Froz1 Skrevet 24. juli 2013 #3421 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Entertainment! *redigerer off topic* Endret 25. juli 2013 av brl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 24. juli 2013 #3422 Del Skrevet 24. juli 2013 En tidligere kollega av meg fikk kø i kassa og tok frem telefonen for å ringe på noen. En av kundene begynte å kjefte på henne for å skulle snakke i telefonen når det var masse kø og hun svarte selvfølgelig at hu bare sku ringe på flere. Men neida, det fikk hu gjøre etterpå! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 24. juli 2013 #3423 Del Skrevet 24. juli 2013 Vi ringer da stadig til fruktansvarlig f.eks å ber han komme i kassa. Av og til ringer vi fra mobil til mobil, alt ettersom hvem som har en av fasttelefonene. Det er ikke alltid noen hører ringeklokka, så da får man ringe de å be dem komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 24. juli 2013 #3424 Del Skrevet 24. juli 2013 I går ble HrMinya og jeg hoiet til av en kunde som åpenbart trodde at vi jobbet der. Vi var begge ikledd denne tskjorta; I en Meny-butikk. Selvfølgelig jobber vi der når vi er ikledd hver vår creeper-tskjorte. HrMinya svarte at han ikke hadde den fjerneste anelse om hvor lyspærene var siden hverken han eller jeg jobbet der. Kunden ble helt perpleks i et par sekunder før det sank inn at vi også var på handletur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 24. juli 2013 #3425 Del Skrevet 24. juli 2013 Ok, har en momrsom en til dere i dag folkens! Var på slutten av dagen, jeg satt i kassen, og plutselig mellom reolene så EKSPLODERER en mann i raseri. BRØLER så høyt han kan og var avsindig av raseri! To av kollegaene mine, la oss kalle dem Per og Pål, står sammen med ham. Alle kundene stirrer, jeg prøver så godt jeg kan å prøve å holde kundens fokus på meg i stedet. Hører han bøler noe om en handlevogn, og tror et øyeblikk noen andre har tatt hans vogn med et uhell. Tenker med meg selv: Guuuud ikke la han komme i min kasse! Han kom i min kasse. Han er ganske hardhendt når han hiver varene på båndet, og er frustrert, men prater fint til meg, jeg får betaling og han forsvinner. Jøss, går det an liksom. Spør så Per hva i allverden det var som skjedde. Joda, det hadde kommet en dame i kassen til Per, og sagt at en kunde hadde stjålet pengeboka hennes, og pekte ham ut for Per. Per søker støtte hos Pål først og konfronterer kunden. Kunden blir litt opprørt og sier han ikke har tatt den. Damen står på sitt. Den mannlige kunden blir jo ganske så opprørt etterhvert og Per og Pål spør om de kan få ransake ham(man kan jo ikke ransake noen uten tillatelse, det er det vel bare politiet som kan). Da blir han sint, men de får likevel ransake ham. Resultatløst. Etter litt mer om og men så dukker pengeboken til damen opp. I handlevognen. Hennes:P Mannen sier så til damen at han syntes han fortjente en unnskyldning for å ha blitt anklaget for noe han ikke hadde gjort, og i full offentlighet. Nei! DET fikk han ikke! Og det var da han fikk nedsmeltning på den dama:P Som jeg igrunn har en del forståelse for! Altså, om du skal beskylde noen for noe så alvorlig som tyveri så bør du jaggu være helt, helt sikker på at den er borte og gjennomsøke alt av vesker og lommer flere ganger før du beskylder noen:P Og man ber nå vel noen om unnskyldning når man har tatt feil, særlig om noe så alvorlig. (I et minste bad Per og Pål om unnskyldning siden de ransakte ham, men de må jo ta en slik anklage alvorlig også) Folk ass Men det er mer! Samtidig med dette, hadde en kunde i kassen til kollegaen min sagt med henne; jah, dette kunne dere(note; DERE) tatt et anna sted! Som om kollegaen min som hadde sittet i kassen hele tiden rådde over det:P Altså, Per og Pål spurte om å ta det på kontoret, men når de sa nei så kan ikke butikkansatte tvinge dem. Igjen; det er det vel bare politiet som kan. Folk:P 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 24. juli 2013 #3426 Del Skrevet 24. juli 2013 Vi var begge ikledd denne tskjorta; Dette er veldig off topic, men er dette en ny versjon av matchende grilldress? :o On topic: Havnet bak en sånn kunde som bruker hundre år igjen i går. Hvorfor er de alltid foran meg? Masse varer men pakker ikke før etter han har betalt? Check Kortet virker ikke? Check Følger ikke instruktørene til kassapersonalet? Check Klager på pris på vare han trodde var på tilbud? Check Flytter verken på seg selv eller sin handlevogn før etter han har lagt bort kort og lommebøker og diverse? Check Ovennevnte foregår samtidig som han blokkerer for kortterminalen? Check Ikke ferdig med ovennevnte i det det er min tur til å betale? Check Kommer med platt standardmorsomhet i forbindelse med betaling? Check Står i veien for min varepakking? Check Jeg gremmes. Og det irriterer meg like mye at jeg blir irritert over det som at det skjer. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 24. juli 2013 #3427 Del Skrevet 24. juli 2013 I går ble HrMinya og jeg hoiet til av en kunde som åpenbart trodde at vi jobbet der. Det skjer meg stadig vekk, uansett hvordan butikk det er. Tror jeg har blitt beskyldt for å jobbe i alle butikkjedene vi har her jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetgull Skrevet 24. juli 2013 #3428 Del Skrevet 24. juli 2013 Åh, er så morsomt å lese alle historiene her! Jeg har så mye å komme med at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal starte en gang. Jeg jobber i en klesbutikk hvor vi ofte har eldre damer innom. I butikken jeg jobber er delen bak kassa opphøyd fra gulvet, så vi som jobber der står høyere opp enn kundene. Her for noen uker siden var jeg sliten i ryggen etter en lang dag, så jeg stod med bittelitt svai i ryggen. Plutselig kommer en kunde bort og slenger varene sine på disken. Jeg begynner å slå alt inn på kassa da hun plutselig poker meg flere ganger i magen og sier " Du burde da ikke jobbe! Du som skal ha bebis!!". Det skal nevnes at jeg slettes ikke er gravid, og er nokså slank, så jeg vet ikke hvem som ble mest flau da jeg fortalte at jeg ikke var gravid. Har også en stamkunde som er innom omtrent en gang i uken. Hun er nok fra et spansktalende land, og snakker ganske gebrokkent. Hun går alltid rundt i en eeeevighet, og ender opp med fire-fem salgsplagg. Når jeg da har slått alt inn på kassen og sier f.eks "Da blir det 749 kr." ser hun på meg som et eneste stort spørsmålstegn før hun skal ha meg til å ramse opp hva alt kostet før og hva det koster nå. Det viser seg at alt stemmer hver gang, men HVER gang hun handler her står hun der som et spørsmålstegn og skal ha meg til å ramse opp alle prisene.... Når vi har ting på salg merker vi det TYDELIG med plakater, og prislapper på plaggene. F.eks et helt bord hvor det står skilt med "199,-" over eller "50%". Eller gjerne en hel vegg med 50% varer, hvor nærmest hele veggen er tapetsert med 50% plakater. Likevel skal annenhver kunde spørre "er dette også på salg?" mens h*n holder opp en ordinær vare. Eller kundeklubb medlemmene som alltid spør når de kommer til kassa med en haug med ordinære varer "Er det noen rabatter for medlemmer på dette her?" når jeg da svarer "Nei, desverre." blir de sure og skal bare ha en eller to varer isteden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 24. juli 2013 #3429 Del Skrevet 24. juli 2013 I dag kjeftet en eldre dame på meg fordi alle kassene ikke var åpne. Klokka 11 på dagen, midt i fellesferien... Da jeg påpekte at det er fordi det er lite folk og vi ikke trenger å ha mer enn én kasse åpen ble hun hvertfall sint, hun kunne ikke begripe hva vi skal med så mange kasser om det bare er én som er åpen. All sunn fornuft nådde ikke inn til henne, utrolig frustrerende. Ellers har noen funnet på en ny taktikk for å få oss til å åpne en kasse til kun for dem: Legge alle varene sine på et bånd i en kasse det ikke sitter noen. Selv om det gjerne bare er én i kø går de og legger varene sine i en annen kasse og forventer at jeg skal tilkalle ekstra folk. Er det mulig? Jeg ringer selvføgelig ikke på noen, folk får da klare å stå i kø i 20 sekunder. At det er én person i kø holder faktisk ikke til å åpne en kasse til, altså. Blir så oppgitt. På lørdag var det en dame på ca. 35 med en unge på slep som begynte å grine da jeg ikke lot henne kjøpe øl et kvarter etter at ølsalget hadde stengt. Ble så utrolig flau på hennes vegne. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Summers Skrevet 24. juli 2013 #3430 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Jobbet som servitør og en gjest setter seg på et av utebordene og spør om ett glass vann, som er gratis. gir han setter en av sprøytene sine i og suger opp vannet. Endret 24. juli 2013 av Summers 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 24. juli 2013 #3431 Del Skrevet 24. juli 2013 Dette er veldig off topic, men er dette en ny versjon av matchende grilldress? :o Hehe, nei, det var faktisk ganske tilfeldig at vi begge tok på oss hver vår creeper-tskjorte den dagen. Vi er begge fan av Minecraft og klærne på Think Geek er både passende til vår humor og svært god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Froz1 Skrevet 24. juli 2013 #3432 Del Skrevet 24. juli 2013 Hehe, nei, det var faktisk ganske tilfeldig at vi begge tok på oss hver vår creeper-tskjorte den dagen. Vi er begge fan av Minecraft og klærne på Think Geek er både passende til vår humor og svært god kvalitet. Off topic. Noen butikker i Oslo som selger "geek shirts"? Alltid ønsket meg noe ala brukt i Big Bang Theory, eller print fra 9gag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 24. juli 2013 #3433 Del Skrevet 24. juli 2013 Off topic her og: kuuuule siden!! Masse gavetips til slike som har alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elentari Skrevet 24. juli 2013 #3434 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg jobber på bensinstasjon på ett lite sted, så de fleste vet at jeg jobber der. På søndag som var hadde jeg fri å skulle ned å kjøpe meg litt snop. Hadde ikke før kommet inn døra før en plagsom småfast kunde kommer bort til meg "har dere konfekt?". Jaja, tenker jeg. Var litt småtravelt så jeg bare pekte på konfekten å gikk litt vekk. Så kommer hun bort igjen å sier "har dere en annen?". Jeg peker småirritert på den andre vi har. Så kommer hun bort igjen "har dere en større?". Jeg svarer bare kort nei og gir henne et lite killerblikk. Så kommer hun fillen meg bort en gang til å spør "kan dere pakke konfekten inn?". Da holdt det på å klikke for meg, men er uheldigvis altfor greit, så hu fikk bare en kald "vet ikke, spør de som er på jobb". Kom inn i shorts og t-skjorte, så hun kan ikke ha tatt feil av at jeg var på jobb. Ikke nok med at jeg må håndtere alle slags troll hver dag på jobb, jeg må gjøre det på fridagene mine også 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 24. juli 2013 #3435 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg jobbet på Sandvika storsenter for noen år siden og jeg hatet søndagsåpent før jul. Senterledelsen hadde nemlig funnet på at det var kjempesmart å ha en ballettoppvisning som startet en time før butikkene åpenet og at serveringsstedene på senteret skulle åpne en time før butikkene. Denne "artige" ideen førte hver eneste søndag til irriterte kunder som hadde null forståelse for at vi ikke åpnet før klokken 14. "Senteret" var jo åpent.... Opplevde mer enn en gang folk som bokstavelig talt krabbet under gitteret før åpningstid. Et lite tips til dere kunder; Er gitteret i en butikk så langt nede at dere må krabbe for å komme inn er det stor sannsynlighet for at butikken ikke er åpen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elentari Skrevet 24. juli 2013 #3436 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Ellers har noen funnet på en ny taktikk for å få oss til å åpne en kasse til kun for dem: Legge alle varene sine på et bånd i en kasse det ikke sitter noen. Selv om det gjerne bare er én i kø går de og legger varene sine i en annen kasse og forventer at jeg skal tilkalle ekstra folk. Er det mulig? Jeg ringer selvføgelig ikke på noen, folk får da klare å stå i kø i 20 sekunder. At det er én person i kø holder faktisk ikke til å åpne en kasse til, altså. Blir så oppgitt. :o Hadde dette skjedd meg så hadde jeg gjort meg ferdig med den kunden/kundene som var i min kasse, så hadde jeg gått bort i den andre kassen etterpå. Får jammen meg vente på tur. Frekkeste! Endret 24. juli 2013 av elentari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elentari Skrevet 24. juli 2013 #3437 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg jobbet på Sandvika storsenter for noen år siden og jeg hatet søndagsåpent før jul. Senterledelsen hadde nemlig funnet på at det var kjempesmart å ha en ballettoppvisning som startet en time før butikkene åpenet og at serveringsstedene på senteret skulle åpne en time før butikkene. Denne "artige" ideen førte hver eneste søndag til irriterte kunder som hadde null forståelse for at vi ikke åpnet før klokken 14. "Senteret" var jo åpent.... Opplevde mer enn en gang folk som bokstavelig talt krabbet under gitteret før åpningstid. Et lite tips til dere kunder; Er gitteret i en butikk så langt nede at dere må krabbe for å komme inn er det stor sannsynlighet for at butikken ikke er åpen. Haha! Folk eier ikke skam.. Da butikken jeg jobber på skiftet eiere, så ble hele området sperret av med sånn rødt bånd, for vi skulle ommøblere hele butikken. Har ikke tellingen på hvor mange som krabbet under/gikk over båndet og var på vei inn døra. Di "skulle jo bare ha røyk". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 24. juli 2013 #3438 Del Skrevet 24. juli 2013 Husker også da butikken jeg jobbet i bygget om... Fasaden var dekket av et digert banner med teksten "Vi bygger om! Velkommen tilbake <dato og klokkeslett>." Under denne teksten stod det med mindre skrift at dersom det hastet kunne folk henvende seg til avdelingene våre i nærheten. Opptil flere ganger under ombyggingen snublet vi over kunder som hadde klart å forville seg (les; krabbe) under banneret på fasaden og disse hadde null forståelse for at vi hadde stengt. At butikken åpenbart var en byggeplass ga de blanke f.... i. Artig! NOT! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fro Skrevet 24. juli 2013 #3439 Del Skrevet 24. juli 2013 Hehe, nei, det var faktisk ganske tilfeldig at vi begge tok på oss hver vår creeper-tskjorte den dagen. Vi er begge fan av Minecraft og klærne på Think Geek er både passende til vår humor og svært god kvalitet. Herregud, denne siden er jo fantastisk! Star Wars Chewbacca Robe må bli min! On-topic: hadde en fyr en gang som ble dritforbanna for at vi ikke hadde gjennomsiktige plastikktallerkener som på bildet (de var svarte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 24. juli 2013 #3440 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg jobbet på Sandvika storsenter for noen år siden og jeg hatet søndagsåpent før jul. Senterledelsen hadde nemlig funnet på at det var kjempesmart å ha en ballettoppvisning som startet en time før butikkene åpenet og at serveringsstedene på senteret skulle åpne en time før butikkene. Denne "artige" ideen førte hver eneste søndag til irriterte kunder som hadde null forståelse for at vi ikke åpnet før klokken 14. "Senteret" var jo åpent.... Opplevde mer enn en gang folk som bokstavelig talt krabbet under gitteret før åpningstid. Et lite tips til dere kunder; Er gitteret i en butikk så langt nede at dere må krabbe for å komme inn er det stor sannsynlighet for at butikken ikke er åpen. Kjenner til den ja... Der jeg jobbet før endret senteret åpningstider til å åpne en time tidligere, først dagligvarebutikken og så ca ei uke etterpå begynte vi og andre butikker å åpne til samme tidspunkt. I den uka der dagligvaren åpnet en time før alle andre butikker, åpnet hele senteret samtidig men vi som fremdeles hadde stengt hadde gitteret nede. Gjett om mange kunder var sure for dette! Det artigste var når kunder kom med bedrevitende stemme og mente at jeg var for sen for "dere skulle ha åpnet for lenge siden altså!" Ja du, det er nok bare jeg som har forsovet meg og ikke giddet å åpne enda. Selvfølgelig! Og plakatene med info om nye åpningstider var vel ikke verdt å sjekke før man kjeftet heller Mange av disse kundene var også i kategorien "skal bare" og trodde de skulle få slippe inn før vi åpnet, siden jeg likevel sto der i kassa. Dette var ikke snakk om fem minutter heller, men mer en halvtime før vi åpnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå