Singha Skrevet 29. mai 2013 #3121 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg har hatt turister i kassen som har krevd at vi tar vekk panten på den colaen de kjøpte - de skulle visstnok ta med seg flasken ut av Norge, og da var det jo ikke noen vits i at de måtte betale panten, fordi de kunne de jo ikke få tilbake. Ka ska man si? På den tysk-danske grensa slipper du pant om du viser pass og skriver under en erklæring på at du ikke kommer til å pante det i Tyskland. Får skaffe dere samme system. ;p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 29. mai 2013 #3122 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg har hatt turister i kassen som har krevd at vi tar vekk panten på den colaen de kjøpte - de skulle visstnok ta med seg flasken ut av Norge, og da var det jo ikke noen vits i at de måtte betale panten, fordi de kunne de jo ikke få tilbake. Ka ska man si? Tilby dem å bare ta med seg brusen? Kanskje de har egnet emballasje med seg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Froz1 Skrevet 31. mai 2013 #3123 Del Skrevet 31. mai 2013 Vi må fortsette tråden! :D Jeg utnytter denne for underholdning, siden jeg ikke har jobbet i butikk før. Kan fortelle en historie jeg overhørte på restaurant. Singel gjest: jeg skal sitte her! Servitør: Det bordet er for ti personer, det hadde vært veldig greit om du tok et mindre bord. S.G: Tuller du med meg? Er dette en spøk? Du skal jo gjøre akkurat som jeg vil? . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
akuaku Skrevet 31. mai 2013 #3124 Del Skrevet 31. mai 2013 Jobbet en stund på en matbutikk og ble skjelt ut en dag pga prisene i Norge var høyere enn i Sverige??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 31. mai 2013 #3125 Del Skrevet 31. mai 2013 Kunde: Hei. Jeg trenger en sort tusj. Jeg finner frem tusjen og han prøver den på et ark og mener den er god tykkelse på. Jeg: Da blir det den? Kunde: Ja. Jeg: da blir det 45 kr. Kunde: MÅ JEG BETALE FOR DEN???? Eh. Ja? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 31. mai 2013 #3126 Del Skrevet 31. mai 2013 Kunde: Hei. Jeg trenger en sort tusj. Jeg finner frem tusjen og han prøver den på et ark og mener den er god tykkelse på. Jeg: Da blir det den? Kunde: Ja. Jeg: da blir det 45 kr. Kunde: MÅ JEG BETALE FOR DEN???? Eh. Ja? Han har garantert jobbet på kontor et eller annet sted, hvor man bare kan hente ut slikt fra et lager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 31. mai 2013 #3127 Del Skrevet 31. mai 2013 Han har garantert jobbet på kontor et eller annet sted, hvor man bare kan hente ut slikt fra et lager. Han kjøpte den ikke engang. Når han faktisk måtte, gud forby, betale for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 1. juni 2013 #3128 Del Skrevet 1. juni 2013 Hadde en kunde igår som hadde glemt kortet sitt: Kunde: "Jeg kan bare ta med varene (varer for 800,-) hjem nå, så kommer jeg tilbake imorgen." Meg: "Nei, dessverre, det går nok ikke." Kunde: "Men jeg handler jo her ofte, dere vet hvem jeg er." Meg: "Vi lar ikke kunder ta med varene hjem før de er betalt. Vi lar ikke ansatte ta med varene hjem før de er betalte heller. Jeg kan la deg ta de varene nå, men da tvieler jeg på at jeg har noen jobb å gå til imorgen." Jeg slår ut varene helt (vi har ingen "sett på vent" eller "lagre salg") og kunden drar hjem for å hente penger.. Dette betyr at de må skannes på nytt når kunden eventuelt kommer tilbake. Jeg kan selvfølgelig slå ut varene som om jeg hadde fått betalt for de også gjort det opp etterpå, men siden kunden allerede virket irritert og det dreide seg om så mye varer (som ville blitt ett helvette å slå i retur om hun ikke hadde kommet tilbake), så slo jeg de helt ut. En halvtime senere kommer hun tilbake. Meg: "Heihei, da kommer du for å hente varene?) Kunde: "Ja..." Meg: "Da må jeg bare slå de inn på nytt jeg. Måtte avbryte salget isted. Det skal gå kjapt serru." Kunde: "HÆÆÆÆÆÆÆÆ, må du slå inn aaaalt på nytt." Meg: "Jepp, det hender seg at folk ikke rekker seg tilbake før stengetid eller ikke kommer tilbake i det hele tatt, og siden det var så mye varer, så var det lettere for meg å slå de ut og inn igjen enn det ville blitt å slå alt i retur om du ikke hadde rukket å komme tilbake. " Kunde: "Åååh, men jeg er jo her ofte, du vet jo hvem jeg er. Hærregud, så vanskelig du gjør det, åhhh..." Meg: "Det kan være, men jeg mener dette er det enkleste." Kunde: "Ja, du ja, men hva med meg, har jeg tid til dette???? Ååååh!!!" Meg: "VEL, det var DU som glemte lommeboka di på butikken, ikke JEG, så jeg ser ingen grunn til at DU skal stå å kjefte å klage på MEG!" Kunde: "Jeg kjefter ikke, jeg, jeg... Jeg kommenterer." Meg: "Ok, slutt med det da." 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 1. juni 2013 #3129 Del Skrevet 1. juni 2013 Det er så slitsomt med kunder som tror vi kan se inn i hodene deres når de spør etter en vare. Hadde ei "morsom" dame i går. Dame: Jeg skal ha en flettet plastkurv, jeg har kjøpt sånn før i en av de andre butikkene deres, den koster ti kroner. Jeg: Hm...vi har noen små kurver i flettet plastrotting, men de koster mer enn 10 kr.Ellers har vi jo noen plastkurver til 10 kroner, men de er ikke flettet. Damen: Kan du få tak i noen som faktisk kan noe om plastkurver og slikt? Jeg: (Lettere irritert nå, damen har en arrogant holdning og jeg er faktisk en av dem som jobber oftest der) Nei, det er ingen andre her som vet dette. Damen: Jeg har sett sånne kurver i forskjellige størrelser mange ganger, jeg skal ha den størrelsen som koster ti kroner! Jeg bestemmer meg for å vise henne alle plastkurver vi har, og har faktisk flaks ved den andre kurven jeg viser henne. Damen: Ja, SÅNN kurv er det jeg snakker om! Jeg: Denne kurven er ikke flettet, du spurte spesifikt etter en FLETTET kurv! Det er ikke så lett for meg å skjønne hva du mener da. Damen: JEG kaller det flettet kurv. Det var sånne kurver hun skulle ha: http://2.bp.blogspot.com/-JXupIgrx0rs/TcrumqTAPeI/AAAAAAAAAcc/dAoAhYif5LM/s1600/DSC02471.JPG 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 1. juni 2013 #3130 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Det er så slitsomt med kunder som tror vi kan se inn i hodene deres når de spør etter en vare. Hadde ei "morsom" dame i går. Dame: Jeg skal ha en flettet plastkurv, jeg har kjøpt sånn før i en av de andre butikkene deres, den koster ti kroner. Jeg: Hm...vi har noen små kurver i flettet plastrotting, men de koster mer enn 10 kr.Ellers har vi jo noen plastkurver til 10 kroner, men de er ikke flettet. Damen: Kan du få tak i noen som faktisk kan noe om plastkurver og slikt? Jeg: (Lettere irritert nå, damen har en arrogant holdning og jeg er faktisk en av dem som jobber oftest der) Nei, det er ingen andre her som vet dette. Damen: Jeg har sett sånne kurver i forskjellige størrelser mange ganger, jeg skal ha den størrelsen som koster ti kroner! Jeg bestemmer meg for å vise henne alle plastkurver vi har, og har faktisk flaks ved den andre kurven jeg viser henne. Damen: Ja, SÅNN kurv er det jeg snakker om! Jeg: Denne kurven er ikke flettet, du spurte spesifikt etter en FLETTET kurv! Det er ikke så lett for meg å skjønne hva du mener da. Damen: JEG kaller det flettet kurv. Det var sånne kurver hun skulle ha: http://2.bp.blogspot.com/-JXupIgrx0rs/TcrumqTAPeI/AAAAAAAAAcc/dAoAhYif5LM/s1600/DSC02471.JPG Haha, "jeg kaller det for flettet kurv". Blir like dumt som å gå inn på en butikk å spørre etter dolmio, og bli sur når de ikke forsto at en skulle ha spaghettisaus fra first price. Skjønner ikke hvorfor kunden ikke bare sa plastkurv. Endret 1. juni 2013 av Namine 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 1. juni 2013 #3131 Del Skrevet 1. juni 2013 Enda bedre er det vel når kunden kommer inn og sier; "Jeg skal ha en sånn. En sånn derre greie." Som kanskje er rød eller grønn og muligens kan spises eller ikke, og de ikke har peiling på hva det brukes til. Og klassikeren; "Jeg skal ha en vanlig snus" Når jeg spør hvilken da, så får jeg bare et skikkelig hyseblikk tilbake, som om jeg akkurat har snakket til dem på klingon eller R2D2-språk... Det verste er at for fem-seks år siden var "vanlig snus" ofte General Løs, men nå kan det være alt fra løs til porsjon og hvit porsjon, og alt fra General til Skruf og Mocca.... Eller så sier de at de skal ha en porsjonssnus, eller "en hvit porsjon". Hvilken hvit porsjon da? Jeg har over tredve typer snus i hvit porsjon. Men det må jeg dra ut av dem, ved å spørre hvilken hvit porsjon fire ganger før jeg til slutt blir nødt til å spør hva snusen heter FØR hvit porsjon. Og det vet dem aldri selv. Det er visst en hvit boks. Alle skruftypene har hvit boks, samme med Catch. Og for å toppe galskapen så husker de ikke engang hvordan den ser ut når jeg åpner snusskapet for at de skal kunne se dem selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 1. juni 2013 #3132 Del Skrevet 1. juni 2013 Kunde: Kor får eg kjøpt tobakk henne? Jeg: Skriver ut lappen til deg her i kassen, men du må bort å hente den i vensafen. Kunde: Gi meg en vanlig Petterøe's. *Slår inn en tobakk, en "vanlig", som for de aller fleste er Petterøe's nummer 3*. Kunden betaler, og går for å få ut varen av maskinen. Kunde: DU, denne e helt feil, skulle ha en 20 pakning Petterøe's. (SÅ HVORFOR sa du du skulle ha TOBAKK. Og merket du ikke det da du betalte over 200 kroner for tobakken, mot de 95 kronene det er for en vanlig røykpakke...?) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 1. juni 2013 #3133 Del Skrevet 1. juni 2013 Kunde: Hva er prisen på dette kortet? Jeg: Det står sånne priskoder på baksiden og prisen står på stativet *ser for hun* Jeg: oi, det var visst ikke det på denne, må ha falt av Kunde: HAR DU IKKE KONTROLL PÅ PRISEN? Jeg: Skal se på et av de and.... Kunde: Nei. Jeg skal ikke ha det uansett når jeg ikke kan få vite hva det koster Jeg: det er pris på alle de andre Kunde: Nei. ikke DET jeg ville ha NEI beklager da at det ikke var sånn kode på ETT av kortene noen hadde tatt av plasten på! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 2. juni 2013 #3134 Del Skrevet 2. juni 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=748357&st=0 Denne er vittig! Dumme kunder som skal belære oss som jobber i butikken, som tror at alt som finnes i butikken er representativt for våre meninger og verdier.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 2. juni 2013 #3135 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg jobber ikke i butikk, men har en historie likevel. Mens jeg ventet på at varene mine skulle slås inn i nærbutikken i går, kom det en illsint kvinne inn i butikken og gikk rett bort til kassen der jeg sto, og satte øynene i den stakkars kassemannen som satt der. Kunden: Altså, greit at dette er en billigbutikk, men dere kan da ikke selge skitne varer! Kassemann: ??? Kunden: Ja, dette er helt hårreisende! Dere selger ting med skitt på! Kassemann: Hva er det du mener er skittent? Kunden: Jeg kjøpte en vårløk her i går, og den var full av skitt da jeg skulle bruke den. Måtte kaste maten fordi det knaste av sand. På dette tidspunktet ser hun at jeg også har kjøpt en "vårløk", så hun tar opp min PURRE fra båndet og sier: "Jeg ville ikke kjøpt vårløk her, de er skitne!" Jeg: Det der er en purre, de vokser i jorden og har derfor litt sand på seg som man må vaske vekk før man spiser den. Helt normalt. Hvorpå kvinnen smeller purren min ned på båndet og marsjerer ut. Kassemannen og jeg fikk oss en god latter, i det minste 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 3. juni 2013 #3136 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Et par uker? Heller ett års tid. De kunne hatt "flaks" og ikke møtt noen kjipe kunder på de to ukene. Jeg har sagt det i mange år, at det skulle vært obligatorisk for alle over 18 år å jobbe minst ett år i butikk, ene og alene for å lære seg folkeskikk, og at varer ikke legger seg på plass på magisk vis, særlig ikke når det er en frossenpizza som har havnet i kosmetikkhylla, eller en frossen pølse med kjøttdeig som plutselig dukker opp fra langt bak i kontorrekvisita. Jeg var sikker på at den skulle eksplodere om jeg tok for hardt i den. -.- Samt at kyllingfilet,agurk og paprika skal ikke være sammen med tacolefsene. Nå glemte jeg jo helt at mat fra varmedisken ikke skal være sammen med melkesjokoladen. Endret 3. juni 2013 av Ismara 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 3. juni 2013 #3137 Del Skrevet 3. juni 2013 På pinseaften kom det en fyr bortom kassen for å spørre når ølsalget stengte den dagen, jeg sa at det er åpent til vi stenger, som er klokken fire. Da klokken fire kom var det selvsagt fortsatt alt for mange inne i butikken, og folk slapp fortsatt inn. Kvart på fem kom denne fyren bort til kassen med handlevognen sin, som det selvsagt var øl i. Han ble ekstremt sur da jeg fortalte at ølsalget dessverre var stengt, hvorpå han sa "hva, men dere har ikke stengt enda? Du sa det var åpent til dere stengte, og dere er jo for helvete ikke stengt?!". Jo sa, jeg, vi er egentlig stengt, jeg tror jeg fortalte deg at vi stengte klokken fire. Fyren bablet i vei om hvordan jeg hadde ødelagt helgen hans, at jeg var misvisende og at NÅ ville han i alle fall ha posene gratis, nå som helgen var ødelagt. Jaja. "Stenger klokken fire", hadde nok vært litt mer nøyaktig å si. Der må jeg nesten si meg litt enig med kunden også... Når du sa det på den måten tenkte han sikkert at det var vanlig tider som da ble til da dere stengte. Da hadde jeg vært gretten også! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 3. juni 2013 #3138 Del Skrevet 3. juni 2013 Der må jeg nesten si meg litt enig med kunden også... Når du sa det på den måten tenkte han sikkert at det var vanlig tider som da ble til da dere stengte. Da hadde jeg vært gretten også! Er fullt klar over det, samtidig sa jeg også at det var klokken 4, men litt mer nøyaktighet hadde nok gjort seg ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 3. juni 2013 #3139 Del Skrevet 3. juni 2013 Åh, hadde en sånn kunde som tror de er så hysterisk morsomme innom i dag:P Kokhett på jobb, fullt kaos med lunsjrush og softis-salg. Alt som det vanlige med andre ord. Inn kommer en eldre herremann og sier: 25-mannen: *mumler *25. Zakuro: Beklager, 25 hva? 25-mannen: *mumler* Hihihi, 25 kroner. Zakuro: Jeg forstår ikke helt hva du mener...? 25-mannen: *mumle* 25 kroner! *skratte* Min kollega foreslår at han kanskje mener et flaxlodd til 25 kroner. Jeg tar frem et og holder det opp. Zakuro: Er det et sånt du vil ha? 25-mannen: Det er jo det jeg sier! 25 kroner! Hører du ikke?! *skratter mer* Styrke... Var snar med å ta betalt, gi ham flaxloddet og fordufte på baksiden for å kaldkvele en rull med søppelposer før jeg mistet besinnelsen. Og jaggu kan ikke min kollega fortelle meg etterpå at han ble snurt og gikk. Altså ærlig talt; jeg har en jobb jeg skal gjøre! Den innebærer ikke å drive gjetteleker med deg! Det er tusen andre i kø som venter på å bli ekspedert din jævla egoist! Og å snakke høyt og tydelig var noe jeg trodde man lærte på barneskola! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itunes Skrevet 4. juni 2013 #3140 Del Skrevet 4. juni 2013 En skikkelig kremmer ville ha funnet frem en boks med aprikosyoghurt til damen og meddelt at verken soppen eller underlivet bryr seg om smaken! det er jo sukker i aprikosyoghurten så det har nok litt og si faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå