Amananas Skrevet 9. mai 2013 #3001 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) - "Vet du hvor mange tallerkener det er i denne pakken?" - Det husker jeg dessverre ikke i hodet, men det står på pakningen hvis du leser. - "Hvor mange sjokolader er det i denne posen?" - Jeg vet ikke, pleier ikke å bruke arbeidsdagene mine på å telle antall enheter i alle godteposene vi selger. - "Har dere denne brillen i styrken +1,25?" - Med tanke på at vi har over 50 forskjellige typer briller i 5 farger hver, så vet jeg ikke det nei. Du får se hva som henger i +1,25 kolonnen. - "Du, hvilken styrke skal jeg ha på brillene mine?" - Det har jeg ikke peiling på, du får gå på Specsavers og ta en synstest. Hadde en "fin" en her om dagen: Hun: "Hei! Jeg ser etter plastikkduk." Jeg: "Hmm.. Mener du voksduk?" Hun: "NEI! Ikke voksduk, PLASTIKKduk. Har kjøpt det mange ganger før. Sånn plastikkduk med blomstermønster på." Jeg: "Vi har ingenting som heter plastikkduk, men som sagt har vi disse voksdukene *peker*, og de har blomstermønster..." Hun: "NEI sier jeg! De skal være i plastikk!" Jeg (tenker at hun kanskje bare sier feil): "Eh.. jaha, mener du papirduk?" Hun: "NEI! Hører du ikke hva jeg sier?? Plastikkduk med blomstermønster, har kjøpt det mange ganger før her!" Jeg: "I så fall må du mene voksduk. Vi har kun voksduk og papirduk. Det er det vi alltid har hatt." Hun: "Nei, er du dum eller? Har dere plastikkduk eller ikke?" Jeg: "NEI, da har vi vel ikke det." Hun (mistroende): "Neivell.. Det hørtes da VELDIG merkelig ut. AAALLE andre *****butikker har det!" Jeg: "Vi har ikke det." Hun snudde på hælen og marsjerte ut, dødsfornerma :S Endret 9. mai 2013 av asheraa12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novacane Skrevet 10. mai 2013 #3002 Del Skrevet 10. mai 2013 haha, den der "ALLLEE ANDRE BUTIKKER HAR DEN" har jeg også hørt en god del ganger. Eller hvis vi det er en vare vi ikke fører "Dere hadde den da jeg var og handlet forrige uke" hmfp, nei, har jobbet her lenge og vet med sikkerhet at vi ikke fører det merket. Beste er de som blir sure og sier "Neivel, siden ikke dere har det så drar jeg til KONKURENTEN DERES og ser om DE HAR DET!! Det er merkelig hvor mange det er som rett og slett ikke har forståelse for at ting faktisk blir utsolgt og deretter blir sure. Det er utsolgt fra sentrallageret? hva forventer du at jeg skal gjøre, lage en for deg?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blådiamant Skrevet 10. mai 2013 #3003 Del Skrevet 10. mai 2013 haha, den der "ALLLEE ANDRE BUTIKKER HAR DEN" har jeg også hørt en god del ganger. Det da jeg har lyst til å brøle tilbake: MEN SÅ GÅ DIT DA!!! Samme med når en konkurrent kjører tilbud på et eller annet, og så lurer kundene på hvorfor vi ikke har det samme tilbudet. Vil du ha tilbudet så gå til den butikken og kjøp det da, ikke kom og klag til meg for at butikken jeg jobber i selger det til en høyere pris. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pilutta_ Skrevet 10. mai 2013 #3004 Del Skrevet 10. mai 2013 *snip* Det er merkelig hvor mange det er som rett og slett ikke har forståelse for at ting faktisk blir utsolgt og deretter blir sure. Det er utsolgt fra sentrallageret? hva forventer du at jeg skal gjøre, lage en for deg?? Eh, ja? Når vi stenger for dagen går vi jo ikke hjem, vi setter oss på bakrommet og spikker telys.. Og så er det de kundene som, gjerne midt i julestria, skal ha en eller annen liten varejævel, der jeg VET at esken den kommer i er på størrelse med en middels skoeske. Har de forståelse for at jeg ikke kan garantere at jeg har varen i butikk samme dag som vi får varer, presis kl 10.14? Når den biiiittelille esken står et eller annet sted på én av tolv fullastede, innpakkede europaller, der jeg ikke har den fjerneste anelse om hvilken pall (og hvor på pallen) esken befinner seg på? Neida. Det fine med å jobbe i butikk er visst at man har røngtensyn og synske evner, sånn at man kan føle seg frem til hvor alt er.. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 11. mai 2013 #3005 Del Skrevet 11. mai 2013 Når du får blodkjeft fordi du ikke har noe inne i butikken, også er det leverandøren som har fucket opp... og når du forklarer grunnen begynner de å kjefte enda mer fordi de ikke vil innrømme at det er de som er problemet. Hallo damen. Det er kunder bak deg. Gå hjem og vugg i dusjen, du har åpenbart underliggende problemer som gjør livet surt for deg og nå ødelegger dagen min. Takk skal du faen ha Er sånne type kunder andre kunder ler av når de har forlatt butikken, noe som letter stemningen litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 11. mai 2013 #3006 Del Skrevet 11. mai 2013 Fast kunde til en ekstrahjelp som ikke er der så ofte: *kunde får en liten pappkopp med kaffe* Kunde: Jeg pleier å få stoor kaffe! Ansatt: Oi, bekl... Kunde: Jeg er jo innom her hver dag og jeg pleier alltid å få stor kaffe!! Ansatt: Beklager, men jeg kan helle over i stor kopp *heller over* Kunde: Jeg er alltid innom her, hver morra fordi jeg er fast kunde! *kunden får kaffen sin og betaler* Han er kanskje innom hver dag, men det er ikke ekstrahjelpen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 12. mai 2013 #3007 Del Skrevet 12. mai 2013 Kunde: Hei! Glemte jeg en tannkrem sist jeg var her? Jeg: Det er litt vanskelig å si. Var det jeg som satt i kassa da? Kunde: Nei, det var han skalla. ...... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caroline55 Skrevet 12. mai 2013 #3008 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. mai 2013 #3009 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Kunde: Hei! Glemte jeg en tannkrem sist jeg var her? Jeg: Det er litt vanskelig å si. Var det jeg som satt i kassa da? Kunde: Nei, det var han skalla. ...... Endret 12. mai 2013 av Evilposelos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 12. mai 2013 #3010 Del Skrevet 12. mai 2013 Hva sier man til sånt..?? "Du får ikke bytte uten kvittering", sier man. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. mai 2013 #3011 Del Skrevet 13. mai 2013 Hahahaha!! Men mange kunder som kan være litt frekke sånn.. Noen ganger kommer det jenter som skal bytte en genser/kjole osv, men uten kvittering. Så sier de; "Jamen, det er ikke lenge siden jeg kjøpte den av hu med orange hår" "hu som er ganske overvektig" osv.. Hva sier man til sånt..?? Ehh...Hysj! Kunde: Hei! Glemte jeg en tannkrem sist jeg var her? Jeg: Det er litt vanskelig å si. Var det jeg som satt i kassa da? Kunde: Nei, det var han skalla. ...... Med fare for å virke fryktelig uhøflig og usivilisert, er det ikke lov å beskrive folk etter utseende lenger? Kundene som kommer kan jo ikke forventes å kunne navnene på de ansatte, og da må man beskrive dem etter kjennetegn som alle kan forstå. Han med de snille øynene, og hun med det vennlige smilet blir liksom ikke så veldig hjelpsomt, selv om det er en hyggelig måte å beskrive mennesker på. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 13. mai 2013 #3012 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Med fare for å virke fryktelig uhøflig og usivilisert, er det ikke lov å beskrive folk etter utseende lenger? Kundene som kommer kan jo ikke forventes å kunne navnene på de ansatte, og da må man beskrive dem etter kjennetegn som alle kan forstå. Han med de snille øynene, og hun med det vennlige smilet blir liksom ikke så veldig hjelpsomt, selv om det er en hyggelig måte å beskrive mennesker på. Jeg reagerte ikke på at hun beskrev han som skalla, men at hun forventet at jeg skulle vite om hun hadde glemt noe når det ikke engang var jeg som satt i kassa da Edit: Skrivefeil Endret 13. mai 2013 av Silje33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novacane Skrevet 13. mai 2013 #3013 Del Skrevet 13. mai 2013 Med fare for å virke fryktelig uhøflig og usivilisert, er det ikke lov å beskrive folk etter utseende lenger? Kundene som kommer kan jo ikke forventes å kunne navnene på de ansatte, og da må man beskrive dem etter kjennetegn som alle kan forstå. Han med de snille øynene, og hun med det vennlige smilet blir liksom ikke så veldig hjelpsomt, selv om det er en hyggelig måte å beskrive mennesker på. Hehe, ja, men det er litt måten man sier det på. Er vel ganske tabubelagt og gå rundt å kommentare andres kropp som overvektig osv. Hårfarge og sånn burde selvfølgelig greit, ca alder osv, men det kommer jo helt ann på Var en kunde en gang som spurte etter en av ansatte og beskrev henne som "hun feite med briller.." det er liksom litt forskjell fra å beskrive vedkommende som en med brunt hår, tyve årene, briller.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 13. mai 2013 #3014 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg reagerte ikke på at hun beskrev han som skalla, men at hun forventet at jeg skulle vite om hun hadde glemt noe når det ikke engang var jeg som satt i kassa da Edit: Skrivefeil Der jeg jobbet før hadde vi en bok i hver kasse der vi skrev opp hva som ble gjenglemt, så der hadde ingen tenkt over at kunden var dum for å spørre etter en gjenglemt ting 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 13. mai 2013 #3015 Del Skrevet 13. mai 2013 Der jeg jobbet før hadde vi en bok i hver kasse der vi skrev opp hva som ble gjenglemt, så der hadde ingen tenkt over at kunden var dum for å spørre etter en gjenglemt ting Det har vi også, men med åtte kasser og når kunden ikke ante hvilken kasse hun hadde handlet i blir det litt vanskelig. Tror ikke de fem personene i kø hadde blitt veldig glad hvis jeg hadde bladd gjennom alle notatbøkene i åtte kasser 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 14. mai 2013 #3016 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Det har vi også, men med åtte kasser og når kunden ikke ante hvilken kasse hun hadde handlet i blir det litt vanskelig. Tror ikke de fem personene i kø hadde blitt veldig glad hvis jeg hadde bladd gjennom alle notatbøkene i åtte kasser Er derfor man har en eneste slik bok, uansett hvor mange kasser man har. Om dere har åtte kasser er det i alle fall vanskelig for kundene å vite om han handlet i kasse tre, fem eller åtte, så en gjenglemtbok i hver kasse kan umulig være særlig hjelpsomt? Edit: Vi har ti kasser og har en gjenglemtbok! Endret 14. mai 2013 av Miah 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Earth Skrevet 14. mai 2013 #3017 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Dette er nok også et innlegg rettet mot "irriterende ting sjefen sier" På denne tiden av året, er det ikke sjeldent at det kommer ungdom iført russebukse der jeg jobber, men det var spesielt to unge jenter som virkelig klarte å irritere meg nå sist lørdag. Der jeg jobber er man veldig nøye på at man skal spørre etter legitimasjonen til mennesker man "tror" er under 25 år. Er du under 25 år, skal du vise legitimasjon uoppfordret. Det står mange slike lapper rundt omkring i butikken vår. Så var det to jenter iført russebukse som kom til kassen min. Hun ene la på en vodka 21.9%, hun andre la på to slike Mickey Finn. Jeg skjønner jo selvfølgelig at hun ene jenta skal betale for hun andre, noe vi blir bedt om å være obs på. Jeg spør så denne jenta som skal betale, om alle varene på båndet er til henne. Jenta som allerede stod klar for å pakke varene sier at, ja, alle varene er til jenta som skal betale, men hun som skal betale bryter ut og sier at, nei "Stine", denne er jo til deg. Jeg sier så at jeg må se legitimasjonen til jenta som da prøvde å lyve meg rett opp i ansiktet, noe jeg ikke er spesielt fan av.. Jenta sier i stor frustrasjon at både bankkortet og førerkortet hennes ble stjålet i går, og hun hadde derfor ikke med seg legitimasjon. Neivel sier jeg, da blir denne vodkaflasken værende hos meg. Jenta prøvde febrilsk å argumentere mot at det kunne jeg ikke gjøre, og hun var gammel nok og hun hadde all rett til å la venninnen sin kjøpe for henne. På dette tidspunktet begynte jeg å bli temmelig irritert, jeg sa til henne, har du ikke legitimasjon, så kan jeg ikke selge deg denne flasken. Ferdig snakket! Jenta slenger ut noen gloser i det hun går ut av butikken.. Jeg kunne ikke annet enn å le. Til min store forbauselse kommer disse russejentene tilbake, kun 5 minutter senere. Jenta som ble nektet kjøp av alkohol, kommer tilbake igjen for å si at det er dårlig gjort av meg at jeg ikke lot venninnen hennes kjøpe alkohol for henne, for se her, hun hadde faktisk et STUDENTBEVIS som kunne vise at hun var gammel nok! Jeg forklarte henne at ditt studentbevis er ikke utstedt av offentlige myndigheter, og om hun hadde fulgt med i timen på skolen, skal hun ha fått beskjed om at ved fremvisning av studentbevis skal alltid GYLDIG ID vises samtidig! Jeg fikk nok en gang høre hvor dårlig gjort det var av meg å ikke la venninnen kjøpe alkohol for henne, men jeg gjør trossalt bare jobben min. De gangene jeg må vise studentbeviset mitt på toget osv, skal alltid et bankkort/førerkort vises ved siden av. Jeg har selvfølgelig forståelse for at det sikkert ikke var noe hyggelig for denne jenta som ikke fikk muligheten til å drikke seg full på Tryvann, men sorry, det er ikke mitt problem. Så gikk jeg til sjefen min og forklarte situasjonen, for han var det visst ikke så farlig at jenta ville vise studentbevis, for han hadde visst godtatt det. Men så dreven som jeg er på Juss, vet jeg at jeg hadde begått et lovbrudd dersom jeg hadde fullbyrdet salget. Jeg kunne faktisk ha mistet jobben min og det ville gått utover meg videre i fremtiden når jeg da måtte søke meg nye jobber. Det ville rett og slett blitt stilt spørsmål ved min profesjonalitet i yrket. Jeg sa så til sjefen min at jeg godt kunne ringe hovedkontoret vårt, og høre om vi virkelig solgte alkohol til folk som kun fremla studentbevis, han ble passe stresset og vet hva jeg studerer og at dette mest sannsynlig ville gå utover han. Selv om han sa at, "men vi kan vel selge alkohol som ikke er høyere enn 21.9% ved fremvisning av studentbevis, men ikke 20 år spriten". Jeg sa til sjefen min at det får være opp til han om han ønsker å bryte norsk lov, for min del tar jeg heller til takke med sure kunder og gjør jobben min riktig, fremfor å begå lovbrudd! Sjefen ble stille da ja... Dere får unnskylde det lange og sure innlegget, men jeg fikk faktisk mindre respekt for sjefen min nå, samtidig som jeg er drittlei alle disse småungene som flyr rundt i russedress og tror at verden er deres lekeplass og alle skal bøye seg for dem! Endret 14. mai 2013 av Earth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 14. mai 2013 #3018 Del Skrevet 14. mai 2013 Dere får unnskylde det lange og sure innlegget, men jeg fikk faktisk mindre respekt for sjefen min nå, samtidig som jeg er drittlei alle disse småungene som flyr rundt i russedress og tror at verden er deres lekeplass og alle skal bøye seg for dem! Virker som du jobber på polet, noe jeg jo ikke gjør, men har hatt et par problemer med russen hos oss også. Kom en jente til kassen som skulle kjøpe en øl, uansett om hun hadde på seg russebukse så spør jeg jo selvsagt om ID. Hun ser bare dumt på meg og sier "hæ? er ikke russebuksen nok?", før jeg forklarer at langt fra alle som er russ er 18. Hun sier greit, viser meg IDen og jeg ser at hun er 18. Etter at hun hadde betalt og er halvveis ut døren sier hun "venninna mi ville bare ha EN øl til, skjønner du". Når folk sier sånt, altså at vi er klar over at de kjøper for noen andre, så har vi vel ikke tillatelse til å selge til de? Er litt usikker på det der, nettopp fordi det er en del som faktisk sier at de kjøper for noen andre, men tenker ikke så mye over det når de er en gjeng med 60-åringer... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Earth Skrevet 14. mai 2013 #3019 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Virker som du jobber på polet, noe jeg jo ikke gjør, men har hatt et par problemer med russen hos oss også. Kom en jente til kassen som skulle kjøpe en øl, uansett om hun hadde på seg russebukse så spør jeg jo selvsagt om ID. Hun ser bare dumt på meg og sier "hæ? er ikke russebuksen nok?", før jeg forklarer at langt fra alle som er russ er 18. Hun sier greit, viser meg IDen og jeg ser at hun er 18. Etter at hun hadde betalt og er halvveis ut døren sier hun "venninna mi ville bare ha EN øl til, skjønner du". Når folk sier sånt, altså at vi er klar over at de kjøper for noen andre, så har vi vel ikke tillatelse til å selge til de? Er litt usikker på det der, nettopp fordi det er en del som faktisk sier at de kjøper for noen andre, men tenker ikke så mye over det når de er en gjeng med 60-åringer... Jeg skjønner problemstillingen din. Det som også er viktig å tenke på, er at hvem som helst kan låne en russebukse av en venn, for så å tro at dette er et "bevis" på at man er gammel nok til å kjøpe alkohol. Derfor er det veldig viktig at man passer på å spørre de som er iført russebukse. Nå har det seg slik at det er mange som handler i bøtter og spann hos oss, og jeg kan ikke nekte noen å handle mange varer på en gang, selv om jeg skjønner at alt ikke er til denne personen. Da er jeg avhengig av at det er flere mennesker til stedet under handelen, (kanskje litt klumsete forklart). Men når du allerede har fullført salget er jeg redd det ikke er så mye du får gjort, dessverre. Du kunne jo ikke vite at hun handlet for noen andre, siden hun handlet alene. Vi får jo ikke hatt kontroll på alt som skjer utenfor våre fire vegger Jeg har innført en hovedregel for meg selv, og den lyder følgende: Er det flere mennesker til stedet under en "storhandel", spør jeg, er personen alene, ja da får jeg ikke gjort noe. Selv om de bryter ut at de handler for en venn, for du har jo ikke muligheten til å se ID til denne "vennen", og den som handler for "vennen", vil mest sannsynlig lyve til deg og si at "vennen" er gammel nok. En kinkig situasjon det der.. Endret 14. mai 2013 av Earth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 14. mai 2013 #3020 Del Skrevet 14. mai 2013 Apropos ID. En venninne av meg jobber i dagligvare og fikk en ung jente som skulle kjøpe energidrikk. Jeg husker ikke i farta hvilken aldersgrense energidrikker har, men jenta kunne iallfall ikke vise noen form for legitimasjon og min venninne sa nei. I et siste desperat forsøk drar jenta fram smarttelefonen sin og sier "Men alderen min står på Facebook!" Hun fikk fortsatt ikke kjøpe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå