Gjest Sunshine23 Skrevet 29. juni 2013 #3221 Del Skrevet 29. juni 2013 Da kunne han latt være å svare Enig. Da kunne han latt være å svare. For en dust. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 30. juni 2013 #3222 Del Skrevet 30. juni 2013 Da kunne han latt være å svare Det kunne hende han tenkte det var noe _litt_ mer viktig enn en innkommet bestillingsvare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 30. juni 2013 #3223 Del Skrevet 30. juni 2013 Det kunne hende han tenkte det var noe _litt_ mer viktig enn en innkommet bestillingsvare. Han kan vel ha svart litt hyggeligere uansett? "Ok. Takk." f.eks.? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 30. juni 2013 #3224 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Han kan vel ha svart litt hyggeligere uansett? "Ok. Takk." f.eks.? Enig i denne, er jo ikke verre en at man svarer: åja, takk, då får jeg hente den når jeg kommer hjem fra barcelona. Det tar da ikke noe lengre tid (eller koster mer penger) enn å si jeg er i barcelona, og jeg vil ikke prate med deg. I tillegg kan jo ikke de i butikken vite at man er på utenlandsreise når de ringer kunden, så var jo ikke noe poeng av kunden å bli sur på Puserjenta syntes i alle fall jeg. Endret 30. juni 2013 av Namine 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oreokaka Skrevet 30. juni 2013 #3225 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg: Vil du ha kvitteringen? 9 av 10 kunder: Nei, jeg får ikke noe igjen på den uansett ehehehe Den hører jeg også VELDIG mange ganger daglig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 30. juni 2013 #3226 Del Skrevet 30. juni 2013 Enig i denne, er jo ikke verre en at man svarer: åja, takk, då får jeg hente den når jeg kommer hjem fra barcelona. Det tar da ikke noe lengre tid (eller koster mer penger) enn å si jeg er i barcelona, og jeg vil ikke prate med deg. I tillegg kan jo ikke de i butikken vite at man er på utenlandsreise når de ringer kunden, så var jo ikke noe poeng av kunden å bli sur på Puserjenta syntes i alle fall jeg. I tillegg var dette noe han gjerne skulle hatt med seg til Barcelona. Så jeg hadde håpet å få tak i han før han dro!! *karma* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 30. juni 2013 #3227 Del Skrevet 30. juni 2013 Han kan vel ha svart litt hyggeligere uansett? "Ok. Takk." f.eks.? Hvis jeg skulle skrevet her hver gang en kunde var en anelse brå på telefonen hadde denne tråden blitt "en kilometer" lang. Han var i Barcelona, skuffet over at firmaet ikke leverte tingen før avreise, og attpåtil sikkert redd for at telefonregninga blir høy om samtalen varer. Hvis man tar så på vei for at en fyr i denne situasjonen er krass er man litt vel sart for et serviceyrke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 30. juni 2013 #3228 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Da har vi forskjellig oppfattelse av "frekk"/"uhøflig" og "brå". Dessuten er det ikke snakk om å tåle det eller ei, dette er en tråd der vi kan kommentere/klage på kundenes oppførsel. Jeg synes det er skummelt hvordan normal høflighet er blitt mangelvare.. Endret 30. juni 2013 av FruN 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 1. juli 2013 #3229 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg pleier å si at kvalitet koster, og at butikken jeg jobber i kun kjører designvarer. Da blir de stille, også sier de som regel "jaja, får gå på Tilbords jeg da". ..... Duuuuust. Takk, en replikk jeg kan bruke når jeg begynner hos Kitchn i høst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 3. juli 2013 #3230 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Bensinstasjon... jobba alene, ørten burgere på grillen, noe greier i ovnen og en dame som akkurat hadde bestilt burger + pølse, pluss at det var noe kø. Litt stress og mye å gjøre. Når en kunde kommer og bestiller mat så tar jeg meg av den bestillingen med en gang (putter mat i ovnen/slenger en burger på grillen, ordner pølse til de. ) også tar jeg meg av neste kunde. Sto en fyr bak hun dama som skulle ha burger og pølse. Jeg slengte på en burger, snudde et par av de andre og skulle til å gi henne pølse (tok ikke så lang tid det altså) og han fyren bak henne ropte forbanna til meg: "skal jeg få bli ekspedert jeg og eller???!!!" Hadde bare lyst til å si til han at hele verden går ikke rundt ham... Jeg har faktisk andre ting å gjøre, ikke min skyld at han skal kjøpe røyk midt i rush tida. Samma fyren kom innom en kveld da jeg også var alene og tok dagsoppgjøret. Da er pumpene og kassa stengt i max 2-3 minutter. Han kom inn og spurte hvorfor pumpene ikke funka. "beklager, jeg tar dagsoppgjøret og da blir pumpene stengt littegrann!" "hvor lenge er det til de er klare?" "ett minutt kanskje?" "Nei DET har jeg ikke tid til!!" gaula han, også bare sto han der. "Nei da får du dra på Statoil da..." sa jeg. Jeg ga faen. Så dro han. Han brukte vel lenger tid på å kjøre opp på statoil (tar et par minutter kjøre opp dit) enn han hadde brukt på å vente i ett minutt Endret 3. juli 2013 av Kjempeliten 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 3. juli 2013 #3231 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg jobbet i en dyrebutikk en gang: Kunde: Jeg trenger høy eller for til et dyr. Jeg: Hva slags dyr er det? Kunde: Jeg vet ikke Jeg: Du vet ikke hva slags dyr det er? Kunde: Jeg tror det er en kanin, et marsvin eller en hamster. Endte med at jeg måtte vise ham bilder for å finne ut hvilket dyr det var. haha! Denne var jo søt da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bazinga! Skrevet 3. juli 2013 #3232 Del Skrevet 3. juli 2013 Mor: Gå inn på dyrebutikken å se litt mens jeg handler. Så går mor å ser i andre butikker, mens barnet vandrer rundt butikken jeg jobber i. AAAAAAARGH! Jeg driver ikke barnehage inne i butikken altså. Ikke selger vi dyr heller, så hva barn syns er så gøy i butikken aner ikke jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. juli 2013 #3233 Del Skrevet 4. juli 2013 Takk, en replikk jeg kan bruke når jeg begynner hos Kitchn i høst Hehe, jepp!! Det er jo standard at folk klager. Men Eva Solo og Le Creuset KOSTER myeee! Det er jo fordi det er design. Man kan ikke forvente på få en Eva Trio stekepanne til 400 kroner liksom. "IIIIK! 1250 kroner? Herreguuud, kunne fått mange stekepanner for den prisen på Clas Ohlson, høhø" Ja, så gå dit da din dust. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. juli 2013 #3234 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg hadde et par kunder som ble rasende for at de ikke fikk sette fra seg barnevogna der hvor vi har varelevering. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. juli 2013 #3235 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg holdt på å hjelpe en koselig eldre dame i dag da det kom en mann bort til meg. Mannen: Er det lenge til jeg får hjelp? Meg: Jeg skal hjelpe deg når jeg er ferdig med henne. Mannen: Er det lenge til du er ferdig med henne? Meg: Jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Jeg kommer så snart jeg kan. Mannen: Ja, men skal du hjelpe henne med mye? Meg: Det er helt opp til henne hvor mye hjelp hun har bruk for. Mannen: Får jeg hjelp snart? Meg: Jada Mannen: Er det fem minutter til jeg får hjelp? Eller er det over fem minutter til jeg får hjelp. Eller kanskje det er under fem minutter til det blir min tur? Meg: Jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Som sagt så kommer jeg til deg etterpå. Mannen: Ja, men kan du si om det er mer enn fem minutter til? Meg: Nei, det kan jeg ikke si noe om. Men det tar i hvert fall lenger tid om jeg må svare deg på spørsmål samtidig. Mannen: Men er det mer enn fem minutter til det blir min tur. Meg: Ja Mannen: Ok Så ventet han tålmodig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antique Skrevet 5. juli 2013 #3236 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg holdt på å hjelpe en koselig eldre dame i dag da det kom en mann bort til meg. Mannen: Er det lenge til jeg får hjelp? Meg: Jeg skal hjelpe deg når jeg er ferdig med henne. Mannen: Er det lenge til du er ferdig med henne? Meg: Jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Jeg kommer så snart jeg kan. Mannen: Ja, men skal du hjelpe henne med mye? Meg: Det er helt opp til henne hvor mye hjelp hun har bruk for. Mannen: Får jeg hjelp snart? Meg: Jada Mannen: Er det fem minutter til jeg får hjelp? Eller er det over fem minutter til jeg får hjelp. Eller kanskje det er under fem minutter til det blir min tur? Meg: Jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Som sagt så kommer jeg til deg etterpå. Mannen: Ja, men kan du si om det er mer enn fem minutter til? Meg: Nei, det kan jeg ikke si noe om. Men det tar i hvert fall lenger tid om jeg må svare deg på spørsmål samtidig. Mannen: Men er det mer enn fem minutter til det blir min tur. Meg: Ja Mannen: Ok Så ventet han tålmodig. Hahahahah, åå det er fryktelig morsomt når man leser det, men vet selv hvor irriterendes det der er også! Opplevd et par av de kan du si minner meg om små barn, som maser på foreldra sine etter å få noe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla i mosen Skrevet 5. juli 2013 #3237 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg holdt på å hjelpe en koselig eldre dame i dag da det kom en mann bort til meg. Mannen: Er det lenge til jeg får hjelp? Meg: Jeg skal hjelpe deg når jeg er ferdig med henne. Mannen: Er det lenge til du er ferdig med henne? Meg: Jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Jeg kommer så snart jeg kan. Mannen: Ja, men skal du hjelpe henne med mye? Meg: Det er helt opp til henne hvor mye hjelp hun har bruk for. Mannen: Får jeg hjelp snart? Meg: Jada Mannen: Er det fem minutter til jeg får hjelp? Eller er det over fem minutter til jeg får hjelp. Eller kanskje det er under fem minutter til det blir min tur? Meg: Jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Som sagt så kommer jeg til deg etterpå. Mannen: Ja, men kan du si om det er mer enn fem minutter til? Meg: Nei, det kan jeg ikke si noe om. Men det tar i hvert fall lenger tid om jeg må svare deg på spørsmål samtidig. Mannen: Men er det mer enn fem minutter til det blir min tur. Meg: Ja Mannen: Ok Så ventet han tålmodig. Jeg fikk litt vondt i magen av denne Jeg jobbet i butikker før, og hatet hver eneste sekund! Aldri mer. Kanskje off topic, men hva som gjør at folk som denne mannen maser på den måten? Er han kanskje syk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. juli 2013 #3238 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg fikk litt vondt i magen av denne Jeg jobbet i butikker før, og hatet hver eneste sekund! Aldri mer. Kanskje off topic, men hva som gjør at folk som denne mannen maser på den måten? Er han kanskje syk? Det kan godt være at han var syk. Helt normal var han i hvert fall ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmespill Skrevet 5. juli 2013 #3239 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Det kan godt være at han var syk. Helt normal var han i hvert fall ikke. Litt OT, men dog. Etter å ha jobbet med utviklingshemmede i en del år har jeg lært at abstrakte svar som "snart","Kanskje" og "vet ikke" ikke duger. Vær konkret. Den leveregelen fungerer utmerket på "friske" også, så mange missforståelser du unngår Endret 5. juli 2013 av Drømmespill 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 5. juli 2013 #3240 Del Skrevet 5. juli 2013 Kommer en jente inn og spør om sigaretter. Jeg bare "jaha, hvilke sigaretter skal du ha da?" Mens jeg mønstrer henne opp og ned. Tydeligvis ikke mer enn 16 år gammel... Hun trodde tydeligvis jeg spurte om noe helt annet, for jenta buser ut med: "Nei, nei, jeg har ikke leg på meg!" Jeg: ".... Har du legitimasjon på deg da?" Hun sperrer opp øynene i frykt og blir helt hvit i ansiktet: "Ehh... nei, jeg glemte det hjemme." Jeg: "Du får huske det neste gang da, slik at du får kjøpt sigaretter." Hun sukker og stønner, men forsvinner fort ut av butikken. Observerer at hun klager til en venninne som står utenfor. Sier seg selv. Ærlig talt... mindreårige folk. Man bare ser det på de. De går inn i butikken med stive skritt, har pengene klare i hånda på kronen, frykt i blikket som flakker over snus og sigarettskapet. Ofte kaldsvetter de eller stammer i det de sier det de skal ha. Mye "um, ah, eh," som forlater kjeften til de. Man lærer seg å se det på de etter få uker bak kassa, så mye failer de på det å late som de er over 18. Var en som var ganske søt da: "Kom igjen, du ser da at jeg er 18, bli med meg på bakrommet så kan jeg bevise det." Jada. Jeg får ikke betalt for å la snørrunger handle snus. Ekstra nusselig er det med de som står med visa klar for å betale fordi de er vant med å få viljen sin, og så fort jeg spør om jeg kan få se på kortet står de der med kortet i hånda og vet ikke hvor de skal gjøre av seg Ah, beste delen av dagen min. Er det slemt at jeg får en syk følelse av tilfredsstillelse hver gang jeg buster en mindreårig i å prøve å kjøpe røyk eller snus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå