Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spar hadde ti-kroners på Priors sekspakningar med M/L-egg for ikkje så lenge sidan. Desse står sjølvsagt ved sidan av Priors sekspakningar med M-egg, og dette skapte litt problem. Folk yngre enn 40 år kunne kanskje sei at "du, de egga kosta ti kroner". Då sa eg berre at det var nokon andre egg som var til ti kroner. "Jaja, samma det, vi tar de uansett." Folk mellom 40 og 60 poengterar det same, men då dei får vite er ein anna type som kostar ti kroner, så hentar dei seg ei ny pakke. Folk over 60 var sikker på at eg dreiv å lura folk og meinte at "det går ikke ann å drive en butikk sånn!! Disse egga lå i hylla, de koster ti kroner!!" Desse skal til slutt ikkje ha egg likevel, det er jo berre lureri, må vite.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et spørsmål, har det kommet nye førerkort? Altså nytt utseendet på dem? De fleste jeg har sett i det siste, er noe annerledes fra det jeg har. De er ikke slike ruglete.. Så jeg har ofte vært usikker på dem. De ser mye nyere ut, vanskelig å forklare...

19. januar ble utseende på førerkort endret. Se link for bilde

http://www.vegvesen....dittkortformat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novacane

Hadde en dame i butikken her for litt siden som klikka fordi det på varen stod 159,90(alle vet at det blir rundet opp til 160..) men hun ble rasende. Visste ikke hva jeg skulle gjøre en gang jeg, det er snakk om 10 øre liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en dame i butikken her for litt siden som klikka fordi det på varen stod 159,90(alle vet at det blir rundet opp til 160..) men hun ble rasende. Visste ikke hva jeg skulle gjøre en gang jeg, det er snakk om 10 øre liksom

Prøv å ikke tenke på det. De folka tror at de er verdens navle og alle prisendringer er verdenskriger. Dessverre finnes det alt for mange av dem. -.-

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet i en PC-butikk for en del år tilbake, og siden det var jul hadde vi fått nye skjorter som var røde hvor det stod "Den beste julegaven får du hos oss".

En kunde kom innom butikken, og jeg går bort til han:

Meg: Hei, er det noe jeg kan hjelpe deg med?

Han: Ja, jeg skal ha den beste julegaven.

Meg: (tenker at han spøker eller er kyptisk) Ja, hva er det da?

Vi hadde en av skjortene hengt opp på veggen som en dekorasjon/reklame. Han peker opp på den og sier: "DEN".

Meg: Du vil ha en skjorte?

Han: Ja.

Meg: Den er ikke til salgs, det er uniformen våres.

Han ser uforstående på meg, så jeg gjentar:

Jeg kan ikke selge deg den, den er ikke til salgs. Det er en av våres uniformer som har blitt hengt opp til pynt.

På dette tidspunktet ser det ut som han blir litt flau. Han sier et lite "åja", og går skuffet. Jeg fikk litt vondt av han, men det er jo en artig historie.

Endret av Mireille
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den siste uken solgt sånne regnponchoer som folk gjerne har utenpå bunaden på 17. mai. Dette ble annonsert i kundeavisa vår som kom ut på mandag. Her i distriktet har det stått mye i avisene om at det skal bli regn denne dagen, så da selger vi sånne i bøtter og spann. I går hadde jeg flere samtaler som gikk ca som dette:

Kunde: Jeg vil gjerne ha to sånne regnponchoer som sto i avisa deres.

Jeg: Beklager, disse er nå utsolgt. Folk har nok fått med seg den dystre værmeldinga, for de har gått unna.

Kunde, forferdet: Hva? Jeg fikk jo avisa for et par dager siden!!

Jeg: Det er det tydeligvis mange andre som har gjort også...

Ellers fikk jeg også høre av en at det var "helt forferdelig" hvor dårlig utvalg vi hadde i bunadssko, dette var altså 16. mai... Newsflash; vi hadde MASSE bunadssko for to uker siden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft sist uke pga vi ikke hadde den genseren kjerringa ville ha i S. Det var utsolgt. Dette var en veldig populær genser å.

Dette var alt for dårlig og her skulle hun ikke handle igjen. "Jeg går heller over til H&M. Der har de iallefall bedre utvalgt!!" Så trampet hun ut igjen.

Jeesz det nytter ikke å kjefte på meg. Du får heller kjefte på alle de som har kjøpt denne genseren i str S da :roll:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en utenlandsk kunde en gang som insisterte på å få tilbake de 10 ørene... Han kjefta og smelte, og det tok LANG tid før jeg fikk ham til å forstå at det ikke finnes 10-øremynter i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Stod bak en kunde en gang som ble sint fordi ekspeditøren veide plommene sammen med plastikkposen de lå oppi. Damen i kassen prøvde å forklare at det er standard og at de posene ikke gjør mye utslag på vekten. Kunden fortsatte imidlertid å kverulere, og det endte med at hun måtte ta alle plommene ut av posen og veie dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod bak en kunde en gang som ble sint fordi ekspeditøren veide plommene sammen med plastikkposen de lå oppi. Damen i kassen prøvde å forklare at det er standard og at de posene ikke gjør mye utslag på vekten. Kunden fortsatte imidlertid å kverulere, og det endte med at hun måtte ta alle plommene ut av posen og veie dem.

Herregud! Er det mulig? :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oO Posene gjør jo ikke utslag på vekten i det hele tatt. De veier rundt 0.001 gram hver -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinseaften på butikk er bare helt kanon...

Hadde en gjøkhue innom kassen i dag, og kvinnen før ham skulle ha en sånn korg med blåbær. Disse korgene har så dårlige lokk at de ofte faller av, så det datt et par blåbær på gulvet. Tilbydde henne å hente ny korg, men hun sa det var jo bare 3-4 stykker som datt. Null stress, så jeg ringer på noen som kan koste dem opp.

Men så ble det mannen bak henne sin tur, kaller ham for Herr Blåbær.

Herr Blåbær: Det ligger MASSE blåbær utover HELE gulvet her. (regnes 3-4 som masse?)

Zakuro: Ja, det var noen som mistet dem. Jeg har ringt på noen som skal komme å ta dem.

Herr Blåbær: De burde vært kostet opp for LENGE siden! Jeg får jo blåbær under skoa!

... Yeah, kan garantere at du har tråkket i verre ting på parkeringsplassen utfor her:P Blåbær under skoa, buhu! Stakkars:P

Vi har også normalt oppe til 18, men i dag stengte vi 16. Og folk er jo hysteriske for å komme inn både 15 og 20 min over, og "skal bare ha...!" Altså, jeg kan vise litt større forståelse om det er folk som må ha bind/tamponger, bleier, dopapir etc., men når du kommer inn 20 min ETTER stengetid og tar storhandelen på 2000 kroner, da tester du virkelig min tålmodighet på en lørdag.

Og bedre ble det jo da de skal betale:

Fru Sisteliten: Pengeboka? Nei... Den ligger hjemme...

Zakuro: :sur:

Fru Sisteliten hiver seg i bilen mens Herr Sisteliten og en hylende Sisteliten Junior venter.

Fru Sisteliten kommer tilbake etter 5 minutter: Jeg må ha husnøklene!

Zakuro: :klaske:

*Får dem av Herr Sisteliten*

Fru Sisteliten løper av sted igjen, og blir borte i nye 5 minutter, før hun omsider stapper kortet i terminalen.

Terminal: Ikke godkjent.

Zakuro: :rasende:

Fru Sisteliten fikler så med nettbanken på mobilen og får til syvende å sist betalt for varene. Tre kvarter ETTER vi skulle vært stengt.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

Fru Sisteliten fikler så med nettbanken på mobilen og får til syvende å sist betalt for varene. Tre kvarter ETTER vi skulle vært stengt.

Denne siste her er sånne jeg har mareritt om. Jeg drømmer faktisk ofte den samme drømmen om kunden som bare ikke blir ferdig. Du har min største medfølelse, og jeg håper du nå får et par fredelige og velfortjente pinsedager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Snipp*

Du har min dypeste medfølelse! Jeg glemte at butikkene stengte tidlig i dag og ble veldig skuffet når jeg skulle handle etter jobb, men å prøve å komme inn i butikkene etter stengetid hadde ikke falt meg inn en gang! Da kan man gå på kiosken, bensinstasjonen eller en søndagsåpent variant, det er da ikke så vanskelig..?

Hadde det vært min familie som hadde gjort dette hadde jeg krevd at de kjøpte noe til den stakkars butikkansatte (Sjokolade, ett flakslodd eller lignende) som de kunne overrekke neste arbeidsdag...

Endret av Lykkelitenen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Cevita

Hadde en gjøkhue innom kassen i dag, og kvinnen før ham skulle ha en sånn korg med blåbær. Disse korgene har så dårlige lokk at de ofte faller av, så det datt et par blåbær på gulvet. Tilbydde henne å hente ny korg, men hun sa det var jo bare 3-4 stykker som datt. Null stress, så jeg ringer på noen som kan koste dem opp.

Men så ble det mannen bak henne sin tur, kaller ham for Herr Blåbær.

Herr Blåbær: Det ligger MASSE blåbær utover HELE gulvet her. (regnes 3-4 som masse?)

Zakuro: Ja, det var noen som mistet dem. Jeg har ringt på noen som skal komme å ta dem.

Herr Blåbær: De burde vært kostet opp for LENGE siden! Jeg får jo blåbær under skoa!

... Yeah, kan garantere at du har tråkket i verre ting på parkeringsplassen utfor her:P Blåbær under skoa, buhu! Stakkars:P

Vi har også normalt oppe til 18, men i dag stengte vi 16. Og folk er jo hysteriske for å komme inn både 15 og 20 min over, og "skal bare ha...!" Altså, jeg kan vise litt større forståelse om det er folk som må ha bind/tamponger, bleier, dopapir etc., men når du kommer inn 20 min ETTER stengetid og tar storhandelen på 2000 kroner, da tester du virkelig min tålmodighet på en lørdag.

Og bedre ble det jo da de skal betale:

Fru Sisteliten: Pengeboka? Nei... Den ligger hjemme...

Zakuro: :sur:

Fru Sisteliten hiver seg i bilen mens Herr Sisteliten og en hylende Sisteliten Junior venter.

Fru Sisteliten kommer tilbake etter 5 minutter: Jeg må ha husnøklene!

Zakuro: :klaske:

*Får dem av Herr Sisteliten*

Fru Sisteliten løper av sted igjen, og blir borte i nye 5 minutter, før hun omsider stapper kortet i terminalen.

Terminal: Ikke godkjent.

Oioioi! Der redda du hvertfall pinsa til Fam. Sisteliten. De burde spandert noe blomster på deg eller noe!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff. Husker min kollega måtte stå i døra å krangle med kunder som vile inn etter stengetid på en pinseaften... Vi hadde kjempelange køer av sisteliten kunder og stengte over en halvtime over tida.

Dråpen var da jeg tok bussen etterpå og møtte en stamkunde på bussen som kom bort til meg bare for å si at det var jævli dårlig gjort av oss å stenge tidlig idag.. Tror han var snurt fordi han ikke fikk levert lottokupongene sine jeg..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. En gang kom det en dame til meg mens jeg satt i kassen og lurte på om jeg kunne hjelpe henne å finne papptallerkner. Jeg var opptatt med andre kunder så jeg sa jeg skulle ringe på en annen som kunne hjelpe henne. Etter en liten stund kom hun tilbake til meg i kassen og spurte igjen om jeg kunne hjelpe henne. Jeg stusset litt over det og ble en smule irritert, men tenkte at jeg fikk ta det med et smil. Var dessuten ingen kunder i kassen akkurat da. Gikk med henne bort dit det var også sto hun lenge å så på alle sammen.

Damen: "Har dere ikke noen større enn de som er her?"

Jeg: "Nei, de er dessverre utsolgt, men det kommer nye på mandag"

Damen hisset seg voldsomt opp og ble mektig irritert før hun utbrøt

Damen: "Det går jo ikke an! Dere må jo ha tallerkner som er større enn disse?"

Jeg: "Beklager, men det er midt i grillsesongen så da blir det solgt ekstra mange og da gikk vi tom."

Damen: "Ja, hvis det skal være så dårlig så går jeg og handler i en annen kiwibutikk!!!"

Damen regelrett løp i sinne ut av butikken. :danse:

2. Var noen kunder som konsekvent var sure. Vi kjente dem igjen og gjorde det vi kunne for å unngå at det skulle bli noe sure miner. Men hvertfall, var en kunde som hadde betalt og pakket varene sine i kassen ved siden av min og så gikk ut av butikken. Den andre kassen ble lukket og jeg satt igjen alene. Vet ikke helt hvor mange minuttene det gikk, men var vel 10-15 så kommer kunden tilbake og skjeller meg ut fordi at han ikke hadde fått med seg tyggispakken han hadde betalt for. Jeg beklaget og tilbød ham en ny en. Men han ga seg ikke, han kjeftet og kjeftet. Han sa at vi med vilje hadde gjemt pakken unna og prøvde å lure han. Long story short. Ringte på sjefen. :vetikke:

3. Vi hadde en kunde som var innom fast en gang i uken og hver gang skulle han handle sånn 15-20 epler. Og det er koselig det, epler er godt, men han skulle ha oss til å plukke av klistremerket på hvert eneste eple :fnise:

4. Vi hadde en del tvilsomme folk innom butikken og han ene skulle på død og liv vite når jeg var ferdig på jobb. Jeg ante noe ikke var helt som det skulle så nektet å fortelle han det. Da skulle han bare komme bak kassen så han kunne gi meg en klem og så jeg kunne få tlfnr hans.... :( Ringte på sjefen...

5. Var en del alkoholikere innom butikken og de hadde en lei tendens til å sutre over at det var prisforskjell på øl. Jeg prøvde å være så hyggelig jeg kunne og forklare at jeg strengt tatt ikke kunne noe for det og det bare var slik det var, det falt sjeldent i god jord.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen: "Det går jo ikke an! Dere må jo ha tallerkner som er større enn disse?"

Jeg: "Beklager, men det er midt i grillsesongen så da blir det solgt ekstra mange og da gikk vi tom."

Damen: "Ja, hvis det skal være så dårlig så går jeg og handler i en annen kiwibutikk!!!"

Damen regelrett løp i sinne ut av butikken. :danse:

Er så gøy når de truer om/sier at de skal gå til en annen butikk, haha! Som om vi bryr oss, det er jo bare en kunde! Gå å handle et annet sted du, det er helt greit :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...