Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kommer en jente inn og spør om sigaretter. Jeg bare "jaha, hvilke sigaretter skal du ha da?" Mens jeg mønstrer henne opp og ned. Tydeligvis ikke mer enn 16 år gammel...

Hun trodde tydeligvis jeg spurte om noe helt annet, for jenta buser ut med: "Nei, nei, jeg har ikke leg på meg!"

Jeg: ".... Har du legitimasjon på deg da?"

Hun sperrer opp øynene i frykt og blir helt hvit i ansiktet: "Ehh... nei, jeg glemte det hjemme."

Jeg: "Du får huske det neste gang da, slik at du får kjøpt sigaretter." ;)

Hun sukker og stønner, men forsvinner fort ut av butikken. Observerer at hun klager til en venninne som står utenfor. Sier seg selv.

Ærlig talt... mindreårige folk. Man bare ser det på de. De går inn i butikken med stive skritt, har pengene klare i hånda på kronen, frykt i blikket som flakker over snus og sigarettskapet. Ofte kaldsvetter de eller stammer i det de sier det de skal ha. Mye "um, ah, eh," som forlater kjeften til de. Man lærer seg å se det på de etter få uker bak kassa, så mye failer de på det å late som de er over 18.

Var en som var ganske søt da: "Kom igjen, du ser da at jeg er 18, bli med meg på bakrommet så kan jeg bevise det." ;)

Jada. Jeg får ikke betalt for å la snørrunger handle snus. Ekstra nusselig er det med de som står med visa klar for å betale fordi de er vant med å få viljen sin, og så fort jeg spør om jeg kan få se på kortet står de der med kortet i hånda og vet ikke hvor de skal gjøre av seg :bond:

:icon_lol: Ah, beste delen av dagen min. Er det slemt at jeg får en syk følelse av tilfredsstillelse hver gang jeg buster en mindreårig i å prøve å kjøpe røyk eller snus?

Koselig det, men kan du drite i å spørre meg om leg? Det er så kleint når jeg er 25.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Koselig det, men kan du drite i å spørre meg om leg? Det er så kleint når jeg er 25.

Nope, hvis du ser ut som du er under 25, må du nok fint finne deg i det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, hvis du ser ut som du er under 25, må du nok fint finne deg i det :laugh:

Kanskje jeg gjør det, men jeg ser da for faen ikke ut som en 17åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Du får ta det som et kompliment ;) Godt å se yngre ut som årene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor greit å få med seg at ser man ut som om man er yngre enn 25 så skal man vise leg! Ikke under 18!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at han var syk. Helt normal var han i hvert fall ikke.

Mange som har svake autistiske tendenser, eller f.eks de med Aspergers, trenger konkrete svar for å klare å tolke sosiale koder korrekt..:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om butikken selger alkohol til en under 18, er den vanligste straffen at de mister bevillingen til å selge alkohol i to uker. Ganske kjipt å være den ansatte som gjorde det der mulig? Jeg vet at det er ganske umulig å ta alle - noen har falsk legg, noen har lånt storebrorens, noen ser eldgamle ut - men det der med legitimasjon er noe vi må bli mye strengere på, og da hjelper det ikke akkurat at 23-åringer som ikke har med seg legitimasjon klikker i vinkel når de ikke får kjøpt ølen sin til fredagskvelden.

Noe ala sjenkekontrollen mot tobakk/sigaretter finnes ikke enda så vidt jeg vet, men om jeg ikke har lest helt feil et eller annet sted, så er det også på vei.

Selv er jeg drittlei av guttegjenger som ser på meg som verdens største idiot når jeg spør alle som en om legitimasjonen, det er ikke en grei følelse, men jeg spør jeg, uansett. Også irriterende er det når guttegjengen står der og sier ting som "eheeee, han der har falskt legg han!", eller "se godt på den der nå, det er ikke han!". Sånt burde man ikke kødde med, selv om det virker som om folk flest ikke ser på det som viktig om 16-åringen får med seg øl fra den lokale Rimien.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg drittlei av guttegjenger som ser på meg som verdens største idiot når jeg spør alle som en om legitimasjonen, det er ikke en grei følelse, men jeg spør jeg, uansett. Også irriterende er det når guttegjengen står der og sier ting som "eheeee, han der har falskt legg han!", eller "se godt på den der nå, det er ikke han!". Sånt burde man ikke kødde med, selv om det virker som om folk flest ikke ser på det som viktig om 16-åringen får med seg øl fra den lokale Rimien.

SÅ enig! Jeg passer også på å spørre alle, veldig gøy når guttegjengen ler av det og kommenterer; "haha, du må sjekke leg på han,han er ikke gammel nok, haha",og tøffer seg fordi de akkurat har fylt atten..

Er veldig glad i dem som viser uoppfordret, spesielt de som gjør det gang etter gang, og kanskje skjønner at jeg ikke klarer å huske alle jeg spør om leg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som nærmest insisterer på å få time enda jeg sier at vi har fulle timelister. Nei, kollegaen min har ikke mulighet til å klippe deg nå, selv om hun straks er ferdig med kunden hun står med. Det er faktisk folk som er før deg på lista. Jeg står ikke å lyver når jeg sier at vi ikke har tid.

Nei jeg har ikke mulighet til å skvise deg inn på en allerede full liste bare fordi du må få ordnet håret ditt nå.

Og kunder som kommer rundt disken og prøver å se på lista vår. Vi har faktisk ikke lov til å vise dere timelistene våre pga. taushetsplikt, så da hadde det vært fint om dere holdt øynene deres for dere selv og holdt dere på riktig side av resepsjonsdisken.

Og alle de som mener at å gå til frisøren er bortkastet fordi de greier det så mye bedre selv, men forventer at vi frisører skal gi dem gratis råd og veiledning. Altså jeg ville ikke ha tatt betalt for å gi noen råd og tips. Men da får man ha litt respekt for frisøryrket også. Det er ikke så kult når man leser på nett at mange mener frisører er regelrett idioter som bare er ute etter å tjene grovt på folk. Og at ting vi sier bare er tull fordi man selv har gjort sånn og sånn. Og har perfekt hår pga. det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som nærmest insisterer på å få time enda jeg sier at vi har fulle timelister. Nei, kollegaen min har ikke mulighet til å klippe deg nå, selv om hun straks er ferdig med kunden hun står med. Det er faktisk folk som er før deg på lista. Jeg står ikke å lyver når jeg sier at vi ikke har tid.

Nei jeg har ikke mulighet til å skvise deg inn på en allerede full liste bare fordi du må få ordnet håret ditt nå.

Og kunder som kommer rundt disken og prøver å se på lista vår. Vi har faktisk ikke lov til å vise dere timelistene våre pga. taushetsplikt, så da hadde det vært fint om dere holdt øynene deres for dere selv og holdt dere på riktig side av resepsjonsdisken.

Og alle de som mener at å gå til frisøren er bortkastet fordi de greier det så mye bedre selv, men forventer at vi frisører skal gi dem gratis råd og veiledning. Altså jeg ville ikke ha tatt betalt for å gi noen råd og tips. Men da får man ha litt respekt for frisøryrket også. Det er ikke så kult når man leser på nett at mange mener frisører er regelrett idioter som bare er ute etter å tjene grovt på folk. Og at ting vi sier bare er tull fordi man selv har gjort sånn og sånn. Og har perfekt hår pga. det.

Sist jeg klippet meg kom mor og datter inn for å spørre om råd til ombre. Frisøren min gikk for å hjelpe dem og sto i en lang evighet og forklarte i detalj hvordan hun ville påført blekingen, hvor lenge den burde virke, hvor høyt osv osv. Moren spurte om alt i detaljer og måtte forsikre seg og gjennta alt, så frisøren min var vekke ganske så lenge for å hjelpe disse. Bestilte de time? Neida, de hadde jo fått så god hjelp at nå kunne de prøve det hjemme... Å spørre om råd er så klart lov, men å få det inn med t-skje i en liten evighet og dermed forskyve frisørens timer og arbeid er ikke så populært.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann skal ha olje til båten sin og spør om hjelp til å finne riktig type. Siden jeg bruker mer enn 30 sekunder på å finne den sier han: "Dette bør du kunne siden du jobber her!" Vel, strengt tatt er dette noe du bør kunne siden det er din båt!

En dame kom for å spørre om noe og før jeg rakk å svare sier hun: "Men det vet sikkert ikke du. Du har virkelig ikke peiling på noe, du" Har aldri sett dama før og håper jeg aldri ser henne igjen :P

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra reisebyrå:

Kunde: Vi er 5 gutter som skal på tur til Hellas og trenger et dobbeltrom.

Meg: Det er bare plass til 2 personer i et dobbeltrom altså..

Kunde: ...Åja. Hmm.. Hvor mange er det plass til i et enkeltrom?

Meg: Nei si det, kanskje 1?! Wtf...

Fra interiørbutikk:

Kunde: Den puten vil jeg ha rabatt på siden den har stått i utstilling!

Meg *Tenker*: Kjære deg, ALLE varene våre er i "utstilling"...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om butikken selger alkohol til en under 18, er den vanligste straffen at de mister bevillingen til å selge alkohol i to uker. Ganske kjipt å være den ansatte som gjorde det der mulig? Jeg vet at det er ganske umulig å ta alle - noen har falsk legg, noen har lånt storebrorens, noen ser eldgamle ut - men det der med legitimasjon er noe vi må bli mye strengere på, og da hjelper det ikke akkurat at 23-åringer som ikke har med seg legitimasjon klikker i vinkel når de ikke får kjøpt ølen sin til fredagskvelden.

Noe ala sjenkekontrollen mot tobakk/sigaretter finnes ikke enda så vidt jeg vet, men om jeg ikke har lest helt feil et eller annet sted, så er det også på vei.

Amen to that!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ga en liten unge beskjed om at han ikke kunne sykle inne i butikken. Tror dere ikke moren ble sur på meg? For det skadet jo ingen om han fikk sykle inne. :klaske:

Jeg svarte at det var en butikk, ikke en lekeplass.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

'

Eller når du spør de" pose?" Også sier de nei takk. Også spør de ETTERPÅ "JA KAN JEG FÅ POSE ELLER!?" o.O DE gangene har jeg bare lyst å si "Ja men da blir det 1kr.."

Ikke se bort ifra at du hører feil. Jeg har sagt "ja takk!" flere ganger, og likevel må jeg spørre en gang til når jeg skal pakke varene mine fordi posen aldri kommer.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke se bort ifra at du hører feil. Jeg har sagt "ja takk!" flere ganger, og likevel må jeg spørre en gang til når jeg skal pakke varene mine fordi posen aldri kommer.

Skjer meg stadig vekk. Ofte slår de inn posene uten at jeg får og. Men det er greit, jeg misunner dem ikke å sitte der. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjer meg stadig vekk. Ofte slår de inn posene uten at jeg får og. Men det er greit, jeg misunner dem ikke å sitte der. :)

Hva mener du med dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde sendte meg en epost med mange spørsmål. Systematisk og greit satt opp, hvert spørsmål hadde ett nummer. Jeg brukte over en time på å svare utfyllende på alt kunden spurte om, svarte tilbake i samme systematiske format så det skulle være greit for kunden å finne ut av det. En halvtime etter at jeg sendte svaret ringte kunden og stilte de samme spørsmålene per telefon. Prøvde å si at jeg har svart på alt dette per epost. "Joda," sa kunden, "det er bare det at jeg ikke har tid til å lese så mye, det er greiere å ta det per telefon." :sur::sur::sur:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...