Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sånne er så morsomme... "Det er vel halv pris på det brødet her nå så sent vel? Det er jo ikke ferskt lenger..." Nei, det er full pris på brødet frem til stengetid, etter det får du ikke kjøpt det. Hvis du vil ha ferskt brød må du enten komme tidligere eller steke ditt eget!

Der jeg jobbet ga vi faktisk bort brødet og rundstykkene eller solgte det til redusert pris da det var 1 time til stengetid.

Samme gjør butikken her. Vel uvitende om det reiste jeg på butikken og handlet rundstykker, og fikk dem gratis.

Jeg er ikke så gnien, men hvis man reklamerer for ferskt brød, og brødet ikke er ferskt lenger så burde det ikke selges til full pris :P

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hudflettet en helt motbydelig frekk og SLEM dame forrige måned fordi hun kjeftet på og ydmyket en stakkars jente som tydeligvis hadde første dag i ny jobb og hadde på seg "under opplæring"-skilt. Var midt i rushtiden så ingen av de andre som jobbet der kunne hjelpe henne og denne drittkjerringa stod og sukket og så på klokka mens hun ba henne kjappe seg og spydde utav seg at dette kunne hun gjort raskere på egenhånd med bind foran øynene. Jenta unnskyldte seg hele tiden og jeg så hun strevde skikkelig med ikke å begynne å grine. Fortalte drittkjerringa nøyaktig hva jeg mente men hun bare fortsatte å hakke.

Det triste er at jeg ikke har sett den jenta på jobb etter det....

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hudflettet en helt motbydelig frekk og SLEM dame forrige måned fordi hun kjeftet på og ydmyket en stakkars jente som tydeligvis hadde første dag i ny jobb og hadde på seg "under opplæring"-skilt. Var midt i rushtiden så ingen av de andre som jobbet der kunne hjelpe henne og denne drittkjerringa stod og sukket og så på klokka mens hun ba henne kjappe seg og spydde utav seg at dette kunne hun gjort raskere på egenhånd med bind foran øynene. Jenta unnskyldte seg hele tiden og jeg så hun strevde skikkelig med ikke å begynne å grine. Fortalte drittkjerringa nøyaktig hva jeg mente men hun bare fortsatte å hakke.

:roser:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Ja jeg ELSKER å være kunde selv å se sånne forferdelige mennesker oppføre seg mot noen som kunne vært meg bak kassa.

:bolledeig:

Misforstå meg rett, det er KUN for at jeg kan ta igjen. Da pleier jeg å ta de jævela kundene en stripe.. for da er jeg meg, en privatperson, som KAN si ifra!

Gir en hjelpenes hånd til de stakkarsene som står bak kassa og ikke kan si hva di mener..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Earth

Kan du ikke mase på ledelsen etter prøverom på polet? :hoho:

Haha, ja det tror jeg hadde slått ann hos de fleste :fnise: Da hadde ihvertfall flere av kundene vært mye hyggeligere å ha med å gjøre i kassa :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme lurte jeg på når jeg ikke lenger fikk frimerker på postkontoret.

Banker som ikke tar imot kontanter og postkontor som ikke har frimerker. Nå følte jeg meg gammel :sukk:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg jobbet ga vi faktisk bort brødet og rundstykkene eller solgte det til redusert pris da det var 1 time til stengetid.

Samme gjør butikken her. Vel uvitende om det reiste jeg på butikken og handlet rundstykker, og fikk dem gratis.

Jeg er ikke så gnien, men hvis man reklamerer for ferskt brød, og brødet ikke er ferskt lenger så burde det ikke selges til full pris :P

Helt enig! Har aldri krevet å få noe billigere, men husker så godt en gang jeg gikk forbi et bakeri rett før stengetid, og den ansatte kastet hvert fall 10 brød og hauger med boller og andre bakverk. HVA! Helt ekkelt å se på syns jeg, de kunne jo satt ned prisen en stund før stengetid, solgt det billigere dagen etter eller gitt det til Frelsesarmeen e.l. Synd å kaste så mye brukenes mat.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Har aldri krevet å få noe billigere, men husker så godt en gang jeg gikk forbi et bakeri rett før stengetid, og den ansatte kastet hvert fall 10 brød og hauger med boller og andre bakverk. HVA! Helt ekkelt å se på syns jeg, de kunne jo satt ned prisen en stund før stengetid, solgt det billigere dagen etter eller gitt det til Frelsesarmeen e.l. Synd å kaste så mye brukenes mat.

Helt enig. Som på hoteller.. det er så mye mat som kunne gått til de som ikke har råd til å kjøpe selv. Men heller går alt i bosset :sukk: blir lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk dere hvor lite gøy det er å stå og kaste all maten.. En del butikker har avtaler med div organisasjoner, men det er og begrenset hvor mye man får gi.

Tar du med noe hjem/ut av butikken uten kvittering eller godkjennelse av butikksjefen.. *poff jobb*

:sukk:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ik-mat og helse/mat-tilsynets regler. Faktisk. Man må SØKE om å kunne gi mat videre.

I gamle jobben min ville ikke øverste ledelse at man skulle ta mat, men sjefen sa det var helt greit, og stolte på oss på at det faktisk skulle kastes.

Men det er alltid noen som misbruker det; lager for mye boller, brød, pølser osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk dere hvor lite gøy det er å stå og kaste all maten.. En del butikker har avtaler med div organisasjoner, men det er og begrenset hvor mye man får gi.

Tar du med noe hjem/ut av butikken uten kvittering eller godkjennelse av butikksjefen.. *poff jobb*

:sukk:

Det stemmer. Der jeg jobbet tidligere hadde vi en avtale med en lokal dyregård (som ofte fikk besyk av barnehager osv) at de fikk brødet som var igjen osv. Dette gikk til dyra. Noe som jeg setter pris på, dyreelsker som jeg er :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en avtale på jobben, og vi kaster mye mat! Dessverre er de innom kanskje en gang i halvåret e.l. Veldig synd for på julaften kastet vi vel bortimot 20-25 ferske ribber! De kunne ikke hentes fordi det ble for sent å steke. Jeg er ganske sikker på at mange narkomane heller ville hatt sen ribbe altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en avtale på jobben, og vi kaster mye mat! Dessverre er de innom kanskje en gang i halvåret e.l. Veldig synd for på julaften kastet vi vel bortimot 20-25 ferske ribber! De kunne ikke hentes fordi det ble for sent å steke. Jeg er ganske sikker på at mange narkomane heller ville hatt sen ribbe altså!

Utrolig trist når det er så store mengder med mat som går i bosset, da burde sjefene se litt mellom fingrene og tilby ansatte om det ikke går videre til noen organisasjoner eller lignende. Når jeg jobbet på Joker fikk vi ta med bakevarene som var til overs med oss hjem etter endt salgsdag (var det mye bakevarer ble det også priset til halv pris den siste timen, nettopp for å få det ut av butikken og minske svinnet). Utgåtte varer (både kjøttvarer, melkeprodukter o.l) ble også samlet på frysen/kjølen og var fritt vilt for de ansatte. Som sjefen min så fint sa det, hvorfor skulle hun kaste store mengder med spiselig mat når vi ansatte kunne få gleden av det..?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sjefen min så fint sa det, hvorfor skulle hun kaste store mengder med spiselig mat når vi ansatte kunne få gleden av det..?

Fordi det finnes ansatte som hadde utnyttet dette. Dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det alltid, heldigvis stolte hun på oss :) Nå er butkken i midlertidig byttet om til en annen kjede, så nå er det ingen slike goder lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har sånn Eat Natural nøttesnacks stående ved kassa, og alle kunder blir jo oppslukt i "hva er dette for noe"

Jeg syns det smaker høgg og helvette, men kan jo ikke si det til en kunde når de spørr meg hvordan de smaker.

Jeg svarer da at "jeg ikke har smakt de dessverre, men den med mørk sjokolade skal visstnok være veldig god" (den selger vi en del av)

Da får jeg huden full om hvordan jeg kan selge et produkt jeg ikke vet hvordan smaker og bla bla bla :fy_fy:

Så svarer jeg: "jeg er veldig alergisk mot nøtter skjønner du" :sjenert:

Da blir de helt spake og beklager seg, og uffer seg og stakkars meg osv...

Btw, jeg er ikke allergisk mot nøtter. :lur:

Har gjort noe lignende en gang jeg var forkjøla. Kunden ble DØDSSUR fordi jeg satt å snufsa, var litt forkjøla. Hallo, er nå ikke hjemme fra jobb bare fordi jeg er litt forkjøla, hadde sjefen fått hetta! Om alle som var litt forkjøla skulle vært hjemme fra jobb hadde jo landet gått i stå i forkjølelses-sesongen:P

Så jeg løy til kunden og sa at jeg nok ikke kunne smitte ham fordi det var allergi. Han ble litt spak da :fnise:

Men for å bidra med noe anna enn brød-diskusjonen;

Her om dagen var Herr Krakilsk innom igjen! Oh joy...

Jeg satt å hadde 10-minutter gjemt bake ved oppvaskmaskinen mens kollegaen min tok disk. Og hører Herr Krakilsk skrike lange veier for ett eller annet. Han er over alt å skriker, også i disken til kollegaen min. Så går han å setter seg på en benk vi har ved døra, og begynner å brøle til en stakkars unge som satt der!

Herr Krakilsk satt å spiste en sjokolade pga. føling, og brøler ungen i fjeset om at han ikke får sjokolade og gudveit. Kollegaen min som er en langt mer tolmodig sjel enn meg strenset bort, spør ungen om det går bra, hvor på det svarer; "jeg tror det..."

Så henvender hun seg til Herr Krakilsk.

"Du sitter nå for helvette ikke her å kjefter på et barn?!"

Hører Herr Krakilsk begynne å diskutere(han svarer aldri på det du spør om!), men kollegaen min avbryter med krass stemme.

"Har du handla ferdig?"

Igjen begynner Herr Krakilsk å skal diskutere uten å svare på det hun spør om og hun avbryter på nytt.

"HAR DU HANDLA FERDIG SPURTE JEG!!" brøler kollegaen min så jeg skvatt hele veien bort i kroken min.

Og jaggu svarer ikke Herr Krakilsk på et spørsmål for en gang skyld:P

"Jeg har noen varer inne i en vogn."

"Da går du å henter dem, betaler, og drar deg til helvette ut!"

"Skal du gjøre det så jeg ikke får lov til å handle her mer?"

"Det kan du ta deg så inderlig faen på at jeg skal om du ikke peller deg ut på rappen!"

Og jaggu går ikke Herr Krakilsk inn, henter og betaler varene, og går, uten et ENESTE pip! XD Trodde faktisk ikke han var fysisk i stand til å være stille:P

Totally made my day ^_^

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stekte vi brød selv flere ganger om dagen, så om de absolutt ville ha et ferskt brød kunne de tatt et av de =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken er ca fire minutter over åpningstid. Kunden kjøper noe til 20 kr og gir meg selvfølgelig en 500-lapp.

Jeg: Du har ikke noe mindre enn 500?

Kunde: *illsint* Du skal kunne veksle!!!

Jeg: Eh..

Kunde: ..du skal kunne gi tilbake til kunden det beløpet han skal ha!!

Jeg: *åpner så vidt munnen*

Kunde: Du kan ikke stå her og ikke ha veksel nok!! Du må sørge for å alltid ha veksel nok!!! *skrikskrålkjeftkjeft*

Legg merke til at jeg til nå verken har 1) fått inn et ord eller 2) fått seddelen fra kunden.

Kunden: *skrikskrålaltvarmyebedreigamledagerungdommennåtildagsass*

Jeg: Hallo! Hvis jeg bare kunne fått den 500-lappen fra deg så skal jeg veksle den i safen så jeg kan gi deg tilbake pengene dine!! *knurr*

Kunden: Åh..

Folk ass! Dette var i tillegg en gammel dame som så søt ut på avstand. Skinnet kan bedra.. og jeg ønsker meg cashguard..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...