The Kitten Skrevet 10. juli 2013 #3261 Del Skrevet 10. juli 2013 Hva mener du med dette? Du skjønte vel at vedkommende mente å spørre hva du legger i utsagnet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 10. juli 2013 #3262 Del Skrevet 10. juli 2013 I dag kom et utenlandsk par inn i restauranten jeg jobber på, med hunden sin. De ble kjempeoverrasket da jeg fortalte at de ikke kunne ta hunden med inn, og bestemte seg derfor for å dra en annen plass. Jeg ble satt ut selv, til tross for at jeg føler jeg har sett mye rart (både i dette yrket og andre yrker). Er det virkelig normalt noen steder i Europa, å ta hunden med inn der det er matservering? A first for me, ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. juli 2013 #3263 Del Skrevet 10. juli 2013 I dag kom et utenlandsk par inn i restauranten jeg jobber på, med hunden sin. De ble kjempeoverrasket da jeg fortalte at de ikke kunne ta hunden med inn, og bestemte seg derfor for å dra en annen plass. Jeg ble satt ut selv, til tross for at jeg føler jeg har sett mye rart (både i dette yrket og andre yrker). Er det virkelig normalt noen steder i Europa, å ta hunden med inn der det er matservering? A first for me, ihvertfall! Det er normalt i Franrike og sikkert flere andre steder også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 10. juli 2013 #3264 Del Skrevet 10. juli 2013 Sist jeg klippet meg kom mor og datter inn for å spørre om råd til ombre. Frisøren min gikk for å hjelpe dem og sto i en lang evighet og forklarte i detalj hvordan hun ville påført blekingen, hvor lenge den burde virke, hvor høyt osv osv. Moren spurte om alt i detaljer og måtte forsikre seg og gjennta alt, så frisøren min var vekke ganske så lenge for å hjelpe disse. Bestilte de time? Neida, de hadde jo fått så god hjelp at nå kunne de prøve det hjemme... Å spørre om råd er så klart lov, men å få det inn med t-skje i en liten evighet og dermed forskyve frisørens timer og arbeid er ikke så populært. Hadde ei som kom innom i dag og skulle ha hjelp til å finne ut hvilken butikkfarge hun skulle kjøpe for å farge håret sitt hjemme. Fargen ville ikke sitte ordentlig. Kan godt hende hun hadde glasshår eller at hun gikk på den klassiske blemmen ved å farge over farge med klassisk farge istedenfor minicolor. Vi prøvde å forklare henne på en hyggelig måte at vi umulig kunne gi henne råd om noe sånt siden vi ikke kjenner til fargene de selger i butikken eller parfymeriene. De kan være helt forskjellige fra de fargene vi er kurset i. Dama ble faktisk sur og oppførte seg skikkelig bitchy ved å avbryte kollegaen min midt i en setning. Snudde ryggen til oss mens hun gjorde en fakt med hånda som ikke kan misforstås som noe annet enn et forsøk på å være uhøflig. Dere vet sånn "bitch please" som man ser dramadamer gjør i realityserier på tv. Noen kjerringer ass. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 11. juli 2013 #3265 Del Skrevet 11. juli 2013 Du skjønte vel at vedkommende mente å spørre hva du legger i utsagnet. Jeg skjønner at vedkommende tydeligvis tolker mitt utsagn som en fornærmelse mot sitt yrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 11. juli 2013 #3266 Del Skrevet 11. juli 2013 I dag kom et utenlandsk par inn i restauranten jeg jobber på, med hunden sin. De ble kjempeoverrasket da jeg fortalte at de ikke kunne ta hunden med inn, og bestemte seg derfor for å dra en annen plass. Jeg ble satt ut selv, til tross for at jeg føler jeg har sett mye rart (både i dette yrket og andre yrker). Er det virkelig normalt noen steder i Europa, å ta hunden med inn der det er matservering? A first for me, ihvertfall!I Tyskland er det normalt feks. Mitt inntrykk er generelt at dette er et typisk norsk/skandinavisk fenomen at man ikke kan ta med dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suphadupha Skrevet 11. juli 2013 #3267 Del Skrevet 11. juli 2013 I dag kom et utenlandsk par inn i restauranten jeg jobber på, med hunden sin. De ble kjempeoverrasket da jeg fortalte at de ikke kunne ta hunden med inn, og bestemte seg derfor for å dra en annen plass. Jeg ble satt ut selv, til tross for at jeg føler jeg har sett mye rart (både i dette yrket og andre yrker). Er det virkelig normalt noen steder i Europa, å ta hunden med inn der det er matservering? A first for me, ihvertfall! Du trenger ikke dra lenger enn til Sverige før det er helt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 11. juli 2013 #3268 Del Skrevet 11. juli 2013 I Tyskland er det normalt feks. Mitt inntrykk er generelt at dette er et typisk norsk/skandinavisk fenomen at man ikke kan ta med dyr. Og det er vi allergikere glade for! Jeg kan ikke nyte et måltid med masse dyr rundt meg, spesielt ikke når jeg er allergisk for pollen i tillegg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 11. juli 2013 #3269 Del Skrevet 11. juli 2013 Det er vanligvis stille på jobben i ferien, så mens ferieavviklingen pågår har vi begrenset bemanning. De siste to ukene har jeg hatt "gleden" av å være alene på jobb. Stort sett går det greit, 80% av tiden er det så stille at det ville være idiotisk å være fler på jobb, men det er jo noen "topper" hvor det blir litt ventetid. Det hender jeg ikke får tatt telefonen på første ring og eposthenvendelser blir besvart litt tregere enn om vi er flere på jobb. Jeg blir litt oppgitt når folk overhodet ikke har forståelse for at det er ferieavvikling og dermed lavere bemanning enn normalt. En annen "artig" sak i disse ferietider er kunder som ikke skjønner at jeg ikke har all informasjon om mine kollegaers kunder i hodet. Det hadde vært hyggelig om folk kunne vise et minimum av tålmodighet når jeg prøver å finne ut av det de lurer på, enten ved å bla i permer eller å søke på den aktuelle kollegaens PC. Det går ikke fortere av at de sukker, stønner og himler med øynene over at jeg ikke har oversikt. En kommentar jeg HATER er "kan du ikke bare ringe XX da?" Øh, nei...XX er på ferie og med mindre det noe jeg absolutt ikke finner ut av på egenhånd har jeg ingen planer om å ringe. Firmaet jeg jobber for selger en del ting via Finn.no. Mye kan vi sende over hele landet, men utstillingsmodeller og enkelte partivarer må hentes hos oss. Der dette er tilfelle står det med klartekst i annonsen; "Må hentes i vår butikk i XXX". Allikevel får vi alltid mange henvendelser fra folk på andre kanter av landet som gjerne vil ha det sendt og de blir svært så mugne når vi sier at det dessverre ikke går. Er også artig med folk som har null forståelse for at frakt på de tingene vi kan levere i hele landet faktisk koster penger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aquiz Skrevet 12. juli 2013 #3270 Del Skrevet 12. juli 2013 Hørte denne fra en bekjent som jobber innen telebransjen. bruker: Jeg har IKKE brukt datatrafikk! hun: Våre systemer registrerer kun når du har brukt datatrafikk. Pleier du å bruke spotify, eller har du noen spill som krever internett? bruker: Nei! Jeg bruker ikke internett og spiller ikke på min tlf! Jeg bruker kun Youtube når jeg venter på bussen om morgenen! ......... mystery solved! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aquiz Skrevet 12. juli 2013 #3271 Del Skrevet 12. juli 2013 Er postens ID-kort gyldig leg? Jeg sto i kø på posten for å hente en pakke en dag, og da var det en narkoman som ikke hadde annet leg enn kortet fra posten, og han måtte se til å skaffe seg annet leg ASAP, fordi det ikke er gyldig som legitimasjon. On topic: Selvfølgelig er svenske førerkort gyldig, de må jo få kjøpe øl i Norge de også. Ut fra det jeg har skjønt så er det kun førekort, bankkort og pass som er godkjent. Problemet er hellere utlandet siden bankkortene som vi har i Norge ikke følger vanlig standard i EU eller noe. Når jeg skulle bytte bilde på bankkortet mitt fikk jeg faktisk ikke lov uten å ha med godkjent pass! Såh.. jeg har samme bilde som jeg hadde for 12 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 12. juli 2013 #3272 Del Skrevet 12. juli 2013 Ut fra det jeg har skjønt så er det kun førekort, bankkort og pass som er godkjent. Problemet er hellere utlandet siden bankkortene som vi har i Norge ikke følger vanlig standard i EU eller noe. Når jeg skulle bytte bilde på bankkortet mitt fikk jeg faktisk ikke lov uten å ha med godkjent pass! Såh.. jeg har samme bilde som jeg hadde for 12 år siden. Nei, postens ID-kort er gyldig i noen situasjoner, da helst i posten. Når du får pakker som krever legitimasjon f.eks, så står det på lappen du får hva som er godkjent :-) Førerkort før 1985 er ikke godkjent f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 12. juli 2013 #3273 Del Skrevet 12. juli 2013 Nei, postens ID-kort er gyldig i noen situasjoner, da helst i posten. Når du får pakker som krever legitimasjon f.eks, så står det på lappen du får hva som er godkjent :-) Førerkort før 1985 er ikke godkjent f.eks. Førekort før 1985? Tror jeg lærte at kun førerkort utsted etter 1998 var gyldig som legitimasjon. Postens ID-kort er også gyldig legitimasjon i tippingen, og når man skal kjøpe alkohol / tobakk. Men så vidt jeg har forstått utstedes det ikke lenger slike kort? Har aldri møtt en med det, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 12. juli 2013 #3274 Del Skrevet 12. juli 2013 Førekort før 1985? Tror jeg lærte at kun førerkort utsted etter 1998 var gyldig som legitimasjon. Postens ID-kort er også gyldig legitimasjon i tippingen, og når man skal kjøpe alkohol / tobakk. Men så vidt jeg har forstått utstedes det ikke lenger slike kort? Har aldri møtt en med det, i alle fall. Jeg har lært 85, men klart, jeg kan ta feil =) Jeg har møtt på et par med Postens ID-kort, men det er helst gamle fruer som skal betale ting i posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 12. juli 2013 #3275 Del Skrevet 12. juli 2013 I dag på salongen. Blond jente: Hvor mye koster det for å farge hele håret? Meg: Det koster 1095kr for langt hår. Blond jente: Det var ikke så veldig mye billigere enn på salongen nede. Vet du hvor jeg kan få gjort det billigere eller? Meg: Eeeh. Jeg har dessverre ikke noe oversikt over prisene til andre salonger. OMG! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lypcha Skrevet 12. juli 2013 #3276 Del Skrevet 12. juli 2013 I dag fikk jeg en kunde som scannet varene sine selv i kassen (scanneren er lett tilgjengelig) mens jeg hjalp en annen kunde. Da jeg kom til kassen sa jeg: Jeg: det blir xx kroner Kunde: hva?! Jeg skal hvertfall ha xx kroner i avslag Jeg: jeg kan ikke gi avslag på dette, vi har ikke tilbud på dette denne uken ( hadde det forrige uke, kanskje han tror vi at det enda) Kunde: ja men jeg slo jo inn varene selv, jeg gidder ikke betale full pris når du ikke gjør jobben din ..... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 12. juli 2013 #3277 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg har lært 85, men klart, jeg kan ta feil =) Jeg har møtt på et par med Postens ID-kort, men det er helst gamle fruer som skal betale ting i posten. Hos oss er det for det meste fylliker og narkomane som bruker Postens ID kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 12. juli 2013 #3278 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg har lært 85, men klart, jeg kan ta feil =) Jeg har møtt på et par med Postens ID-kort, men det er helst gamle fruer som skal betale ting i posten. Mhmm, ikke godt å si. I følge google ble det i alle fall i 1998 innført førerkort etter "EØS-modell", kan ha noe med det der å gjøre. Nordea godtar kun "Norsk førerkort - Ikke førerkort av eldre dato (grønt førerkort)". På posten.no står det også at de kun godtar norske førerkort utsted fra og med 01.01.1998. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 12. juli 2013 #3279 Del Skrevet 12. juli 2013 Åh, blir like skuffa hver gang jeg ser at tråden har et nytt innlegg, for så å finne ut at det bare er den diskusjonen om legitimasjon... 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 12. juli 2013 #3280 Del Skrevet 12. juli 2013 Hadde et "artig" par innom butikken i dag..."Grilldress-paret" (eldre ektepar i matchende joggedress) I det de kommer inn i butikken utbryter kona "Her så det dyrt ut Gunnar, vi går." "Gunnar" er ikke like skeptisk og kommer bort til meg ved disken. Jeg hilser og spør om det er noe jeg kan hjelpe med. Samtalen gikk omtrent som følger: "Har dere noen B-varer stående?" Ettersom vi selger både kjøkken og hvitevarer antar jeg at det er hvitevarer han mener, vi får dette spørsmålet relativt ofte. "Hvis det er hvitevarer du er ute etter har jeg noen utstillingmodeller fra Miele til salgs." "Nei, jeg trenger noen overskap til hytta. Bare noe billig og jeg må ha dem nå." Gunnar sukker oppgitt. "Dessverre, jeg har nok ikke noe stående. Jeg kan gjerne bestille til deg, men det er noen ukers leveringstid." "Du må da ha noe stående? Hva gjør dere med kjøkken dere river ut for kundene?" Jo, vi har selvsagt leid et lager der vi oppbevarer kjøkken vi har revet ut for kundene, sånn i tilfelle noen trenger et billig skap eller tre til hytta. "Om vi tar oss av det blir det stort sett kastet, om ikke kunden ønsker noe annet." "Så du har ikke noen brukte kjøkken på lager?" "Dessverre ikke." Har på følelsen av at dette kommer til å bli en tålmodighetsprøve "Har du noe på lager i det hele tatt?" Jauda...Gunnar er ikke av typen som gir seg så lett. "Nei, dessverre." Prøver så godt jeg kan å være blid og hyggelig. "Hva koster to overskap av billigste type her da?" "Et lite øyeblikk, så skal jeg sjekke." "Vet du ikke hva varene du selger koster? Er du sommerhjelp kanskje? Er det noen andre jeg kan snakke med? Kanskje et mannfolk?" Jeg teller til ti og svarer så høflig jeg klarer. Kjenner at tålmodigheten er i ferd med å ta slutt. "Vi selger tre forskjellge kjøkkenmerker, som alle har flere forskjellige modeller og hundre forskjellige moduler, så jeg må nok slå opp." "Da vil jeg snakke med noen som vet hva de snakker om." "Det er bare meg her denne uken, jeg jobber fast her og vet godt hva jeg snakker om." Inni hodet mitt sier jeg; Kjære Gunnar du er en dust - kan du vennligst ta med deg kona di og pelle deg ut av butikken. "Vi går til et sted der vi kan få skikkelig service," sier Gunnar oppgitt og tauer med seg kona ut av butikken. Ååååå, så lei meg jeg ble... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå