pilutta_ Skrevet 27. mars 2013 #2661 Skrevet 27. mars 2013 Og gud. Tidenes mest irriterende dame innom her om dagen. Nå jobber jeg ikke i matbutikk, men la oss late som. Dame: Unnskyld, er dette en majones? Jeg: Ja, det er det. Dame: Hvor mye koster den? Jeg: Den koster *pris*. (Jeg peker på prisen på hyllekanten) Dame: Ok. Er dette en pakke med salami? Jeg: ..ja.. Dame: Hvor mye koster den? Jeg: Den koster *pris*. Alle varene har prisen på hyllekanten foran. Dame: Er dette en majones dette også? Ja? Hvor mye koster den? ..og sånn fortsatte det i det uendelige, til hun hadde konstatert varegruppe og pris på halvparten av varene i butikken. Kjøpte hun noe? Selvsagt ikke. 5
Miah Skrevet 28. mars 2013 #2662 Skrevet 28. mars 2013 (endret) Folk ass! Dette var i tillegg en gammel dame som så søt ut på avstand. Skinnet kan bedra.. og jeg ønsker meg cashguard.. Negative sider med cashguard også, utrolig nok. Det tar år og dag å veksle. Folk som kommer med krøllete sedler som absolutt ikke vil inn i maskinen. Når cashguarden bestemmer seg for å ikke ville ta i mot enkroninger - alle bare faller rett gjennom. Den verste er når noen vil betale litt kontant og resten kort, men så har de ikke nok penger på kortet... Problemet er da at man ikke kommer seg "tilbake". Altså man må selv finne bedriftskortet eller betale med egne penger, for så å kjøre retur på alt sammen og gi kunden tilbake de 30 kronene han faktisk hadde kontant for varene... Fun life. Endret 28. mars 2013 av Miah
Strange Doll Skrevet 28. mars 2013 #2663 Skrevet 28. mars 2013 Klokken er ca fire minutter over åpningstid. Kunden kjøper noe til 20 kr og gir meg selvfølgelig en 500-lapp. Jeg: Du har ikke noe mindre enn 500? Kunde: *illsint* Du skal kunne veksle!!! Jeg: Eh.. Kunde: ..du skal kunne gi tilbake til kunden det beløpet han skal ha!! Jeg: *åpner så vidt munnen* Kunde: Du kan ikke stå her og ikke ha veksel nok!! Du må sørge for å alltid ha veksel nok!!! *skrikskrålkjeftkjeft* Legg merke til at jeg til nå verken har 1) fått inn et ord eller 2) fått seddelen fra kunden. Kunden: *skrikskrålaltvarmyebedreigamledagerungdommennåtildagsass* Jeg: Hallo! Hvis jeg bare kunne fått den 500-lappen fra deg så skal jeg veksle den i safen så jeg kan gi deg tilbake pengene dine!! *knurr* Kunden: Åh.. Folk ass! Dette var i tillegg en gammel dame som så søt ut på avstand. Skinnet kan bedra.. og jeg ønsker meg cashguard.. Jeg har hatt noen av de jeg og. Er en mann som ALLTID, og da mener jeg ALLTID, kommer med en 1000 lapp.. og han har ikke mindre... fast kunde som alltid kommer tidlig på dagen og alltid har samme regla om hvor UDUGELIG jeg er som faktisk TØR å spørre om han har noe mindre. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 28. mars 2013 #2664 Skrevet 28. mars 2013 Jeg blir så forbanna irritert på folk som kjøper noe, for så å gå noen skritt på vei ut, for så å springe tilbake, henger seg over disken og den nye kunden, og skriker ut at de bare skal ha en ting til! Da ofte en pakke bolle eller pølser... da sier jeg at de får stille seg bak i køen og vente, for nå har de faktisk ingen plass i køen lenger. Og da blir de ganske snurt og oppfører seg som om jeg er den som er frekk? Dette gjelder faktisk stort sett eldre kvinner eller damer i 30 - 40 årene, ungdommer og menn har en mye bedre oppførsel til å stå i kø har jeg merket meg Og ikke få meg startet på kvinner i ammetåka... djesus. Enkelte burde ha et skilt på seg som sier "jeg er så fjern at jeg burde innlegges!"
Gjest Skrevet 28. mars 2013 #2665 Skrevet 28. mars 2013 Negative sider med cashguard også, utrolig nok. Det tar år og dag å veksle. Folk som kommer med krøllete sedler som absolutt ikke vil inn i maskinen. Når cashguarden bestemmer seg for å ikke ville ta i mot enkroninger - alle bare faller rett gjennom. Den verste er når noen vil betale litt kontant og resten kort, men så har de ikke nok penger på kortet... Problemet er da at man ikke kommer seg "tilbake". Altså man må selv finne bedriftskortet eller betale med egne penger, for så å kjøre retur på alt sammen og gi kunden tilbake de 30 kronene han faktisk hadde kontant for varene... Fun life. Vet ikke hvor du jobber, men jeg fant superløsninga på dette her om dagen ved et uhell! vi har alltid tatt den tungvinte løsningen, men korr siste knappen spytter ut alle pengene som er blitt dyttet inn i cashguarden, hvertfall hos Norgesgruppen
Gjest frøkenbonde Skrevet 28. mars 2013 #2666 Skrevet 28. mars 2013 Haha! Her er det så mye morsomt. Senest i dag var det en mann innom bensinstasjonen jeg jobber på og spurte om hva alt mulig rart kosta. Når han hadde brukt penga sine på kontantkort, boller og popkorn kom han på at han skulle hatt fyrstikker. Da han spør hvor mye en eske koster blir han helt forskrekka over at den koster 5 kroner. Han hadde ikke mer enn tre kroner igjen og lurte på hvor mange fyrstikker han fikk for det?! :S Og så er det de som kjøper dagligvarer og ting de lett får tak i på matbutikken til en billigere penge som klager over at det er dyrt. "Hallo, planlegg litt bedre og forstå at du er på en bensinstasjon."
Sophia. Skrevet 29. mars 2013 #2667 Skrevet 29. mars 2013 Og så er det de som kjøper dagligvarer og ting de lett får tak i på matbutikken til en billigere penge som klager over at det er dyrt. "Hallo, planlegg litt bedre og forstå at du er på en bensinstasjon." Har mange av de jeg også! Er en mann som alltid handler pålegg og sånt hos oss (i ukedagene, så er ikke snakk om at butikkene er stengt), og jamrer over hvor dyrt det er. Never mind at Kiwi ligger tjue meter bortenfor.
Miah Skrevet 29. mars 2013 #2668 Skrevet 29. mars 2013 Vet ikke hvor du jobber, men jeg fant superløsninga på dette her om dagen ved et uhell! vi har alltid tatt den tungvinte løsningen, men korr siste knappen spytter ut alle pengene som er blitt dyttet inn i cashguarden, hvertfall hos Norgesgruppen Næææiii, virkelig?! Jobber i Norgesgruppen, så den der må jeg prøve. Hater sterkt akkurat det der, spesielt år folk har betalt litt kontant for så å si "nei vent, ta vekk brødet, det skal jeg ikke ha." Urghh, kan fint ta det vekk jeg, men da må du nok vente litt. Skal prøves, håper det er en velfungerende kassecheat.
Pepperbiff Skrevet 29. mars 2013 #2669 Skrevet 29. mars 2013 Næææiii, virkelig?! Jobber i Norgesgruppen, så den der må jeg prøve. Hater sterkt akkurat det der, spesielt år folk har betalt litt kontant for så å si "nei vent, ta vekk brødet, det skal jeg ikke ha." Urghh, kan fint ta det vekk jeg, men da må du nok vente litt. Skal prøves, håper det er en velfungerende kassecheat. Jeg trykker også på den knappen. Da kommer alle kronestykkene rullende ut igjen :-) Men det jeg pleier å gjøre er å ta kortet først, og så kan de ta på småpengene. Mye enklere!
Minya Skrevet 29. mars 2013 #2670 Skrevet 29. mars 2013 Korr siste er veeeeldig anvendelig på de fleste kassasystemer. Vi liker korr. siste! 2
Miah Skrevet 29. mars 2013 #2672 Skrevet 29. mars 2013 Jeg trykker også på den knappen. Da kommer alle kronestykkene rullende ut igjen :-) Men det jeg pleier å gjøre er å ta kortet først, og så kan de ta på småpengene. Mye enklere! Tingen er jo at de fleste ikke vet hvor mye de vil betale med mynt og hvor mye med kort, så kan ikke ta kortet først. Hiver de på 126 kroner og totalen er på 347, så klarer ikke jeg i alle fall å regne ut i hodet hvor mye de da må ta på kort før jeg "sender myntene gjennom"', enda verre er det når øre kommer inn i bildet... 1
Gjest EryMax Skrevet 29. mars 2013 #2673 Skrevet 29. mars 2013 (endret) Tingen er jo at de fleste ikke vet hvor mye de vil betale med mynt og hvor mye med kort, så kan ikke ta kortet først. Hiver de på 126 kroner og totalen er på 347, så klarer ikke jeg i alle fall å regne ut i hodet hvor mye de da må ta på kort før jeg "sender myntene gjennom"', enda verre er det når øre kommer inn i bildet... Da må du få en kalkulator som kan ligge i kassen. Tenk på når de ikke brukte noen slags former for kalkulator i kassa, alt måtte regnes i hodet Endret 29. mars 2013 av EryMax 2
Miah Skrevet 29. mars 2013 #2674 Skrevet 29. mars 2013 Da må du få en kalkulator som kan ligge i kassen. Tenk på når de ikke brukte noen slags former for kalkulator i kassa, alt måtte regnes i hodet At jeg er dårlig i matte er ingen hemmelig. Nå er det slik at de aller fleste har nok penger på kortet, så å regne ut hvor mye som skal her og hvor mye som skal der gidder jeg ikke uansett når det som regel ikke er nødvendig. Så får det heller bare ta litt ekstra tid de gangene kunden ikke har nok penger.
Kriz Skrevet 29. mars 2013 #2675 Skrevet 29. mars 2013 de sier mye dumt. Dummeste er: hvor har DU gjemt av ....? eller øgene er det første man blir blind på og ler som om de fant det på og jeg har aldri hørt den før. Eller jeg SKAL ta ut xxx antal kroner.
Gjest EryMax Skrevet 29. mars 2013 #2676 Skrevet 29. mars 2013 At jeg er dårlig i matte er ingen hemmelig. Nå er det slik at de aller fleste har nok penger på kortet, så å regne ut hvor mye som skal her og hvor mye som skal der gidder jeg ikke uansett når det som regel ikke er nødvendig. Så får det heller bare ta litt ekstra tid de gangene kunden ikke har nok penger. Hvis du har penn i lomma, så kan du sette opp regnestykkene på et ark eller ei gammel kvittering. Jeg synes det går mye fortere å skrive opp, enn å regne i hodet når det er snakk om summer større enn 100 kr. 2
Kriz Skrevet 29. mars 2013 #2677 Skrevet 29. mars 2013 Da må du få en kalkulator som kan ligge i kassen. Tenk på når de ikke brukte noen slags former for kalkulator i kassa, alt måtte regnes i hodet Kalkis er min beste venn! Men med litt trening så funker gammeldags hoderegning som man måtte bruke før kassasystemene regna ut for deg hvor mye kundene skulle ha tilbake.
Gjest EryMax Skrevet 29. mars 2013 #2678 Skrevet 29. mars 2013 Kalkis er min beste venn! Men med litt trening så funker gammeldags hoderegning som man måtte bruke før kassasystemene regna ut for deg hvor mye kundene skulle ha tilbake. Jeg sliter litt med den her regninga, kalkis er også min venn. Det samme er penn og papir når jeg kan sette det opp.
Miah Skrevet 29. mars 2013 #2679 Skrevet 29. mars 2013 Hvis du har penn i lomma, så kan du sette opp regnestykkene på et ark eller ei gammel kvittering. Jeg synes det går mye fortere å skrive opp, enn å regne i hodet når det er snakk om summer større enn 100 kr. Jeg har ikke bruk for matte, og kommer aldri til å få bruk for de utver de få gangene jeg faktisk må gjøre noe i kassen. Hvorfor skal jeg sette opp regnestykker når folk i 95% av tilfellene faktisk har nok penger? Når jeg virkelig trenger en kalkulator henter jeg en kalkulator. Verre er det ikke. Men er ikke nødvendig å gjøre ekstra arbeid bare i tilfelle en kunde ikke har mer penger.
Kriz Skrevet 29. mars 2013 #2680 Skrevet 29. mars 2013 Kunde: Det må være noe galt med denne kortterminalen Og da virka kortterminalen helt fint på kundene før og rett etter. Bak kassa: skal du ha pose? Kunde: NEI JEG HAR! eller jeg får ikke plass i lommene mine hø-hø-hø
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå