Christiane_W Skrevet 16. juli 2013 #3301 Del Skrevet 16. juli 2013 "Artig" telefonsamtale med min kollegas kunde i dag.... "Hei, det er Christiane fra <butikk>. Hvitevarene du har bestilt har ankommet butikken og utstillingsvarene du har bestilt er demontert, så alt er klart til å hentes." "Så bra. Da kan dere levere dem til <adresse i Trondheim>." "De er bestilt for levering i butikken, det står her at de skal hentes i butikken sammen med to utstillingsvarer <beskrivelse av varer>." "Men dere kan da ikke forvente at jeg skal kjøre fra Trondheim til <sted på Østlandet> for å hente dette? Dere må da kunne levere det?" (Det står klart og tydelig i annonsene våre for utstillingsvarer at disse må hentes, alternativt kan vi fikse transport med budbil i stor-Oslo. Nye varer bestilt direkte fra leverandør kan leveres i hele landet.) "Nå vet ikke jeg hva du har snakket med kolleagan min om, men utstillingsvarene må hentes i butikken, alternativt kan vi skaffe en budbil til å levere i Oslo-området. De nye varene du har bestilt kunne vi bestilt med levering direkte til deg, men detter har du jo tydeligvis ikke bedt om. Jeg finner ingen leveringsadresse i papirene her." "Jeg antok at dere kunne fikse transport i etterkant." "Jeg kan eventuelt bestille <de to nye varene> på nytt med direktelevering, men utstillingsvarene må du hente i butikken." (Siden de to nye varene var kurante varer jeg ikke vil ha problemer med å få solgt til andre tilbød jeg dette for å være hyggelig.) "Jamen, det er jo utstillingsvarene jeg vil ha. Det er jo de som er det virkelige kuppet." "Om du vil ha de må du hente de hos oss, men det er ikke noe problem å ha de på lager til du har fikset transport." "Dette er faen meg jævlig dårlig service av dere. Dere må jo skjønne at en mann som snakker trønderdialekt ikke bor i nærområdet." (For det bor jo ingen trødere på østlandet ....) "Beklager, men vi kan ikke vite hvor du bor basert på dialekten din. Det skjer jo at folk flytter." "Nå er du bare frekk. Når er <navn på ferierede kollega> tilbake?" "H*n er tilbake på jobb mandag 29. juli." "Da får du la varene stå til h*n kommer tilbake. Siden du er så vanskelig får jeg snakke med <navn på ferierende kollega>. H*n virker i det miste som en fornuftig person." (På dette punktet har jeg resignert - fyren er en idiot!!) "Da setter jeg varene dine på en pall på lageret og gir <navn på ferierende kollega> beskjed om å ringe deg når h*n er tilbake." *klikk* 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 17. juli 2013 #3302 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Ååh, er det ikke festlig med sånne folk som synes det er så greit å få alt gratis levert på døra, uansett hvor i landet de holder til? Jeg jobbet forresten en gang i en butikk hvor alle varene kostet 20 kroner eller mindre, og hadde en fin frue innom som var helt forferdet over at vi ikke kunne spesialbestille en vase i en viss farge og kjøre den hjem til henne når den var ankommet. Endret 17. juli 2013 av Meaty 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 18. juli 2013 #3303 Del Skrevet 18. juli 2013 Hadde en festlig kunde i dag. Han kjøpte tre ferdiggrøter fra Fjordland, sånne ganske store pakker. Han betalte og kom tilbake med kvitteringen og hevdet det var tre for to på grøten. Jeg visste at det ikke stemte, men ringte noen bare for å dobbeltsjekke. Da sjefen sa at det var feil klikka han i vinkel og gravde frem grøten fra posen sin. "Jammen se nå her da!!!" skrek han og pekte på pakka. Der stod det 2-3 porsjoner..... Da jeg påpekte dette ble han enda mer sint, dette var villedende reklame, ja. Slik stod han og skreik helt til en annen kunde ba han pelle seg til helvete ut av butikken Noen mennesker er virkelig helt ute av stand til å innrømme at de har tatt feil. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. juli 2013 #3304 Del Skrevet 18. juli 2013 Er det flere enn meg som er lei av kunder som ikke respekterer butikkens åpningstider? Tre minutter før butikken stengte kom en dame til meg og spurte hvorfor prøverommene var stengt. Jeg sa at vi alltid stengte dem 5-10 minutter før resten av butikken, ellers ville vi aldri kunne gå presis. Kunden: Men jeg er nødt til å prøve dette badetøyet før jeg kan kjøpe det. Meg: Det har du dessverre ikke tid til. Damen: Men jeg får jo ikke byttet badetøy. Meg: Nei, det får du ikke. Damen: Så jeg er nødt til å få prøve det. Meg: Det er det ikke tid til. Damen: Jeg må jo få vite om det passer. Meg: Som sagt så har du ikke tid til det. Damen: Hva er klokken nå? Meg: To minutter på *stengetid* Damen: Da har jeg jo tid da. Meg: Uuuh, nei. Vi stenger om to minutter. Du har ikke tid til å prøve noe som helst. Så gikk jeg bort til en kollega for å få hjelp til å kakke dette inn i hodet på kjerringen. Mens jeg gikk bort til kollegaen min, var damen på vei bort til prøverommene. Vi styrtet bort og ga henne klar beskjed om å gå ut av prøverommet, og gjentok atter en gang at hun ikke hadde tid til å prøve. Da dro hun selvfølgelig klassikeren "jeg jobber i butikk selv." Kollega: Gjør du det ja? Når stenger dere da? Kunden: Klokken *samme stengetid som hos oss* Kollega: Å ja, men klokken er jo det nå. Så om du skal ha noe må du gå ned og betale det med en gang. Kunden: Det er jo noe med service også da. Meg og kollegaen i kor: Ja, men vi har jo stengt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 18. juli 2013 #3305 Del Skrevet 18. juli 2013 Hehe..skikkelig frustrerende det er.. Men du.. vet du navnet på denne kunden? det begynner ikke tilfeldigvis på K ? Det aner jeg ikke, jeg og kollegaene mine kjenner ham bare som Herr Krakilsk:P Hadde en dame innom i dag som spurte om fersk gjær. Nå var jeg egentlig ikke i butikken, men i en annen avdeling som er skikkelig travel, men skulle nå hjelpe for det. Det var tomt i hylla, så jeg går på det jævel kalde lagret for å se om det er mer der. Graver høyt og lavt uten å finne noe, og sier jeg skal spørre vakthavende for sikkerhetsskyld. Finner vedkomne og får beskjed om at det er tomt. Går å beklager til kunden og sier det er dessverre helt tomt. "Herregud det er så dårlig service på denne butikken!" glefser hun før hun triller av gårde med handlevongnen. Nei unnskyld meg, nå jobbet jeg egentlig i en helt annen avdeling og trenger egentlig ikke hjelpe deg, jeg graver på det kalde lagret OG dobbeltsjekker med vakthavende etter varen du skal ha, hva faen mer vil du jeg skal gjøre? Trylle den frem med tryllestaven jeg har gjemt oppi rassen?? Kjærring-_- Jeg lar meg stadig overraske over hvor treige enkelte kunder er, skulle tro de var blinde! Og her om dagen hadde vi skikkelig problemer med mynttårnet på en av kassene våre. De drev å satte seg fast, registrerte ikke myntene osv. Så måtte støtt og stadig bare avbryte kjøpet og hjelpe kunden over i en annen kasse. Veldig beklagelig men lite jeg kan gjøre med det. Og det kommer kunde etter kunde å spør om kassen jeg står på utsiden av er åpen, med en cashguard plukket fra hverandre i tusen biter der jeg prøver å fiske opp myntene som satte seg fast med nøkkelknippet mitt! SER DET FOR HELVETE UT SOM OM DENNE KASSEN ER ÅPEN?! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 18. juli 2013 #3306 Del Skrevet 18. juli 2013 Er det flere enn meg som er lei av kunder som ikke respekterer butikkens åpningstider? JA! Jeg er møkk lei kunder som ikke kan respektere åpningstider! Forrige søndag var jeg på jobb og klokken kvart på ni kommer det noen kunder inn (vi stenger ni på søndager). De finner en handlevogn og beynner å raide butikken. De kikker på ALT. Tror de var utenlandske, men damen snakket norsk, men ikke mannen. De kom seg ikke ut fra butikken før den var nesten kvart over ni.. Har vært borti sånne som ikke kan respektere åpningstider mye i det siste og begynner å bli meget lei. Vi burde sette ut et GIGANTISK skilt, på både norsk og engelsk så alle kan få med seg når butikken stenger Heldigvis har jeg bare igjen 5 vakter før jeg er ferdig på kiwi Kjenner det skal bli godt å være ferdig etter 4 år i serviceyrket. En annen ting som også er litt irriterende er hvor forundret turister (som ikke er norske) som ikke skjønner en dritt blir når de kommer til kassa klokken halv sju på lørdagskvelden/ eller halv ni på en vanlig ukedag, med en pakke øl. Det virker ikke som de helt forstår hva jeg mener når jeg sier det er stengt og at man ikke kan kjøpe øl etter klokken 18/20. En kunde som var innom i dag så helt sjokkert ut og så ikke ut til å helt forstå, så han skulle ikke kjøpe lompene sine heller Men det er ikke deres feil de ikke vet det, det er jo en dum norsk regel såe.. Haha, neida men, syns butikkene burde informere litt bedre om akkurat dette på begge språk, så kanskje utenlandske kunder også kan forstå. Eller at det burde stå i sånn turistguide om Norge Syns nesten litt synd på dem når de ikke får kjøpt ølet sitt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. juli 2013 #3307 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg tror forresten at de som drar "jeg jobber i butikk selv" klassikeren aldri noensinne har jobbet en eneste dag i serviceyrket. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
justmyself Skrevet 18. juli 2013 #3308 Del Skrevet 18. juli 2013 Kan du prøve genseren? Jeg har tenkt til å kjøpe den til kona mi til bursdagen hennes... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. juli 2013 #3309 Del Skrevet 19. juli 2013 Kan du prøve genseren? Jeg har tenkt til å kjøpe den til kona mi til bursdagen hennes... Hva var så dumt med dette? Jeg prøver gladlig klær hvis en kunde spør på en pen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
justmyself Skrevet 19. juli 2013 #3310 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Hva var så dumt med dette? Jeg prøver gladlig klær hvis en kunde spør på en pen måte. Jeg prøvde selvfølgelig, alltid hjelpsom og snill mot kundene. Jeg skjønner at de vil få et inntrykk over hvordan klesplagget sitter på. Men jeg har jo ikke samme kroppsfasong eller størrelse. Kanskje ikke dumt, men ja. Endret 19. juli 2013 av justmyself Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flynn Skrevet 19. juli 2013 #3311 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Nei unnskyld meg, nå jobbet jeg egentlig i en helt annen avdeling og trenger egentlig ikke hjelpe deg, jeg graver på det kalde lagret OG dobbeltsjekker med vakthavende etter varen du skal ha, hva faen mer vil du jeg skal gjøre? Trylle den frem med tryllestaven jeg har gjemt oppi rassen?? Kjærring-_- Hahaha fantastisk! Ler meg skakk! Syns vi skal gi oss selv et stort klapp på skulderen vi som jobber i butikk! Endret 19. juli 2013 av hjulvisp6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 19. juli 2013 #3312 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg jobber i matbutikk. Ei gammel dame pleier å komme innom flere ganger daglig, tror ikke hun har verken familie eller venner. Hun er en svært bitter figur. Hun er allerede blitt utestengt fra andre butikker i nærheten. No joke. Hun handler ofte én og én drue, en halv brødskive, ett knekkebrød (etter å ha fått noen randome kunder til å åpne pakken for henne) eller ber om tre drops fra en doc-pakke osv. Etter å ha bedt henne om å slutte å åpne varene blir hun helt fra seg av sinne, og sier at hun ikke trenger mer enn tre pastiller. Jeg forstår henne på én måte, da hun er alene, men virkelig, man kan ikke selge åpnede dropsesker osv videre til andre. Hun er også SVÆRT glad i tilbud, og er NØDT til å få det til tilbudspris. Hun stoler ikke på at vi i kassa klarer å scanne varen. Tilbudsprisen er allerede slått inn. Pølser til 19,90 kr var det eneste hun skulle ha, "ja, da ble det tjue kroner da" sier jeg. "Nei de koster 19,90 på tilbud, hva feiler det deg? Er du ny her? Den koster ikke tjue" "Det stemmer med prisen ja. Hvis du skal betale kontant så blir det 20" "Tar dere ekstra gebyrer for å betale med penger?!" "Nei, men vi har ikke 10 øre lenger, så det rundes opp..." "Herregud er det lønnskontoen din all opprundingen går til eller?!" Så ROPER hun høyt at jeg prøver å svindle henne, og at man ikke må komme i min kasse. Jeg bare står der og gjesper, for slike samtaler må jeg innrømme at jeg blir helt utmattet og klar av. "Har du medlemskort?" spør jeg, hun lager nemlig kø. "Hæ? Sporer du av!" "Nei ok det ble tjue da." "Du kan få 19,90 men IKKE NOE MER." skriker hun. Jeg venter i spenning Så legger hun på en jævla tusenlapp, og skal få igjen 980... "Vent! Jeg har 20 kr, så får jeg igjen et rundt tall!" Så legger hun på den, og får igjen lappen sin... Deretter skjeller hun meg ut for dårlig service og håper jeg aldri kommer meg ut av lavmålsyrket kassadame. Jeg sier hun må ha en god dag videre og vær så snill å dra nå, men hun står og lager kø med å prøve å dytte tusenlappen ned i småpengelomma i lommeboka. Jeg liker vanligvis gamle damer men hun her gjør dette hver eneste dag, og kjefter på andre kunder, klager over pris, lager dårlig stemning. Når hun nesten har dratt spør hun om hun fikk igjen pengene sine. Ja, det gjorde du. "Nei? Jeg finner ingen tusenlapp i lomma!!" SÅ viser hun meg lommeboka, den lomma der sedler pleier å ligge, jeg bare "Har du sjekka småpengelomma? Tror du putta den der.." "STÅR DU OG KIKKER NED I LOMMEBOKA MI, SKAL DU RANE MEG ELLER? HELVETES KJERRING" 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 19. juli 2013 #3313 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg blir helt overasket over hvor sur og vanskelig folk kan være i situasjoner i butikk:p Har en veninne som jobber i møbelforetning, og det er til stadighet folk som er innom for å klage på lavprismøbler som ble ødelagt etter 5-7 års bruk. Min veninne prøver så godt hun kan å forklare at en sofa som koste 3000 kr mest sansynlig ikke vil vare i 20 år som de skulle ønske at den gjorde... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 19. juli 2013 #3314 Del Skrevet 19. juli 2013 Er det flere enn meg som er lei av kunder som ikke respekterer butikkens åpningstider? Tre minutter før butikken stengte kom en dame til meg og spurte hvorfor prøverommene var stengt. Jeg sa at vi alltid stengte dem 5-10 minutter før resten av butikken, ellers ville vi aldri kunne gå presis. Kunden: Men jeg er nødt til å prøve dette badetøyet før jeg kan kjøpe det. Meg: Det har du dessverre ikke tid til. Damen: Men jeg får jo ikke byttet badetøy. Meg: Nei, det får du ikke. Damen: Så jeg er nødt til å få prøve det. Meg: Det er det ikke tid til. Damen: Jeg må jo få vite om det passer. Meg: Som sagt så har du ikke tid til det. Damen: Hva er klokken nå? Meg: To minutter på *stengetid* Damen: Da har jeg jo tid da. Meg: Uuuh, nei. Vi stenger om to minutter. Du har ikke tid til å prøve noe som helst. Så gikk jeg bort til en kollega for å få hjelp til å kakke dette inn i hodet på kjerringen. Mens jeg gikk bort til kollegaen min, var damen på vei bort til prøverommene. Vi styrtet bort og ga henne klar beskjed om å gå ut av prøverommet, og gjentok atter en gang at hun ikke hadde tid til å prøve. Da dro hun selvfølgelig klassikeren "jeg jobber i butikk selv." Kollega: Gjør du det ja? Når stenger dere da? Kunden: Klokken *samme stengetid som hos oss* Kollega: Å ja, men klokken er jo det nå. Så om du skal ha noe må du gå ned og betale det med en gang. Kunden: Det er jo noe med service også da. Meg og kollegaen i kor: Ja, men vi har jo stengt. Selv om jeg skjønner deg litt, så må jeg innrømme at dette innlegget og flere gir meg inntrykk av at det ikke er spesielt god service hos dere, altså... Ledelsen burde tilrettelegge bedre for det. Hadde en av "mine" ansatte snakket slik til en potensiellt betalende kunde ville jeg gitt henne en advarsel. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. juli 2013 #3315 Del Skrevet 19. juli 2013 Selv om jeg skjønner deg litt, så må jeg innrømme at dette innlegget og flere gir meg inntrykk av at det ikke er spesielt god service hos dere, altså... Ledelsen burde tilrettelegge bedre for det. Hadde en av "mine" ansatte snakket slik til en potensiellt betalende kunde ville jeg gitt henne en advarsel. Jeg gir service i arbeidstiden min, ikke på min private fritid. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 19. juli 2013 #3316 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg gir service i arbeidstiden min, ikke på min private fritid. Ikke for å flisespikke, men dere var jo i arbeidstiden da dama kom og ba om å få prøve 3 min. før det stengte. Hun hadde sikkert rukket det på den tiden dere brukte å krangle med henne. Skjønner jo at dere stenger prøverommene før for å unngå køer med kunder i siste liten. Men en kunde, en gang er vel ikke så farlig? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 19. juli 2013 #3317 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg gir service i arbeidstiden min, ikke på min private fritid. Feil holdning i mine øyne. Så lenge du er på jobb så kan du ikke bli sur og grinete mot kundene på sekundet vakten din er ferdig. Jeg og mine kollegaer blir ofte spurt om ting i butikken selv om uniformen er av, fordi så mange kjenner oss igjen. "Jeg er ferdig på jobb, jeg/jobber ikke idag" er ikke et alternativ da. Da smiler man og gir den servicen man ville gitt om man faktisk var på jobb. Det er dét som handler om å gi det lille ekstra. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. juli 2013 #3318 Del Skrevet 19. juli 2013 Ikke for å flisespikke, men dere var jo i arbeidstiden da dama kom og ba om å få prøve 3 min. før det stengte. Hun hadde sikkert rukket det på den tiden dere brukte å krangle med henne. Skjønner jo at dere stenger prøverommene før for å unngå køer med kunder i siste liten. Men en kunde, en gang er vel ikke så farlig? Det var flere der som også ville prøve ting, og vi kunne ikke gjøre unntak for kun en person og ikke resten. Hadde det vært få bikinier igjen i størrelsene damen hadde funnet, ville vi selvfølgelig lagt det av til henne. Men det var veldig mange igjen, så vi anså ikke det som nødvendig. Og om hun hadde sagt at hun reiste på ferie neste morning, ville jeg gjort et unntak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. juli 2013 #3319 Del Skrevet 19. juli 2013 Feil holdning i mine øyne. Så lenge du er på jobb så kan du ikke bli sur og grinete mot kundene på sekundet vakten din er ferdig. Jeg og mine kollegaer blir ofte spurt om ting i butikken selv om uniformen er av, fordi så mange kjenner oss igjen. "Jeg er ferdig på jobb, jeg/jobber ikke idag" er ikke et alternativ da. Da smiler man og gir den servicen man ville gitt om man faktisk var på jobb. Det er dét som handler om å gi det lille ekstra. Merkelig nok så står det i kontrakten min at jeg ikke har lov til å hjelpe kunder om jeg ikke er på jobb. Så om jeg er innom på en fridag, så gjør jeg ikke det. Hvis de spør hvor noe er, hvor lang byttetid det er osv så svarer jeg selvfølgelig på det, men utover det må de faktisk spørre en av dem som er på jobb. Jeg kan for eksempel ikke gå på lageret og sjekke for dem eller ringe andre butikker. Og jeg blir forresten ikke sur og grinete i det sekundet vakten min er over. Den kunne du spart deg for, takk. Men nok om dette. Jeg kommer tilbake med en annen historie om noen timer. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 19. juli 2013 #3320 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg sto bak en kunde på Rema i går, eldre dame som flisespikket, dobbelsjekket og brukte ekstremt laaaaang tid. Hun tok opp all plassen ved bånden så jeg ikke fikk lagt opp mine varer, hun måtte dobbelsjekke prisene mens hun i kassen slo inn, hun måtte nilese kvitteringen uten å flytte seg fra kassen og så klage på at den var full i feil. "Denne er ikke min, i såfall har du gjort feil!!!". Hun i kassen prøvde å forklare at hun hadde slått inn feil PLU-kode, derfor sto det paprika på kvitteringen, men om hun så på linjen under, så var paprikaen slått ut igjen og den riktige varen inn, så sluttsummen var riktig. Damen ville ikke godta dette, hun ville ha tingene slått inn å nytt. Mens hun i kassen da begynte å forklare at kvitteringen var rett, varene var rett og prisen var rett begynte damen å sukke og riste på hodet. Når hun endelig godtok at transaksjonen var riktig sto hun igjen for å legge kvitteringen i lommeboken. Veldig kjekt at når man endelig får lagt varene sine på båndet, så får man ikke betalt fordi det står en gammel røy i veien og skal ta seg goooood tid til å rydde i lommeboken mens hun ignorer mine "unskyld, kan jeg komme forbi? Unskyld? Unskyld!? Kan jeg få komme til kortterminalen?". Det er slike kunder som får meg til å innse hvorfor jeg aldri handler på den remaen lenger... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå