Flynn Skrevet 25. mars 2013 #2621 Skrevet 25. mars 2013 Herlig tråd, kjenner meg så innmari godt igjen i masse av det dere skriver! Har selv jobbet i matbutikk i over 3 år, og har erfart at kunder kan være innmari frekke, smålige, og rett og slett slemme. Har skjedd flere ganger at noen kollegaer av meg som jobber i kassen har begynt å gråte fordi de har hatt en spesielt ubehagelig og direkte slem kunde... Håper folk tenker seg litt om og kan strekke seg til bare liiitt mer tålmodighet når de handler i matbutikker. Virker som om det er så lite som skal til før alt er helt krise jo. Ha litt respekt for oss, vi fortjener det faktisk! 1
Binta Ba Skrevet 25. mars 2013 #2622 Skrevet 25. mars 2013 Zakuro ; Det er mange banker man ikke kan gå og sette inn penger hos lengere..jeg fikk beskjed om at det lønte seg å gå til Bank i butikk
Tomaten Skrevet 25. mars 2013 #2623 Skrevet 25. mars 2013 Jeg: Vil du ha en pose Kunde: Ja hvis du har så tar jeg (Hadde jeg spurt om jeg ikke hadde?)
Zakuro Skrevet 25. mars 2013 #2624 Skrevet 25. mars 2013 Zakuro ; Det er mange banker man ikke kan gå og sette inn penger hos lengere..jeg fikk beskjed om at det lønte seg å gå til Bank i butikk God have mercy on my soul... Om matbutikker skal ta over for banktjenester.... Å gud... Brb, jeg må gå å legge meg i fosterstilling under senga litt. Synes nå uansett folk bør vite forskjellen på kortnummeret og kontonummeret 7
Kara W Skrevet 25. mars 2013 #2625 Skrevet 25. mars 2013 Zakuro ; Det er mange banker man ikke kan gå og sette inn penger hos lengere..jeg fikk beskjed om at det lønte seg å gå til Bank i butikk En bank man ikke kan sette inn penger hos? Hva skal de med bankfilialer da? 4
Gjest Earth Skrevet 25. mars 2013 #2626 Skrevet 25. mars 2013 Irriterer meg stadig vekk over kunder (som oftest pensjonister) som kommer innom jobben min som sier: Ja jeg skal ha en vin, den som de viste på frokost-tv'n i dag, for den skal være så god. Kan ikke du finne den til meg? Jeg sier så pent at jeg desverre ikke har rukket å se på God morgen Norge i dag, for jeg er på jobb. Kunden blir alltid like forskrekket, for alle får jo med seg God Morgen Norge? Og de kunder som: - Ja jeg skal ha den vinen som fikk så god kritikk i A-magasinet i dag.. Meg: Desverre har jeg ikke rukket å få med meg det som står i A-magasinet, for vi får ikke aviser her på jobben. - Kunden blir sur og klager over at jeg ikke holder meg oppdatert.... Eller de kunder som: Har du smakt denne vinen? Hvordan er den? Altså vi har så utrolig mye vin på vinmonopolet så jeg rekker desverre ikke å smake på alt vi har her. Kunden blir sur og mener at det burde jeg da ha gjort! Altså, dersom jeg skal rekke over all vinen vi har hos oss på polet må jeg sitte og drikke vin hver eneste dag i flere måneder, og et nekter jeg! Det hjelper selvfølgelig ikke de gangene jeg prøver å anbefefale en vin jeg har smakt, og som attpåtil er helt fantastisk!
FruN Skrevet 25. mars 2013 #2627 Skrevet 25. mars 2013 Earth, hva er det jeg hører? Vil du ikke bli fyllik for kundene dine? 8
Binta Ba Skrevet 25. mars 2013 #2628 Skrevet 25. mars 2013 En bank man ikke kan sette inn penger hos? Hva skal de med bankfilialer da? Lån, rådgivning, overføre mellom kontoer, etc.. 1
Andrea89 Skrevet 25. mars 2013 #2629 Skrevet 25. mars 2013 Det èr så mange kunder som ikke får med seg den samlede prisen når de kjøper salgsvarer. Hvis noen f.eks har kjøpt en ting til 99, to til 69,50, en til 19 og en til 79,50. Jeg sier "det blir 337 kroner" Og de svarer "har jeg fått med alle rabattene, da? Syntes det hørtes fryktelig dyrt ut". Dette skjer flere ganger daglig når vi har salg. Folk blir ekstra påpasselig på prisen når ting er på salg. Vi selger også truser, 3 for 2. Pris pr. truse er 69,50. Jeg sier "da blir det 139", og kunden svarer "og da var det 3 for 2?" Eeeeeh, ja?
Minya Skrevet 26. mars 2013 #2630 Skrevet 26. mars 2013 Denne passer godt inn her; http://www.dagbladet.no/2013/03/25/nyheter/tyveri/innenriks/26386823/ 3
Chloe- Skrevet 26. mars 2013 #2631 Skrevet 26. mars 2013 En bank man ikke kan sette inn penger hos? Hva skal de med bankfilialer da? Det samme lurte jeg på når jeg ikke lenger fikk frimerker på postkontoret. 9
FruN Skrevet 26. mars 2013 #2632 Skrevet 26. mars 2013 Det samme lurte jeg på når jeg ikke lenger fikk frimerker på postkontoret. Merkelige greier... Har ikke hatt problem med det selv. Men nå er det ikke lenger postkontor her vi bor..
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #2633 Skrevet 26. mars 2013 Vi har sånn Eat Natural nøttesnacks stående ved kassa, og alle kunder blir jo oppslukt i "hva er dette for noe" Jeg syns det smaker høgg og helvette, men kan jo ikke si det til en kunde når de spørr meg hvordan de smaker. Jeg svarer da at "jeg ikke har smakt de dessverre, men den med mørk sjokolade skal visstnok være veldig god" (den selger vi en del av) Da får jeg huden full om hvordan jeg kan selge et produkt jeg ikke vet hvordan smaker og bla bla bla Så svarer jeg: "jeg er veldig alergisk mot nøtter skjønner du" Da blir de helt spake og beklager seg, og uffer seg og stakkars meg osv... Btw, jeg er ikke allergisk mot nøtter. 18
FruN Skrevet 26. mars 2013 #2634 Skrevet 26. mars 2013 Vi har sånn Eat Natural nøttesnacks stående ved kassa, og alle kunder blir jo oppslukt i "hva er dette for noe" Jeg syns det smaker høgg og helvette, men kan jo ikke si det til en kunde når de spørr meg hvordan de smaker. Jeg svarer da at "jeg ikke har smakt de dessverre, men den med mørk sjokolade skal visstnok være veldig god" (den selger vi en del av) Da får jeg huden full om hvordan jeg kan selge et produkt jeg ikke vet hvordan smaker og bla bla bla Så svarer jeg: "jeg er veldig alergisk mot nøtter skjønner du" Da blir de helt spake og beklager seg, og uffer seg og stakkars meg osv... Btw, jeg er ikke allergisk mot nøtter. Har fått den responsen når jeg har solgt skalldyr - noe jeg faktisk blir dårlig av. Ikke allergisk, men alikevel. Da er det mange som blir kjempebekymret og lurer på om jeg i det hele tatt har kunne ekspedert de. Da har jeg atter igjen måtte forklare at jeg ikke kan spise det, alt annet går greit 3
Brunost Skrevet 26. mars 2013 #2635 Skrevet 26. mars 2013 Elsker denne tråden! Jeg hadde en frekk kunde her om dagen. Jeg ekspiderte en kunde også kommer det en dame bort til kassen og spør om jeg kan hjelpe henne med å finne noen truser. Jeg svarer "ja, jeg kan hjelpe deg med det, men er det greit at hun betaler først?" og viser til kunden som var der først. Hun svarer "ja, hvis det ikke tar så lang tid så..." (jeg ble litt paff allerede da, men tenkte ikke så mye mer over det. Så hjelper jeg henne med å finne trusene hun skal ha og hun kommer til kassen for å betale. En annen dame går forbi mens hun sier "unnskyld, jeg skal bare snike meg forbi deg". Da svarer den frekke kunden "ja, så lenge du ikke kommer nær beinet mitt". Også begynner hun å forklare at hun fikk en skade for noen år siden og blablabla. Hun brukte veldig lang tid på å forklare og køen begynte å hope seg opp (jeg var alene på jobb). Hun ser seg rundt og sier høyt "det er rart at det er så mye mennesker her midt på dagen. Jeg trodde friske folk var på arbeid jeg" Jeg ble helt satt ut, og visste ikke hva jeg skulle si. De andre kundene så veldig forskrekket/fornærmet ut. Heldigvis begynte de å le når hun hadde gått 6
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #2636 Skrevet 26. mars 2013 Jeg ble skjelt ut etter noter av en kunde en Lørdag jeg jobbet. Hos oss er det mange firmaet som handler, samt klubber osv. Men også mange privatpersoner så det er ikke alltid folk vil ha med seg kvittering. Det var en sur eldre herremann som skulle kjøpe noe, og når han hadde betalt ferdig spurte jeg som vanlig er, om han ville ha med seg kvittering. "du må jo fo helvette skjønne det at selvfølgelig skal jeg ha kvittering! Jeg kjøper jo ikke dette for meg selv, men for foreningen min. Er du helt dum eller. jeg HATER å bli spurt om kvittering." og han la ut i det vie og det brede om hvor DUM jeg var som ikke skjønte det. Jeg ble så forbanna der jeg stod at jeg skalv når han gikk.. FY FAEN. Jeg forsøkte å forklare (så kundevennlig som jeg kunne) han at vi ikke kan vite om han skal ha kvittering eller ikke. Det er nemmelig ikke alle som vil ha med seg den (jeg tenker på kommentarer tidligerer i tråden: "nei jeg får ikke noe igjen på den") Dessuten må vi manuelt printe ut kvittering og dermed spørre på forhånd. Fordi det er papirsvinn om vi printer ut en kvittering som vi alikevel kaster. JÆVELA IDIOT! 5
Gjest Earth Skrevet 26. mars 2013 #2637 Skrevet 26. mars 2013 Earth, hva er det jeg hører? Vil du ikke bli fyllik for kundene dine?
Gjest EryMax Skrevet 26. mars 2013 #2638 Skrevet 26. mars 2013 Kan du ikke mase på ledelsen etter prøverom på polet? 3
Gjest strykebrett Skrevet 26. mars 2013 #2639 Skrevet 26. mars 2013 Dessuten må vi manuelt printe ut kvittering og dermed spørre på forhånd. Fordi det er papirsvinn om vi printer ut en kvittering som vi alikevel kaster. JÆVELA IDIOT! Jeg syns det er supert at butikkene har det sånn at de spør. Tenk hvor mye unødvendig papirsøppel det blir hvis man skal printe kvittering til absolutt alle kundene da, det er jo bare noen få som vil ha. De store butikkene har jo et titalls kunder pr minutt, tenk på hvor mye avfall det blir på en dag.. Han kunden var en idiot ja, skjønner meg ikke på sånne som bruker tidens sin på å gjøre ødelegge dagen for butikkansatte.
hjärterdam Skrevet 26. mars 2013 #2640 Skrevet 26. mars 2013 Jeg jobber ikke i butikk, men ofte kommer det folk og skal hente produkter her jeg sitter i resepsjonen. En typisk fem-på-fire-kunde er denne: K: Jeg skal hente en maskin, jeg er fra "firma" Jeg: Ja, den har jeg her, jeg må bare ha signaturen din her. K: Men fungerer den nå med en gang da? J: Jada, den er det bare å plugge i veggen og så er det sim-kort i, plug and play. K: Er du sikker? J: Ja, alle maskinene skal være satt opp til å fungere når du henter her. K: Jeg tror jeg må få testet den jeg altså.... *begynner å pakke ut maskina fra eska* Og der ca... der tar min kundevennlighet innvendig slutt. Jeg skal hente barnet mitt i barnehagen - jeg skal HJEM. Om det er så viktig å teste maskina før du kan gå ut døra - så kom FØR 1555! Jeg får betalt for å være over, allerede fra første minutt, så det er ikke det det går på men det hjelper lite når jeg med vanlig trafikk er i bhg 1635, og om jeg blir forsinka går minuttene mot 1700 fort =\ Noe annet er de som kommer til meg via telefon som startersamtalen med: "846037", eller "944856377" uten å si hei, uten å informere meg om det er snakk om organisasjonsummer, kundenummer, fakturanummer eller andre nummer vi bruker, og ikke minst uten å forsikre seg om at man har kommet til riktig avdeling (noe jeg sjelden er siden jeg er sentralbord ) Hva skjedde med: "Hei, jeg heter Anne og ringer fra Firma, jeg har et fakturaspørsmål, har jeg kommet riktig da?" 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå