urbanita Skrevet 18. juni 2013 #3181 Del Skrevet 18. juni 2013 Dette kommer fra en skobutikk. Når menn i godt voksen alder spør du kan kjenne på foten om skoen passer. Jeg tenker når du har passert 40 så bør du vite om skoen passer på foten din? Og en til, det er som regel menn. Kommer helt hjelpesløse inn i butikk og sier de skal ha en sko. - Jaha, hvilken sko da? - Nei, jeg vet ikke. - Skal den være fin, hverdagslig, sportslig? - Nei, har ikke peiling. Dere gjør det ikke lett. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 18. juni 2013 #3182 Del Skrevet 18. juni 2013 Ble alldeles lynings etter jobb i dag. Kom et par, og dama sa til mannen at han måtte ta pose. Og i stedet for å legge posen på båndet eller i lag med varene, så strekker han hånda over skjermen og vifter med den oppi ANSIKTET på meg! Type; så nært at den satte seg fast i skruen på BRILLA mine! Så han nesten reiv dem av da han fortsatte å riste. Er du klar over hva briller koster ditt forbanna rasshøl! Vis litt jævla respekt! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 18. juni 2013 #3183 Del Skrevet 18. juni 2013 Sto bak en liten familie i kassa i går. Mens mannen pakker og ungen har fått is tar plutselig dama og hvisker til hu bak kassa om å få en tipakning røyk som hun smetter ned i veska uten at noen (i familien) ser det. Jeg vurderte utpressing. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodless Skrevet 21. juni 2013 #3184 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Morsom tråd. Endret 23. juni 2013 av Bloodless 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Froz1 Skrevet 23. juni 2013 #3185 Del Skrevet 23. juni 2013 *bump* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antique Skrevet 23. juni 2013 #3186 Del Skrevet 23. juni 2013 Jeg blir irritert når småbarnsforeldre lar barna sine oppføre seg som (unnskyld at jeg sier det) drittunger! Der jeg jobber har vi en isdisk, og jeg drev å vasket den. Så kommer en småbarnsfamilie inn, og de går bort til isdisken. Den minste gutten begynner å gjeipe til meg, og greit nok det...Så sier faren at de vil ha is, og jeg ber dem til å gå bort til kassa først (en annen kollega sto der), for å betale osv.Da blir den lille gutten sutrete fordi de må gå, og begynner å spytte på isdisken akkurat der jeg har vasket! Jeg ser på faren, og det er tydelig at han så det og, men han bare går bort til kassa. Den lille gutten begynner å le og ser på meg mens han drar hendene sine over isdisken, og sparker på isdisken. Ååå, ble så irritert Moren sto også å så på, men sa ingenting! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 24. juni 2013 #3187 Del Skrevet 24. juni 2013 Er vel kanskje ikke noe kunden sier, men.... Kunder som omtrent kommer over disken, og skal hjelpe til med å pakke inn gaver....... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 24. juni 2013 #3188 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg blir også litt oppgitt over enkelte småbarnsforeldre. Når vi har brukt en time på å prøve alle barneskoene vi har, og endelig funnet en bra sko som sitter perfekt og er innenfor foreldrenes prisnivå, så presterer de å spørre den trøtte og sure toåringen sin om "liker du den, vil du ha den?". Av erfaring vil ungen uansett svare nei...men foreldrene tar det på fullt alvor og sier "nei, vi må vel videre og kikke, for hun likte den ikke." Man kan nesten ikke la unger bestemme hva de vil spise, drikke og ha på seg. Da hadde alle unger gått rundt i supermanndrakt, crocs og drukket cola eller saft fra tåteflaske. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. juni 2013 #3189 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg har hatt flere kunder som ikke aner hvilken skostørrelse de bruker. Da bruker jeg å be dem ta en titt under skoene sine. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 24. juni 2013 #3190 Del Skrevet 24. juni 2013 - HÆ?? Koster den så mye? Herregud... *hviske og tiske med venninnene sine* Er du seriøs?? Du er i et bakeri, hallo? Smør maten din hjemme da Hva svarer dere kunder som klager på prisen? Det er jo ikke jeg som bestemmer prisene akkurat, det er like ubehagelig for meg... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 24. juni 2013 #3191 Del Skrevet 24. juni 2013 - HÆ?? Koster den så mye? Herregud... *hviske og tiske med venninnene sine* Er du seriøs?? Du er i et bakeri, hallo? Smør maten din hjemme da Hva svarer dere kunder som klager på prisen? Det er jo ikke jeg som bestemmer prisene akkurat, det er like ubehagelig for meg... Jeg pleier å si at kvalitet koster, og at butikken jeg jobber i kun kjører designvarer. Da blir de stille, også sier de som regel "jaja, får gå på Tilbords jeg da". ..... Duuuuust. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 24. juni 2013 #3192 Del Skrevet 24. juni 2013 http://lovdata.no/all/hl-19850524-028.html#14 Og der var det ute av verden. I alle fall helt til disse personene med for mange mynter stiller seg bak i køen for å foreta handel nummer 2, 4 og 16. Jeg svarer på en gammel post nå, men dette fikk meg til å tenke på en sak for et par år siden.. Da var det en stor sak i avisene (jeg kan ikke huske om dette var lokalt eller i de nasjonale avisene): En mann skulle handle seg ny vaskemaskin til flere tusen kroner, og hadde kun med seg småpenger som han hadde spart opp. Butikken nektet rimelig nok å ta i mot en gigantisk pose med tusenvis av kroner i mynt. Han lagde et stort oppstyr både i butikken, og altså etterpå i avisene. Avisene fortalte denne saken fra hans side, og folk orket og usjet seg noe forferdelig over hvor dårlig han var blitt behandlet. "Småmynt er jo penger det og!" sa folk. "Skal han ikke få betale når han har spart opp penger, stakkar?" sa folk. Den gangen tenkte jeg ikke noe over det, fordi jeg var ung og hadde enda ikke hatt min første jobb. I dag tenker jeg: Æsj, for en ekkel fyr... Gå til avisene og få sympati og gi dårlig rykte til en butikk som med sin fulle rett ba ham å betale enten med kort eller større penger. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 24. juni 2013 #3193 Del Skrevet 24. juni 2013 Bare å gå i banken å veksle 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 24. juni 2013 #3194 Del Skrevet 24. juni 2013 jeg: vil du ha kvitteringen? Kunde: nei, jeg har nok papir å tenne opp i ovnen hjemme jeg så jeg trenger ikke den! Egentlig er det ganske greit å si, men der og da virket hun veldig sint og frekk i måten hun sa det på. I fare for å gjenta noe som KAN ha blitt sagt før: Jeg: Vil du ha kvitteringen? Kunde: Nei, jeg har bedre dasspapir til ræva hjemme! Okei... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
justmyself Skrevet 24. juni 2013 #3195 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg jobbet i en kledsbutikk. En mann kom inn og ville kjøpe julegave til dama si. Han spurte: "Tror du denne genseren ville passet dama mi? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 25. juni 2013 #3196 Del Skrevet 25. juni 2013 Må fortelle en historie til før jeg legger meg! På arbeidsplassen min hadde vi en kampanje forrige jul som gikk ut på at når man handla for over 200 kroner så fikk man med seg et gavekort på 50 kr gratis. Dette gavekortet var gyldig i EN måned fra man fikk den. Dette sa jeg til hver ENESTE kunde jeg hadde. Jeg var svært påpasselig ettersom jeg ville unngå sure kunder som påsto de ikke hadde fått beskjed om dette (på tross av at det i TILLEGG stod PÅ gavekortet). Tror dere det funka? Neida. Jeg hadde minst 50 kunder i løpet av jula (og etterpå) som kom og kjefta fordi de ikke hadde fått noe beskjed om at gavekortet kun varte en måned. De var blitt lurt og blæ blæ blæ. (Altså unnskyld meg, men det gavekortet var faktisk helt gratis.. 90 % av dem som fikk det hadde ikke en gang fått med seg at de fikk det når de handla for så og så mye). MEN uansett: Hadde EN kunde som jeg virkelig kommer til å huske. Som sagt så vet jeg med 100 % sikkerhet at jeg gav beskjed til alle mine kunder om utløpsdatoen på gavekortet. Likevel kom der ei dame noen måneder etterpå og prøvde å bruke gavekortet sitt. Jeg: "Det er dessverre utgått, gavekortene varte kun en måned etter folk fikk dem." Kunde: "HÆ? Hva er det du sier?" Jeg: "Gavekortet er utløpt. Hvis du ser her *peker* så står det til og med på kortet." Kunde: "Hva?? Dette er sykt dårlig!" Jeg: "Beklager, men slik er det nå. Jeg kan ikke slå det inn." Kunde: "JAHA! Men hun dama som gav det til meg sa at det skulle vare et helt år!" Jaha, kanskje en annen ansatt i kjeden kan ha sagt feil? Neida, vet dere hva? Jeg kikka på gavekortet, og på alle gavekort som ble skrevet ut stod det i fra hvilken butikk + navn på ansatt. Tror dere ikke det stod MITT navn? Altså hadde jeg skrevet det ut til henne. Og jeg har ALDRI sagt til NOEN at gavekortet varte et ÅR. Hvorfor skulle jeg gjort det?? Haha! Måtte bare le innvendig. Jeg sa ingenting til henne (angrer egentlig litt). Så i tillegg til å være frekk så va hun en løgnhals! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 25. juni 2013 #3197 Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg jobbet i en kledsbutikk. En mann kom inn og ville kjøpe julegave til dama si. Han spurte: "Tror du denne genseren ville passet dama mi? Veldig typisk xD Jeg får hele tiden kunder som skal kjøpe bursdagsgaver til f.eks. barnerbarn eller nieser/nevøer.. Kunde: "Jeg trenger hjelp med å finne en gave til en gutt på 5 år." Jeg: "Jaha, hva interesserer han seg for?" Kunde: "Jeg vet ikke." Jeg: "Hmm.. kanskje han vil ha et vanngevær da?" Kunde: "Uff, nei! Det vil jeg ikke gi!" Jeg: "Okei.. hva med en walkie talkie?" Kunde: "Altfor dyrt." Jeg: "Samler han på fotballkort da, kanskje?" Kunde: "Jeg vet ikke, hva tror du?" Altså ærlig talt! Hva forventer folk? Om ikke de har PEILING selv, så kan jeg dessverre ikke hjelpe! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unia Skrevet 25. juni 2013 #3198 Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg jobber i bar/restaurant og som regel i ukedagene så er jeg alene på jobb. Hos oss er det sånn at om du skal ha noe så kommer du til baren og bestiller, og venter til du får det du skal ha (dvs. drikke, ikke mat) og betaler med en gang. Kan selvfølgelig gjøre unntak på mindre travle dager, men det er liksom "logisk" å vente. Her en dag var det veldig travelt på jobb, jeg måtte lage mat, samtidig som jeg måtte hjelpe kunder i baren og prøve å rydde bordene i mellomtiden. Det kom en gjeng med godt voksne folk, blant annet en dame, som da forventa at jeg skulle komme til deres bord og ta bestillingene deres, i tillegg til å servere dem alt på bordet. Jeg prøvde jo så godt jeg kunne, men måtte jo hjelpe andre kunder også. Hun kom til baren etter en stund når jeg hadde det kjempetravelt og skulle ha fire shotter, og det tar jo sånn max ti sekund for meg å helle oppi fire små shotteglass. Jeg snudde meg og begynte å helle oppi ene glasset, når hun da sa "Kan ikke jeg bare få betale, så kommer du bort på bordet vårt når det er klart? Så kan du komme å rydde bordet vårt samtidig. Ellers så får du ikke noe tips". Midt oppi alt dette stod det andre folk ved baren som ventet på å bestille, i tillegg til at jeg hadde mat i ovnen. Jeg skjønner jo at folk som kommer fra andre steder kan være vandt med andre ting osv. Men når hun ser hvor travelt jeg har det, og at andre kunder venter så skjønner jeg virkelig ikke hva hun tenker med. Skal sies at jeg på det tidspunktet hadde ringt etter hjelp, men de hadde ikke komme enda. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 25. juni 2013 #3199 Del Skrevet 25. juni 2013 Føler dette er mest riktig tråd å ta dette i, orker ikke å ta en ny tråd bare for dette... ...MEN. Nå som sommeren er her kommer også turistene, og lille meg er litt usikker på hva som faktisk er gyldig legitimasjon. Jeg vet at pass, postens ID-kort, førekort og bankkort med bilde er gyldig. MEN, er det kun NORSKE førerkort som er gyldig? Første jeg tenker på da er alle svenskene som kommer med sine svenske førerkort på sommerkveldene for å kjøpe øl.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. juni 2013 #3200 Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg hadde en kunde som skulle ha en gardin. Meg: Er det en spesiell du er på utkikk etter? Kunde: Jeg vil ha en sånn som hun der damen kjøpte for noen uker siden? Meg: Jaha, hvordan så den ut? Kunde: (Peker på absolutt alle gardinene våre) den var litt sånn, litt sånn og litt sånn. Meg: Eeehm Kunde: Ja, du var ikke særlig flink til å finne den jeg skulle ha! Det var da for fanken ikke enkelt med de opplysningene jeg fikk! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå