Zakuro Skrevet 12. juni 2013 #3161 Del Skrevet 12. juni 2013 Ble i dag beskyldt for å ha satt opp prisen på sånne extra-kuponger i tippekassa:P Ja, for det er jo ikke Norsk Tipping som bestemmer det vettu! Og den evige klassikeren; Du(merk; ikke dere, som i butikken, men jeg!) måkkje sætta nån som ikkje e færdi utlært i kassa må du førstå!! Jeg haaar så lyst å spørre slike folk om hvor de lærte å sykle og kjøre bil:P Mest sannsynlig PÅ en sykkel eller I en bil! Vel, newsflash! Man lærer å bruke kassen *trommevirvel* når man faktisk sitter i kassen! Mystisk det der:P 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. juni 2013 #3162 Del Skrevet 12. juni 2013 Ble i dag beskyldt for å ha satt opp prisen på sånne extra-kuponger i tippekassa:P Ja, for det er jo ikke Norsk Tipping som bestemmer det vettu! Og den evige klassikeren; Du(merk; ikke dere, som i butikken, men jeg!) måkkje sætta nån som ikkje e færdi utlært i kassa må du førstå!! Jeg haaar så lyst å spørre slike folk om hvor de lærte å sykle og kjøre bil:P Mest sannsynlig PÅ en sykkel eller I en bil! Vel, newsflash! Man lærer å bruke kassen *trommevirvel* når man faktisk sitter i kassen! Mystisk det der:P Hva? Trener de ikke om natten når det ikke er kunder i butikken? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 13. juni 2013 #3163 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg syns det er helt passe når kunder klager over rotet som kommer i forbindelse med at varer kommer. Ja, det blir litt rotete noen timer... Men nei, forslaget ditt om å ta det på natta utgår! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 13. juni 2013 #3164 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg syns det er helt passe når kunder klager over rotet som kommer i forbindelse med at varer kommer. Ja, det blir litt rotete noen timer... Men nei, forslaget ditt om å ta det på natta utgår! Jeg fikk også klage på rotete butikk i går. Varene blir hos oss plassert forran en reol hvor det er større gulvplass, men siden butikken er liten og lageret er microskopisk merkes det jo like vel. I går var det i tillegg ekstremt travelt, så jeg fikk ikke tid til å få unna varene så raskt som vanlig. Kommentaren jeg fikk i går var at vi burde vurdere å stenge butikken når vi fikk varer, så slapp det å gå ut over kundene.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 13. juni 2013 #3165 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg fikk også klage på rotete butikk i går. Varene blir hos oss plassert forran en reol hvor det er større gulvplass, men siden butikken er liten og lageret er microskopisk merkes det jo like vel. I går var det i tillegg ekstremt travelt, så jeg fikk ikke tid til å få unna varene så raskt som vanlig. Kommentaren jeg fikk i går var at vi burde vurdere å stenge butikken når vi fikk varer, så slapp det å gå ut over kundene.. Kundene hadde sikkert blitt kjempefornøyde om det sto: Stengt på grunn av vareplassering =P 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snyltefluen Skrevet 13. juni 2013 #3166 Del Skrevet 13. juni 2013 Meg som kunde kan fort bli som dette: *I ostebutikk, som kun selger ost, kjeks, marmelade* Dame bak disken: Hei, kan jeg hjelpe deg med noe? Meg: Ja, jeg skulle gjerne hatt noe ost. DbD: ... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 13. juni 2013 #3167 Del Skrevet 13. juni 2013 Meg som kunde kan fort bli som dette: *I ostebutikk, som kun selger ost, kjeks, marmelade* Dame bak disken: Hei, kan jeg hjelpe deg med noe? Meg: Ja, jeg skulle gjerne hatt noe ost. DbD: ... Haha godt det er flere av oss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 13. juni 2013 #3168 Del Skrevet 13. juni 2013 Flere morro-klumper på jobb i dag! Virkelig i slaget for tida:P Jobber i varmmat-disk innimellom, og disken er konstruert slik at jeg kun ser kundene fra halsen og opp, og maten inne i disken. Det store glasset på andre siden, det kundene ser gjennom og ofte peker gjennom, ser ikke jeg. Jeg forstår at kunder ikke tenker over dette når de står på "feil" side av disken, men når jeg sier at jeg ikke kan se hvor de peker så skulle man tro det ikke krever allverden med tillit til å faktisk ta meg på ordet, men nei. Så kom en mann og skulle ha saltkjøtt. Gi meg styrke sier jeg bare. Peke-mannen: E dæ salt lammekjøtt du har dær? Zakuro: Det er det! Peke-mannen: Då ska e få to goe porsjonæ mæ dæ! Ja, nå er det altså slik hos oss at man får en porsjon, som jeg mener er en stor porsjon, for x-antall kroner. Så mengden tilsvarer altså det du betaler. Du kan selvsagt få større eller mindre, men da må vi veie alt slik at kilosprisen blir riktig, for deg og oss. Men dette med kilospris er vanskelige greier! Peke-mannen vil ha større porsjon, og vil selvsagt velge ut bitene selv. Med å peke. Gjennom glasset. Som jeg ikke ser. Peke-mannen: Nei, ikkje den, der, e peike jo, der ha du dein nestn, litt der, nei, den(Sett på repeat til du får lyst til å stikke hodet i blender'n) Peke-mannen: Du må jo sjå korr e peike! Zakuro: Beklager, men her fra kan jeg ikke se glasset så jeg ser ikke hvor du peker. Peke-mannen: Jammen e peike jo igjennom glasse! Zakuro: Ja, men jeg ser ikke glasset dessverre. Jeg ser deg bare fra halsen og opp og det som er inne i skapet. Litt dustete disse skapa våre! Peke-mannen: Jammen e peike jo!! Zakuro: JEG KAN IKKE SE HVOR DU PEKER OM DU SÅ PEKER TIL JESU KRISTI OPPSTANDELSE! Hadde jeg lyst å si. Når mannen OMSIDER er fornøyd med kjøtt-bitene og mengden, så er den ENORM! Jaja, han skulle jo betale for det så null problem. Veier det, og så vil han ha 4 poteter også. Setter vekten i minus og legger på potetene for å veie. Peke-mannen: Åh, må du veie for kvær gång? Kain du ikke bære veie alt samtidig? Vel gjett hva; salt lammekjøtt og kokte poteter har ulik kilospris! Snodig ikke sant? Så jeg må veie hver tin for seg og sette vekta i minus hver gang. Sorry, men sånn er det. Og gud så populær jeg ble når jeg måtte gjøre det samme med porsjon nummer to! Og enda mer populær ble jeg da jeg skulle slå inn koloss-porsjonene som ble en 3-4 ganger dyrere enn normal porsjon. Ja, den blir 3-4 ganger dyrere når du skal har 3-4 ganger større porsjon! HERREGUD! Så til dama i tippekassen; Jeg hadde stemplet ut, var i sivile klær og på tur å dra hjem. Er å betaler for varene mine når en kollega spør meg om hjelp med tippekassen for han andre som kan med tippekassen er på lunsj. Han spør om jeg vet hvordan man gjør uttak fra tippekortet. Det gjør jeg. Men nå er nå Norsk Tipping en gjeng med Troll som ofte flytter knappene på kassa rundt uten å gi noen beskjed, så må av og til lete litt for å finne tilbake. Så står jeg der da, å leter, tydelig i sivil, så begynner dama å tromme utålmodig med fingrene og sukker og ser på klokka. Da ble jeg faktisk irritert, stoppet å trykke på skjermen, legger hånden ned og ser litt på henne mens jeg hever et øyenbryn. Hun ser på meg. Så stopper hun å tromme. Så fikler hun med lommen. Deretter gav jeg henne uttaket uten et ord. Ærlig talt! Når jeg kommer for å hjelpe deg utelukkende for å være grei, når jeg egentlig er ferdig på jobb og ikke får betalt, som er helt tydelig når jeg står der i sivil, så synes jeg du kan holde deg for god til å stå der å tromme med fingrene! Makan! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest småhjerte Skrevet 13. juni 2013 #3169 Del Skrevet 13. juni 2013 Hadde to kunder innom en dag, men de var ikke sammen med hverandre. Kunde nr 1 som kom først, skikkelig spesi og irriterende dame, skulle ha en latte og sitte hos oss. Latten fikk hun, å en stund senere kom kunde nr 2. Kunde nr 2 skulle ha en cola med to glass til, da det ene glasset uheldigvis var litt skittent. Bak henne sto da kunde nr 1 og fikk med seg denne situasjonen og utbryter "Glasset mitt og var litt skittent, meen jeg ville ikke si noe!*knis*" Kunde nr 1 skulle ha en latte til, å lurte på om hun kunne bruke det samme glasset som sist, å det er jo ikke et problem for meg, sålenge kunden ønsker dette selv. Men! Før hun rakk og spørre, så hadde jeg lagt det brukte glasset til vask. Kunde 1: Kan jeg få latten i det samme glasset? *gliiise* Meg: Uhm, jeg har lagt det til vask. Men du skal få et nytt ett Kunde nr 1: åh jaja. Forresten, får jeg latten billigere om jeg bruker det samme glasset som sist? Meg: Neei, det går nok ikke du Kunde nr 1: Neinei, da tar jeg heller et nytt et! Hvor får en person ifra å få noe billigere, for å bruke et glass omigjen? Kanskje hun ikke mente det direkte, men bare var humoristisk rundt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noisy Skrevet 14. juni 2013 #3170 Del Skrevet 14. juni 2013 snip Åh, den der j*vla pekingen! Jeg har ikke røntgensyn, jeg ser ikke hvor du peker når du peker på menyen over disken... Bruk ordene dine! Det hjelper ikke om du grynter mens du peker heller! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 14. juni 2013 #3171 Del Skrevet 14. juni 2013 En samtale jeg overhørte da jeg selv var kunde her om dagen. Jeg sto i kø for å betale på Cubus, de hadde 30% rabatt på alle varer den dagen. Kunde som blir ekspedert sier til kasserer: Duuuu, denne genseren koster egentlig 99 kroner, kan du regne ut for meg hva den koster nå som det er 30%? Ekspeditøren: (Som ikke trenger lang betenkningstid): Ja, 30% av 99 er så å si 30 kroner, så da koster den altså 70. Kunde: Å ja! Det var bra! Jeg tar den! Hva skjedde med enkel hoderegning? Damen hadde forresten genser som viste at hun jobber i en barnehage, heldigvis ikke den barnehagen sønnen min går i. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 15. juni 2013 #3172 Del Skrevet 15. juni 2013 Ja, her var jeg igjen... Man skal se og høre mye før man går i grava! Var å satte handlevogner på plass(sett dem på plass selv rasshøl!) og så kommer en mann og spør om vi har en panteautomat. Jeg kan ikke annet enn å peke mens jeg måper målløst. Haka smalt helt i gulvet i det jeg oppdager hva mannen har på seg; HÅNDJERN! Begge henda lenka sammen forran ham! WTF?! Måtte til vaktansvarlig som vaslet politiet i tilfelle de savnet noe av inventaret:P 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 15. juni 2013 #3173 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg blir så irritert over kunder som handler fulle handlekorger, men de gidder ikke å begynne å pakke før de er ferdige med å betale! Ser bare båndet fyller seg opp mer og mer, og jeg begynner å få liten plass.. Flyter over.. Tror dere kunden tar et hint? Niks, står der å bare glor Og når det så kommer en ny kunde med mange varer, så hoper det seg enda mere opp fordi den forrige kunden ikke pakket varene sine mens jeg slo de inn! MAKAN Og det slår heller aldri feil at ettermiddagsrushet kommer i nitiden om kvelden rett før stengetid og ikke i tre-fire tiden på ettermiddagen! Kunder og åpningstider sier jeg bare.. Haha sinnatagg i dag 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bazinga! Skrevet 15. juni 2013 #3174 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Jobber i dyrebutikk og i dag hadde jeg en megahyggelig kunde. Kunde: Å, nye folk. Da vet du vel ikke hvilket fór jeg skal ha. Meg: hehe, nei. Er det et spesielt fór du bruker? Kunde: Nei, vet ikke. Hvor vanskelig er det egentlig å huske om sekken er grønn eller rød? Etter mye fram og tilbake kom vi fram til et for som sikkert kunne passe til hunden hans. Meg: Det blir 675 kr. Kunde: Å, HER-RE-GUD! - mens han himlet med øynene tydelig oppgitt over at det er dyrt. Hyggelig å være til hjelp, altså. Endret 15. juni 2013 av Bazinga! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antique Skrevet 16. juni 2013 #3175 Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg sto alene i kassa og det var laang kø, men prøvde å ta kundene raskest mulig..siden jeg jobber på et sted hvor vi lager mat og, er ikke det alltid like lett dessverre. Plutselig begynner en mann nesten bakerst i køa å skrike ut; "Trenger du hjelp eller? Kanskje du burde ansette en til? Det her tar så lang tid..Jeg kunne gjort det mye raskere" Argh..Hater sånne kunder! Og når det var han sin tur; "Ja, det her tok tid..nå er det endelig min tur. Hvorfor jobber det ikke flere her??" For det første er det ikke jeg som bestemmer hvor mange som skal jobbe der, for det andre pleier det normalt ikke å være så stor pågang på det tidspunktet så det er normalt ikke behov for flere enn en i kassa på dagtid.. Så var det en annen episode med ei eldre dame, hun hadde akkurat kjøpt toast. Etter ti minutter ca kommer hun inn igjen; Dama; "Jeg likte ikke smaken på toasten, jeg vil heller ta pizza" Meg; "Okei, da blir det 29 kr. Synd du ikke likte toasten!" Dama; "Javel? jeg skal jo ikke betale på nytt igjen? Det her er jo ditt problem. Siden jeg ikke likte det, må du gi meg noe annet." Meg; "Mulig de gjør det sånn andre steder, men vi pleier ikke å gjøre det sånn her. Så da må du nok kjøpe pizzaen om du vil ha det istedet" Dama bare ser dumt på meg Meg; "Skal du ha den eller?" Dama; "Ja, jeg må jo det?! Men jeg betaler ikke!!" endte med at hun bare gikk til slutt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 16. juni 2013 #3176 Del Skrevet 16. juni 2013 Så var det en annen episode med ei eldre dame, hun hadde akkurat kjøpt toast. Etter ti minutter ca kommer hun inn igjen; Dama; "Jeg likte ikke smaken på toasten, jeg vil heller ta pizza" Meg; "Okei, da blir det 29 kr. Synd du ikke likte toasten!" Dama; "Javel? jeg skal jo ikke betale på nytt igjen? Det her er jo ditt problem. Siden jeg ikke likte det, må du gi meg noe annet." Meg; "Mulig de gjør det sånn andre steder, men vi pleier ikke å gjøre det sånn her. Så da må du nok kjøpe pizzaen om du vil ha det istedet" Dama bare ser dumt på meg Meg; "Skal du ha den eller?" Dama; "Ja, jeg må jo det?! Men jeg betaler ikke!!" endte med at hun bare gikk til slutt Geez.. For en kjerring. Skal dere liksom betale for at hu er kresen?! Hjelp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken_øst Skrevet 16. juni 2013 #3177 Del Skrevet 16. juni 2013 All honnør til dere som jobber i butikk og som må takle all verdens av folk som er innom. Jobbet selv i butikk i et par års tid og har aldri før eller siden i noen jobb blitt så dårlig behandlet og fått så mye nedlatende kommentarer. Overraskende mange folk har holdningen at man er dum hvis man jobber i butikk og det er de ikke redde for å la skinne igjennom. Var ung da jeg begynte å jobbe og det var virkelig et sjokkmøte med arbeidslivet, å møte voksne mennesker helt uten respekt, empati eller hensyn til andre 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunshine23 Skrevet 16. juni 2013 #3178 Del Skrevet 16. juni 2013 Verste jeg vet er kunder som offer seg og himmler med øynene når det er lang kø. Jeg gjør ting så fort jeg kan, men jeg kan ikke gjøre 5 ting på en gang! Tviler på de hadde gjort det såå mye fortere enn meg. Stressa blir jeg å. Jeg blir også utålmodig av å stå i treig kø, men jeg står ikke der å offer og klager til den ansatte at jeg jobber alt for treigt. Jeg jobber så fort jeg kan. I går var det innom en dame i 50 åra som hadde handlet en del ting. Da jeg slo inn varene osv sto hun med armene i kors og sukket. "kan du forte deg litt? Jeg har faktisk en del ting jeg må rekke i dag altså" 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 16. juni 2013 #3179 Del Skrevet 16. juni 2013 Blir like flau hver gang noen kunder klager (eller sukker og stønner etter jeg forteller de den) over prisene i butikken til meg (som er en underårig ekstrahjelp i bokhandel). Får ofte kommentarer som: "Veldig god service! Men det må man jo nesten forvente når dere skal ha blodpriser..." Hva skal man liksom svare? -.- 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 18. juni 2013 #3180 Del Skrevet 18. juni 2013 Kanskje hun ikke mente det direkte, men bare var humoristisk rundt det? Hun var seriøs Men det merkes på hele dama at hun ikke er helt normal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå