Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Haha, husker når vi hadde 10-kronersmarked i butikken jeg jobbet i før! Folk var helt gale! (Coop Obs har også tilbud, og jeg dristet meg inn der i dag. Køene var juletidslange!) Og så mange ganger som jeg fikk kjeft når vi var tom for noe! Altså, jeg forstår at kundene blir litt sure, det blir jeg også når jeg gang på gang opplever at butikkene er tom for enkelte varer, hver gang det er 10-kronerstilbud. Men det hjelper virkelig ingenting å kjefte på kassapersonalet! Og ofte hjelper det ikke å kjefte på butikksjefen heller, da det gjerne er produsenten som er tom. Kunden som tok kaka var ei som kom til kassen et kvarters tid etter åpning. Hun kjeftet og kjeftet på at vi ALDRI hadde inne de og de varene, og hun var SÅ lei av dette lureriet og det var elendig kundeservice og det var ikke måte på. Innimellom all kjeftingen lirte hun av seg at hun selvfølgelig visste at det ikke var min feil personlig (men så la vær å kjeft på meg da!!), men vi måtte virkelig se til å skjerpe oss! Mens hun holdt på å pakke ned varene hun hadde kjøpt, kom sjefen luskende bortetter reolene. Med en gang dama var gått, kom hun bort og spurte hvordan hun hadde oppført seg i kassen. Da viser det seg at sjefen min faktisk holdt på å sette ut akkurat de varene kunden så etter, siden varebilen nylig hadde komt. Og denne dama hadde sett varene på pallen, sett at hylla var tom, og blitt sur. Sjefen sa at hun skulle finne det frem til kunden, men det var altså ikke godt nok. Hun hadde tydeligvis mer lyst på en grunn til å kjefte enn faktisk å få varene...

Og når det gjelder "luretilbud" på 10-kroners, har jeg aldri opplevd varer som blir satt opp i pris på tilbudet. Varer som er billigere på Rema til fastpris enn på tilbud i 10-kronersbutikkene; ja. Varer som blir satt ned 40 øre; ja. Men aldri varer som blir dyrere. Vil gjerne ha eksempler på hvilke type varer dette gjelder, for jeg har litt problem med å se at det kan stemme. Det er i så fall fryktelig dårlig reklame for butikkene, og jeg vil tro at VG hadde bitt seg fast i det som en krakilsk pittbull. Uansett, vet man hva ting koster til vanlig, kan man gjøre skikkelige kupp på 10-kronersvarene. Jeg kjøpte bl.a. tannkrem i dag, og sparte 16 kroner tuben. Syns det er et ganske godt tilbud, jeg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender ofte at f.eks skivet kjøttpålegg selges i mindre pakker på 10kr-tilbud. Og at tilbudspakken på 75gr dermed får en høyere kilopris enn pakken på 100gr vanligvis har.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender ofte at f.eks skivet kjøttpålegg selges i mindre pakker på 10kr-tilbud. Og at tilbudspakken på 75gr dermed får en høyere kilopris enn pakken på 100gr vanligvis har.

Det er jo vanlig, jo mindre pakke, jo dyrer kilopris, slik er det stort sett til vanlig pris også :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig, jo mindre pakke, jo dyrer kilopris, slik er det stort sett til vanlig pris også :)

Ja, men det blir for dumt når de tar inn slike pakket kun til kampanjen og kaller det salg. .

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg; "her er pengene dine, værsågod."

Kunde " å dæven, det var mye, -nå skal jeg drikke meg drita lenge"

Jeg står igjen en tanke bekymret, men sånn kan det gå nar noen får mye penger i hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det blir for dumt når de tar inn slike pakket kun til kampanjen og kaller det salg. .

Det er uansett ikke jeg som bestemmer kampanjene, å det finnes en verre ting enn 10 kr marked nemlig super uke. Forskjellige tilbud hver dag og kunder som ikke skjønner bæra, å klarer ikke lese kundeavisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål. Om jeg skulle komme til skade for å knuse/ødelegge en vare i en butikk, selvfølgelig uten å mene det. Mener dere som jobber der at man skal betale, eller hva er liksom greia?

Vi har policy om at hvis du mister en vare i gulvet før du går ut døra, så får du en ny.

For de som driter seg ut og mister noe i gulvet mens de fortsatt handler, så er det heller ikke noe problem. Men jeg skulle gjerne tatt de som mister ting i gulvet og ikke gidder å si fra i nakken, for det er utrolig kjipt å finne yoghurt, rømme, halvannen liter cola eller noe annet skikkelig grisete når de allerede har begynt å størkne. Hvor lenge har det ligget der, hvor mange kunder har irritert seg over det uten å si fra?

Så takk til alle dere som gidder å huke tak i en av oss for å si fra at det ligger noe gris på gulvet et sted slik at vi får tatt det bort. Vi driter en lang marsj i om det var du som gjorde det, det er et hendelig uhell, vi gjør sånt vi også. Og det kjipeste å vaske vekk fra gulvet er olje og tran. *urk*

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Meny for noen år siden:

Glemmer aldri mannen som klarte å slippe 1,5 Farris rett ned i gulvet, slik at hele flasken eksploderte nesten. Og så ga han meg huden full av kjeft, fordi produsenten hadde lagd så udugelige glatte flasker. "Du får skrive klagebrev til Ringnes da vettu.." Nei, det skulle faen meg du gjøre sjæl, sa han. På HANS vegne!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett ikke jeg som bestemmer kampanjene, å det finnes en verre ting enn 10 kr marked nemlig super uke. Forskjellige tilbud hver dag og kunder som ikke skjønner bæra, å klarer ikke lese kundeavisa.

Men hvordan skal tilfeldige personer som stikker innom vite om at vare A kostet sånn og slik i går, men ikke i dag og motsatt med vare B osv.

Butikkene er jo kjent for å sette prislappen for vare A i nærheten av vare B for å lure folk helt bevisst.

Og er det et eller annet tilbud (f.eks. 3 for 2 på Rema akkurat i disse dager) så plasser man det så tett opptil varer som absolutt ikke er på tilbud, så folk skal grabbe feil og oppdage hjemme (eller aldri) at de ble grundig lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal tilfeldige personer som stikker innom vite om at vare A kostet sånn og slik i går, men ikke i dag og motsatt med vare B osv.

Butikkene er jo kjent for å sette prislappen for vare A i nærheten av vare B for å lure folk helt bevisst.

Og er det et eller annet tilbud (f.eks. 3 for 2 på Rema akkurat i disse dager) så plasser man det så tett opptil varer som absolutt ikke er på tilbud, så folk skal grabbe feil og oppdage hjemme (eller aldri) at de ble grundig lurt.

Vi har våre tilbudsvarer på torg og endereoler. Å endereoler med tilbudsvarer er merket med et gult banner med rød skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Når vi har 3 for 2, 5 for 100 osv. pleier jeg å si ifra til kunden når det er åpenlyst at de har tatt feil vare. F.eks. 2 for 3 på sørlandschips, og så tar de maarud isteden. Eller hvis det er tilbud på store sjokoladeplater fra freia, og de tar nidar isteden. Da spør jeg som regel; "Dersom du benytter deg av tilbudet, så gjelder det ikke disse varene". Får som regel et takk, mens kunen springer bort for å bytte. Eller et "Nei, jeg skal ha disse her, jeg!" :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig at kunder føler at de ble "grundig lurt", uansett om alle varene er riktig merket. Akkurat som noen kunder klarer å si "dere svindler meg!", uansett om det er de selv som av en eller annen merkelig grunn tror at alle varer både over, under, til venstre, til høyre for tilbudsvaren er på tilbud. Mange butikker har også såpass mange varer på tilbud at de rett og slett ikke kan plassere alle tilbudsvarene på egne endereoler. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig at kunder føler at de ble "grundig lurt", uansett om alle varene er riktig merket. Akkurat som noen kunder klarer å si "dere svindler meg!", uansett om det er de selv som av en eller annen merkelig grunn tror at alle varer både over, under, til venstre, til høyre for tilbudsvaren er på tilbud. Mange butikker har også såpass mange varer på tilbud at de rett og slett ikke kan plassere alle tilbudsvarene på egne endereoler. :)

Nemlig! Når vi har tilbudsavis ute, er det mange som ikke skjønner hvorfor vi ikke bare kan stable alle tilbudsvarene på ett sted. Skal vi liksom dra varene ut av sine faste hyller da? Og så har vi dem som kommer tre uker etter at et spesielt tilbud har opphørt, og blir helt forferdet over at de ikke kan få varen til tilbudspris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du har så mye butikkerfaring. Det er aldri intensjonen å lure kunden med verken feilprising eller villeding. Det kommer ikke butikkene til gode å ha det ryktet på seg..

Varer som ikke hører til 3 for 2 kan bli sameksponert med de på tilbud, JA, men det er for mersalg. Dette "fenomenet" finner uansett om du går inn i en klesbutikk eller ikea.. Sørger også for å merke varene godt, men det er til ingen nytte virker det som, folk er blinde.

Dette er litt off-topic, men jeg er så lei av kunder som hevder jeg LURER dem når fakta er at de ikke har sett ordentlig etter.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har så mye butikkerfaring. Det er aldri intensjonen å lure kunden med verken feilprising eller villeding. Det kommer ikke butikkene til gode å ha det ryktet på seg..

Varer som ikke hører til 3 for 2 kan bli sameksponert med de på tilbud, JA, men det er for mersalg. Dette "fenomenet" finner uansett om du går inn i en klesbutikk eller ikea.. Sørger også for å merke varene godt, men det er til ingen nytte virker det som, folk er blinde.

Dette er litt off-topic, men jeg er så lei av kunder som hevder jeg LURER dem når fakta er at de ikke har sett ordentlig etter.

Tja... Jeg vet nå om et par Rema-butikker som har Entrecote til nesten 300 kr/kg liggende under store prislapper med 160ish kr/kg (Nordfjord kjøtt er mye billigere enn de importerte greiene de fronter i reklamene sine). Jeg nekter å tro at dette bare er slurv over lang tid fra butikken sin side.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg vet nå om et par Rema-butikker som har Entrecote til nesten 300 kr/kg liggende under store prislapper med 160ish kr/kg (Nordfjord kjøtt er mye billigere enn de importerte greiene de fronter i reklamene sine). Jeg nekter å tro at dette bare er slurv over lang tid fra butikken sin side.

Kanskje de som driver butikkene regner med at kundene deres har øyne og kan lese! Det er helt latterlig å tro at Rema 1000, som er en av de aller mest vellykkede og største dagligvarekjedene, prøver å svindle kundene sine på en så billig måte. I kjølediskene ligger som regel det meste av kjøtt samlet, så hvis man tar seg tid å lese mer enn bare prisen på prislappen så ser man med en gang hva som tilhører hva.

Noen mennesker altså. :murvegg:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de som driver butikkene regner med at kundene deres har øyne og kan lese! Det er helt latterlig å tro at Rema 1000, som er en av de aller mest vellykkede og største dagligvarekjedene, prøver å svindle kundene sine på en så billig måte. I kjølediskene ligger som regel det meste av kjøtt samlet, så hvis man tar seg tid å lese mer enn bare prisen på prislappen så ser man med en gang hva som tilhører hva.

Sier du jeg ikke kan lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut hva som er greia med kunder som kravler under gitteret når butikken er stengt! Kom ei dame kravlende inn en halvtime før åpningstid i dag, mens jeg stod og tok oppgjøret.
"Hei! Har dere åpent nå? Kan jeg kjøpe noe?"
"Nei. Det er derfor gitteret er nede."
"Åja.. Jeg så bare at dere hadde det litt oppe så da tenkte jeg det var åpent."
Så der har dere det! Kunder ser ikke at gitteret er 70% NEDE; de ser at det er 30 % oppe! Litt som den greia med om glasset er halvfult eller halvtomt.. :D
Syntes det var litt morsomt. Men mest irriterende og teit egentlig.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg en samtale tillnærmet lik denne:

Gammel dame: Hva koster denne?

Jeg: 147,90

GD: 38 kroner?

J: Nei, 147,90

GD: Ååååååja! 62 kroner! *begynne å rote etter penger*

J: Nei, 147,90! *snakke litt høyere*

GD: Jeg hører ikke hva du sier? Kan du snakke litt høyere?

J: 1 4 7 , 9 0 :) *snakke høyere*

GD: Kan du snakke enda høyere?

J: *nesten roper prisen*

GD: 84 kroner?

J: Skal jeg skrive prisen for deg?

GD: Nei jeg har ikke brillene mine, var det 45 kroner du sa?

J: Den koster 147,90 *roper nesten prisen på en så hyggelig måte jeg klarer*

GD: 147,90? Kunne du ikke bare sagt det med en gang? Og du trenger virkelig ikke rope til meg unge dame! Det her orker jeg ikke forholde meg til! Tenk å få kjeft når man spør om hjel! *løper ut av butikken*

For det første, jeg var hyggelig hele tiden! Jeg prøvde så godt jeg kunne å prate høyt og tydelig OG høres hyggelig ut samtidig. Men det ER begrenset hvor hyggelig man etterhvert høres ut når man nesten står og roper... Dessverre....

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Rema 1000 er en av de flinkeste til å merke hva som er salg og ikke. Og ang diskene der alt kjøttet ligger (og alle andre disker/hyller/skap) så har de satt en rød pil enten opp eller ned slik at det skal være lettere å finne ut hvilken pris som hører til.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...