Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kunde: jobber du her?

(Jeg i jobbuniformen som synes på en miiiiils avstand)

Nei, jeg bare later som. :Nikke:

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, det pleide jeg faktisk å svare til enkelte kunder ;)

• Liker 1
Skrevet

Negative sider med cashguard også, utrolig nok. Det tar år og dag å veksle. Folk som kommer med krøllete sedler som absolutt ikke vil inn i maskinen. Når cashguarden bestemmer seg for å ikke ville ta i mot enkroninger - alle bare faller rett gjennom. Den verste er når noen vil betale litt kontant og resten kort, men så har de ikke nok penger på kortet... Problemet er da at man ikke kommer seg "tilbake". Altså man må selv finne bedriftskortet eller betale med egne penger, for så å kjøre retur på alt sammen og gi kunden tilbake de 30 kronene han faktisk hadde kontant for varene...

Fun life.

Vi har standar på at det som må dele oppbetalingsmiddelet ALLTID betaler med kortet før de betaler resten kontant, nettopp for å ungå slike situasjoner...

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske liten så nå r jeg fyller i frysedisken så når ikke jeg helt i bunn bakerst i disken, da er det ALLTID noen som sier "nå må du ikke falle oppi" :kjempesinna: Gikk fint å høre det ett par ganger men, ikke flere ganger i uken. ARG

Skrevet

Kunden skulle veksle 500-lapp i mindre sedler. Jeg sa at dessverre, vi har så lite av dem at det kan jeg ikke gjøre. Kunden ble skikkelig furt og la ut om hvor dårlig butikk vi er som ikke har veksel.

Kunden kom tilbake en times tid senere og prøvde å veksle igjen. Jeg hadde ikke fått inn en haug med 50- og 100-lapper på den tiden, så jeg måtte gi samme svar. Kunden ble sur, og sa "da kjøper jeg denne, da!" og la en sjokolade på båndet, og betalte med 500-lappen. Jeg ga tilbake i 20'ere :lur:

Kunden ble lang i maska! :rolleyes:

Folk er generelt utrolig gretne når det kommer til veksling. De forventer at vi kan veksle og gi uttak anytime, og kverulerer og diskuterer lenge på det. "Enn om jeg får....?" "Har du ikke...?"

De verste er de som faktisk bøyer seg over for å titte i kassa når jeg sjekker beholdningen! "Jeg så du hadde to 50-lapper!!" Ja, men de er det eneste jeg har, og de trenger jeg når folk skal betale for seg. Det nytter ikke uansett hva jeg sier, de blir like sur hver gang. Unnskyld meg men; Idiotkunder.

• Liker 8
Skrevet

ja det er helt normalt hos meg og

Skrevet (endret)

Vi har standar på at det som må dele oppbetalingsmiddelet ALLTID betaler med kortet før de betaler resten kontant, nettopp for å ungå slike situasjoner...

Men har dere ikke en sånn korriger-knapp på deres system? Hos oss kan vi trykke på "korriger" så kommer alt som har blitt mata inn ut igjen:) Men er kanskje litt forskjellig fra system til system.

Edit=typo

Endret av Zakuro
Skrevet

Her om dagen jeg og en kollega ved kasse 1, så kommer det en kunde inn som går til kasse 2 (hadde stengt den siden det var så lite folk, og det stod skilt med "Vennligst bruk neste kasse"). Hun så hele tiden at vi stod ved den andre kassa mens hun kom inn i butikken.

Jeg: "Bare kom bort her du!"

Hun: "Det var da VOLDSOMT hvor forbanna late dere har blitt da!!!"

Så la hun ut om hvor uforskammet vi var og at det var det verste hun hadde vært ute for. Det var jo ikke akkurat som at hun ikke hadde SETT at vi stod der, eller ikke så skiltet, eller måtte stå i kø. Så ikke helt problemet der :vetikke:

Lo litt når hun skulle betale for ukebladet og kortet ble avvist to ganger. "Jeg har penger altså!!!!" brølte hun før hun stormet ut av butikken :biggrin:

• Liker 11
Gjest anonym2233
Skrevet

Alltid en godbit å lese her, hehe :D

Da var jeg på vei til jobb nå for å jobbe noen timer.

Blir spennende med noen gullkorn å få =D

Gjest Spiderpig
Skrevet

Kom inn en kunde som er kjent for å være litt..frekk. Han stresser alltid, er alltid sur og grinete og kjefter som regel over et eller annet teit.

Han løper meg nesten ned og brøler: Jeg skal ha X som er på tilbud!

Meg: X Er ikke på tilbud nå dessverre.

Han: JO!!! Dere skrev det på facebook!!!!!!!!

Meg: neei jeg er ganske sikker på at vi ikke har gjort det. Men jeg kan gjerne sjekke? :) Hvis det er tilfellet skal du selvfølgelig få den på tilbud.

Han: Ja GJØR DET DU!!!!

* Jeg sjekker og tingen er selvfølgelig ikke på tilbud, men noe lignende er. *

Meg: Nei dessverre det er nok Y som er på tilbud, ikke X. Men den er fin den også altså, er ikke store forskjellen. :)

Han: Nei, du tar feil. X VAR på tilbud, jeg SÅ DET JO SELV I STA!!!

Meg: Jeg kan gjerne vise deg?

*Viser kunden på datamaskinen*

Han: Herregud, du har bare SLETTA annonsen du! DERE BARE LURER KUNDENE DERES!!!!!!!!!!!!!

*Løper ut av butikken og smeller i døra*

Hele fyren har en så ufattelig nedlatende og stygg tone og jeg er glad han ikke er ofte innom. Han er _alltid_ missfornøyd uansett hvor blid og service-instillt jeg er, men jaggu kommer han ikke alltid tilbake igjen for å kjøpe noe annet å klage over.

Jeg elsker kunder som aldri tar feil..

(Og så det er sagt så er vi en veldig liten bedrift med en facebook-side hvor bare jeg og kollegaen min holder på.)

• Liker 3
Skrevet

Men har dere ikke en sånn korriger-knapp på deres system? Hos oss kan vi trykke på "korriger" så kommer alt som har blitt mata inn ut igjen:) Men er kanskje litt forskjellig fra system til system.

Edit=typo

Vi har ikke Cash guard, men er fortsatt kjipt om man oppdager at det ikke er dekning og må styre med korrigeringer o.l, derav prisnsippet om kort først.

Skrevet

Jaaaa, jeg veeeet, fått hørt det et par ganger her i tråden nå. :P Er sjeldent det skjer uansett så tipper vi ikke akkurat endrer praksisen i butikken med det første.

Forsøkte den "korriger siste" i dag da ke skulle prøve å få en krone (!) ut igjen av cashguarden, det fungerte ikke på vårt system uheldigvis... Ga opp og bare ga kunden den kronen ut av egen lomme.

Skrevet

Kunden skulle veksle 500-lapp i mindre sedler. Jeg sa at dessverre, vi har så lite av dem at det kan jeg ikke gjøre. Kunden ble skikkelig furt og la ut om hvor dårlig butikk vi er som ikke har veksel.

Kunden kom tilbake en times tid senere og prøvde å veksle igjen. Jeg hadde ikke fått inn en haug med 50- og 100-lapper på den tiden, så jeg måtte gi samme svar. Kunden ble sur, og sa "da kjøper jeg denne, da!" og la en sjokolade på båndet, og betalte med 500-lappen. Jeg ga tilbake i 20'ere :lur:

Kunden ble lang i maska! :rolleyes:

Folk er generelt utrolig gretne når det kommer til veksling. De forventer at vi kan veksle og gi uttak anytime, og kverulerer og diskuterer lenge på det. "Enn om jeg får....?" "Har du ikke...?"

De verste er de som faktisk bøyer seg over for å titte i kassa når jeg sjekker beholdningen! "Jeg så du hadde to 50-lapper!!" Ja, men de er det eneste jeg har, og de trenger jeg når folk skal betale for seg. Det nytter ikke uansett hva jeg sier, de blir like sur hver gang. Unnskyld meg men; Idiotkunder.

Er så irriterende med sånne kunder... En dag jeg var på jobb så kom det en gutt med en 200 lapp og spurte om å veksle den til to hundre lapper. Jeg sa vi ikke hadde igjen 100 lapper på kassa, så det gikk desverre ikke. Så gikk han sin vei. Så kommer han tilbake 5 minutter senere med moren sin.

"Hei :) Kan du veksle denne til to hundrelapper" spør moren hans...

Jeg: "Desverre, så har vi ikke igjen 100 lapper på kassa, så det går desverre ikke... :sur: "

Hun: "Ok.."

:laugh:

• Liker 4
Skrevet

litt OT men enkelte faste rare kunder får kallenavn som:

motorsykkelmannen, som kommer inn i en stinkende motorsykkeldrakt og brøler hva han skal ha og lager leven for det minste ting.

Smelly cat, som stinker kattepiss på mils avstand. Å holde pusten i 2 min hjalp ikke.. stanken ble igjen lenge etter hun hadde gått. Og nå er det en annen mann som er samme problemet.

Han med skoene, en som steppet med skoene og handla alltid masse sjokolade og vann

kapteinen, han som altid var drita sur og studerte kvitteringen og skulle aldri betale for pose og klikka hvis noen hadde slått inn en pose.

Seileren som kjøpte 7 murere hver dag og 8 i helgene..

dr greve, ei schizofren kjærring som tok tak i meg og skrek HVOR ER DR GREVE!!

Ei kassajente fortalte meg om en tulling som påstod han ikke hadde fått røyken sin, men den var scannet inn, det betyr hun har tatt den fra hylla og gitt den til kunden som har putta den i posen eller lomma, men han nekta. Tror han at hun tok en røyk i hylla, scannet den og satt den tilbake i hylla?

Kunde: Har dere XXX?

Jeg: Nei desverre, det er tomt.

Kunde: Er dere tom?

Jeg: Ja (sa jeg ikke det nettopp)

Kunde: Hææ det går ikke an, har dere ikke mer på lager? (lager er visst en utømmelig kilde).

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke Cash guard, men er fortsatt kjipt om man oppdager at det ikke er dekning og må styre med korrigeringer o.l, derav prisnsippet om kort først.

Ah, ja da skjønner jeg-_-

Forsøkte den "korriger siste" i dag da ke skulle prøve å få en krone (!) ut igjen av cashguarden, det fungerte ikke på vårt system uheldigvis... Ga opp og bare ga kunden den kronen ut av egen lomme.

Gøh, så kjedelig:\ Hva med kanseller bong-knappen? Kanskje den funker bedre:)

Skrevet

På cashguard displayet, når man er inne på betalingsbildet, så skal det være en knapp på skjermen som det står "korriger" på. Prøvd den?

Skrevet

Ah, ja da skjønner jeg-_-

Gøh, så kjedelig:\ Hva med kanseller bong-knappen? Kanskje den funker bedre:)

For å få brukt den knappen hos oss må man ha sjefs-kortet, så noen andre må nok prøve den ut for meg. :P

Skrevet

Nå synes jeg vi kan komme tilbake til temaet her. Ta heller diskusjonen om korrekturer i en annen tråd.

• Liker 19
Skrevet

Jeg hadde en artig telefonsamtale med en kunde i går.

Meg: Hei du har kommet til *Butikk*

Kunde: Ja, hei. Hvor lenge har dere åpent i dag?

Meg: Til klokka 16

Kunde: Så da kan jeg komme innom?

Meg: (Tenker, nei vi vil helst ikke ha kunder i butikken vår) Klart det! Velkommen skal du være!

Kunde: Ja og så lurer jeg på om *Annen butikk som ikke er i vår kjede engang* er åpen?

Meg: Det vet jeg dessverre ikke.

Kunde: Kan du finne det ut?

Meg: Du må nesten ta å ringe dem selv.

Kunde: Nei, nå er jeg kunden din og jeg ber deg sjekke det og komme tilbake til meg!

Meg: Det kan jeg dessverre ikke gjøre.

Kunde: For en dårlig service!

Ring nå butikken selv for pokker!

• Liker 10
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg hadde en artig telefonsamtale med en kunde i går.

Meg: Hei du har kommet til *Butikk*

Kunde: Ja, hei. Hvor lenge har dere åpent i dag?

Meg: Til klokka 16

Kunde: Så da kan jeg komme innom?

Meg: (Tenker, nei vi vil helst ikke ha kunder i butikken vår) Klart det! Velkommen skal du være!

Kunde: Ja og så lurer jeg på om *Annen butikk som ikke er i vår kjede engang* er åpen?

Meg: Det vet jeg dessverre ikke.

Kunde: Kan du finne det ut?

Meg: Du må nesten ta å ringe dem selv.

Kunde: Nei, nå er jeg kunden din og jeg ber deg sjekke det og komme tilbake til meg!

Meg: Det kan jeg dessverre ikke gjøre.

Kunde: For en dårlig service!

Ring nå butikken selv for pokker!

Så med "nå er jeg kunden din" mente denne personen egentlig "nå er du min personlige assistent/slave for idag" :fnise: Ja selvsagt vil man hjelpe kundene sine med å sjekke ut konkurrerende butikker... :rolleyes:

Kunder på klesbutikk kan være litt hårsåre og dermed også frekke mot ansatte. Da jeg jobbet på klesbutikk for store størrelser hadde vi en ansatt som var ung og slank. Hun var både hyggelig, hjelpsom og hadde veldig god peiling på størrelser og hva som passet til forskjellige kropper. Likevel var det mange damer som ikke taklet å få hjelp av henne. Hver gang hun prøvde å gi råd fikk hun sure kommentarer av typen "det vet du ingenting om, så slank som du er!" og enda verre kommentarer. Så mye for å hjelpe kundene...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...