Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner faktisk ikke hvordan folk ikke blir flaue over ting som å kravle/mose seg under et gitter. Altså, ærlig talt, DET ER IKKE ÅPENT!!!! for faen a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Intro

En vakker sommerdag i en travel sommerby:

Meg: Hei.
Kunden: Hei.
*legger mange småmynter på båndet*
Meg: Vær så snill å ikke legg pengene dine på båndet, da mister du de.

Kunden: JAMMEN IKKE STRESS SÅ DA! MÅ JO TELLE DE!
Meg: Men de går igjennom båndet. Du vil miste pengene dine.
Kunden: JAMEN SÅ STOPP BÅNDET DA.
Meg: Ja, kan jo det men hvorfor fortsetter du å legge alle myntene dine der?
Kunden: FORDI JEG MÅ TELLE DE

Ja, for du kan jo ikke gjøre det ved siden av båndet, ved bankterminalen, eller bare til meg i hånda.
Jesusmotherfuckerihelvetegimegstyrke. HVORFOR MÅ DU LEGGE PENGENE PÅ BÅNDET DA?

- jeg er bare så lei :( -

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk ikke hvordan folk ikke blir flaue over ting som å kravle/mose seg under et gitter. Altså, ærlig talt, DET ER IKKE ÅPENT!!!! for faen a

Ååå, dere kan tro jeg ble irritert på en slik kunde en gang!

Jeg stod og talte vekselet i kassen vår (må gjøres hver dag før åpning), da jeg hører et høyt BRAK i butikken. Jeg kikker opp, og da var det en mann som hadde dukket under gitteret, gått inn i butikken, satt seg på en stol og så RAMLET (mens han satt på stolen) inn i brillestativet som datt i gulvet. Sannsynligvis fordi alle varene som (ETTER jeg åpna butikken) skulle stilles utforbi inngangen stod tett i tett innenfor gitteret på dette tidspunktet.

"Hva skjer? Går det bra?" (Hva feiler det deg?! :kjefte: )

"Jeg skulle bare prøve denne stolen!" sier han og går ut igjen, mens jeg står igjen med et ødelagt brillestativ og flere titalls brillepar spredt utover gulvet. :frustrert: Jaja, helt normalt det... :nocomment: Er det mulig?!

Endret av Amananas
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt sjokkert over hvordan enkelte mennesker oppfører seg... Sitter her og gaper av alt dere skriver :hakeslepp: Folk har ikke lært seg folkeskikk ihvertfall... Er det rart man blir lei folk! :dry:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

:skratte: :skratte:

Godt å se at det ikke bare er meg som har opplevd kunder som fysisk prøver å bryte seg inn i stengte butikker! Og den med brillestativet, fantastisk!:ler: Jeg kan ikke fatte og begripe hva folk tenker på. Stengt gitter -> grei indikasjon på at du skal holde deg UTE! :fnise:

Jeg kan forresten også opplyse om at oversvømmelse i butikken, med 20-25 cm vann på hele gulvet, brannvesen som jobber med å pumpe opp vann og klissvåte varer, heller ikke er nok til å få enkelte folk til å forstå at det er stengt. Og nei, det er ikke bare stengt for alle andre, det er stengt for deg også!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Hos oss er det også problemer med å forstå at butikken er stengt. Til og med med gitteret helt nede og døren låst forstår ikke folk at det er stengt. På mandag var det en som prøvde å komme seg inn etter stengetid. Hun begynte å banke masse på døra så jeg gikk bort og åpnet for å høre hva det var. Tenkte kanskje hun hadde glemt igjen en pose eller noe som hun måtte ha. Men neida hun SKULLE BARE tippe Lotto!! Hva feiler det folk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, hadde en "morsom" kunde i dag..
Jeg har for øyeblikket ørebetennelse, og har derfor litt nedsatt hørsel så jeg hører ikke så tydelig på avstand.

Så mens jeg stod helt innerst i butikken og fylte på varer (hadde akkurat gått ned og da stod det ingen i kassen), legger jeg merke til det som jeg tror er en kvinne som kjefter på ungen sin i en veldig "fyfy! ikke gjør sånn" tone. Jeg ignorerer det derfor og fortsetter å fylle på varer i noen sekunder. Men så kikker jeg bort i kassen og ser at kvinnen står der, og begynner å gå bort for å hjelpe. På veien bort fortsetter hun å kjefte på ungen sin. Trodde jeg. For der står det ingen unge, og det er nemlig MEG hun har hoia og kjefta på hele veien! :laugh: Plutselig hører jeg tydelig hva hun roper og skriker:
"Hallo! Hallo! Kom her!! Kan du komme her eller?! KOM HER! HAAAAA-LLOOOOOOO!"
Ganske så frekt, egentlig! Jeg fikk lyst til å si "Hei! Jeg er ikke en liten unge som du kan snakke til på den måten, det går an å snakke normalt til meg."
Det som er morsomt er at hun har stått og ropt og kjefta for å få oppmerksomhet, men nettopp fordi jeg aldri noensinne har opplevd å bli "tilkalt" på den måten trodde jeg ikke det var meg hun kjefta til. Hadde hun snakka normalt, evt ropt "unnskyld?" hadde jeg reagert med en gang :laugh:
Hun var ganske frekk og teit, synes jeg.

Endret av Amananas
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i forrige uke hadde vi tilbud på kakao, en kunde spurte meg om tilbudsprisen var rett. Jeg svarte at det vil jeg jo inderlig håpe at den er rett på en fredag, når vi bytter på mandager. Å da begynte kunden å legge ut om hvor viktig det var å variere mellom kaffe,te og kakao.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin jeg hadde for noen år siden da jeg jobba med tech-support:

Bruker: Kommer ikke på PC`n, den sier feil brukernavn og passord, men jeg skriver jo rett!

Meg: Hm, er Caps på?

Bruker: Nei!

Meg: Er det ett lys på tastaturet oppe til høyre med en "A" under?

Bruker: Ja

Meg: Trykk på den knappen som er ved siden av "A" tasten som heter "Caps Lock" og prøv på ny.

Bruker: Hah! Nå fungerte det det! Hva gjorde du?

Meg: ...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et par episoder til fra tiden jeg jobbet på Sandvika storsenter...

Det hendte jo innimellom at brannalarmen gikk i senterets åpningstid og da måtte jo senteret evakueres. Dette hadde en del kunder svært så store problemer med å godta. "Jammen, jeg skal jo bare kikke litt..." eller "Det er vel bare falsk alarm..." var kommentarer som gikk igjen når vi gikk rundt i butikken for å få ut folk. Verste episoden jeg husker var en fyr som nektet å gå ut før han fikk kjøpt det han skulle ha - det ble først fart i sakene når kollegaen min truet med å ringe på vekterene. Da gikk han. Personlig synes jeg det er merkelig at folk ikke peller seg ut med en gang brannalarmen går. Man vet jo faktisk ikke om det er falsk alarm eller ikke - selv om sannsynligheten er stor for at det er falsk alarm.

Strømbrudd var også en artig affære. Butikken jeg jobbet i lå "inne" i senteret og hadde ikke vinduer eller annen form for innslipp av dagslys, så når strømmen gikk ble det bekmørkt. Allikevel kom det kunder i "skal bare" kategorien og de ble svært så gretne når de ikke fikk handle. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at 0 strøm betyr bekmørk butikk og ikke fungerende kasse og det betyr at så lenge strømmen er borte er butikken stengt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har noen funnet på en ny taktikk for å få oss til å åpne en kasse til kun for dem: Legge alle varene sine på et bånd i en kasse det ikke sitter noen. Selv om det gjerne bare er én i kø går de og legger varene sine i en annen kasse og forventer at jeg skal tilkalle ekstra folk. Er det mulig? Jeg ringer selvføgelig ikke på noen, folk får da klare å stå i kø i 20 sekunder. At det er én person i kø holder faktisk ikke til å åpne en kasse til, altså. Blir så oppgitt.

.

Æhh, det der opplever jeg ofte. Jeg vandrer gjerne rundt i kasseområdet for å ordne en av de million tingene som skal ordnes i en kasse - alle tror jo at alt vi gjør er å skanne varer, og så snakker plutselig en eller annen gjeng i en eller annen tom kasse til meg.

"Kan du ikke åpne en kasse?". Nei, svarer jeg, dessverre kan jeg ikke det nå. Og så ser de på meg som om jeg er verdens frekkeste ansatt; SELVSAGT skal man jo alltid åpne ny kasse når en kunde ber om det... Beklager, men har andre ting å gjøre her, det tar maks 1 minutt før det er din tur i kassen!

Og denne her skjedde i dag;

Står bak kassen, men bare for å ordne noe (vaske, fylle på, rydde osv. osv.), og sier "beklager, denne kassen er stengt" til alle som kommer bort. Endelig er jeg ferdig med det jeg skal, er halvveis ute av kassen før jeg ser enda to til som kommer bort til kassen. Igjen svarer jeg "beklager, denne er stengt", sier at de kan gå i kassen foran. Kundene ser på meg og nikker, og så gikk jeg fra kassen. Tre minutter senere går jeg forbi samme kasse, og ser at de samme to personene står der - og nå er varene deres blitt lagt på båndet.

Jeg går bort til dem, og sier;

Jeg: Jeg beklager altså, men denne kassen er stengt, er to andre kasser som er helt ledige, dere må nesten ta en av de.

De to kundene: "Sorry?"

Åhh, joooda, de var polske eller noe i den duren, hadde åpenbart ikke forstått hva jeg sa tre minutter tidigere, men hvordan i alle dager skal jeg kunne vite det, spesielt når de ikke viste noe tegn til at de ikke forstod hva jeg sa? Så der hadde de stått i tre minutter og ventet på at jeg skulle komme tilbake, når flere andre kasser rundt var helt ledige.

Enda verre er det når kunder tar tak i en av de som arbeider på gulvet (de har jo helt lik uniform), og skal ha de til å åpne en kasse. Når de får til svar at "beklager, jeg jobber ikke i kassen" blir et par kunder VELDIG irritert. Å joda, Per i kolonialen kan selvsagt åpne en kasse til dere - det har jo ingen betydning at han aldri har arbeidet i kassen før, ikke kan en eneste PLU og ikke har noe opplæring der i det hele tatt, NEIDA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhh, det der opplever jeg ofte. Jeg vandrer gjerne rundt i kasseområdet for å ordne en av de million tingene som skal ordnes i en kasse - alle tror jo at alt vi gjør er å skanne varer, og så snakker plutselig en eller annen gjeng i en eller annen tom kasse til meg.

"Kan du ikke åpne en kasse?". Nei, svarer jeg, dessverre kan jeg ikke det nå. Og så ser de på meg som om jeg er verdens frekkeste ansatt; SELVSAGT skal man jo alltid åpne ny kasse når en kunde ber om det... Beklager, men har andre ting å gjøre her, det tar maks 1 minutt før det er din tur i kassen!

Og denne her skjedde i dag;

Står bak kassen, men bare for å ordne noe (vaske, fylle på, rydde osv. osv.), og sier "beklager, denne kassen er stengt" til alle som kommer bort. Endelig er jeg ferdig med det jeg skal, er halvveis ute av kassen før jeg ser enda to til som kommer bort til kassen. Igjen svarer jeg "beklager, denne er stengt", sier at de kan gå i kassen foran. Kundene ser på meg og nikker, og så gikk jeg fra kassen. Tre minutter senere går jeg forbi samme kasse, og ser at de samme to personene står der - og nå er varene deres blitt lagt på båndet.

Jeg går bort til dem, og sier;

Jeg: Jeg beklager altså, men denne kassen er stengt, er to andre kasser som er helt ledige, dere må nesten ta en av de.

De to kundene: "Sorry?"

Åhh, joooda, de var polske eller noe i den duren, hadde åpenbart ikke forstått hva jeg sa tre minutter tidigere, men hvordan i alle dager skal jeg kunne vite det, spesielt når de ikke viste noe tegn til at de ikke forstod hva jeg sa? Så der hadde de stått i tre minutter og ventet på at jeg skulle komme tilbake, når flere andre kasser rundt var helt ledige.

Enda verre er det når kunder tar tak i en av de som arbeider på gulvet (de har jo helt lik uniform), og skal ha de til å åpne en kasse. Når de får til svar at "beklager, jeg jobber ikke i kassen" blir et par kunder VELDIG irritert. Å joda, Per i kolonialen kan selvsagt åpne en kasse til dere - det har jo ingen betydning at han aldri har arbeidet i kassen før, ikke kan en eneste PLU og ikke har noe opplæring der i det hele tatt, NEIDA!

Ugh det der er så sliitsomt. Jeg drev å skrev ned røyk i kasse 2, mens en annen betjente kasse 1. Folk kom HELE tiden til kassen å la på varene sine... Ser dere ikke at jeg er opptatt???! :kjefte: Jeg står med ryggen til, skriver ned på en stor blokk, og titter i røykhylla.. TA ET HINT liksom.. :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi en mor som var innom med fem unger. To av disse ungene sitter i sportsvogn, men disse tok hun selvsagt ut av vognen da hun var inni butikken. Og selvfølgelig satt hun vognen fra seg slik at den sperret for alt og alle.

Disse ungene er de mest uoppdratte ungene jeg har sett i mitt liv. De løp rundt omkring, lekte med arbeidsvognene våre, fektet med varer og kastet de rundt omkring.

Jeg snakket kjeftet på ungene flere ganger, men etter ett minutt begynte de å herje igjen.

Så ga jeg moren klar beskjed om at hun fikk se til å få skikk på ungene sine, for det gikk ikke an å oppføre seg slik i en butikk.

"De må jo få ut litt energi" svarte hun.

Jada, men de trenger ikke å rasere hele butikken fordi om.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste dagen før ferien min kom jeg på jobb i god tid, ikledd private klær og med vesken hengende over skulderen og en kaffe i hånden. Hilset på sjefen, gikk til bakrommet og tok på veien med meg en kartong med papp fra vareleveringen som sto rett forran døren, så jeg kunne komme meg inn. Hadde musikk på ørene og hørte nesten ikke noe, men syntes jeg hørte noen som sa "hallo". Snur meg og ser ingen, så jeg lukker døra så den kun står på gløtt, setter fra meg tingene mine og begynner å balanserte pappen med meg bak til utgangsdøren, fortsatt med musikk på ørene. Her står det mer papp stablet, så jeg tar alt med meg ut og hiver det i pressen, noe som tar litt tid. Når jeg er kommet inn og står på toalettet for å vaske hendene mine skvetter jeg noe sykt av at en fremmed dame står bak meg og snakker til meg, Hun hadde vist sagt "hallo" til meg når jeg gikk inn på bakrommet og blitt veldig fornærmet over at jeg bare ignorerte henne og gikk ut på andre siden. Så når hun så gjennom gløtten på døren at jeg var kommet inn igjen gikk hun like greit inn på bakrommet for å hukke tak i meg. Jeg ble veldig satt ut, men smilte bredt og sa at jeg så klart kunne hjelpe henne, jeg måtte bare skifte og gjøre meg klar først, eventulet kunne hun spørre kollegaen min som sto rett utenfor (hun hadde sett kunden gå inn på bakrommet og var på vei for å sjekke hva som skjedde).

Kunden svarte så "Åja, jobber ikke du her..?"

Jo, jeg jobber her, men jeg er ikke begynt, er fortsatt i "sivil" og det er andre ledige ansatte i butikken som kan hjelpe deg, du trenger ikke følge etter meg inn på bakrommet!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh det der er så sliitsomt. Jeg drev å skrev ned røyk i kasse 2, mens en annen betjente kasse 1. Folk kom HELE tiden til kassen å la på varene sine... Ser dere ikke at jeg er opptatt???! :kjefte: Jeg står med ryggen til, skriver ned på en stor blokk, og titter i røykhylla.. TA ET HINT liksom.. :roll:

Åh, det der er så himla frustrerende! Får det samme når vi skal stable snus, og det er mellom to kasser så jeg får folk på begge sidene hele tiden. Blir avbrutt hvert 10.sekund og må si; gå i neste kasse er du snill, tusen ganger i løpet av de 15 minutta det tar å fylle på den jævla snusen!

Husker jeg ble kjefta på av en kunde mens jeg holdte på å flylle på røyk i vensafen. Da er man på ring om de trenger å åpne en til kasse. Og i travle tider kan det skje ganske mange ganger i løpet av den tiden det tar å fylle på vensafen. Så jeg må jo låse vensafen og løpe bort til kassen for å hjelpe å ekspedere. En gang ble en kunde rasende fordi jeg måtte låse vensafen for hver gang jeg skulle bort til kassen(tar kanskje 5 sekunder). Eeeh, ja! Skal jeg liksom la den stå køl-åpen så det bare er å forsynes seg på vei ut døra? Kålhue:P

Så hadde jeg Gaffel-mannen i varmmatdisken går!

Kommer en mann og skal ha lasagne, jeg ordner den slår den inn, og ser han har satt en avis han skulle ha på disken. Oppå avisen ligger en serviett, og oppå der igjen en gaffel. Jeg tar jo avisen og selvsagt sklir gaffelen av servietten og havner direkte på disken.

"Du måkkje gjøra sånn!!" glefser han meg så spyttet flagrer.

Hva i allverden hadde du forventa skulle skje når jeg tok avisa egentlig? :P Hvorfor la du den oppå en vare du VET jeg må plukke opp og skanne i kassen om det var så viktig(vasker den disken ørtåfjørti ganger for dagen).

"Du skal få en ny." sier jeg, hiver den gamle, tar på meg plasthanske, tar ny gaffel, pakker den nye inn i en liten papirpose for rundstykker og legger den oppå servietten :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en kunde som stod i prøverommet i nesten en time, mens datteren fløy frem og tilbake for å hente andre plagg og størrelser. Greit nok. Men en av dem drev hele tiden og hang overdeler på buksehengere!! (Sånn typ. helt rett med fjæring) Hvem GJØR det liksom?? En hver oppegående person ser jo at det er helt feil?? Så der løp jeg rundt og hang alle overdelene på vanlige blusehengere igjen, mens datteren hele tiden kom tilbake med flere overdeler på buksehengere. Og hva gjorde hun med buksene som hadde vært på buksehengerene? Jo, de slang hun bare over stativet igjen.

Folk ass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o

Hadde dette skjedd meg så hadde jeg gjort meg ferdig med den kunden/kundene som var i min kasse, så hadde jeg gått bort i den andre kassen etterpå. Får jammen meg vente på tur. Frekkeste!

Kommer helt an på type kunde selvfølgelig, men her ville jeg ha vært sta og blitt stående i egen kasse uten å flytte meg over i neste. Smilt og sagt "værsego, det er ingen kasserer for den kassen der akkurat nå", og unnskyldt med at det ikke er bare-bare å flytte kasse.

Kom på et par episoder til fra tiden jeg jobbet på Sandvika storsenter...

Det hendte jo innimellom at brannalarmen gikk i senterets åpningstid og da måtte jo senteret evakueres. Dette hadde en del kunder svært så store problemer med å godta. "Jammen, jeg skal jo bare kikke litt..." eller "Det er vel bare falsk alarm..." var kommentarer som gikk igjen når vi gikk rundt i butikken for å få ut folk. Verste episoden jeg husker var en fyr som nektet å gå ut før han fikk kjøpt det han skulle ha - det ble først fart i sakene når kollegaen min truet med å ringe på vekterene. Da gikk han. Personlig synes jeg det er merkelig at folk ikke peller seg ut med en gang brannalarmen går. Man vet jo faktisk ikke om det er falsk alarm eller ikke - selv om sannsynligheten er stor for at det er falsk alarm.

Strømbrudd var også en artig affære. Butikken jeg jobbet i lå "inne" i senteret og hadde ikke vinduer eller annen form for innslipp av dagslys, så når strømmen gikk ble det bekmørkt. Allikevel kom det kunder i "skal bare" kategorien og de ble svært så gretne når de ikke fikk handle. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at 0 strøm betyr bekmørk butikk og ikke fungerende kasse og det betyr at så lenge strømmen er borte er butikken stengt.

Jeg blir stresset av brannalarm, og trodde det lå ganske dypt hos de fleste å komme seg fortest mulig ut, men det gjelder tydeligvis ikke på offentlige steder. Vi har opplevd en del falske- og øvelsesalarmer, og det sjokkerer meg at kundene ikke reagerer. I kassen spør de "får jeg ikke betalt dette nå da, huff" når jeg sier at de må komme seg ut. På vei fra lageret måtte jeg JAGE kundene ut av butikken. Er som sauer.

Om strømmen går synes jeg dere skal kjøre ned gitteret (helt, for halvveis fungerer tydeligvis ikke :fnise: ). Vi har også hatt sikringsbrudd, men bare i taklysene, det var ganske mørkt, men kjøledisker og kasse fungerte. Så vi hadde åpent. Selv om mange stusset og måtte spørre (ja, DA spør de..).

Det går an å spørre "hei, er du ledig?", mener nå jeg.. Ikke bare buse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stad kom det en kunde som gikk feil vei inn..alså ved kassene. han kommer og stiller seg opp rett bak kunden jeg betjener. det ser ut som han skal spørre om noe så jeg antar det er det han skal..neida...han skulle ha et kontantkort..bare gikk fremst i køen han...lurer på hva som feilerfolk som ikke kan respektere at det står andre mennekser i kø!! Hadde såå lyst å si " vær så snill å still deg bakerst i køen". Eller: "neste gang så stil seg i kø slik som alle andre.." aargh folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stad kom det en kunde som gikk feil vei inn..alså ved kassene. han kommer og stiller seg opp rett bak kunden jeg betjener. det ser ut som han skal spørre om noe så jeg antar det er det han skal..neida...han skulle ha et kontantkort..bare gikk fremst i køen han...lurer på hva som feilerfolk som ikke kan respektere at det står andre mennekser i kø!! Hadde såå lyst å si " vær så snill å still deg bakerst i køen". Eller: "neste gang så stil seg i kø slik som alle andre.." aargh folk!

Ekspederte du han før de andre som stod i køa da????? :kjefte: Jeg hadde fader meg sagt at han måtte stille seg bakerst. Makan til frekkhet :P Er ikke ufint av deg å si det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Jeg har en kunde som kjøper røyk hos oss minst 3 dager i uken. Og hver gang trenger han en ny lighter. Blir de så fort borte altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...