Sophia. Skrevet 15. april 2013 #2841 Del Skrevet 15. april 2013 Kunde: Sigaretter! Jeg: Ja, hvilken type skal du ha? K: Sigaretter!! J: Hvilken type? K: Marlboro! J: Vanlig, Gold? 10, 20? Må peke på ALLE pakkene hvorpå han sier nei til alle. K: Prince! 20 Prince! Han betaler for røyken. J: Vil du ha med kvitteringen på det? K: Neineinei! Jeg må få kvitteringen! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 15. april 2013 #2842 Del Skrevet 15. april 2013 Kunde: Sigaretter! Jeg: Ja, hvilken type skal du ha? K: Sigaretter!! J: Hvilken type? K: Marlboro! J: Vanlig, Gold? 10, 20? Må peke på ALLE pakkene hvorpå han sier nei til alle. K: Prince! 20 Prince! Han betaler for røyken. J: Vil du ha med kvitteringen på det? K: Neineinei! Jeg må få kvitteringen! Standard frase omtrent hver dag det der. Eller klassikeren; "Jeg skal ha en vanlig snus" Hvorpå jeg åpner snusskapet med de seksti typene med snus vi har og lurer fælt på hva h*n ser på som vanlig snus. Det verste er at selv om det før som regel var general løs de skulle ha, så varierer det nå mellom løs og porsjon i syv-åtte forskjellige merker. -.- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 16. april 2013 #2843 Del Skrevet 16. april 2013 Forseglingsbrytere.... Ikke bare er det provoserende nok i seg selv at folk bryter forseglinger, men når de bryter en helforseglet mascara av den vanskelige typen, begynner å påføre den og så utbryter "Jammen, jeg må jo få prøve den på, tenk om den ikke er noe god da..? Herre gud liksom!", DA må jeg konse for å ikke kaste noe hardt på dem. Det er ikke din mascara og det er i allefall ikke din "rett" til å åpne den før du faktisk har betalt og fått den i ditt eie. Mine produkter, mine regler! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 16. april 2013 #2844 Del Skrevet 16. april 2013 Vet ikke helt om denne går under dumme kunder eller dumme ansatte, men en litt artig historie: For ca 20 år siden var vi blitt veldig forsinket hjem fra juleferie, og kom hjem på nyttårsaften til stengte butikker og tomt kjøleskap. Foreldrene mine fant ut at vi hadde akkurat nok til å lage fondue, så mamma løper opp til den lokale bensinstasjonen for å kjøpe loff og rødsprit. Mannen i kassen hadde ikke lyst til å selge det til henne, og etterhvert som mamma blir mer stresset blir hun forklart at de kun har lov til å selge rødsprit sammen med bensin! En irritert mamma drar hjem, og bruker de neste 20 årene på å fortelle folk om den teite ansatten med den teite regelen. Helt til i fjor da min mann fikk høre historien og kunne forklare at det var vanlig blant narkomane på den tiden å prøve å sile rødspriten gjennom en loff for å fjerne de farlige stoffene, og at det var den egentlig grunnen til at han nektet å selge det til henne. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoenix Skrevet 16. april 2013 #2845 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) meg : hei, velkommen til ......, hva kan jeg hjelpe deg med? kunde : jævla forbanna ....... *forteller problemet med utsagn av stygge ord, og kjefter" meg : forteller rolig om hvorfor det er sånn kunde: du som er så ung skjønner ikke dritt *går til eldre kollega* kunde; det er uhørt at dere har sånne små drittunger her som ikke skjønner en dritt kollega: hun er den beste vi har ang. temaet, og jeg beklager, men jeg kan ikke hjelpe deg der. kunde er rasende, og skriker høyt at han skal klage Standard på telefon og ute. jeg jobbet ikke i butikk, men vi hadde kundeservice Endret 16. april 2013 av Poirot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 16. april 2013 #2846 Del Skrevet 16. april 2013 I dag ble jeg litt satt ut. Vi selger 50 shades selskapsspill og en mann kjøpte dette... Jeg spurte om det var gave og får i svar: neida. Men jeg lurte på om du blir med å spiller i kveld, og et blunk.. Jeg sier nei og får i retur, "men du vet jo hva bøkene handler om vel?? Hvor jobber du? Jeg vil haaa! Trenger bare si kjede ell no altså =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 16. april 2013 #2847 Del Skrevet 16. april 2013 I dag ble jeg litt satt ut. Vi selger 50 shades selskapsspill og en mann kjøpte dette... Jeg spurte om det var gave og får i svar: neida. Men jeg lurte på om du blir med å spiller i kveld, og et blunk.. Jeg sier nei og får i retur, "men du vet jo hva bøkene handler om vel?? Hva går et 50 Shades selskapspill ut på Hvem som kan binde fast motstanderen raskest? Om å tåle flest piskeslag? Ser for meg noen interessante middagsselskaper fremover. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 16. april 2013 #2848 Del Skrevet 16. april 2013 Notabene. De har det i alle bokhandlerkjeder. Går ut på spørsmål å sånn sært Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 17. april 2013 #2849 Del Skrevet 17. april 2013 Hadde en mannlig kunde som kom til kassen og kjøpte bleier til ungen sin. Han fortalte meg at når man brukte rundt 60 000 i butikken vår hvert år, så burde vi ha gratis våtservietter til disposisjon som de kunne bruke på ungene sine. Jeg tenkte at okeeeei, de fleste har vel med seg bleier og våtservietter til ungen sine når de er ute på en lang handletur? Hva jeg skulle si visste jeg ikke, så ble noe sånt som "ja, det hadde vel kanskje vært noe". Han sa at vi hadde sagt i fra til oss før om det, men at vi ikke hadde gjort noe med det. Hva skal man si til sånt? Selvsagt går ikke det der gjennom, folk må da søren meg ta med egne våtservietter! Så bare stod han der da, og så på meg, forventet vel et svar, men kom ikke noe mer lurt utav meg enn det samme som tidligere. Noen ganger overrasker det meg hva folk forventer fordi de bruker masse penger hos oss hvert eneste år... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsvinet Skrevet 17. april 2013 #2850 Del Skrevet 17. april 2013 Det kommer ofte folk for å ta ut penger der jeg jobber. Noen har veldig vanskelig for å legge på "tusen" når de skal si hvor mye de skal ha. De:jeg skal ta ut penger Meg: okei, hvor mye? De: jeg skal ha fire Her mener kunden at han skal ha fire "lapper", på en kul og hipp måte. Problemet er at folk også bruker denne kule og hippe måten når de skal ha hundrelapper. Det jeg pleier å gjøre er at jeg spiller litt dum, og sier: Du skal ha ut fire kroner?? De: nei, fire tusen... Det er faktisk utrolig mange som gjør dette. Jeeze. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 18. april 2013 #2851 Del Skrevet 18. april 2013 De som skal ha sigaretter. - ...(lang pause).......ja, hvilken type? - Marlboro - *Jeg plukker ut 20-pakning siden de som regel skal ha det om de ikke sier annet, scanner i kassa* - Skal ha den hvite Er det så vanskelig å si hva man skal ha med en gang? Ikke vente til at jeg plukker feil? Tydeligvis. - HATER når kundene legger pengene på båndet. Særlig når det ruller..Må jo kaste meg over sensoren for at pengene ikke skal trille under. - Moro med dem som setter veska si på båndet for å lete etter penger/lommebok. Så blir de sure for at båndet går, veska ruller, og ikke jeg stopper det. Gamle kjerringer som regel. Flytt deg en halvmeter frem da, der betalingsterminalen er! - Har også lagt merke til i det siste at folk knapt strekker ut hånda for å ta imot vekslepenger. Hvilket betyr at jeg må bøye og tøye for å nå fram til dem. 150 ganger om dagen. Hello slitasjeskader. - De hyggeligste kundene er menn fra 35 til 60! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 18. april 2013 #2852 Del Skrevet 18. april 2013 Vesker er ett irritasjonsmoment uansett butikktype. Folk plasserer dem over alt, uavhengi av hva som ligger der fra før av og uavhengi om vesken er ren, skitten, tørr eller våt. Klissvåte vesker oppå reklameblader og oppå sidedisken med produkter er ikke kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eau de perfume Skrevet 18. april 2013 #2853 Del Skrevet 18. april 2013 Det er en del kunder som ikke følger med, og som svarer på at de ikke vil ha kvittering når jeg sier "takk". Høres ganske dumt ut egentlig Meg: Det blir 50 kr, takk ...kunden gir pengene... Meg: Tusen takk Kunden: nei! ...kunden går... Det er også en del polakker som sier "nei" når jeg sier "hei" fordi de tror at jeg spør om de skal ha pose. Meg: Hei! Kunden: No! Fantastisk!! En gang jeg satt i kassa på den lokale matbutikken fikk jeg en veldig sur dame som mente det var dårlig service at jeg ikke kunne gå fra kassen for å pakke inn blomsterbuketten hun kjøpte.. Hun skulle jo reise langt og måtte ha vått papir i bunn, må vite! (ja vi har kundetoalett med både papir og vask) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Errata Skrevet 18. april 2013 #2854 Del Skrevet 18. april 2013 Vesker er ett irritasjonsmoment uansett butikktype. Folk plasserer dem over alt, uavhengi av hva som ligger der fra før av og uavhengi om vesken er ren, skitten, tørr eller våt. Klissvåte vesker oppå reklameblader og oppå sidedisken med produkter er ikke kult. ...og paraplyer! Folk legger stadig vekk våte paraplyer enten på haugen med kundeaviser eller rett på disken vår. Om jeg ikke legger merke til hvor vått det er, eller ikke rekker tørke opp før neste kunde legger ned sine ting, skjer det fort at jeg må finne frem nye varer fordi ting i papir blir ødelagt av vannet. En kunde klaget til og med på at gavepapiret var vått på en gave jeg pakket for henne, til tross for at den var hun som la paraplyen sin på disken mens jeg holdt på å pakke inn. Endte opp med å pakke den ut igjen for henne, og sende med papir siden jeg ikke fant kluten vi pleier tørke av disken med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novacane Skrevet 18. april 2013 #2855 Del Skrevet 18. april 2013 Jeg er egentlig en ganske god pakker, men en gang så var det en dame som ville ha pakket inn en bamse, syns jeg pakket det inn ganske fint til at det var en en såpass myk og ujevn gave å pakke inn, men neeida, så mye styr. Var litt skrukkete i den ene kanten, og papiret var ikke helt rett på den ene siden. Hun stod og kjefta og kjefta, så jeg tilbød meg å pakke den inn en gang men fikk beskjed om at siden jeg var så dårlig til å pakke så burde jeg ikke jobbe der i det hele tatt. Huffamei. Lurer på om 2 åringen som skulle få pakken ville blitt sjokkert over hvor "dårlig" den var pakket inn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aldribest Skrevet 18. april 2013 #2856 Del Skrevet 18. april 2013 Vi har en gammel dame som alltid ringer inn og skal holde av alt mulig greier i en uke frem i tid. Greit nok det, men når uken er gått så ringer hun igjen, og vil holde de av en uke lenger også vil hun holde av noe annet også. Hun vil også at vi skal hjelpe henne med størrelser over telefon. Så sier jeg at hun kan nå få se på strømpebuksene når hun kommer inn og se om de ser greie ut i str. (er en barnebutikk). Jajajaja, det skulle hun. To uker etterpå kommer hun inn igjen, da skal hun som oftest ikke ha så mye av det som er hengt av, men vil gjerne henge av mer.. Ganske irriterende, for telefonsamtalene tar ofte 5-10 minutter, og det meste av de er pauser i samtalen, da hun kanskje tenker seg om eller hva enn hun driver med. Men det er ikke så veldig kjekt å høre inn i telefonen i ti minutter når hun driver å puster og peser i andre enden, uten å si noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fro Skrevet 18. april 2013 #2857 Del Skrevet 18. april 2013 Hørt på fastfood-sjappa: Kunde: Jeg skulle gjerne hatt en fish and chips. Jenta bak kassen slår inn, kunde betaler. Kunde: Ja, for det er kylling, ikke sant? Jenta: Øh, neei... Det er fisk... Kunde: Ånei, men da skal jeg ikke ha den, trodde det var kylling. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fro Skrevet 18. april 2013 #2858 Del Skrevet 18. april 2013 Åh, når jeg tenker tilbake kommer det mer! Mann: Jeg skal ha en wiener i brød Jente: Det blir 34 kr (med et smil) Mann: TRETTI FIRE KRONER!!!!!!!?!!!?!!?!????? Jente: ...Ja...? Mann: TRETTI FIRE KRONER!!!!!!?!!!!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!? Jente: Ja, brødet kommer utenom skjønner du. Mann: HVA???? KOMMER BRØDET UTENOM!? Jente: Ja, slik er det, dessverre... Mann: NEI FY FAEN! DA TAR JEG BARE PØLSA! Jente: Hva vil du ha å drikke? Kunde: NO GULT NO! Jente: Hva skal du ha å drikke til? Mann: Jordbærmilkshake. Jente: Det er greit, men da koster det litt ekstra enn for brus. Mann: *klikke i vinkel* %&%#$"% jeg fikk jo det her senest I GÅR KVELD!!! Jente: Det var jeg som jobbet i går kveld. Mann: Jeg tar en cola. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanda C. Skrevet 18. april 2013 #2859 Del Skrevet 18. april 2013 Kunde til jente bak kassen på rema 1000, "Ja, her sitter du og kan ingenting". Jenta var ikke mer enn max 25 år, hun kan søren meg studere og ha en ekstrajobb ved siden av! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 18. april 2013 #2860 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Kunde til jente bak kassen på rema 1000, "Ja, her sitter du og kan ingenting". Jenta var ikke mer enn max 25 år, hun kan søren meg studere og ha en ekstrajobb ved siden av! Tuller du!? (regner ikke med det men)..At voksene mennesker får seg til å si slikt til andre, er jo helt forbanna utrolig.. For alt han vet, kan det hende hun studerer juss, medisin, veterinær eller andre, tunge studier som krever sitt! Og om hun ikke skulle gjøre det, har det ingenting å si, det at man "slår seg ned" med en butikkjobb er ikke det samme som at man er dum og ikke kan mer. Om man ikke har noe spesielt yrke man brenner for, er fornøyd med jobben og tjener nok til mat på bordet, hvorfor i all verden kan ikke det være bra nok for andre da? Jeg har aldri jobbet i matbutikk selv, men det ville ikke falt meg inn å tenke slik om folk som gjør det. Hva svarte jenta forresten? Endret 18. april 2013 av Namine 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå