Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hvorfor ga kollegaen din henne pengene tilbake og hvorfor stoppa du det ikke?

Kollegaen min ga henne pengene tilbake fordi hun trodde på historien hennes. Vi er veldig mange kasserere, og det er ikke slik at alle vet hva som har skjedd dagen før, spesielt da vi har ekstremt med kunder. Jeg stoppet det ikke fordi hun allerede hadde fått pengene "sine" og var halvveis ut døren. Kjente henne igjen fra avstand på grunn av et noe karakteristisk utseende som gjorde at jeg visste at det var henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kollegaen min ga henne pengene tilbake fordi hun trodde på historien hennes. Vi er veldig mange kasserere, og det er ikke slik at alle vet hva som har skjedd dagen før, spesielt da vi har ekstremt med kunder. Jeg stoppet det ikke fordi hun allerede hadde fått pengene "sine" og var halvveis ut døren. Kjente henne igjen fra avstand på grunn av et noe karakteristisk utseende som gjorde at jeg visste at det var henne.

Uansett en merkelig greie... Når jeg jobba i butikk hendte det vi gjorde sånt for kjente kunder som vi stolte på, men de hadde jo som regel med seg varen. Hadde aldri fått utbetale så mye penger til et ukjent menneske (og sorry azz, men hvertfall ikke til noen som snakka gebrokken engelsk). Hadde vært kjekt om det var sånn overalt, masse penger å spare :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Uansett en merkelig greie... Når jeg jobba i butikk hendte det vi gjorde sånt for kjente kunder som vi stolte på, men de hadde jo som regel med seg varen. Hadde aldri fått utbetale så mye penger til et ukjent menneske (og sorry azz, men hvertfall ikke til noen som snakka gebrokken engelsk). Hadde vært kjekt om det var sånn overalt, masse penger å spare :fnise:

Vi er ganske greie på det. Sjefen er veldig streng på at vi skal være så serviceinnstilt som mulig - ofte uansett om kunden ikke kan bevise at de har handlet hos oss. Hun som ga pengene tilbake er også ganske ny hos oss, så tror ikke hun heeeelt visste hva hun gjorde.

Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av Amananas
  • Liker 11
Skrevet

Kunde: "Hva koster disse brillene?"
Jeg: "99 kr."
Kunde: "Så hva koster de med 50 % rabatt da?"
Jeg: "Da koster de ca 50."
Kunde: "Hva koster disse da?"
Jeg: "De koster også 99."
Kunde: "Men det står jo at de koster 59!"
Jeg: "Nei, det er to prisklasser. De du står og ser på nå er 99. Disse her *viser* er 59 kr."
Kunde: "Ja, men det er jo solbriller!"
Jeg: "Nei, det er vanlige briller til 59 kr."

Kunde: "Javel, men hva koster disse jeg har i hånda nå?"
Jeg: "Som sagt, 99 kr."
Kunde: "Så hva blir det for de to til sammen med 50 % rabatt?"
Jeg: "Da blir det 99 kr."
Kunde: "Men her har du jo noen andre briller du ikke har vist meg!"
Jeg: "Det var de jeg viste deg nå nettopp til 59 kr."
Kunde: "Så vanskelig dette skal være da! Hvordan skal jeg kunne se forskjell på prisen?"
Jeg: "Som det vises på plakaten her, så er den firkanta etiketten 59 kr, og de runde etikettene 99 kr."
Kunde: "Så disse brillene jeg har koster 99 per?"
Jeg *sukk*: "Ja."
Kunde: "Men hvilken styrke skal jeg ha da?? Jeg tror jeg skal ha en."
Jeg: "Pluss eller minus?"
Kunde: "Jeg vet ikke! Hva er forskjellen?"
Jeg: "Er du langsynt eller nærsynt?"
Kunde: "Jeg vet ikke!"
Jeg: "Da prøver du en av hver og så ser du hvilken du ser bedre med."
Kunde *prøver minus en*: "UFF, NEI! Hva er dette for no?! Disse skal jeg da ikke ha!"
Jeg: "Nehei, da vet vi det.. Da skal du ha pluss."
Kunde: "Men gjør det noe om jeg har pluss en eller pluss 1,25?"
Jeg: "..... Har du vært og tatt synstest?"
Kunde: "Neeei, selvsagt ikke!"
Jeg: "Da kan ikke jeg svare deg på hva du bør bruke, men du bør vite at du kan få hodepine og diverse av å bruke feil styrke."
Kunde: "JAMEN jeg skal bare bruke de som lesebriller!"
Jeg: "Ja, det valget får du jo ta selv, eventuelt snakke med noen som jobber på en brillebutikk..."
Kunde *går bort til gaveposene* "Hva koster denne da?"
Jeg: "Den koster..."
Kunde: "ÅÅÅHHHHR! ALDRI klarer dere å prise noe som helst!"
Jeg: "Vi KAN ikke prise på gaveposene, for da blir de ødelagd, men hvis du ser HER *peker* så står det et skilt med pris på alle størrelsene. Den du har koster 20 kr."
Kunde: "JA MEN DENNE ER ALT FOR LITEN, JEG VIL HA EN STØRRE! Dere har jo ingenting!!"
*Kunden går*

VIRKELIG?? ...... V I R K E L I G ??? Jeg er ør i hodet!

• Liker 35
Skrevet

VIRKELIG?? ...... V I R K E L I G ??? Jeg er ør i hodet!

Ble du trollet IRL? :P Det der må jo ha vært en mindre begavet institusjonsbeboer eller noe.

• Liker 1
Skrevet

En ting som undrer meg er hvor mange voksne, tilsynelatende oppegående, mennesker som ikke forstår at kvitteringen er garantibeviset deres og at de må ta vare på den. Hvor vanskelig er det å samle kvitteringer i en perm e.l.??!? I mine øyne er det helt naturlig å ta vare på kvitteringen på kapitalvarer som hvitevarer, møbler etc., men for mange av kundene mine er det en helt fremmed tanke.

• Liker 5
Gjest Allergikeren
Skrevet

En ting som undrer meg er hvor mange voksne, tilsynelatende oppegående, mennesker som ikke forstår at kvitteringen er garantibeviset deres og at de må ta vare på den. Hvor vanskelig er det å samle kvitteringer i en perm e.l.??!? I mine øyne er det helt naturlig å ta vare på kvitteringen på kapitalvarer som hvitevarer, møbler etc., men for mange av kundene mine er det en helt fremmed tanke.

Man får jo ikke noe igjen på den, vet du vel ;)

Skrevet

Noen ganger frister det vel å si "God bedring" istedenfor hadet :ler:

• Liker 25
Skrevet

Haha, denne tråden er så morsom!!

Hadde sommerjobb på Rema og satt i kassa da en gjeng med 3 ungdommer kom for å kjøpe alkohol og noe chips.

Meg: Kan jeg se legitimasjon?
Han: *Viser leg*

Han er kun 16 og jeg stusser litt, men så ser jeg at han er dansk.

Meg: Beklager, men i Norge må du ha fylt 18 for å kjøpe alkohol
Han: HVA! I Danmark kan man kjøpe fra man er 16
Meg: Ja, men i Norge må du være 18
Han: Men jeg er 16
Meg ..... ja, men her må du være 18
Han: Jeg har lov til å kjøpe det!
Meg: Beklager, men nei
Han: HVA! ER DU DUM?? Jeg er 16!

Så sier jenta ved siden av han "Men jeg er 17 så jeg kan kjøpe".

Meg ..... !!!!!!! (ER DET MULIG!!!!!) Beklager, dere må ha fylt 18!
Han: Men i Danmark kan vi være 16
Meg: *sukk* Men ikke i Norge. Det er 18 år grense på alkohol og tobakk
Han: Jeg SKAL ha dette her
Meg: Beklager, det går ikke
Jenta: FANDEN MAN, er det 18 års grense på chips også eller????
Meg: Neida

Så trampet de ut av butikken, opprørte over at de ikke fikk kjøpt alkohol. :riste:

Har også hatt en del kunder som aaaaaldri svarer.
Meg: Pose?
Kunde: .....

Meg: Kvittering?
Kunde .....

Meg: Ha en god dag!
Kunde ......

• Liker 10
Skrevet

Idag fikk jeg:

"Jeg har disse varene fra *konkurrerende bedrift*, kan jeg bytte de inn hos deg?"

....

• Liker 8
Gjest Lady Isabelle
Skrevet

Haha, denne tråden er så morsom!!

Hadde sommerjobb på Rema og satt i kassa da en gjeng med 3 ungdommer kom for å kjøpe alkohol og noe chips.

Meg: Kan jeg se legitimasjon?

Han: *Viser leg*

Han er kun 16 og jeg stusser litt, men så ser jeg at han er dansk.

Meg: Beklager, men i Norge må du ha fylt 18 for å kjøpe alkohol

Han: HVA! I Danmark kan man kjøpe fra man er 16

Meg: Ja, men i Norge må du være 18

Han: Men jeg er 16

Meg ..... ja, men her må du være 18

Han: Jeg har lov til å kjøpe det!

Meg: Beklager, men nei

Han: HVA! ER DU DUM?? Jeg er 16!

Så sier jenta ved siden av han "Men jeg er 17 så jeg kan kjøpe".

Meg ..... !!!!!!! (ER DET MULIG!!!!!) Beklager, dere må ha fylt 18!

Han: Men i Danmark kan vi være 16

Meg: *sukk* Men ikke i Norge. Det er 18 år grense på alkohol og tobakk

Han: Jeg SKAL ha dette her

Meg: Beklager, det går ikke

Jenta: FANDEN MAN, er det 18 års grense på chips også eller????

Meg: Neida

Så trampet de ut av butikken, opprørte over at de ikke fikk kjøpt alkohol. :riste:

Har også hatt en del kunder som aaaaaldri svarer.

Meg: Pose?

Kunde: .....

Meg: Kvittering?

Kunde .....

Meg: Ha en god dag!

Kunde ......

Denne var fin. Kommer til å bli en klassiker :icon_lol:

Skulle ønske noen kunne gi ut en bok med alle historiene fra denne tråden. Alle tiders underholdning :vin:

Gjest Lady Isabelle
Skrevet

Man får jo ikke noe igjen på den, vet du vel ;)

Jeg har tatt vare på kvitteringer fra slike kjøp. Problemet er bare at trykket forsvinner etter en stund og en sitter igjen med en helt hvit kvittering...

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tatt vare på kvitteringer fra slike kjøp. Problemet er bare at trykket forsvinner etter en stund og en sitter igjen med en helt hvit kvittering...

Be om å få kvittering på a4, de holder og er lettere å arkivere :) Selv er jeg en surrekopp når det gjelder kvittering, så jeg sparer sjelden på dem. Når det gjelder kjøp av elektronikk og slikt f.eks. på Elkjøp, får jeg alt registrert på navn slik at de finner det opp igjen dersom det blir nødvendig. Nå får jeg også kvitteringene på mail derfra, så nå klarer til og med jeg å ta vare på dem :P

• Liker 1
Skrevet

Det finnes apper som kan scanne inn kvitteringer (og noen kan faktisk lese hva som står der og regne ut diverse for deg). Jeg bruker ikke sånne, men sjekk i din relevante app-butikk, så finner du nok noe, om så bare en enkel scanneapp.

• Liker 1
Gjest Lady Isabelle
Skrevet

Be om å få kvittering på a4, de holder og er lettere å arkivere :) Selv er jeg en surrekopp når det gjelder kvittering, så jeg sparer sjelden på dem. Når det gjelder kjøp av elektronikk og slikt f.eks. på Elkjøp, får jeg alt registrert på navn slik at de finner det opp igjen dersom det blir nødvendig. Nå får jeg også kvitteringene på mail derfra, så nå klarer til og med jeg å ta vare på dem :P

Takk for tipset :blomst:

Gjest mariast
Skrevet

Kunde: Skal du stenge nå?
Meg: Ja

*Kunde vandrer inn i butikken og titter på ting i et kvarter før hun går*

• Liker 1
Skrevet

Klokken er 19:59 og kunden kommer inn. Jeg spør om jeg kan hjelpe med noe. Kunde: ja, jeg skal være forlover i et bryllup i morgen tidlig også fant jeg plutselig ut at dressen min ikke passer. Jeg trenger ny dress, skjorte og slips.

Seriøst??!! Hvorfor sjekker du ikke sånt tidligere? Kunden var ute av butikken kl 2040 ca!

• Liker 7
Gjest Wilhelmine
Skrevet (endret)

Har ei ny i kassen på jobb som hadde slått inn feil vare (grønnsaker) til en kunde. Kunden ser over kvitteringen og sier "Du! Jeg har ikke kjøpt noen sellerirot! Dette er NEPER! Rett opp i dette!" Jeg kommer til kassen for å hjelpe den nyansatte med å rette opp, etter at rett vare er slått inn blir det 18 kroner mer å betale for kunden. Da var det plutselig ikke så nøye lengre, men jeg sa som henne selv "rett skal være rett". :) Hun betalte da, selv om jeg var forberedt på å la henne ikke betale.

Hadde også en annen kunde her om dagen som kom fly forbanna inn i butikken, viftende med en agurk mens hun spurte "si meg, VET DU HVA DETTE ER!?" Ja, en agurk. Kvitteringa viste en squash, det var jeg som hadde slått feil. Jeg beklagde og sa jeg skulle fikse asap, mens hun fortsatte å småkjefte. Agurken koster 2 kroner mer enn sqaushen, og da ville hun ikke endre likevel, det var tross alt ikke så viktig. Ikke det, nei.

Opplevde det samme da jeg jobbet i butikk. Kom ei dame tilbake - rasende - over at jeg hadde slått inn nektarinene hennes som druer, eller hva det nå var. Helt krakilsk og fortalte meg hvor elendig service det var og at jeg prøvde å lure henne til å betale mer, og det var ikke måte på. Hun ble ganske paff da jeg hadde rettet det i kassen, og kunne fortelle henne at hun skylte meg 5 kroner :fnise: Hun hadde vært så sint og vrang, så da turte hun vel ikke annet enn å betale - litt snurt - og mumle noe om at "rett skal være rett" og "du skal være glad jeg kom tilbake".

... Unnskyld meg, men akkurat HVORFOR skal jeg være glad for at du kom tilbake :fnise: Joda, bedriften fikk sin sårt trengte femmer, men jeg hadde hatt det vel så bra om hun holdt seg vekk.

Edit: Jeg hadde for øvrig ingen problemer med at noen kom tilbake å opplyste om feil jeg hadde gjort, skulle bare mangle, men det går da an å ta det i en litt hyggelig tone, ikke mase om hvilket toskete nek jeg er, i de minuttene det tar å rette feilen.

Endret av Wilhelmine
Gjest Sunshine23
Skrevet

Kunde: Skal du stenge nå?

Meg: Ja

*Kunde vandrer inn i butikken og titter på ting i et kvarter før hun går*

:hakeslepp:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...