Zakuro Skrevet 31. juli 2013 #3541 Del Skrevet 31. juli 2013 Stusset også litt på det. Man må være 18 for å selge. Nei, really? O_o Så rart. Er nå mange tenåringer som har sommerjobb i butikk? De må jo kunne selge alkohol, snus og røyk, ellers må de jo ringe på hjelp hele tiden. Men reglene kan kanskje ha endra seg, dette er jo 10 år sia. Jaja, tar nå for guds skyld den diskusjonen i en anna tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 31. juli 2013 #3542 Del Skrevet 31. juli 2013 Vel på Bunnpris så hadde man ikke lov å ha sommerjobb om man var under 18 sånn egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 31. juli 2013 #3543 Del Skrevet 31. juli 2013 Nei, really? O_o Så rart. Er nå mange tenåringer som har sommerjobb i butikk? De må jo kunne selge alkohol, snus og røyk, ellers må de jo ringe på hjelp hele tiden. Men reglene kan kanskje ha endra seg, dette er jo 10 år sia. Jaja, tar nå for guds skyld den diskusjonen i en anna tråd Det er mye annet med butikkjobb enn å bare sitte i kassa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 31. juli 2013 #3544 Del Skrevet 31. juli 2013 Nei, really? O_o Så rart. Er nå mange tenåringer som har sommerjobb i butikk? De må jo kunne selge alkohol, snus og røyk, ellers må de jo ringe på hjelp hele tiden. Men reglene kan kanskje ha endra seg, dette er jo 10 år sia. Jaja, tar nå for guds skyld den diskusjonen i en anna tråd Du har lov å sitte i kassa som sekstenåring, men kommer det noen som skal ha tobakk eller alkohol, må en kasserer over atten ta over kassa for deg. Utenom det er det mange sekstenåringer som jobber "på gulvet" i dagligvarehandelen. Varepåfyll, rydding, vasking og ganske mye annet kan gjøres av hvem som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 31. juli 2013 #3545 Del Skrevet 31. juli 2013 Her hvor jeg bor jobber det 14 åringer i butikker og står i kassa. De må selvsagt få en annen til å komme når snus, røyk og alkolhol selges, men ellers gjør de alt det samme som oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 31. juli 2013 #3546 Del Skrevet 31. juli 2013 For å bli ferdig med den diskusjonen en gang for alle sjekket jeg Tobakksskadeloven, og i §11 står det: "Salg av tobakksvarer til forbruker kan bare foretas av personer over 18 år. Dette gjelder likevel ikke hvis en person over 18 år har daglig tilsyn med salget" Sånn, da kan vi kanskje få inn fler morsomme historier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 31. juli 2013 #3547 Del Skrevet 31. juli 2013 Skal ikke føye meg inn i diskusjonen her, men tenkte jeg skulle skyte inn at servicebransjen har noe å utforske på kundebehandling-fronten. Telefonselgere og IT-supportere lærer ofte at de skal speile kunden. Er kunden sint, skal man være like sint, men ikke mer eller mindre sint en kunden. Er kunden glad, skal du være like glad, osv. Visstnok skal det være mye mer effektivt enn å være dørmatte. Tror også(forutsatt at dette fungerer da), det ville laget et mye bedre psykisk miljø for service medarbeidere i stedet for at de må leke dørmatte hver dag. Bare en tanke:P Jeg kan bekrefte at for midt vedkommende fungerte speiling som fjell :D Men man må være sakelig å proff. Det hører ikke noe steds hjemme å banne til kunder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 31. juli 2013 #3548 Del Skrevet 31. juli 2013 Jeg jobber på kundeservice for en pizzakjede. Folk ringer tlfnr, og kommer til meg som svarer på tlf. Støtt og stadig skal de selvfølgelig ringe til en stor rival med omtrent samme tlfnr (bortsett fra at det egentlig ikke er likt i det hele tatt). Greit nok å ringe feil, men ikke spør meg om tlfnr til rivalen da... Jeg syns det er litt kjipt å gi det ut. Pleier som regel bare å si "du, beklager, det kan jeg ikke! Men maten vår er like god, om ikke enda bedre!" De fleste pleier å ta det med et smil - men så er det jo noen som bare "HVA KAN DU IKKE TLFNR ELLER?!" Så har du han mannen med sinnsyke rusproblemer. Du hører heroinknekken i stemmen hans, men han presiserer hver gang at han IKKE er narkoman altså. Neida..... Han er bare hyggelig og ikke noe problem, men litt dumt av han å presisere dette liksom. Da tror jeg jo ikke på det Så har du hun som konstant er drita, uansett tidspunkt hun ringer. Snøvler og jeg sliter fryktelig med å forstå hva hun sier. Uff..... Blir alltid litt oppgitt når jeg ser hun ringer, men hun er jo fast kunde og egentlig ikke noe problem, annet enn snøvlingen. Får heldigvis opp beskjed om dette på forhånd slik at jeg kan summe meg litt. Men så har du han supersøte da! Som alltid er like blid, og når jeg er ferdig med å gjenta bestillingen(gjør dette for å unngå feilbestillinger) sier han alltid "du glemte noe! Et stooort smil til deg!" og så den beste latteren i hele verden. Åh, han er bare for skjønn! <3 I dag hadde jeg han som siste bestilling før stengning og hele vakten ble med ett mye bedre. Bare av den tåpelige fine humoren hans, hihi. Elsker jobben min!!! <3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 3. august 2013 #3549 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Samtale med kunde i går ettermiddag... Meg: "<Firmanavn> du snakker med Christiane. Hva kan jeg hjelpe deg med?" Kunde: "Vi har kjøpt en leilighet i <navn på boligområde> av XXX og h*n sa at dere leverte kjøkkenet som ble satt inn i 2007. Hva er fargekoden på dørene?" Meg: "Jeg kan finne ut av det for deg å gi deg en tilbakemelding på mandag. Akkurat nå er jeg dessverre alene på jobb og kan ikke gå lageret for å lete frem papirene på salget." Kunde: "Kan du ikke bare slå opp på dataen da?" Meg: "Da vi byttet PC'er for et års tid siden ble dessverre ikke så gamle filer overført, men vi har papirkopier av kontrakten på lageret så vi kan finne ut av det." Kunde: "Men ikke i dag?" (i et meget irritert tonefall) Meg: "Jeg er alene i butikken og papirene står på lageret vårt i kjelleren. Jeg kan dessverre ikke gå fra butikken for å lete nå. På mandag er vi flere på jobb, så jeg kan ta det med en gang jeg kommer, men om det er for at du skal kjøpe maling i samme farge vil jeg...." Før jeg får fullført setningen avbryter kunden meg. Kunde: "Kan du ikke bare finne ut av det etter stengetid og ringe meg da? Dere stenger jo snart og da gjør det jo ikke noe om du forlater butikken." Ja, for jeg har jo ikke et liv eller planer etter jobb... Ettersom jeg vet at "arkivet" består av pappesker fylt med plastmapper med papirer (en for hvert salg) som ikke er sortert hverken kronologisk eller alfabetisk, eskene er kun merket med hvilket årstall de inneholder papirer fra) vet jeg at det ofte tar litt tid å finne frem i gamle papirer. Vi burde kanskje hatt et bedre system, men det er så sjelden vi trenger å lete i disse eskene at sjefen ikke har sett behovet for å bruke tid og ressurser på å sortere og sette det i system på en eller annen måte. Meg: "Jeg har dessverre ikke mulighet til å jobbe overtid i dag, men om du gir meg navn og telefonnummer så hører du fra meg mandag formiddag." Kunde: "Ærlig talt! Dette er utrolig dårlig service. Jeg hadde tenkt å male i helgen." Meg: "Om du skal matche en malingsfarge til dørene vil jeg anbefale deg å ta med deg en front i fargehandelen, så kan de lese av fargen med en scanner. Jeg har uansett ikke en NCS kode å gi deg, kjøkkenprodusenten vår bruker RAL farger." Kunde: "Hvorfor sa du ikke det med en gang da?" *legger på* Fordi jeg ikke er synsk kanskje? Jeg kan jo ikke vite hva kunden skal med fargekoden og jeg prøvde faktisk å si dette tidligere i samtalen, men kunden avbrøt meg før jeg fikk fullført setningen. Kunder er jammen artige noen ganger... Glad jeg har helgefri denne uken!! ;-) Endret 3. august 2013 av Christiane_W 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 3. august 2013 #3550 Del Skrevet 3. august 2013 En kunde åpnet en maisboks i butikken vår, en sånn hermetikkboks der man bare trenger å dra i en ring for å åpne den. Kollegaen min spør hva han driver med, og får til svar: "Jeg vil se på kvaliteten". Kollegaen min sier at det ikke går an å bare åpne hermetikk sånn uten videre, og at hvis det mot formodning skulle vise seg at kvaliteten er dårlig, kan han få tilbake pengene. (Det er snakk om en boks til tre kroner!) Kunden får beskjed om at han må betale for boksen han har åpnet, men det vil han ikke, for "denne kan dere bruke som vareprøve til kundene, sånn at de vet hva de kjøper". Nice try, sucker. Han betalte stille og rolig da han ble truet med Securitas. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 3. august 2013 #3551 Del Skrevet 3. august 2013 For en drittkjerring jeg hadde som kunde i dag! Da jeg var på jobb i barnebutikken tidligere på dagen, gikk alt smooth frem til en ung småbarnsmor kom inn. Hun hadde en ni måneder gammel datter og sto leeenge å studerte babyhyllen våres. Jeg hadde nettopp fylt på med leker og klær der, men vi har kun plass til ca en leke (kosedyr i dette tilfellet) på hylla. Det er også en relativt liten butikk, og hun var den eneste kunden akkurat da. Så kom hun bort til meg og sier "denne suttekluten ser det ut som noen har brukt før", den var full av babygulp! Jeg tok den imot og sa tusen takk for at hun hjalp meg. Plutselig kom jeg til å tenke på at den hadde jeg tatt opp fra lageret ca 10 min tidligere, og hun var den første kunden etter jeg hadde fått opp nye varer. Hadde derfor en sterk mistanke om at det var kanskje hennes datter (som lå i vognen) som hadde gulpet litt. Gikk litt nærmere barnevognen og sann mine ord, hele bodyen var full av gulp og det virket som moren ikke hadde noe papir, så hun heller valgte å ta en sutteklut som vi selger... Etter sånn fem minutter kommer hun ganske stresset bort til kassen igjen og sier at hun kan gjerne kjøpe den suttekluten, men gjerne til minst 50% avslag. Og da tenkte jo jeg at det er HUN som har brukt den suttekluten, da får hun søren meg kjøpe det til fullpris, og ikke lyve! (koster forresten 169 kr). Sier at den selger vi nok ikke lengre da, men hun kan kjøpe en ren til orginal pris. Da blir hun ganske sur, men da sier jeg "Vel, stakkars kunden som brukte denne suttekluten og la den fra seg uten å betale. Vi har overvåkningskamera, og er dessverre flere slike kunder. Vi legger godt merke til dem." Hun blir stiv i blikket og skynder seg ut døren uten å si hade ps. usikker på hvordan man bøyer ordet gulp/oppgulp. Men dere skjønner sikkert :-) 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 3. august 2013 #3552 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg var i en matbutikk og skulle handle da en gammel dame kom bort til meg: Dame: Unnskyld meg. Jeg kjøpte denne såpeflasken men den virker ikke! Jeg prøver å trykke men den er ødelagt! (sånn såpeflaske som man må vri på for å låse opp) Avi: Jeg jobber ikke h... Dame: Nei, du er vel for ung til å vite sånt du, du er jo bare ungjenta! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Miah Skrevet 3. august 2013 Populært innlegg #3553 Del Skrevet 3. august 2013 For en par dager siden var det en polakk som kom innom tippingen. Først sa han til meg at han hadde mistet kortet sitt, så måtte logge inn på personnummer. Og det gikk jo greit. Han hadde visstnok vunnet noe penger, og ville ta disse ut. Jeg forklarte han at det ikke gikk - for å ta ut penger av kontoen må man ha med seg selve tippekortet, det holder ikke bare å logge inn via personnummeret. Polakk: "Men jeg er jo logget inn!" Jeg: "Du må nok ha med deg tippekortet ditt om du vil ta ut penger du har på kortet, ellers går det ikke". Polakk: "Men det har jeg jo ikke med meg, har mistet det, hva vil du gjøre med det?" Jeg: "Kan ikke gjøre noe annet enn å få laget et tilleggskort til deg, uten kort får du ikke ut pengene uansett". Sååå da begynte vi på prosessen å få laget et tilleggskort. Som regel er det en helt grei ting å ordne. Jeg ba om gyldig legitimasjon, og han viste meg først passet sitt. Det var gått ut, gikk ut i desember. Så viste han meg bankkortet sitt. Det var også utgått, gikk ut i desember. Det eneste han hadde igjen som ikke var utgått var et kredittkort, men der var det hverken navn, bilde eller underskrift. Jeg: "Beklager altså, men både passet og bankkortet ditt er gått ut, og kredittkortet er ikke gyldig som legitimasjon". Polakk: "Det står jo navnet mitt på det, og så har du bilde i passet og på bankkortet, da har du jo alt?" Jeg: "All infoen må stå på samme legitimasjon, jeg kan ikke pusle ulike biter sammen, det går bare ikke". Polakk: "Hvorfor ikke?" Jeg: "Som sagt må alt stå på samme kort." Polakk: "ÅÅÅHH du gjør alt vanskelig for meg!! Jeg må til Oslo for å få nytt pass, jeg kan ikke reise helt til Oslo for å få nytt pass for å ta ut pengene, kan du ikke bare ta ut pengene?!" Jeg: "Forstår at det ikke er helt greit å få ny legitimasjon, men det er det ikke noe jeg kan gjøre noe med". Polakk: "Dere nordmenn er så lite kreative, du har jo all informasjonen, du kan ikke tro jeg skal reise langt for å få gyldig legitimasjon?!" Jeg: "Dessverre er det ikke noe jeg kan gjøre noe med, som regel er det ikke et problem å ha gyldig legitimasjon - de aller fleste har det". Polakk: "EN GANG KOMMER MANGELEN PÅ KREATIVITET Å TA DERE IGJEN, OG NORGE KOMMER IKKE TIL Å OVERLEVE, OG FATTIGDOMMEN KOMME. DET ER EN FATTIGDOM DU KOMMER TIL Å FÅ OPPLEVE!!". Jeg: "Beklager så mye, er ingenting jeg kan gjøre, ha det bra." SÅ kom han innom igjen i dag. BARE for å kjefte mer på meg. Fordi han hadde fått tippekort han, han hadde gått i banken og ordnet ny legitimasjon (hvordan han klarer det uten gyldig legitimasjon vet jeg ingenting om). Kom innom og viftet med tippekortet sitt. Polakk: "Det var deg jeg snakket med i går? Nå har jeg fått tippekort, ordnet i banken, og vil ta ut pengene mine fra kontoen. For de kunne ordne det, ikke problemer sånn som DU laget her". Jeg: "Åja, så bra da, da kan du bare sette i kortet ditt, så får vi tatt ut pengene." Polakk: "Jada, får håpe dere har penger da, er vel ingen som handler her" (sier man samtidig som køen er evig lang). Jeg: "Vil du ha ut alt sammen eller?" Polakk: "JA SELVSAGT!" Jeg: "Okei, du har 84 kroner her, da tar vi de ut". Polakk: "84 kroner?! NEEI det må være en feil, jeg vant jo!" Jeg: "Vant du? Vet du hva du vant på?" Polakk: "Sånn man skraper! MillionFlax! 2000 kroner!". Jeg: "Ååh, men da må du ha selve loddet, det er ikke registrert opp mot kontoen din." Polakk: NEI FOR FAN #)()%/()"#/%()"#%!!!! Å JODA, han hadde vunnet 2000 kroner på et skrapelodd, som han hadde KASTET. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 3. august 2013 #3554 Del Skrevet 3. august 2013 ^Hahhahahah, nå lo jeg godt her! For en jævla idiot. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. august 2013 #3555 Del Skrevet 3. august 2013 ... Fordi han hadde fått tippekort han, han hadde gått i banken og ordnet ny legitimasjon (hvordan han klarer det uten gyldig legitimasjon vet jeg ingenting om). Kom innom og viftet med tippekortet sitt. ... I banken trengt jeg ikke komme med annet enn person nr mitt. Bankortet mitt var på et punkt det eneste gyldige legitimasjonen jeg hadde og hva skulle jeg gjøre når det var mistet, kapitulert og gitt opp? Men Norge er teite på det der! Det er jeg enig i! I mange land er det jo kun pass som gjelder for oss, for noe nasjonalt ID kort er vi så treige at vi ikke har greid å lage enda, de fleste andre land har dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 3. august 2013 #3556 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg var på min lokale Menybutikk for et par uker siden, ikledd sommerkjole, stråhatt og sommersko, på vei til hytta. Jeg jobber ikke på Meny. Jeg står i kassen, og skal betale for mine to avocadoer og en flaske farris, da en dame prikker meg på skulderen og SKRIKER "se til helvete å åpne flere kasser da! Det er jo kjempelang kø her!" Jeg blir jo både overrasket og litt skremt, men prøver å forklare at jeg ikke jobber her, så kanskje det er best å kontakte betjeningen? Hvorpå jeg får slengt i trynet..... "selvfølgelig jobber du her, du er jo ung! Så, nå, få åpnet noen nye kasser nå, jeg har dårlig tid!" Ehm. Kjerring. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 4. august 2013 #3557 Del Skrevet 4. august 2013 I banken trengt jeg ikke komme med annet enn person nr mitt. Bankortet mitt var på et punkt det eneste gyldige legitimasjonen jeg hadde og hva skulle jeg gjøre når det var mistet, kapitulert og gitt opp? Men Norge er teite på det der! Det er jeg enig i! I mange land er det jo kun pass som gjelder for oss, for noe nasjonalt ID kort er vi så treige at vi ikke har greid å lage enda, de fleste andre land har dette! Deeeeet er jo sant, må jo gå an å fy nytt uansett om alt man har er utgått. At folk lar det går så langt har jeg aldri forstått - har både pass, førekort og flere bankkort, og når bankkortet er på vei til å gå ut, kommer det et nytt i posten, hos meg i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 4. august 2013 #3558 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg var på min lokale Menybutikk for et par uker siden, ikledd sommerkjole, stråhatt og sommersko, på vei til hytta. Jeg jobber ikke på Meny. Jeg står i kassen, og skal betale for mine to avocadoer og en flaske farris, da en dame prikker meg på skulderen og SKRIKER "se til helvete å åpne flere kasser da! Det er jo kjempelang kø her!" Jeg blir jo både overrasket og litt skremt, men prøver å forklare at jeg ikke jobber her, så kanskje det er best å kontakte betjeningen? Hvorpå jeg får slengt i trynet..... "selvfølgelig jobber du her, du er jo ung! Så, nå, få åpnet noen nye kasser nå, jeg har dårlig tid!" Ehm. Kjerring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oreokaka Skrevet 4. august 2013 #3559 Del Skrevet 4. august 2013 Hadde en kunde denne uken som skulle kjøpe deodorant. Vi hadde testere på alle slik at hun kunne lukte på de ulike, men neida. Det var tydeligvis ikke godt nok, så hun åpnet en hel haug av nye, rullet rundt på de, og la de på plass siden de ikke var gode nok. Så gikk hun, uten å kjøpe noen av de. .......Nå har vi 7 testere istedenfor 3. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 4. august 2013 #3560 Del Skrevet 4. august 2013 Hadde en kunde denne uken som skulle kjøpe deodorant. Vi hadde testere på alle slik at hun kunne lukte på de ulike, men neida. Det var tydeligvis ikke godt nok, så hun åpnet en hel haug av nye, rullet rundt på de, og la de på plass siden de ikke var gode nok. Så gikk hun, uten å kjøpe noen av de. .......Nå har vi 7 testere istedenfor 3. En utlending som jobbet hos tante, han tok en deodorant i butikken å smurte seg under armene med den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå