Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dere som tror dere får lov å ha med hunden inn i butikken fordi den er liten og søt - dere suger!

Takk, selv om det har skjedd bare en gang at hun har vært med inn i butikken. Det blåste full storm og regnet masse den gangen. Hadde ikke hjerte til å la henne sitte ute

Enig med BabyBlue! Bare fordi du kan bære bikkja di kan du ikke ta med hårdotten inn...

EryMax: Hvis du ikke kan la bikkja stå ute så kan du vel ikke ta den med ut i det hele tatt... Men det finnes vel ikke en hund som ikke tåler det =P Hadde du gjort det når jeg jobba i butikk hadde du blitt kasta ut.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EryMax: Hvis du ikke kan la bikkja stå ute så kan du vel ikke ta den med ut i det hele tatt... Men det finnes vel ikke en hund som ikke tåler det =P Hadde du gjort det når jeg jobba i butikk hadde du blitt kasta ut.

Enig i denne, min hund får være hjemme om jeg ikke har noen til å være ute med han når jeg er inne og handler ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett folk ha hundene sine i den "mellomgangen" i butikken (inngangspartiet). Er det greit?

(Jeg har aldri med min inn, fordi det ikke er lov).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot hunder (ikke senterbutikk), men jeg forventer at hundeeier spør om det greit. Jeg sier alltid ja, men greit å faktisk forhøre seg før man går inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Enig med BabyBlue! Bare fordi du kan bære bikkja di kan du ikke ta med hårdotten inn...

Jeg kan da ikke vite at det blåser som faen utenfor butikken. Forskjell på vindrettninga der jeg bodde og utenfor Rema. Hun satt inni jakken min hele tiden fordi hun er en liten hund på 5 kg

Endret av EryMax
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan da ikke vite at det blåser som faen utenfor butikken. Forskjell på vindrettninga der jeg bodde og utenfor Rema. Hun satt inni jakken min hele tiden fordi hun er en liten hund på 5 kg

Samme hvor liten bikkja er skal den ikke inn i butikken... Da fikk du reist tilbake på butikken uten hunden! Jeg klarte å bære schæferen min, kunne ikke ta den med inn for det...

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett folk ha hundene sine i den "mellomgangen" i butikken (inngangspartiet). Er det greit?

(Jeg har aldri med min inn, fordi det ikke er lov).

Der jeg jobba var det greit å ha med hunden inn i gangen på senteret, men ikke inn i butikkene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Samme hvor liten bikkja er skal den ikke inn i butikken... Da fikk du reist tilbake på butikken uten hunden! Jeg klarte å bære schæferen min, kunne ikke ta den med inn for det...

Ja vel, orker ikke krangle med deg gjort er gjort og spist er spist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg svart: "Den dyreste".

Eller: Det kommer an på dagsformen til vovvsen din. Det beste er at du kjøper alle sammen, så kan h*n velge selv.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så hadde jeg en kunde som klaget på at jeg gjespet i dag. Holdte meg til og med for munnen:P

"Det er en sånn ting man bare ikke gjør!"

Hun fikk det ut som om jeg onanerte på offentlig sted:P Mye rart folk skal bry seg om her i verden -_-

Nei, ærlig talt! Vi er da bare mennesker vi også! Og blir slitne, trøtte og leie som absolutt alle andre. Det er faktisk fysisk umulig å undertrykke en skikkelig gjesp!

Det visste tydeligvis ikke denne damen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en mann inn til meg i dag, jeg stod midt på gulvet og holdt på med en pall med varer. Mannen ser på meg og utbryter HAR DU EN MOBILTELEFON???

Jeg bare "øhm joda. men ikke her".. (den lå bak kassen).. så begynner han å legge ut om at han hadde ikke mobil og han ønsket å kjøpe et sånt ladekort til telefonkiosken. Jeg forklarte rolig og fint at det ikke er telefonkiosk på bygget, og at jeg ikke vet hvor han kan kjøpe det.

Men han måtte få tak i det, for han skulle værtfall ikke ha hjernesvulst slik som jeg kom til å få siden jeg hadde mobil og appåtil brukte den!

Stod igjen sånn når han gikk: :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Amen! Poenget er jo at uansett størrelse så kan den uansett drite, pisse eller skape allergiske reaksjoner hos kundene. Og regler er regler uansett, jo løsere vi blir på det jo større friheter tar folk seg -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksisterer slike kort enda?

Jeg vet ikke, men det var ikke godt nok at jeg ikke visste det, for jeg var en bokhandel og burde tross alt selge de :ler:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novacane

Hadde en litt merkelig situasjon på jobb i går. Vi selger et sånt deksel til ipad, tror det koster 300 kroner eller no sånn, og på den pakka så er det bilde av ipaden inni dette dekslelet. Damen begynner å spørre om hvor mange apper som følger med osv, og jeg forklarte at man ikke får med ipad, det må man kjøpe separat og at det kun er en slags veske til ipaden. Hun blir helt bestyrtet og syns det er svært rart at vi selger slike vesker, for det er jo ikke ALLE som har ipad?? :klo: Fortsatt litt usikker på hva hun faktisk mente :P

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I baren igjen... en ble utestengt for noen måneder pga aggressiv oppførsel og nå truer han oss med å gjøre ting kjipt for baren :P Seriøst, hva feiler det folk?

Heldigvis er vi "sterkere" enn ham, og hvis det går for langt så har vi jo politiet. Selv om jeg tviler på at det kommer til å gå så langt. (Kjenner fyren litt)

Ja, vi sitter og fniser og har det dritgøy når vi snakker om de som skal utestenges. Vi gjør det BARE for å være drittsekk. Det har INGENTING med ryktet til stedet å gjøre, og at vi ønsker at gjestene skal føle seg trygge når de er der... doooooooh!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I baren igjen... en ble utestengt for noen måneder pga aggressiv oppførsel og nå truer han oss med å gjøre ting kjipt for baren :P Seriøst, hva feiler det folk?

Heldigvis er vi "sterkere" enn ham, og hvis det går for langt så har vi jo politiet. Selv om jeg tviler på at det kommer til å gå så langt. (Kjenner fyren litt)

Ja, vi sitter og fniser og har det dritgøy når vi snakker om de som skal utestenges. Vi gjør det BARE for å være drittsekk. Det har INGENTING med ryktet til stedet å gjøre, og at vi ønsker at gjestene skal føle seg trygge når de er der... doooooooh!

Finner det stadig like fasinerende når folk tror det er prsonlig vendetta involvert når de blir utstengt, det være seg senter, butikk eller bar. Det at de har oppført seg totalt drittsekk, truende, aggresivt og er utestengt pga sikkerhetsgrunner er for dem absolutt ikke relevant :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Dette var ikke en "dum" kunde, men en som var veldig mentalt tilbakestående. Jeg synes litt synd på han, men det var litt morsomt også.

Plutselig hører jeg en som lager noen merkelig lyder borte hvor smågodtet sto. Når jeg går bort står det en mann på alle fire og grafser i seg smågodt.

L: Hva er det du gjør?

Kunde: Durrrrrrrrrrr!

L: Går det bra med deg?

Kunde: Ææøææø durr!

Jeg står nå og vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg trodde først han gikk på dop, men han er tydelig retardert. Slike folk har jo en mentor/støttekontakt eller noe slikt som skal passe på dem, men han er har tydeligvis klart å rømt fra sin.

Etter å grafset i seg litt mer godteri går jeg ned på knær for å komme i hans høyde, ser han inn i øynene, og sier til han.

L: Hei, forstår du hva jeg sier til deg? Du får ikke ta mer godteri, kom. Så jeg leder han vekk derfra.

Jeg snur meg i to sekunder og han løper rett bort til godteriet igjen og grafser i seg om det er en vikingfest.

Vi ringte til slutt politiet og kontaktpersonen kom også ettervært, han var helt fra seg.

Endret av .-L-.
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke en "dum" kunde, men en som var veldig mentalt tilbakestående. Jeg synes litt synd på han, men det var litt morsomt også.

Plutselig hører jeg en som lager noen merkelig lyder borte hvor smågodtet sto. Når jeg går bort står det en mann på alle fire og grafser i seg smågodt.

L: Hva er det du gjør?

Kunde: Durrrrrrrrrrr!

L: Går det bra med deg?

Kunde: Ææøææø durr!

Jeg står nå og vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg trodde først han gikk på dop, men han er tydelig retardert. Slike folk har jo en mentor/støttekontakt eller noe slikt som skal passe på dem, men han er har tydeligvis klart å rømt fra sin.

Etter å grafset i seg litt mer godteri går jeg ned på knær for å komme i hans høyde og sier til han.

L: Hei, forstår du hva jeg sier til deg? Du får ikke ta mer godteri, kom. Så jeg leder han vekk derfra.

Jeg snur meg i to sekunder og han løper rett bort til godteriet igjen og grafser i seg om det er en vikingfest.

Vi ringte til slutt politiet og kontaktpersonen kom også ettervært, han var helt fra seg.

Haha, fikk opp et bilde av at han satt på gulvet med kjeften full av snop mens han sakte snur hodet mot deg, knurrer og flekker tenner, før han kaster seg over krokodillene :icon_lol: Ikke enkelt å jobbe i en butikk heller ser det ut til utifra alt dere har gått gjennom i denne tråden. Respekt for det!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det stadig like fasinerende når folk tror det er prsonlig vendetta involvert når de blir utstengt, det være seg senter, butikk eller bar. Det at de har oppført seg totalt drittsekk, truende, aggresivt og er utestengt pga sikkerhetsgrunner er for dem absolutt ikke relevant :fnise:

Ja noe av det verste er at det var mest vekteren vi hadde den kvelden som sa at vi burde utestenge han. De vekterne har erfaring på området og vi tar imot deres råd ganske ofte. Samme vekteren har vi hatt mange ganger før og vi er fornøyd med han og føler vi kan stole på han. Så sånn sett var det jo ikke vi som jobber i baren som "bestemte" det, vi bare sendte ut utestengelsen. Folk bør skjønne at ting ikke er helt svart/hvitt. :P Jeg sa det til fyren, for han plager meg på face (kjenner han som sagt litt så vi har hverandre på face), så håper jeg gjør ting vanskeligere for ham. Om han skal drive å ha tak i den vekteren så får han nok høre det verre enn fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...