utenlandske menn som har kommet å lurt på om vi kan bestille x-antall bler til dem. Eh, nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som absolutt MÅ kommentere om at jeg har tattovert hele armen.

Kunde: "Huff, tattovert hele armen.. Du VET at det aldri går vekk eller??!"

Jeg: "Ja er ganske klar over det."

Kunde: "Hva skal du gjøre når du er 80 år a og masse tattoveringer?"

Jeg: "Når jeg er 80 så er tattoveringer mitt siste problem..."

Titta stygt på meg og bare gikk... :glare:

Vi er jo i 2013, kan ikke folk bare GET THE FUCK OVER IT!!! :bond:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ok.

Vi har fått beskjed om å selge et visst antall bleiepakker til de som åpenbart hamstrer og som er fra utlandet. Nordmenn er greit. Synes det er ubehagelig, og ser ikke helt hvor vi har "retten" til å gjøre forskjell på folk...

Sorry for O.T, jeg er bare litt nyskjerrig på hvordan dette funker i andre butikker!

Sorry, men når de går inn for å være med i bleiemafiaen og kun kjøper bleier, som for øvrig i mange tilfeller gjør at butikken ikke tjener en krone på at de handler engang, så kan de bare ha det så godt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde en gang en mann som ikke kunne kodene sine på noen av kortene sine :P Tror han blandet alle kodene, vet ikke jeg, men han sperret alle kortene..

Endret av .-L-.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...