Gjest BabyBlue Skrevet 21. mars 2013 #2601 Del Skrevet 21. mars 2013 Meg: Beklager, vi har stengt. Han: Jeg skal jo bare ha en is! Meg: Jeg har levert fra meg kassa, så det går desverre ikke. Han: Da betaler jeg bare i den kassa der (og peker bort på kassen til butikken). Meg: Det går nok ikke, vi er ikke samme butikk. Han: Dummeste jeg har hørt! Dere er i samme bygg! Meg: Beklager, men det går nok ikke. Han: Nei, men da spiser jeg den uten å betale da. Meg (tror han tuller og sier spøkefullt): Det går nok hvert fall ikke! Han: Jo, bare se nå. Så åpner han isen og begynner å spise av den! Jeg trodde nesten ikke på det jeg så! Er det mulig!? Han angret nok litt når jeg vinket på Securitas. Hele mannen krympa seg når det stod en svær vakt foran han og ikke bare ei lita jente... Er det mulig, herregud! Rare, rare folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 21. mars 2013 #2602 Del Skrevet 21. mars 2013 Han angret nok litt når jeg vinket på Securitas. Hele mannen krympa seg når det stod en svær vakt foran han og ikke bare ei lita jente... Hva skjedde videre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 21. mars 2013 #2603 Del Skrevet 21. mars 2013 Ææææsj! Spyttekunder er ekkelt! Samme er det med kunder som piller seg i nesen for så å gi deg veksel med gullgraverhånden... Eller folk som putter ting i munnen eller lar ungen sutte på varene før de skal betale... Usj! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 21. mars 2013 #2604 Del Skrevet 21. mars 2013 Eller folk som putter ting i munnen eller lar ungen sutte på varene før de skal betale... Usj! Jeg vasker og "bakker" hendene mine tørre og såre på jobb, nettopp fordi folk gjør så mye rart og ekkelt med både varer og penger :S 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 21. mars 2013 #2605 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg vasker og "bakker" hendene mine tørre og såre på jobb, nettopp fordi folk gjør så mye rart og ekkelt med både varer og penger :S Jeg ser enkelte som sitter i kassa bruker hansker. Vurdert det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 21. mars 2013 #2606 Del Skrevet 21. mars 2013 I de butikkene jeg har jobbet har vi også hatt kallenavn på enkelte faste kunder. Jeg nevner i fleng: ManHands, Smelly, Hårnesa, Binddama, Peiskubbenazien, Läkerolmannen, Mr. annoying no. 1 og 2, Mr. posh, Mr. Smoketoomuch, Tåååalettpapirdama. Jeg er faktisk flau over å skrive det her, men en periode spilte vi faktisk en slags "Lotto", der vi veddet om hvilke kunder som ville komme innom den dagen... Nei, det er ikke kjedelig å jobbe i butikk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 21. mars 2013 #2607 Del Skrevet 21. mars 2013 I de butikkene jeg har jobbet har vi også hatt kallenavn på enkelte faste kunder. Jeg nevner i fleng: ManHands, Smelly, Hårnesa, Binddama, Peiskubbenazien, Läkerolmannen, Mr. annoying no. 1 og 2, Mr. posh, Mr. Smoketoomuch, Tåååalettpapirdama. Jeg er faktisk flau over å skrive det her, men en periode spilte vi faktisk en slags "Lotto", der vi veddet om hvilke kunder som ville komme innom den dagen... Nei, det er ikke kjedelig å jobbe i butikk. Vi hadde Skrika, Marie Antoinette (også kalt Gærne Dama), Eggedama, Dopapirdama, Dårlig Ånde og Han Snille Gamle Mannen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 21. mars 2013 #2608 Del Skrevet 21. mars 2013 Vi har loffmannen, han kjøper alltid en loff og noe fra varmedisken. Å det er stort sett hver dag mellom kl 10:00-10:30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 21. mars 2013 #2609 Del Skrevet 21. mars 2013 Vi har loffmannen, han kjøper alltid en loff og noe fra varmedisken. Å det er stort sett hver dag mellom kl 10:00-10:30 Hva er oddsen på at han liker varm lunsj med fersk loff til? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 21. mars 2013 #2610 Del Skrevet 21. mars 2013 Hva er oddsen på at han liker varm lunsj med fersk loff til? Han er pensjonert rektor tror jeg, lærere er sære mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 21. mars 2013 #2611 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg ser enkelte som sitter i kassa bruker hansker. Vurdert det? Parfymeri, så vi trenger hendene våre fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. mars 2013 #2612 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg har et par når jeg tenker etter. Fuglemat mannen: Kjøper alltid fuglemat, masse, har alltid med seg egen pose og har øyenbryn som snart stikker han i øynene. Ingen teip til brødet dama: Samme damen som hver ganger kommer illsint til kassen og klager på at vi ikke har teip ved brødskjørerne våres! Jeg jobber ikke så ofte og beklager hver gang, kundene som kommer etter henne derimot, og flere timer etterpå har teip på brødene sine, og jeg sjekker på kvelden at jo da, der står det en stor rull med teip! Kjellermanne: Helt normal mann, men han lukter gammel kjeller, og går alltid med gammel tursekk! Rare dama: Står og prater med seg selv i butikken, kommer alltid inn seint på kvelden. Betaler alltid kontanter og når hun står i enden av kassen teller hun over pengene, flere ganger, mange ganger, tar de inn og ut, flere ganger. Jeg står bare og stirrer på henne for blir så utrolig fasinert! Samme med varene! Er aldri mye, maks 15 ting. Men hun pakker de ned mens hun prater med seg selv, ser over de, tar noen ute, pakker de på nytt og slik kan hun stå i opp til en time! Kommer heldigvis bare etter ni så lager aldri kø! Og er hun ferdig før vi stenger står hun i mellomgangen eller der man går inn i selve butikken (den skyvegreie som åpner seg framover) og prater for seg selv mens hun teller penger og går over varene sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 22. mars 2013 #2613 Del Skrevet 22. mars 2013 Haha, når det kommer til kallenavn, så har vi og endel av de: Lodd-dama (dame i 60årene): Skal alltid ha maaasse tipping og snakker skikkelig lavt og sakte + at hun bare betaler med småpenger. Narkisen (mann i 30årene): Tatt for tyverier i butikken så mange ganger at vi ikke gidder å hive han ut lengre, men setter en ansatt som "handler med han". Frekke-krykk (gutt på 19): Han bruker egentlig ikke krykker, men han gjorde det da han begynte og handle hos oss og han er så frekk, sta og ekkel. XXXXX-StørsteFAN! (Gutt på 9): Her bruker vi egentlig fornavnet på denne gutten der X-ene er. Han Er så utrolig innpåsliten og obsternasig. Forteller voksne mennesker hva de skal gjøre, følger etter og stiller helt utrolig frekke spm. Kaller han XXXXX-StøresteFAN fordi han spurte om en kjent fotballspiller handler ofte hos oss og da vi svarte at han gjør det, så ba han oss hilse fra han og si "Vi hilser fra XXXXX din største fan!" Mosesmelly (mann i 40årene): Han stinker så utrolig av jord at det er latterlig (for å være helt ærlig så innbiller jeg meg at det er slik det lukter inne på en marihuanaplantasje). Det lukter igjennom hele butikken der han har gått og ofte kan vi lukte pengene han brukte i timevis etterpå. Ahh, digger egentlig orginalene våre. Er maaaaange fler, men det er alt for mye å skrive ned alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 22. mars 2013 #2614 Del Skrevet 22. mars 2013 På butikken til den ene tanta mi har vi Soft Flora dama. Hun var i harnisk da vi ikke kunne bestille laktosefri Soft til henne pga vi ikke hadde det i sortimentet. Hun gikk rundt å kjeftet på absolutt alle som jobbet der, og så klaget hun på absolutt alt. Hun var forøvrig lærinne i heimkunnskap. Lærere er sære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 22. mars 2013 #2615 Del Skrevet 22. mars 2013 Rare dama: Står og prater med seg selv i butikken, kommer alltid inn seint på kvelden. Betaler alltid kontanter og når hun står i enden av kassen teller hun over pengene, flere ganger, mange ganger, tar de inn og ut, flere ganger. Jeg står bare og stirrer på henne for blir så utrolig fasinert! Samme med varene! Er aldri mye, maks 15 ting. Men hun pakker de ned mens hun prater med seg selv, ser over de, tar noen ute, pakker de på nytt og slik kan hun stå i opp til en time! Kommer heldigvis bare etter ni så lager aldri kø! Og er hun ferdig før vi stenger står hun i mellomgangen eller der man går inn i selve butikken (den skyvegreie som åpner seg framover) og prater for seg selv mens hun teller penger og går over varene sine! Vi har også en sånn dame. Hun kommer helst på dagen, hun må ha en del tvangstanker. Pakker om varene flere ganger (handler aldri mye), sjekker at lommeboka er der, legger lommeboka fem forskjellige steder før hun blir fornøyd, legger posen i den store veska hun alltid har med seg, tar den ut, legger den inn igjen...og sånn går det i et kvarters tid Hater kunder som skal finsortere vekselpengene de får av meg i lommebok,myntpung og lommer. Uten å flytte seg til enden av båndet. Så finner de gamle kvitteringer og bussbilletter de ikke skal ha lenger og spør meg om jeg kan kaste det for dem.. Det er tilsynelatende "normale" mennesker som gjør dette, og jeg blir sittende å bare stirre på dem til de kanskje fatter poenget. Jeg rekker som regel å kjøre gjennom neste kunde før de har flyttet seg, og da står de midt foran bankterminalen, helt i sin egen lille verden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 22. mars 2013 #2616 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg vet ikke en gang hva jeg skulle startet med, for det er så mange tåpelige folk. De som spør om dumme ting er en ting, men de som tror de har lov til å behandle meg (og de andre som jobber der jeg jobber) som idioter? Hva faen? Som om de hadde likt det hvis jeg kom til dem og behandlet dem slik? Ja, jeg vet jeg jobber i butikk. Jeg vet at i stor grad handler dem om fornøyde kunder og alt det, men det er ikke okei å være frekk og motbydelig. Du har ikke lov å kalle meg for stygge ting. Det er uhøflig. Det er mer enn en gang jeg har følt behovet for å slå til folk (selv om det ikke er lov å slå/utøve vold). Det er også veldig koselig med dem som tror jeg er helt evneveik fordi jeg jobber i butikk. For det første så er det faktisk ikke bare-bare å jobbe i den type butikk jeg jobber i. Det er utrolig mye man må kunne om ulike glasstyper, linser, linsevæske o.l. Ja, jeg jobber i en "brillebutikk". Men av og til tror jeg folk glemmer det ut, for de vil ha batteri til klokkene sine . Jeg vet at noen "gamle butikker" som ikke er kjede har begge deler, men sist jeg sjekket har aldri kjeden jeg jobber for noensinne hatt dette. Så blir de sur på meg, selvfølgelig, når jeg sier beklager, da må du nesten gå opp til gullsmedbutikken, hvor de faktisk selger klokker. Huff, jeg virkelig misliker kunder til tider. Men samtidig, jeg stortrives i jobben, hadde det ikke vært for det hadde jeg sikkert sluttet så fort som mulig Men jeg er så glad i folka jeg jobber med! Og det er, sånn ca en gang hvert skuddår, hyggelige kunder 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. mars 2013 #2617 Del Skrevet 24. mars 2013 Jeg hadde en mann som i fullt alvor spurte meg om skoene kom til å farge av på busken hans. Er det noe jeg aldri har tenk på så er det om skoene vi selger kan farge av på buksen. Hadde også noen damer som handlet masse varer hos meg. Alt er tipp topp til jeg slår inn en topp. Den går inn til 34,50. Det var tydeligvis helt feil og kunder er som regel flinke til å si i fra om en vare går inn til feil pris. Det er jo i utganspunktet en fin ting, dersom varen faktisk har gått inn til feil pris. Feil forekommer og da retter jeg gladlig opp. Problemet er var at den ikke hadde gått inn til feil pris. Kundene: Den koster 24,50. Meg: Vel, den går inn til 34,50. Kundene: Den er jo helt lik den forrige du slo inn. Meg: Mener dere den brune singleten? Kundene: Ja, de er helt lik. Meg: Så dere mener at den rosa toppen med mønster på og den brune singleten er helt lik? Kundene: Ja, det ser du vel? Meg: Nei, jeg ser ikke det. Men jeg går gjerne opp og hører med avdelingslederen. Kundene: Nei, drit i det da. Jeg trodde de mente jeg ikke skulle rette prisen. Så legger toppen bak til de andre varene. De betaler, tar med seg alle varene og går. En stund senere kommer de tilbake og er fly forbanna. "Hvorfor slo du denne inn? Vi skulle ikke ha den. Ikke når den er så dyr! Den må du ta inn igjen med en gang. Vi har skal ha igjen pengene våre. Slike feil burde ikke forekomme. Vi måtte reise helt til byen igjen på grunn av din feil..." Ja, men hvorfor i pokker tok dere den med dere om dere ikke skulle ha den da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 24. mars 2013 #2618 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) En stund senere kommer de tilbake og er fly forbanna. "Hvorfor slo du denne inn? Vi skulle ikke ha den. Ikke når den er så dyr! Den må du ta inn igjen med en gang. Vi har skal ha igjen pengene våre. Slike feil burde ikke forekomme. Vi måtte reise helt til byen igjen på grunn av din feil..." Ja, men hvorfor i pokker tok dere den med dere om dere ikke skulle ha den da? Det der haaaaater jeg. Er jo ofte folk kommer til kassen med en drøss med varer, men drar fram en - to varer og spør hvor mye den varen koster spesifikt, og det er jo helt greit. Jeg sjekker, sier hva den koster og så passer jeg alltid på å spørre HELT KLART om de skal ha den eller ikke, fordi for de er det visstnok åpenbart at de ikke skal ha egg som koster 35 kroner eller pasta som koster 27. Har hatt en del som bare har sett dumt på meg og sagt ting som "ehhh, ja, så klart skal eg ha den?? sa eg noe annet??", samtidig som andre sier nøyaktig det motsatte, som "ehhh, tror du virkelig eg ska ha den når den e så dyr?? sa jo ikke at eg skulle ha den eller??". Uhhgr, folk. Samme som posespørsmålet som visstnok alle kunder er lei; "selvfølgelig ska eg ha pose!", "NEI, selvfølgelig skal eg ikke ha pose, ser du ikke handlenettet jeg har brettet sammen til en liten klump inni håndflaten min???". Endret 24. mars 2013 av Miah 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 24. mars 2013 #2619 Del Skrevet 24. mars 2013 Kom en fyr inn 5 min før vi stengte og lurte på om han kunne få resten av pølsene gratis siden jeg sikkert kom til å hive de uansett. Eh... nei. Jeg skal svinne de og greier, men slikt går rett og slett ikke. Da kan han jo komme inn flere ganger og forvente det samme, sjefen hadde i hvert fall poppet en blodåre eller to. Da jeg sa nei ble han selvfølgelig sur... Jobba på Dolly Dimples på et kjøpesenter før. Kom en mann ca 2 minutter etter stengetid og spurte om å få kjøpe pizza. "Nei, dessverre, vi har stengt nå." (Oppgjøret var tatt osv.) "Hva med den pizzaen i skapet da? Det ligger jo noen stykker der, kan vel bare kjøpe de." "Nei, dessverre, vi har stengt." "Hva skal du gjøre med de da? KASTE dem?" "Ehh.. Ja, de blir slått inn som svinn." Pottesur, og så gikk han. Etterpå ringte han faktisk inn til Dolly Dimples og KLAGET på meg. "Ja, hu nektet å selge meg pizza før stengetid, og etterpå så stod jeg og så på at hun KASTA dem! Kommer aldri tilbake til Dolly!" Idiot. Høytalerannlegget på senteret hadde allerede gitt klar beskjed om at det var stengt, men ikke i følge han. Det verste er at det møkkastedet Dolly tok klagen seriøst, og skjelte meg ut på jobb fordi jeg hadde latt ham se at jeg kasta pizzaen etterpå. Hva faen? 1. jeg så han for faen ikke, han var jo gått så vidt jeg visste. 2, jeg hadde jo ikke gjort noe galt! Som om de hadde blitt noe mer fornøyd hvis jeg sa "ja, disse stykkene kan du bare få gratis!" Er så glad for at jeg ikke jobber på det drittstedet lenger. Sorry, blir litt sur nå når jeg skriver her Har så ALT for mange dårlige historier fra det stedet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 24. mars 2013 #2620 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) En annen gang var det en mann som stelte seg ved isdisken og lette lenge etter is. Jeg hadde skrudd av kassa og levert den inn. Men stod å regna på gjennomsnittet. Så sier jeg høyt til han at beklager nå har vi stengt! Ingen reaksjon. Så tar han en is og går bort til meg. Meg: Beklager, vi har stengt. Han: Jeg skal jo bare ha en is! Meg: Jeg har levert fra meg kassa, så det går desverre ikke. Han: Da betaler jeg bare i den kassa der (og peker bort på kassen til butikken). Meg: Det går nok ikke, vi er ikke samme butikk. Han: Dummeste jeg har hørt! Dere er i samme bygg! Meg: Beklager, men det går nok ikke. Han: Nei, men da spiser jeg den uten å betale da. Meg (tror han tuller og sier spøkefullt): Det går nok hvert fall ikke! Han: Jo, bare se nå. Så åpner han isen og begynner å spise av den! Jeg trodde nesten ikke på det jeg så! Er det mulig!? Han angret nok litt når jeg vinket på Securitas. Hele mannen krympa seg når det stod en svær vakt foran han og ikke bare ei lita jente... Herregud, kan ikke fatte at voksne mennesker kan oppføre seg slik! Hadde det vært faren min, samboeren min eller noe slikt hadde jeg dødd av skam, tatt dem i øra og tvunget dem til å gå å be om unnskyldning! Men skulle likt å vært flue på veggen da securitas folka kom Har litt å bidra med selv også På min butikk har vi såkalt Bank i Butikk. Det betyr at du kan ta ut, sette inn og betale regninger i kassen. Dessverre er det bare en håndfull av de ansatte som har BIB-kurset:P Og når BIB kun kan tas i en bestemt kasse, og det tilfeldigvis sitter noen der som ikke kan det, så må vi jo bytte. Og få det til å klaffe at vi begge ikke er midt i en kunde slik at vi kan logge ut, for de som ikke har BIB kurset får ikke tilgang til programvaren:P Gøøøyy...! Anyways; kom en kar, ikke helt stø i norsk, og sier han skal gjøre uttak. "Den er grei, er det mye du vil ta ut?" "4000." sier han, og så gir han meg en bunke med sedler. Stusser jo litt ettersom han sa han skulle gjøre uttak. "Å, er det innskudd du skal gjøre?" "Nei, uttak." Og der stod jeg da, med bihulebetennelse med hodepine av en annen verden og hadde mest lyst til å sette meg ned bak kassen og grine:P "Du skal sette inn disse," vifter med pengene han nettopp gav meg, "på kontoen din?" "Ja." Ordner til alt og spør om han skal taste kontonummeret på terminalen eller lese kortet. Han skal taste konto nummeret. Og han taster mens kompisen leser høyt. Og de taster og taster, terminalen piper fordi det er for mange tall. Han prøver på nytt og på nytt, og køen vokser. Folk MÅ jo bare gjøre dette klokka 15 på en fredag! GÅ I DEN JÆVLA BANKEN! Men jeg fant til slutt ut jeg skulle spørre om jeg skulle taste for ham(kanskje han hadde glemt brillene eller noe), siden køen stadig vokste. Men så oppdaget jeg at det han står å taster ikke er KONTO nummeret, men KORT nummeret! Og han kunne jo selvsagt ikke nok norsk eller engelsk til å forstå når jeg prøvde å forklare ham at det var feil nummer, at han måtte taste kontonummeret og ikke kortnummeret. Og han hadde jo seff et sånt kort der kontonummer ikke faktisk står på kortet! Akk:P Endret 25. mars 2013 av Zakuro 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå