Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle dere tålmodige butikk ansatte :)

Jeg er helt sjokkert over hvordan folk oppfører seg når de handler. Blir direkte flau over oppførselen til folk.

Etter at jeg begynte å lese denne tråden (som også er HYSTERISK morsom :fnise: ) har jeg begynt å smile til dere bak kassa, sagt "hei" og "ha en fin dag" og så har jeg prøvd å være så tålmodig jeg bare klarer :)

Dette i bunn og grunn fordi jeg syntes litt, veldig synd på dere og fordi mamma ga meg en god oppdragelse :D

Så takk for en flott tråd som har gjort meg til en bedre kunde

:blomst:

Hilsen Ruskemor

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt sjokkert over hvordan folk oppfører seg når de handler. Blir direkte flau over oppførselen til folk.

Etter at jeg begynte å lese denne tråden (som også er HYSTERISK morsom :fnise: ) har jeg begynt å smile til dere bak kassa, sagt "hei" og "ha en fin dag" og så har jeg prøvd å være så tålmodig jeg bare klarer :)

Dette i bunn og grunn fordi jeg syntes litt, veldig synd på dere og fordi mamma ga meg en god oppdragelse :D

Hilsen Ruskemor

Så skjønn du er <3 :-)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min dypeste medfølelse! Jeg glemte at butikkene stengte tidlig i dag og ble veldig skuffet når jeg skulle handle etter jobb, men å prøve å komme inn i butikkene etter stengetid hadde ikke falt meg inn en gang! Da kan man gå på kiosken, bensinstasjonen eller en søndagsåpent variant, det er da ikke så vanskelig..?

Hadde det vært min familie som hadde gjort dette hadde jeg krevd at de kjøpte noe til den stakkars butikkansatte (Sjokolade, ett flakslodd eller lignende) som de kunne overrekke neste arbeidsdag...

Oioioi! Der redda du hvertfall pinsa til Fam. Sisteliten. De burde spandert noe blomster på deg eller noe!

Kunne ikke vært mer enig :fnise: Men tror heller jeg vil ha folk ut av butikken til stengetid enn blomster:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen Ruskemor

Takk! :klemmer:

Pinseaften har forøvrig vært en helvetes prøvelse hos oss også, mye rare spørsmål, men selvfølgelig standarden med at ingen har fått med seg at vi stengte 16.00, selv om vi har hatt to plakater på døra og to i kassa i over en uke.

Så et minutt over fire stilte jeg meg i døra og holdt ute kunder som skulle bare, butikken var fortsatt stappfull og først fem på halv fem var de siste etternølerne i kassa for å betale.

Etter at de hadde kommet seg ut, gikk jeg ut for å samle inn handlevognene og kollegaen min stod i døra for å passe på at ingen gikk inn mens jeg var ute.

Ei dame kom gående med masse panteflasker og han sa som sant var at vi hadde stengt klokka fire, hvorpå hun kom med det fantastiske spørsmålet; Koffer stænge dåkk ikkje klokka tre eller klokka fæm?

Det var egentlig den berømte dråpen for kollegaen min som aller helst hadde lyst til å frese til henne. Som den flinke butikkarbeideren han var, gjorde han selvfølgelig ikke det, men gjentok at vi hadde stengt klokka fire og at alle butikkene i nærheten også gjorde det i dag.

Hva for et spørsmål er det å komme med når butikken allerede har stengt liksom? Hva skal man svare på det? Han kom ikke helt over henne og utbrøt fortsatt imitasjoner med varierende hell mens jeg stod og bestilte frukt etterpå. :fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teora

Haha, kjenner meg igjen i mer eller mindre alt som skrives her :)

Nå jobber jeg riktignok ikke på matbutikk, men mer innen diverse ting og hobbyutstyr, men når jeg får sure kunder som kommenterer at vi ikke har noe i flere farger/typer, eller at noe ikke er fint nok eller er for dyrt smiler jeg mitt søteste (falskeste) smil og foreslår at de kanskje kan se på Nille (for det er jo bedre kvalitet) eller annen butikk som ligner oss (og er minst like dyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan bli så overrasket over at butikkene stenger kl 16 på pinseaften, det har jo vært sånn i mange år! Vet de ikke at det er en høytid? Da dukker de vel opp på kontorene sine som vanlig på mandag da, eller? :klo:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig overrasket en gang jeg kom litt for sent og skulle handle en pinseaften. Men ble selvsagt bare irritert på meg selv. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan bli så overrasket over at butikkene stenger kl 16 på pinseaften, det har jo vært sånn i mange år! Vet de ikke at det er en høytid? Da dukker de vel opp på kontorene sine som vanlig på mandag da, eller? :klo:

Jeg tror at mange som ikke jobber i butikk selv, ikke tenker over det før dagen er der. Jeg har fått en "vanlig 8-16 mandag-fredag"-jobb, og da jeg så en plakat på torsdag om åpningstidene på lørdag, tenkte jeg "Oi, pinseaften ja, det hadde jeg glemt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pinseaften kom det en fyr bortom kassen for å spørre når ølsalget stengte den dagen, jeg sa at det er åpent til vi stenger, som er klokken fire. Da klokken fire kom var det selvsagt fortsatt alt for mange inne i butikken, og folk slapp fortsatt inn. Kvart på fem kom denne fyren bort til kassen med handlevognen sin, som det selvsagt var øl i. Han ble ekstremt sur da jeg fortalte at ølsalget dessverre var stengt, hvorpå han sa "hva, men dere har ikke stengt enda? Du sa det var åpent til dere stengte, og dere er jo for helvete ikke stengt?!". Jo sa, jeg, vi er egentlig stengt, jeg tror jeg fortalte deg at vi stengte klokken fire. Fyren bablet i vei om hvordan jeg hadde ødelagt helgen hans, at jeg var misvisende og at NÅ ville han i alle fall ha posene gratis, nå som helgen var ødelagt.

Jaja. "Stenger klokken fire", hadde nok vært litt mer nøyaktig å si.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sier man på en høflig måte at det er helt bak mål å be om rabatt fordi man må stryke skjorten man skal kjøpe?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sier man på en høflig måte at det er helt bak mål å be om rabatt fordi man må stryke skjorten man skal kjøpe?

:overrasket:

*stum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å se ham innsmigrende inn i pupillene og hviske ømt og tilgjengelig at "kjære deg, dette er allerede regnet inn i prisen. Om du ønsker den ferdigstrøket blir den tretti prosent dyrere" Pling(reklametanngnist)!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på videregående jobbet jeg i en matvarebutikk. Kunnet sikkert ha skrevet en bok som omhandler kunder i seg selv. Husker det kom inn en eldre dame og skulle ha nye batterier. Hun hadde tatt med det gamle batteriet som hun viste frem. Jeg fant frem batteritypen hun skulle ha. Damen var veldig skeptisk å usikker på at det var rett type, så jeg tok hennes gamle batteri og holdt det opp mot de nye slik at hun skulle se at de var akkurat det samme. Fortsatt full av skepsis på at det kunne være feil type, så forsikret jeg henne om at HVIS det skulle være slik at det aboslutt ikke var riktig type så skulle hun få komme tilbake å bytte dem. Etter mye om og men så ende hun opp i kassa, men stod fortsatt å kviet seg om hun skulle satse på å kjøpe batteriene til 20 kr. Så kom det en mann og stilte seg bak henne i køa. Da snur hun seg og sier: "du som er MANN, kan ikke du se om disse er samme batteri??". Mannen kunne bekrefte at det var samme batteri.

*oppgitt*

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i gavebutikk, og en gang rundt juletider kom det en mann med to unger for å kjøpe pakkekalender til kona/moren. De kom 19.50 og vi stenger 20.00. De kjøpte heldigvis ikke fullt 24 pakker, siden vi allerede var noen dager inn i desember (gud vet hvorfor de plutselig skulle ha pakkekalender), men jeg måtte jo pakke inn alle disse gavene alene.. Gikk vel derifra 45 minutter senere ca. Koselig i juletiden, ja.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i gavebutikk, og en gang rundt juletider kom det en mann med to unger for å kjøpe pakkekalender til kona/moren. De kom 19.50 og vi stenger 20.00. De kjøpte heldigvis ikke fullt 24 pakker, siden vi allerede var noen dager inn i desember (gud vet hvorfor de plutselig skulle ha pakkekalender), men jeg måtte jo pakke inn alle disse gavene alene.. Gikk vel derifra 45 minutter senere ca. Koselig i juletiden, ja.

Aldri i livet om jeg hadde giddet å pakke dem inn, men nå pakker jeg grådig stygt også da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er frisør og har opplevd MANGE ganger at folk kommer inn og spør: "klipper dere hår her?"

:klaske: ehh...ja? frisørsalong?

Det spurte jeg om sist gang også. De reklamerte for håroppsett, brudeting og napping og farging av bryn. Altså ikke om klipp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...