Severus Skrevet 11. august 2013 #3601 Del Skrevet 11. august 2013 Kjedebutikk? Jau over 200 varer til 10 kr de neste 2 ukene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 11. august 2013 #3602 Del Skrevet 11. august 2013 Jau over 200 varer til 10 kr de neste 2 ukene Hvor? Jeg vil på salg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 11. august 2013 #3603 Del Skrevet 11. august 2013 Hvor? Jeg vil på salg! ICA Supermarked http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_t.aspx?gKey=h0s35knc Her er kundeavis, de har det vist på Spar også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 12. august 2013 #3604 Del Skrevet 12. august 2013 Tikronersmarked er ofte "juks", jeg har sett varer som vanligvis koster 9 kr bli satt opp til 10 kr på sånne marked! Folk lar seg tiltrekke av sånne runde tall, tror jeg. Forresten måtte jeg le av eksemplene noen kom med, at kunder gjerne ser 70% men ikke hvilken vare det gjelder. Jeg kjenner meg sånn igjen! En annen "festlig" ting er når de kommer og spør etter en vare de har sett i kundeavisa, og jeg må beklage og si at jeg ikke aner hva de snakker om, siden den varen faktisk ikke står i den kundeavisa vi har i butikken. Da blir det ofte masse kjefting og smelling. Når jeg da senere på dagen kommer hjem og leser posten, og ser at det er en konkurrerende kjede som har annonsert den varen...argh! Ikke nok med at vi må holde styr på alle tilbudene vi har selv, vi må visst også holde styr på hva konkurrentene annonserer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 12. august 2013 #3605 Del Skrevet 12. august 2013 Her setter de varene ned fra 11-12 kroner osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 12. august 2013 #3606 Del Skrevet 12. august 2013 På ica hos oss har jeg også faktisk sett at enkelte varer blir satt opp i pris når det er 10 kroner marked. Synes det er rimelig frekt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 12. august 2013 #3607 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) *snip* Endret 19. februar 2014 av oreokake 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 12. august 2013 #3608 Del Skrevet 12. august 2013 Når en kunde kommer inn i butikken hilser jeg stort sett på dem med en variant av dette; "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med i dag?" Responsen fra kundene er variabel...de tre eksemplene nedenfor er de vanligste. Kundetype 1: *later som jeg er luft og vandrer inn i butikken uten å hilse tilbake* Meg: *setter meg ned på plassen min og fortsetter med det jeg holdt på med når kunden kom inn* Kundetype 2: "Jeg bare kikker litt." Meg: "Du får si fra hvis du lurer på noe." Kundetype 3: "Er det mulig å bare kikke litt uten å bli mast på?" (meget irritert tonefall) Meg: "Selvsagt. Bare si fra om du lurer på noe." Felles for alle kundetypene er at de gjerne kommer tilbake til resepsjonsområdet der jeg sitter etter noen minutter og lurer på om det er mulig å få litt hjelp eller om det er meningen at de skal finne ut av ting selv, gjerne i et spydig tonefall. Ikke enkelt å hvite hva man skal gjøre...feil blir det uansett. :/ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 12. august 2013 #3609 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg blir noen ganger litt forfjamset hvis jeg blir spurt om jeg trenger hjelp med EN gang jeg kommer inn døra.. Bedre med bare et hei, og når jeg sier hei tilbake så kan de si at jeg bare må spørre om jeg trenger noe feks. Det kan du jo forsøke, da kan de ikke si at du maser men heller ikke at du ikke har tilbudt hjelp:) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 12. august 2013 #3610 Del Skrevet 12. august 2013 På ica hos oss har jeg også faktisk sett at enkelte varer blir satt opp i pris når det er 10 kroner marked. Synes det er rimelig frekt. Vi er ikke frekke her, vi skjønner ikke 10 kr marked mentaliteten . Det å sette varene ned med ei krone er jo egentlig mest teit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 12. august 2013 #3611 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg har et spørsmål. Om jeg skulle komme til skade for å knuse/ødelegge en vare i en butikk, selvfølgelig uten å mene det. Mener dere som jobber der at man skal betale, eller hva er liksom greia? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 12. august 2013 #3612 Del Skrevet 12. august 2013 Man skal ihvertfall beklage 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 12. august 2013 #3613 Del Skrevet 12. august 2013 Man skal ihvertfall beklage Ja, det tar jeg som en selvfølge at man gjør! Vet at ikke alle gjør det, men allikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 12. august 2013 #3614 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg har et spørsmål. Om jeg skulle komme til skade for å knuse/ødelegge en vare i en butikk, selvfølgelig uten å mene det. Mener dere som jobber der at man skal betale, eller hva er liksom greia? Jeg jobbet på Rema 1000, og da skulle man selvfølgelig ikke betale hvis en vare ble ødelagt innenfor butikken. Vet ikke om det bare var min sjef som var snill, men hvis en kunde hadde handlet noe og varen av en eller annen grunn ble knust/ødelagt før han var kommet seg ut av butikken, så fikk h*n en ny. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antique Skrevet 12. august 2013 #3615 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg har et spørsmål. Om jeg skulle komme til skade for å knuse/ødelegge en vare i en butikk, selvfølgelig uten å mene det. Mener dere som jobber der at man skal betale, eller hva er liksom greia? Skal slippe å betale ja Men det er sykt forskjell på de kundene som faktisk beklager seg, og de som ikke bryr seg litt en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 12. august 2013 #3616 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg har et spørsmål. Om jeg skulle komme til skade for å knuse/ødelegge en vare i en butikk, selvfølgelig uten å mene det. Mener dere som jobber der at man skal betale, eller hva er liksom greia? Hvis du tenker på min post, så mente jeg ikke at hun skulle betale, men enten beklage seg eller å tilby. Vil aldri be noen om å betale det =) Jeg fikk bare kjeft istedenfor, for noe hun hadde gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 12. august 2013 #3617 Del Skrevet 12. august 2013 10 kroners er bare, bare tull! Folk går helt gal etter god morgen youghurt på 10 kroners der jeg jobbet før, og der sparte de så mye som 1 krone. Folk blir generelt gal av 10 kroners marked, en gang så veltet en dame en hel stabel med tacosaus-glass fordi hun kjørte handlevognen hardt inn i den. Ting knuste, og hun kom for å fortelle meg at; - DEN DER BURDE DU PLASSERT LITT BEDRE. Tja, du burde kanskje lære deg å se deg for. Deretter måtte jeg begynne å plukke opp glass og søl, mens hun kjeftet og aldri tilbød å betale. Videre måtte jeg i kassen ettersom det tross alt var mye folk, og plutselig innser jeg at jeg blør grunnet alt glasset. Da jeg stoppet for å ta på plaster fikk jeg sukking og himling med øynene av andre kunder. 10-kroners </3 Minner meg om en episode i kjøkkenutstyrsbutikken jeg jobbet i. På den tiden var olje/eddik flasker med urter i populære og siden det nærmet seg jul hadde vi fått inn ganske mange forskjellige. Disse var plassert på et bord midt i butikken. En dag kom det en dame med barnevogn og hun klarte kunststykket å kjøre rett i bordet. Det endte med katastrofe! Opptil flere flasker veltet og skapte en domino-effekt. Alt i alt endte vi opp med at ca 1/3 av flaskene falt i gulvet og knuste. Kommentaren fra dama når vi kom bort for å se hva som skjedde; MAKAN TIL IDIOTISK PLASSERING AV DISSE FLASKENE. DERE BER JO OM AT DE BLIR KNUST!! DERE SKAL VÆRE VELDIG GLADE FOR AT LILLE PRINSESSA IKKE FIKK NOE PÅ SEG! Måtte virkelig ta meg sammen for å ikke være frekk mot henne der hun stormet ut av butikken. Ryddejobben var skikkelig mareritt (stinkende olje/eddik og masser av glasskår). Tok meg og en kollega nesten to timer å få alt opp fra gulvet og å få vasket gulvet så det ikke var like glatt som en middels skøytebane. Artig dag på jobben det der gitt... :/ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torden Skrevet 12. august 2013 #3618 Del Skrevet 12. august 2013 Skal slippe å betale ja Men det er sykt forskjell på de kundene som faktisk beklager seg, og de som ikke bryr seg litt en gang.. Vi måtte betale for en sel i glass som min stesønn knuste ved ett uhell på akvariet i Bergen. Den falt ned fra hyllen da han var borti varen ved siden. Jobber selv i butikk, og har aldri tatt betalt for hverken ulykker eller klumsenheter. Men setter stooooor pris på de som beklager seg. Finnes andre type mennesker også som later som ingenting,men det er jo bare helt på trynet i en liten butikk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 12. august 2013 #3619 Del Skrevet 12. august 2013 I dag var jeg en dum kunde. Jeg legger merke til at det skjer meg ganske ofte, regner med det har noe med min ikke-eksisterende tålmodighet å gjøre. Jeg er vanligvis et (nokså) sindig, empatisk menneske med beina planta på jorda, men enkelte ganger bare revner det for meg, og da blir jeg så irrasjonell som det er mulig å få blitt. Uansett - jeg hadde vært et ærend et sted litt unna hjemmet mitt, og hadde ikke busspenger så jeg måtte gå fra og til - ca. 30 minutter hver vei. På tilbaketuren var jeg rimelig ferdig ettersom hele ærendet hadde gått fullstendig i dass, det begynte å plaskregne og jeg fikk mensen på toppen av det hele. Sint som en furie trasket jeg hjem til nærbutikken hvor jeg skulle kjøpe Ibux for smertene. I det jeg kommer frem til kassa ser jeg at køen er milelang i alle fire kassene. Når det endelig er min tur har jeg så vondt i magen at jeg omtrent står brettet på midten, og får slengt ut "Ibux!" til kassadama. "Ibux skal bli!" sier hun så søtt at jeg nesten blir blid igjen. Hun slår først inn den andre varen min, og begynner å trykke seg fram til Ibuxen på kassa si (vensafe). Når hun har funnet den kommer det opp en advarsel om "sjekk legitimasjon". Den har jo selvfølgelig ikke jeg med meg. Hun ser på meg - ser på kassa - tilbake til meg - tilbake til kassa - og spør meg om jeg har leg. Følgende meningsutvekslig finner så sted: Meg: Legget ligger hjemme. Kassedama: Da kan jeg dessverre ikke selge deg disse. Meg: Hva!? Jeg er født i 86! Jeg er 27 år gammel! Kassedama: (Ser på meg med sympati i blikket, jeg ser hun har lyst til å bøye reglene, men det er mange kolleger og mange kunder rundt oss så hun tar ikke sjansen) Jeg må nok ha leg.. Meg: "#%&!!" (husker faktisk ikke hva jeg sa her) Jeg legger på penger for den andre tingen jeg kjøpte, med sannsynligvis det styggeste uttrykket et menneske kan ha i ansiktet. Kassedama: Det er et apotek rett ved siden av, da! Meg: (Roper!!) DET HJELPER IKKE MEG I DET HELE TATT!!! Røsker til meg varen og stormer ut. Unnskyld, kassedame - jeg hadde ikke helt kontroll over meg selv der.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepperbiff Skrevet 12. august 2013 #3620 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Jeg har et spørsmål. Om jeg skulle komme til skade for å knuse/ødelegge en vare i en butikk, selvfølgelig uten å mene det. Mener dere som jobber der at man skal betale, eller hva er liksom greia? Som oftest trenger ikke folk å betale hos oss, men sjefen vil at vi skal se kunden litt an(jobber i dagligvarebutikk). Hvis de feks holder en 6pakning med knuseøl på en veldig dårlig(uforsiktig) måte, istedenfor å holde den slik den er laget, så er det av og til de må betale. I dag er det ny tilbudsavis, og hvem i huleste trenger TREDVE STYKKER MED 750 GRAMS NORVERGIAOST?? TREDVE, TRE NULL, 3 0. 30. Må ha en stor fryseboks i hvert fall. Endret 12. august 2013 av Pepperbiff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå