Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Kom en fyr inn 5 min før vi stengte og lurte på om han kunne få resten av pølsene gratis siden jeg sikkert kom til å hive de uansett. Eh... nei. Jeg skal svinne de og greier, men slikt går rett og slett ikke. Da kan han jo komme inn flere ganger og forvente det samme, sjefen hadde i hvert fall poppet en blodåre eller to. Da jeg sa nei ble han selvfølgelig sur... :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom en fyr inn 5 min før vi stengte og lurte på om han kunne få resten av pølsene gratis siden jeg sikkert kom til å hive de uansett. Eh... nei. Jeg skal svinne de og greier, men slikt går rett og slett ikke. Da kan han jo komme inn flere ganger og forvente det samme, sjefen hadde i hvert fall poppet en blodåre eller to. Da jeg sa nei ble han selvfølgelig sur... :blomst:

Sånne er så morsomme... "Det er vel halv pris på det brødet her nå så sent vel? Det er jo ikke ferskt lenger..." Nei, det er full pris på brødet frem til stengetid, etter det får du ikke kjøpt det. Hvis du vil ha ferskt brød må du enten komme tidligere eller steke ditt eget!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om alle bollene folk like gjerne kan få gratis rett før stengetid. Den praten der har jeg tatt mange ganger med kunder. Hvor vanskelig kan det være å forstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde en gang som prøvde å krangle på seg en bleiepakke som det hadde hått hull på gratis eller til halv pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde en gang som prøvde å krangle på seg en bleiepakke som det hadde hått hull på gratis eller til halv pris.

Det verste er at de helt sikkert hadde stukket hull på den selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, det der høres ut som mormoren min :D

ALT er dyrt, og dette må kassamannen få høre, selv om det ikke er denne personen sin skyld at prisene er som de er :opplyser: Har sluttet å gå i byen med henne :P Hun kan også stå og si høyt at her var det ingen fine klær osv midt i klesbutikken.

Hun har også en forkjærlighet for å spise smågodt rett ut av boksen, det samme med druer ;) Hun må da prøvesmake vet dere.. ehem.

Ja, hva er det med gamle mennesker og det der??? Jeg tok de eldre når de tygde mandler og smågodt også jeg, vet det er mange som ikke gjør det! Er jo ikke mindre stjeling om det er eldre enn om det er unge. Heller mer uskyldig med en 1åring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg har nevnt denne før, men en kompis tok en eldre mann i naskeri fra smågodt hyllen, han spiste og spiste og spiste før han fylte lommen sine og bare gikk... Ikke særlig blide ansatte som løp etter han da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi kjører kampanjer og tilbud pleier vi å merke varen eller varens label om at DENNE er på tilbud/kampanje.

Men så har det seg slik at halvparten av kundene er fullstendig nedsnødd, og hadde ikke lagt merke til om det sto en giraff i butikken. De forstår altså ikke dette "avanserte" systemet.

Kunde: Hvilke typer kjøttdeig er på tilbud?

Jeg: Det er de som er merket.

Kunde: *kommer tilbake med varer som IKKE er merket*

Jeg: Disse er ikke på tilbud altså..

Kunde: Men det sto da det!

Jeg: *går og sjekker* Neei...det er de som har en sånn lapp på *viser*

Kunde: ...da skal jeg ikke ha dem *surner*.

Jeg holder pusten hver gang slike ting skjer, for i de fleste tilfeller (tro det eller ei) blir jeg beskyldt for å prøve å lure dem, villede med feilmerking etc..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det med at ting står skrevet ned med ekte bokstaver tror jeg er vanskelig for en del kunder.

En klassiker fra min tid i servicebransjen (som skjedde MANGE GANGER).

Kunde: "Dette er jo helt håreisende!"

Meg: "Det er leit at du syntes det, men det står altså skrevet i kontrakten du signerte"

K: "kontrakt??"

M: "Ja, den du signerte i begynnelsen av kundeforholdet"

K: "JEG HAR DA IKKE SIGNERT NOEN KONTRAKT!!"

M: *finne frem kontrakten på PC-skjermen og viser den til kunden* "Se her er den. Er ikke det din signatur?

K: "Hum, jeg signerte, MEN JEG LESTE DEN IKKE"

M: "Vi kan ikke lastes for at du ikke leser kontraktene du signerer"

K: "JO MEN INGEN LESER KONTRAKTENE DE SIGNERER!"

M: "Jo, seriøst"

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er det med gamle mennesker og det der??? Jeg tok de eldre når de tygde mandler og smågodt også jeg, vet det er mange som ikke gjør det! Er jo ikke mindre stjeling om det er eldre enn om det er unge. Heller mer uskyldig med en 1åring...

De eldre som er innom meg skal alltid ha med seg gavepapir. Selv når de bare kjøper et kort eller en kryssordpenn!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare det med at ting står skrevet ned med ekte bokstaver tror jeg er vanskelig for en del kunder.

En klassiker fra min tid i servicebransjen (som skjedde MANGE GANGER).

Kunde: "Dette er jo helt håreisende!"

Meg: "Det er leit at du syntes det, men det står altså skrevet i kontrakten du signerte"

K: "kontrakt??"

M: "Ja, den du signerte i begynnelsen av kundeforholdet"

K: "JEG HAR DA IKKE SIGNERT NOEN KONTRAKT!!"

M: *finne frem kontrakten på PC-skjermen og viser den til kunden* "Se her er den. Er ikke det din signatur?

K: "Hum, jeg signerte, MEN JEG LESTE DEN IKKE"

M: "Vi kan ikke lastes for at du ikke leser kontraktene du signerer"

K: "JO MEN INGEN LESER KONTRAKTENE DE SIGNERER!"

M: "Jo, seriøst"

Hehe, ser den. Slike standardavtaler har derimot i en del tilfeller blitt regnet som ugyldige fordi det som står der fremstår som overraskende, da spesielt i forhold til hva en kunde normalt kan forvente. Men i det fleste tilfeller er nok kunder bare kunder; ganske så korttenkte og forsøker å smi seg unna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet for mange år siden i en PC-butikk. Det var en veldig hektisk lørdag og jeg fikk ei jente inn som spurte om hjelp.

-"Hei, jeg skal ha en sånn dings"

"Ja, åssen da tenker du på? Tenker du på en sånn USB som du putter i maskinen som gir deg trådløst nettverk?" (altså et nettverkskort)

- "Nei, ikke sånn. En sånn annen dings"

"Ja vet du hvordan den ser ut da?"

- "Den er vel firkantet, også putter man den inn sånn" (gestiklulerer)

"Ja en sånn usb penn? Sånn for å koble til internett?"

-"Nei"

På dette tidspunktet blir jeg litt frustrert og foreslår å hente en vare for å vise henne. Jeg hentet da et trådløst nettverkskort på USB - som var det hun faktisk var ute etter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser den. Slike standardavtaler har derimot i en del tilfeller blitt regnet som ugyldige fordi det som står der fremstår som overraskende, da spesielt i forhold til hva en kunde normalt kan forvente. Men i det fleste tilfeller er nok kunder bare kunder; ganske så korttenkte og forsøker å smi seg unna.

Her var det snakk om bindingstid på 12 mnd, hva produktet koster i måneden og om kunden ødela produktet så måtte kunden betale for det.

Jeg har lest gjennom hundre slike kontrakter i min tid som servicebedarbeider, og det tar rundt 20 sekunder å lese gjennom. Det er et A4ark hvor bindingstid, antall produkter og pris/rabatter er ført opp, samt kundens navn/nummer/adresse.

Det var ikke snakk om en bibeltykk kontrakt hvor du lovte bort din førstefødte ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min butikk har vi kallenavn på noen av kundene våre; Herr Krakilsk, Prince-mannen, osv. I dag har jeg gitt en dame navnet Fru Spytt:P

Hun kommer i kassen min, og jeg begynner å skal ta første varen hennes. Trodde jeg.

"E VA FØRST!" brøler hun så spyttet flyr.

"Å, unnskyld, trodde det var dine varer!" sier jeg.

(Altså, greit at du var først, men herregud for en reaksjon! Er du 5 år?)

Det viste seg at det var noe galt med kvitteringen hennes.

"Hain som va i kassa slo jo inn tre Seoghør! E skal jo bære ha ett!" glefser hun så det REGNER spytt utover! Kjenner ekle våte klatter over ansiktet og hendene og båndet.

"Sier du det? La meg få se så skal vi da ordne opp i dette her!"

Ser på kvitteringen hennes og der ser jeg at kollegaen min med et uhell hadde slått inn 2 SeogHør, men jeg ser også at han hadde slått det ut igjen, mao: så stod jo "SeogHør" tre ganger(siden det kommer opp også ved korrigering).

Så jeg måtte jo forklare dette, enda det står at det er slått inn x-antall kroner, og så trukket fra de samme x-antall kronene. Og etter mye om og men sank det nå inn at hun ikke hadde betalt for mye. Og denne samtalen resulterte jo i enda mer spytting.

Jeg forstår virkelig ikke hvordan det er mulig å spytte så inni granskauen når man snakker! Måtte gå på toalettet og VASKE meg etterpå, med såpe og vann! GRIS! >_<

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min butikk har vi kallenavn på noen av kundene våre; Herr Krakilsk, Prince-mannen, osv. I dag har jeg gitt en dame navnet Fru Spytt:P

Hun kommer i kassen min, og jeg begynner å skal ta første varen hennes. Trodde jeg.

"E VA FØRST!" brøler hun så spyttet flyr.

"Å, unnskyld, trodde det var dine varer!" sier jeg.

(Altså, greit at du var først, men herregud for en reaksjon! Er du 5 år?)

Det viste seg at det var noe galt med kvitteringen hennes.

"Hain som va i kassa slo jo inn tre Seoghør! E skal jo bære ha ett!" glefser hun så det REGNER spytt utover! Kjenner ekle våte klatter over ansiktet og hendene og båndet.

"Sier du det? La meg få se så skal vi da ordne opp i dette her!"

Ser på kvitteringen hennes og der ser jeg at kollegaen min med et uhell hadde slått inn 2 SeogHør, men jeg ser også at han hadde slått det ut igjen, mao: så stod jo "SeogHør" tre ganger(siden det kommer opp også ved korrigering).

Så jeg måtte jo forklare dette, enda det står at det er slått inn x-antall kroner, og så trukket fra de samme x-antall kronene. Og etter mye om og men sank det nå inn at hun ikke hadde betalt for mye. Og denne samtalen resulterte jo i enda mer spytting.

Jeg forstår virkelig ikke hvordan det er mulig å spytte så inni granskauen når man snakker! Måtte gå på toalettet og VASKE meg etterpå, med såpe og vann! GRIS! >_<

Ææææsj! Spyttekunder er ekkelt! Samme er det med kunder som piller seg i nesen for så å gi deg veksel med gullgraverhånden...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellab

Jeg jobber nå i en liten kafe inne i samme bygg som en større butikk. Vi stenger klokken fire på lørdager og når klokken er fire tar vi oppgjøret i kassa. Kassen i den større butikken er selvfølgelig oppe til alle kundene er ute. Kafeen er bare et ekstra tilbud til kundene og vi har fått streng beskjed om at oppgjøret tas når klokken fire. Dette har flere under problemer med å forstå...

Her om dagen stod jeg og avsluttet oppgjøret. Så kommer en mann bort til kassa og begynner å bestille mat. Jeg stopper opp og ser nesten litt dumt på han, det er jo ganske tydelig at vi har stengt kassa. Særlig siden han stod å så på at jeg telte opp.

Meg: Beklager, men vi har stengt nå. Vi stenger klokken 4 og nå er den snart ti over.

Han: Ja, men du står jo her fortsatt.

Meg: Det gjør jeg, men jeg har tatt oppgjøret. Og uansett så stenger vi all matlaging en halv time før stengetid så vi har tid til å vaske.

Han (ganske irritert og frekt): Det er jo kunder her fortsatt!

Meg: Ja, men vi stenger 4.

Han (frekk som bare det): Dere kan jo ikke finne på å stenge før kundene er ute! Tenk om banken hadde gjort det!

Meg (stopper opp litt og ser dumt på han): Men så er ikke vi banken heller da...

Da ser han stygt på meg og raser ut av butikken. Og jeg står igjen som et spørsmålstegn...

En annen gang var det en mann som stelte seg ved isdisken og lette lenge etter is. Jeg hadde skrudd av kassa og levert den inn. Men stod å regna på gjennomsnittet. Så sier jeg høyt til han at beklager nå har vi stengt! Ingen reaksjon. Så tar han en is og går bort til meg.

Meg: Beklager, vi har stengt.

Han: Jeg skal jo bare ha en is!

Meg: Jeg har levert fra meg kassa, så det går desverre ikke.

Han: Da betaler jeg bare i den kassa der (og peker bort på kassen til butikken).

Meg: Det går nok ikke, vi er ikke samme butikk.

Han: Dummeste jeg har hørt! Dere er i samme bygg!

Meg: Beklager, men det går nok ikke.

Han: Nei, men da spiser jeg den uten å betale da.

Meg (tror han tuller og sier spøkefullt): Det går nok hvert fall ikke!

Han: Jo, bare se nå.

Så åpner han isen og begynner å spise av den! Jeg trodde nesten ikke på det jeg så! Er det mulig!?

Han angret nok litt når jeg vinket på Securitas. Hele mannen krympa seg når det stod en svær vakt foran han og ikke bare ei lita jente...

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...