Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

hadde en jente og faren innom butikken her om dagen, og jenten fant seg en ganske stor leke som kostet godt over 400 kr.. faren sier "har med LITT småpenger som min datter har spart opp jeg" og jeg tenke jaja et par 20ere er greit det.. så hører jeg bare DUNK og det smeller en liten bærepose med over 350 enkroninger i.. Jeg blir selvfølgelig stående å telle disse, mens han bare ler og kommer med kommentarer som "har hun ikke vært flink å spare?"

Må innrømme dette var litt slitsom kost kl 2 over 10..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde en jente og faren innom butikken her om dagen, og jenten fant seg en ganske stor leke som kostet godt over 400 kr.. faren sier "har med LITT småpenger som min datter har spart opp jeg" og jeg tenke jaja et par 20ere er greit det.. så hører jeg bare DUNK og det smeller en liten bærepose med over 350 enkroninger i.. Jeg blir selvfølgelig stående å telle disse, mens han bare ler og kommer med kommentarer som "har hun ikke vært flink å spare?"

Må innrømme dette var litt slitsom kost kl 2 over 10..

Du vet du kan nekte å ta i mot mer enn 25 stk av samme enhet sant?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ett fantastisk par (not) på lørdag som kom inn for å handle 3min før vi stenger (20:00). Jeg hjalp de med å finne noen småting før jeg gikk til kassen for å vente på de. Klokken blir ti over åtte før jeg sier til de at jeg vil begynne å dra hjem nå. Samtalen forløp seg slik:

Meg: "Nå må vi begynne å avslutte her, vi stengte for 10minutter siden."

Kunde: "Hæ??? Du vet at så lenge kunden kommer inn før 20:00, så kan vi handle så lenge vi bare vil?"

Meg: "Slik er det nok ikke. Klokken 20:00 så skal egentlig alle kundene være ute av butikken, men vi velger å la de fleste som er inne i butikken enten handle seg ferdig eller så sier vi ifra nå det begynner å bli litt seint. Vi kan ikke nekte folk å komme inn klokken 19:59, men vi kan be de forlate butikken akuratt klokken 20:00."

Kunde: "Eh, nei! Vi har rett til å handle oss ferdig og til å bruke akuratt så lang tid på det som vi vil!"

Meg: "Ok, men om dere mangler noe nå, så er det bare å gå og hente det, jeg venter her jeg."

Kunde: "Nei det går bra, men bare husk at det er du som har valgt å jobbe i butikk og det er ett uttakknemmelig yrke, så det er din feil at du må stå her over tiden. Det er vi kunder som bestemmer over yrket ditt og deg og du skal huske det; om jeg ikke vil at du skal få ta helg nå, så bestemmer JEG over det. Jeg har loven på min side, så se på det som en tjeneste fra meg til deg nå, for at du får dra hjem."

Meg: "Eeeeeeh, takk... Tror jeg?"

Kunde: "Det kan du banne på!!!!"

Skal sies at mannen var veldig medgjørlig, var dama som klikka. Disse har synlige merker som tyder på at de har levd ett jævlig liv med både stoff og alkohol (som de fortsatt driver med ifølge mange av handlelistene til fyren). Jeg må si at jeg er henne evig takknemmelig for at jeg fikk dra hjem å ta helg, fy fader det trengtes. Takk fine snille kunder som lar oss få dra hjem. TAKK for at dere frelser oss fra det helvette DERE skaper for oss! TAKK! :)

Endret av She_Leiva
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ett fantastisk par (not) på lørdag som kom inn for å handle 3min før vi stenger (20:00). Jeg hjalp de med å finne noen småting før jeg gikk til kassen for å vente på de. Klokken blir ti over åtte før jeg sier til de at jeg vil begynne å dra hjem nå. Samtalen forløp seg slik:

Kunde: "Hæ??? Du vet at så lenge kunden kommer inn før 20:00, så kan vi handle så lenge vi bare vil?"

Meg: "Slik er det nok ikke. Klokken 20:00 så skal egentlig alle kundene være ute av butikken, men vi velger å la de fleste som er inne i butikken enten handle seg ferdig eller så sier vi ifra nå det begynner å bli litt seint. Vi kan ikke nekte folk å komme inn klokken 19:59, men vi kan be de forlate butikken akuratt klokken 20:00."

Kunde: "Eh, nei! Vi har rett til å handle oss ferdig og til å bruke akuratt så lang tid på det som vi vil!"

Meg: "Ok, men om dere mangler noe nå, så er det bare å gå og hente det, jeg venter her jeg."

Kunde: "Nei det går bra, men bare husk at det er du som har valgt å jobbe i butikk og det er ett uttakknemmelig yrke, så det er din feil at du må stå her over tiden. Det er vi kunder som bestemmer over yrket ditt og deg og du skal huske det; om jeg ikke vil at du skal få ta helg nå, så bestemmer JEG over det. Jeg har loven på min side, så se på det som en tjeneste fra meg til deg nå, for at du får dra hjem."

Skal sies at mannen var veldig medgjørlig, var dama som klikka. Disse har synlige merker som tyder på at de har levd ett jævlig liv med både stoff og alkohol (som de fortsatt driver med ifølge mange av handlelistene til fyren). Jeg må si at jeg er henne evig takknemmelig for at jeg fikk dra hjem å ta helg, fy fader det trengtes. Takk fine snille kunder som lar oss få dra hjem. TAKK for at dere frelser oss fra det helvette DERE skaper for oss! TAKK! :)

Fy F! jeg tror jeg hadde klikket i vinkel. Jeg hadde bedt dem om å straks forlate butikken og ringt securitas el.l. om de ikke lystret (og jeg er vanligvis en veldig rolig og konfliktsky person). Maken til frekkhet!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at mannen var veldig medgjørlig, var dama som klikka. Disse har synlige merker som tyder på at de har levd ett jævlig liv med både stoff og alkohol (som de fortsatt driver med ifølge mange av handlelistene til fyren). Jeg må si at jeg er henne evig takknemmelig for at jeg fikk dra hjem å ta helg, fy fader det trengtes. Takk fine snille kunder som lar oss få dra hjem. TAKK for at dere frelser oss fra det helvette DERE skaper for

oss! TAKK! :)

Jeg hadde sagt noe slikt som. "Nå er det faktisk slik at dere frivillig valgte å komme hit for å handle. Det er dere som er på privat grunn, og da er det jeg som bestemmer reglene her. Nå har vi stengt, og du har vær så god å gjøre deg ferdig og forlate lokalet før jeg ringer securitas og får deg fjernet med makt."

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt noe slikt som. "Nå er det faktisk slik at dere frivillig valgte å komme hit for å handle. Det er dere som er på privat grunn, og da er det jeg som bestemmer reglene her. Nå har vi stengt, og du har vær så god å gjøre deg ferdig og forlate lokalet før jeg ringer securitas og får deg fjernet med makt."

Hadde jeg ikke sett at hun hadde gitt seg der, så hadde jeg gjort det, synes bare den lange "leksjonen" hennes var både unødvendig og lite lærerik, men de dro da etter at hun hadde eltet utav seg dagens dose med eder og galle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg ikke sett at hun hadde gitt seg der, så hadde jeg gjort det, synes bare den lange "leksjonen" hennes var både unødvendig og lite lærerik, men de dro da etter at hun hadde eltet utav seg dagens dose med eder og galle. :)

Du burde spurt om de oppførte seg slik når de er gjester hjemme hos noen også. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ett fantastisk par (not) på lørdag som kom inn for å handle 3min før vi stenger (20:00)...

Herreguuud, skulle trodd de var i slekt med de som var innom i butikken vår for noen uker siden. De sendte for sikkerhets skyld ungene inn først, og lot de løpe i alle retninger når jeg nærmest sto klar for å dra ned gitteret.

De skulle jo "bare kikke litt fort før vi stengte", og syntes det var helt greit at ungene løp rundt som om de skulle hatt raketter i rumpa, reiv ned varer, dro ting utover, trykket på ALT (hallo, jeg hadde ryddeeeet!) og oppførte seg generelt uspiselig til jeg til slutt fikk jaget de ut fem over stengetid.

Greit nok med de som faktisk kjøper noe, men når de oppfører seg som apekatter på pur f og så bare går igjen, da blir jeg irritert da!! :kjempesinna:

Og haha, en gang hadde jeg faktisk en kunde som ble igjen i nesten TJUE minutter etter stengetid, uten engang å legge merke til at 1) jeg dro ned gitteret vårt halvveis og 2) alle andre butikker rundt oss stengte og skrudde av lyset.

Eneste grunnen til at jeg ikke jaget henne ut, var at hun var på desperat siste-liten-julegave-jakt og handlet for nesten 3000 kr :lur:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg har selv vært en kunde som handlet etter stengetid en gang. Jeg skulle ha ny garderobe, så jeg og venninne dro til en butikk og jeg prøvde på halve butikken tror jeg. Jeg hverken tenkte på stengetid, hva klokka var eller hvor lenge vi hadde vært der før vi gikk ut og så at det var 35 minutter over stengetid :sjenert: Til mitt forsvar så hadde jeg dratt hvis damen hadde sagt ifra, og så håper jeg hun var fornøyd med salg på over 3000,- Så hvis du leser her inne vil jeg si takk for tålmodigheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rar kunde her om dagen som stakk av fra regningen. Jobber som frisørlærling jeg da. Og det er en rar jente som har kommet innom en del og spurt oss om hvor mye det koster å stripe håret. Det er litt rart at hun aldri greier å huske det. Hun har vært innom og spurt om det samme 3 ganger og ojet seg hver gang over hvor dyrt det er.

Jeg har sett henne rundt på senteret i ettertid med skikkelig stygge hjemmestriper, så hun har forsøkt å stripe håret selv fordi hun syntes det var for dyrt å la frisøren gjøre det.. Så en dag så ringer hun og bestiller time for striper. Dagen kommer og hun kommer ikke. Så vi ringer henne da hun er et kvarter forsinket. Da begynner hun å spørre hvor salongen ligger og sånn, enda hun godt vet hvor den ligger fordi hun har vært innom flere ganger før. Og når hun endelig kommer så går hun først rett forbi og inn på cafeen ved siden av. Virket nesten som hun ikke visste om hun ville ha timen eller ikke.

Til slutt så kommer hun inn og vi gjør den jobben med å stripe håret hennes. Måtte til og med legge mørkere striper for at det skulle bli bra, siden hun hadde forsøkt å helbleke håret for å bli lys og det hadde blitt oransje i steden.

Fargen ble kjempebra og så skal hun betale da. To ganger drar hun kortet uten at det funker og jeg står og tenker at nå har hun ikke penger på kontoen. Jenta later som ingenting og spør om hun kan gå å ta ut penger i minibanken istedet. Og det var greit. Jeg følger med på at hun tar ut penger i minibanken for så å bare snu seg og spasere ut hovedinngangen til senteret.

Jeg er ganske sikker på at hun visste hun ikke hadde råd til behandlingen, men tok en spansk en. Det var nok derfor hun oppførte seg så rart i forkant av timen. Hun er bra dum om hun tror hun slipper unna. Vi har tross alt nummeret hennes og da var det ganske lett å søke opp fullt navn og adresse.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen ble kjempebra og så skal hun betale da. To ganger drar hun kortet uten at det funker og jeg står og tenker at nå har hun ikke penger på kontoen. Jenta later som ingenting og spør om hun kan gå å ta ut penger i minibanken istedet. Og det var greit. Jeg følger med på at hun tar ut penger i minibanken for så å bare snu seg og spasere ut hovedinngangen til senteret.

DA hadde jeg ikke vært sein med å ringe etter vekter og selv spurte etter. Striping koster mye og jeg hadde med glede skapt en scene med henne i offentlighet :lur:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA hadde jeg ikke vært sein med å ringe etter vekter og selv spurte etter. Striping koster mye og jeg hadde med glede skapt en scene med henne i offentlighet :lur:

Det er vel ingenting vi eller vekterne kan gjøre om personen har forlatt senteret. Mener det ikke er lov å holde igjen folk en gang om de nekter å bli med vekter. Det er bare politiet som har lov til å holde igjen folk om jeg ikke tar feil? Har litt lyst til å åpne kjeften om jeg ser henne på bussen igjen da. Hun bor nemlig like ved meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de kan alltids be dem om å komme med og de kan true med å ringe videre til politiet, de funker stort sett for å overtale de fleste ;) Og hvis ikke kan man alltid skape en scene, det er aldri kjekt å bli beskyldt for noe i offentlighet. uansett bør man i det minste prøve, hvis ikke lærer vedkommende at dette funker og kan finne på å gjøre det igjen!

Endret av Lykkelitenen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dame skulle ha lotto, og siden jeg jobber i dagligvare plukket jeg ned riktig kort til henne fra stativet som henger ved siden av meg. Hun betaler, jeg gir henne kvitteringen + lottokupongene sammen.

Så sier hun: Hvor er lotto'en min? Åja, der ja! *bøyer seg over kassen for å ta kortet jeg scannet, det som er verdiløst*

Jeg: Nei, dette er mitt, jeg ga deg kupongene sammen med kvitteringen.

Hun: *Kikker litt rundt seg, ser i vesken, ser i lommeboken. Jeg ser at kupongene ligger der, og det gjør hun også etterhvert* Huff, dette skal jeg ALDRI gjøre igjen!! Kjøpe lotto på denne måten!

Jeg: Men det er jo på akkurat samme måte hos vanlig kommisjonær :)

Hun: Dette er det mest idiotiske jeg har vært med på!! Herregud!

Aner ikke hva som gikk av henne :vetikke:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke kunder som kommer rett før vi skal stenge også blir de fornærmet når jeg sier

"nå stenger vi her, så dere må nesten komme å betale"

Hvorfor i all verden skal jeg gi noen kunder særbehandling og holde butikken åpen etter kl 8? Jeg får ikke betalt etter kl 8 heller. Jeg har faktisk et liv jeg å :roll:

Tydelig at noen ser ned på oss som jobber i butikk og nærmest tror vi ikke har noe liv. Hvorfor er det såå farlig om vi holder butikken åpen en halvtime ekstra liksom.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke kunder som kommer rett før vi skal stenge også blir de fornærmet når jeg sier

"nå stenger vi her, så dere må nesten komme å betale"

Hvorfor i all verden skal jeg gi noen kunder særbehandling og holde butikken åpen etter kl 8? Jeg får ikke betalt etter kl 8 heller. Jeg har faktisk et liv jeg å :roll:

Tydelig at noen ser ned på oss som jobber i butikk og nærmest tror vi ikke har noe liv. Hvorfor er det såå farlig om vi holder butikken åpen en halvtime ekstra liksom.

Halloooooo! ALLE vet jo at butikkmedarbeidere legger seg under kassa når butikken stenger, og står ikke opp før den åpner neste dag. Dere gjør jo ingenting annet enn å sitte i kassa og betjene oss kunder.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloooooo! ALLE vet jo at butikkmedarbeidere legger seg under kassa når butikken stenger, og står ikke opp før den åpner neste dag. Dere gjør jo ingenting annet enn å sitte i kassa og betjene oss kunder.

Nei, og vi har ihvertfall hverken hus eller familie å komme oss hjem til, det være seg til middag eller kveldsmat. :fnise:

Herlighet hvor jeg avskyr mennesker som tror vi er en del av inventaret. Det er som regel de samme folka som ikke enser at du sitter der, før noe går galt med betalingen. Og da er det uten unntak vår feil at de ikke har penger igjen på kortet. -.-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Har også lagt merke til i det siste at folk knapt strekker ut hånda for å ta imot vekslepenger. Hvilket betyr at jeg må bøye og tøye for å nå fram til dem. 150 ganger om dagen. Hello slitasjeskader.

- De hyggeligste kundene er menn fra 35 til 60!

Næmmen takk! :rodme:

- Men det er ikke for å lindre skuderverken din at vi lener oss godt framover. Det er for å få et bedre overblikk over hvilke godsaker du kan friste med... :opplyser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... i forrige uke var det en kunde som spurte om jeg jobbet (der hvor jeg jobber), i full arb klær med logo, så sa jeg NEI (bare på gøy) siden det er så mange som spør, hun sa unnskyld og gikk :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen her som skrev om betaling og tips.

Vi har en betalingsterminal hvor kunden selv taster inn beløpet før de kan slå inn koden, for det er mange som ønsker å gi tips. Men enkelte, spesielt eldre, forstår ikke dette.

Det har blitt en automatikk i at når en kunde skal betale, så forteller jeg kunden at h*n må taste inn beløpet først, og ser jeg at de ikke helt forstår, så forklarer jeg hvordan og hvorfor. Jeg vet at det er en del forskjeller på terminalene og forstår at folk kanskje ikke er vant med å skrive inn beløpet først.

Det er bare når jeg er ekstra stresset, når det er sent på kvelden og er litt smålei at det irriterer meg, men jeg gjør mitt beste for å ikke vise det.

De overhører det jeg sier, taster bare inn koden først, forstår ikke hvorfor de må taste inn beløpet selv. "Må JEG gjøre det???" Og når de etter en god stund forstår at de må taste beløpet først, så sier de at det er et skikkelig IDIOTISK system.

Opplever også av og til at et par skal betale for seg, og skryter veldig av både mat og service. Mannen er som oftest veldig ivrig på å gi tips, mens kvinnen gjerne hvisker "diskret" til han at han har gitt for mye. Faktisk aldri opplevd at det har vært omvendt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...