Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Klokken er 19:59 og kunden kommer inn. Jeg spør om jeg kan hjelpe med noe. Kunde: ja, jeg skal være forlover i et bryllup i morgen tidlig også fant jeg plutselig ut at dressen min ikke passer. Jeg trenger ny dress, skjorte og slips.

Seriøst??!! Hvorfor sjekker du ikke sånt tidligere? Kunden var ute av butikken kl 2040 ca!

Håper han tipset bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solgte en bok til en dame her om dagen. Hun spurte om jeg kunne anbefale en god bok, og jeg anbefalte noe jeg likte, og sa klart i fra om at det var en krimbok. Hun sa hun likte krim.

Så i dag kom hun inn igjen og var skikkelig sur, for boken var dårlig og det var for mye krim i den, så hun ville bytte den inn.

Boken var TYDELIG lest med eselører og til og med en rift + at man så i margen at den var lest. Jeg sa som sant var at beklager at vi ikke har samme smak, men jeg kan ikke ta inn igjen den tydelig leste boken din fordi du ikke likte den!

Endte i 20 min diskusjon om min "dårlige boksmak og ikke minst dårlige serviceevne"

For om man ikke får levere inn igjen brukte varer fordi man ikke liker de så er nemlig selgeren både det ene og det andre, og vil ikke ha kunder.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en litt slitsom episode her en dag for ca to uker siden.

En dame kommer inn og ber om å få ta ut 400,-. Jeg sier pent ifra om at jeg ikke har det da jeg akkurat hadde startet mitt skift og ikke hadde noe ekstra i kassen og at jeg bare hadde vekslepenger til å begynne med og hun var min andre kunde (første kunde betalte med kort). Samtalen gikk slik:

Henne: "Men herregud da, må jo gå an å få ta ut penger her når det ikke er noe minibank i nærheten."
Meg: "Joda, vanligvis så går det bra, men akkurat de disse vaktskifte-minuttene så er det ofte slik at vi ikke har noen penger i kassen,, noe må komme inn for at vi skal kunne gi noe ut vettu."
Henne: "Så jævlig dårlig! Få ta ut 200,- da!!!"
Meg: *Åpner kassen og viser henne innholdet (i håp om at hun skulle skjønne at det ikke var noen penger der)* "Jeg har ingenting skjønner du, dessverre."
Henne: "Faen ta deg, JEG TRENGER PENGER TIL BUSSEEEEN! Er du tilbakestående, ikke rart du ikke kan noe annet enn å sitte i kassen på ICA!!!?"
Meg: *Begynner å bli utrolig irritert og kjenner at jeg ikke synes noe om hvordan hun snakker til meg* "Vet du hva? Jeg synes ikke noe om måten du snakker til meg nå. Om det er penger til bussen du trenger, så skal jeg gladelig gi deg 40,- ut, bare for å slippe å høre mer av kjeftingen din."
Henne: *Blir knallrød i ansiktet og ber om å få snakke meg sjefen min øyeblikkelig fordi jeg tydeligvis hadde vert nedsettende og frekk mot henne. Sjefen fiksa biffen og ordnet opp før han kommer bort til meg;*
Sjef: "Dette var ikke din feil She_Leiva, hun har sikkert bare kranglet med mannen sin idag." *Blunker til meg og går tilbake inn på kontoret.*

Btw: Om noen lurer på hvorfor jeg ikke kontaktet sjefen med en gang, så er dette fordi jeg er kassa-ansvarlig har autoritet til å avgjøre slike saker selv. Jeg vet hva som er i kassene og visste at vi ikke hadde noe å gi ut. Som regel så tar kundene dette veldig fint og går til kiosken ved siden av for å prøve og ta ut penger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Slik er det faktisk i Storbritannia (ihvertfall i en butikk jeg var innom, ikke av de største, men sentralt i London). Der var det ca 4 kasser på rad med disk foran seg som om det var Narvesen eller lignende. Da sto man i en kø som slanget seg litt mellom radene av sjokolade og sånt og på et punkt var det en strek. Man gikk til den streken og så ventet man der til en kasse ble ledig og kassereren ropte "Next". Man gikk frem og kassereren pakket varer i posen mens h*n slo inn varene og når man hadde betalt, var man ferdig og kunne gå. Ingen tull og ingen dill! (De har sikkert sitt å klage på de også, hvem har ikke det.)

Må også bemerke at når man hadde kommet i kassakøen, var det ikke mulig å gå ut av den igjen uten å gå ut av butikken, sikkert grei sikring mot butikktyver. Og inngangen var et helt annet sted enn utgangen.

Boots?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går ikke under dumme ting, heller en veldig søt og morsom ting, men jeg legger den her allikevel;

Jeg og sjefen stod og fylte på kjølevarer i dag, og jeg irriterte meg grønn over en pappeske med rivtape som ikke virket.

Meg; Hva er poenget med rivtape når den ikke funker som den skal? Ååååårgh! *frustrasjon* (det var ikke bare rivtapen, men den ble liksom dråpen :fnise: )

Sjefen; *flirer og fleiper* Den virker helt fint den, du må bare skjære pappen til litt sånn at du treffer tapen!

Meg; *mumler noe om dumme rivtapen som ikke virker* Hvis jeg noen gang finner ut av hvilken skrotgnom som oppfant rivtape, skal jeg finne han og skyte han!

Liten, søt og veldig rynkete gammel dame; Hvis du trenger det, så kan du låne geværet mitt, for jeg har et gevær jeg altså!

Meg; *knekker sammen i latter*

Både jeg og sjefen flirte ganske godt og lenge av den der. Det er sånne kunder som gjør jobben så innmari verdt det!

Endret av Minya
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ufrivillig morsom svenske innom i alt-mulig-butikken vår i dag. Han spurte om vi hadde "röd peppar", og dro opp den ene typen pepper etter den andre fra handleposen sin. "Inte så, inte så, inte så....men RÖD peppar." Kollegaen min sier at det har vi ikke, men spør "Har du prøvd på Meny?", hvorpå svensken sier "Nej, jag har just ätit for en timme sedan". :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boots?

Aner ikke, bare en eller annen butikk med litt av hvert av dagligvarer (særlig mye baguetter og salater og den type hurtig mat (ikke hurtigmat)), som var klemt innimellom et eller annet sted i sentrum av London, mest sannsynlig i forbindelse med et kjøpesenter eller et trafikknutepunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Har du kalender:

Jeg: Nei, beklager.

K: Er du helt sikker?

J: Ja, vi fører ikke kalendre.

K: Ingen form for kalender?

J: Nei, jeg har ingen form for kalender.

K: Ikke sånn helt enkel i A4-format en gang?

J: Begynner å bli oppgitt men svarer "desverre, nei" nok en gang

K: *sint * Det er jo SKIKKELIG synd for DERE at dere ikke har kalendre!!

K: Marsjerer ut

J: Tenker i mitt stille sinn at det tydeligvis ikke er MEG det er synd for...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en litt slitsom episode her en dag for ca to uker siden.

En dame kommer inn og ber om å få ta ut 400,-. Jeg sier pent ifra om at jeg ikke har det da jeg akkurat hadde startet mitt skift og ikke hadde noe ekstra i kassen og at jeg bare hadde vekslepenger til å begynne med og hun var min andre kunde (første kunde betalte med kort). Samtalen gikk slik:

Haha husker jeg hadde en kunde som også ville ta ut (en del) penger men jeg hadde ikke så mye i kassa. "MEN HVORFOR ER DET IKKE NOE MINIBANK I NÆRHETEN DA? MÅ DA FÅ GÅTT AN Å TATT UT LITT PENGER!!"

Som om det var min feil at det ikke var noe minibank i nærheten. Jeg forklarte henne veien til nærmeste minibank, som er et lite stykke unna da... "Nei den er altfor langt unna!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til dere her inne, siden dere alle virker til å være butikkansatte.. (trolig feil tråd, men hey)

- Er det dårlig service å ikke gi tilgodelapp på bøker uten kvittering?

Jeg feilkjøpte noen bøker, du kan tydelig se at de er helt uleste, men mannen bak kassen nektet å hjelpe meg noe som helst, han ville ikke se på bøkene en gang.

Jeg jobber jo i butikk selv, og synes det egentlig var litt merkelig, da vi alltid tar imot varer som vi fører i butikkene våre uten kvittering, så lenge det er snakk om bytte eller tilgodelapp, og ikke penger tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Isabelle

Spørsmål til dere her inne, siden dere alle virker til å være butikkansatte.. (trolig feil tråd, men hey)

- Er det dårlig service å ikke gi tilgodelapp på bøker uten kvittering?

Jeg feilkjøpte noen bøker, du kan tydelig se at de er helt uleste, men mannen bak kassen nektet å hjelpe meg noe som helst, han ville ikke se på bøkene en gang.

Jeg jobber jo i butikk selv, og synes det egentlig var litt merkelig, da vi alltid tar imot varer som vi fører i butikkene våre uten kvittering, så lenge det er snakk om bytte eller tilgodelapp, og ikke penger tilbake.

Skal du bytte, må du jo enten ha kvittering eller byttelapp. For alt h*n vet, kan jo bøkene vært kjøpt på nettet eller hos andre kjeder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bytte, må du jo enten ha kvittering eller byttelapp. For alt h*n vet, kan jo bøkene vært kjøpt på nettet eller hos andre kjeder.

Men det risikerer jo vi også i vår kjede. Det vi har gjort er å alltid gi siste tilbudspris på tilgode-lappen.

Jeg vet at det ikke er en rett å gi tilbake uten kvittering, for all del, men jeg har fått beskjed i min jobb om å gjøre det for å gi service :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Isabelle

Men det risikerer jo vi også i vår kjede. Det vi har gjort er å alltid gi siste tilbudspris på tilgode-lappen.

Jeg vet at det ikke er en rett å gi tilbake uten kvittering, for all del, men jeg har fått beskjed i min jobb om å gjøre det for å gi service :-)

God kundeservice er viktig. Rose til deg (mener det altså) :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klokken er 19:59 og kunden kommer inn. Jeg spør om jeg kan hjelpe med noe. Kunde: ja, jeg skal være forlover i et bryllup i morgen tidlig også fant jeg plutselig ut at dressen min ikke passer. Jeg trenger ny dress, skjorte og slips.

Seriøst??!! Hvorfor sjekker du ikke sånt tidligere? Kunden var ute av butikken kl 2040 ca!

Jeg hadde en lignende opplevelse på julaften, kl 12.50 kommer to menn inn i butikken og forteller at de ikke har hverken dress, skjorte eller slips og at de skal i juleselskap. Vi skulle stenge kl 13 ja...

Det gjorde meg egentlig ikke sååå mye ettersom jeg fikk provisjon av alt jeg solgte, og de var jo ekstremt enkle kunder!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest RompeRusk

Har en søt og en ekkel :P

Søt først.. Han skulle kjøpe en milkshake eller lignende som han hadde drukket opp før han kom i kassen.
Kjekk mann: trenger jeg å betale full pris når jeg har drukket opp hele? ;)
Jeg: tja, vil du bare betale for emballasjen da eller? :P
kjekk mann: jaaa!!
:fnise:

Ekkel Alkoholiker på ca 50 år kommer inn for å kjøpe sine daglige 6pakninger, og har nettopp betalt.
Han: det er vel ikke mulig å bytte denne mot sex??
Jeg: .......

Endret av RompeRusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at jeg måtte fikse prisene mine med en gang, de var feil. Varen gikk nemlig inn til en krone mer på kassen en den var markert til og kunden skulle ha varen til annonsert, det var hennes rettigheter som kunde når butikken ikke klarte å oppdatere prislappene sine... Gikk og sjekket og kunne fortelle kunden at hun hadde oversett de siste 50 ørene på prisetiketten. varen koster 39,50, ikke 39 og da blir det jo så klart 40kr når man betaler kontant. Come backet hennes var at da burde jeg vitterlig si "39,50" og ikke "40", det var nemlig utrolig missvisende!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at jeg måtte fikse prisene mine med en gang, de var feil. Varen gikk nemlig inn til en krone mer på kassen en den var markert til og kunden skulle ha varen til annonsert, det var hennes rettigheter som kunde når butikken ikke klarte å oppdatere prislappene sine... Gikk og sjekket og kunne fortelle kunden at hun hadde oversett de siste 50 ørene på prisetiketten. varen koster 39,50, ikke 39 og da blir det jo så klart 40kr når man betaler kontant. Come backet hennes var at da burde jeg vitterlig si "39,50" og ikke "40", det var nemlig utrolig missvisende!

Ja, for det er jo absolutt vår feil at ting fortsatt koster i kroner og øre, men at femtiøren er utgått. -.-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

OH SNAP!!

:fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...