Miah Skrevet 22. februar 2013 #2481 Skrevet 22. februar 2013 Åh, dette provoserer meg så voldsomt! Min sjef gjør akkurat det samme; gir oss i kassen beskjed om restriksjoner, og sånn er det, men når en kunde kommer til sjefen og klager så er det plutselig i orden! Snakker om å undergravere sine ansatte! Hadde noenlunde samme problemet da vi hadde julebonuskampanjen. Fikk ganske klar beskjed om at kunder ikke kan få dele opp betalingen for så å få to julebonuskort. Da jeg sa dette til en kunde ble han pottesur, og jeg ringte sjefen min, som selvsagt sa noe sånt som; "selvsagt, 500 kroner er 500 kroner". Rart vi blir forvirret? 3
The Kitten Skrevet 23. februar 2013 #2482 Skrevet 23. februar 2013 Da jeg satt i kassen i dag kommer det en utenlandsk familie bort. De tar frem et relativt dyrt plagg fra en pose, og sier til meg at noen hadde glemt å ta av alarmen da de hadde kjøpt den. De viser kvitteringen, som var fire måneder gammel! Jeg synes det var rart at de ikke hadde oppdaget det før, og da jeg spurte hvorfor de ikke hadde vært innom med den tidligere, da kunne de plutselig ikke forstå norsk. Merkelig det der, de snakket flytende da de la frem ønsket sitt. Tilfeldigvis var hun som satt i den andre kassen ansvarlig for avdelingen, så jeg går bort og snakker med henne. Hun stilte litt spørsmål rundt hvorfor de ikke hadde kommet innom før, om de hadde snakket med noen ansattte osv. Da bryter en dame inn og begynner å snakke til meg: "Her er det dere som har gjort feil." "Det kan være, men her er det en del ting som gjør at jeg er nødt til å reagere." "Ja, men det er jo dere som ikke har tatt av alarmen." "Vi jobber med å finne ut av hva som har skjedd" "Hvorfor tror dere dem ikke? Er det fordi de er utenlandske?" Da fikk jeg helt nok, og svarte ganske krast: "Nei, det er uvesentlig. Og dette er mellom dem og oss, så jeg foreslår at du lar oss håndtere det og lar være å blande deg i andre sine saker med mindre du har noe vettugt å tilføye!" Da holdt damen kjeft! 14
Gjest Kariannne Skrevet 23. februar 2013 #2483 Skrevet 23. februar 2013 I det siste så har vi hatt endel kunder som virkelig ikke helt vet hva de holder på med, som f.eks: - En litt eldre mann (rundt 60år) kom tilbake igår (19.Februar) med en liter helmelk som hadde gått ut på dato for 3 dager siden (altså 16.februar) og sier: "Denne her har gått ut på dato, jeg vil ha en ny en NÅ!" Jeg spør pent om han har kvittering og ja visst det har han. Kvitteringen viser seg og være fra 27.Januar. Jeg spør han om han hadde kjøpt denne melken 27.Januar og det hadde han. Ehh.?. Brukte noen minutter på og forklare han at det var begrenset med holdbarhetstid på enkelte varer. - En dame i 50årene kommer tilbake med en kvittering på den nye byggrynsgrøten og sier at denne koster 19,90,-, men ble slått inn til 26,90,-. Jeg går og ser på labelen og hun har rett, den koster 19,90. Jeg ber om å få se kvittering, sånn rent formelt og den hadde hun MED highlighter på denne "feilprisen". Saken var at hun hadde kjøpt denne grøten for over en uke siden og da var den heller ikke på tilbud. Gahh... - En dame kommer med en 12pk egg hvor det ene egget var knust og sier "Jeg kjøpte disse eggene her igår og ett av de er knust!! Jeg må få en ny pakke egg jeg da." Jeg prøver å si til henne at om hun hadde hatt de med seg hjem så vet ikke vi HVOR dette egget hadde knust. Kommer det slik ifra butikken så er det klart at hun får en ny kartong, men med tanke på at hun hadde bert de hjem, så vet ikke vi om det er hennes eller får feil. Da sier hun "Jeg har bert de kjempeforsiktig, de datt ned fra kjøkkenbenken da, men jeg tror ikke det var derfor det knuste, så, får jeg en ny pakke da eller?" Kjempeflott gjeng med kunder vi har!! Eller... Hadde jeg vært deg der hadde jeg bare gitt henne en n pakke med egg. Vi har mange sånne i butikken våres, men det er så lite penger det er snakk om at vi tjener mere på å være hjelpsomme og gi kunden ny enn og diskutere om at vi ikke har noe bevis på at det er vår eller kundens "feil" dårlig reklame for kundene bak i køen eller som overhører!
Gjest Kariannne Skrevet 23. februar 2013 #2484 Skrevet 23. februar 2013 Jobber i matbutikk. Værste jeg vet er de som allerede har bestemt seg for at alt er galt. Gir god service og alt, men likevell finner de noe som er galt! Også de som klager over personlige ting. Har 2 stk innom, hun ene klager over leddsmertene sine. "ÅÅÅÅh guuuuud eg har så vondt i dessa leddan!" "ååååååh eg e så dårlig, eg klarar ikkje å bevege, sjå her, sjå kossen dei har håvna opp, åååå guuuud de e så vondt asså, du skulle bare visst!" å du skulle vist det at, I DONT GIVE A FUCK! Beklager men orker ikke høre om andres plager konstant, jeg slår inn varene de kjøper thats it, man har leger og psykologer for det andre.
Lykkelitenen Skrevet 23. februar 2013 #2485 Skrevet 23. februar 2013 Kunder som snakker veldig stygt om ting du har på deg eller bruker er en av de tingene som virkelig provoserer meg. Jeg hadde en kvinne innom fredag som krittiserte rød og rosa leppestift, det var sååååå stygt og det så ut som om man skulle selge seg selv og at produsentene lagde slike farger og på den måte symboliserte at det var ok å kle seg som en hore var helt forferdelig. Selv sto jeg der i min sjokkrosa leppestift og tenkte "Oooookaaaaaay, hvor vil du henne med denne kommentaren...?" Også fått kommentarer på at neglelakk er helt grusomt, kortere hår enn skulderlangt er helt grusomt, hårfarger med rødt i er kjempe stygt og at eyeliner ser billig ut. Lurer på hva de hadde sagt om jeg skulle begynt med det samme? "Huff, men værre en rød leppestift er den brune kjærringfargen som alle gamlingene skal bruke, eller gud forby, de som klipper håret sitt kort eller de som striper det eller de som bleiker det eller de som bruker selvbruning eller..eller..." 12
The Kitten Skrevet 23. februar 2013 #2486 Skrevet 23. februar 2013 (endret) Har en historie til: Hadde en dame som kom ned i kassen. "Jeg har en truse på meg som jeg gjerne vil betale for." "Ok, men er du sikker på at det ikke er alarm på den?" "Det vet vel ikke jeg!" Ok, jeg trodde kanskje du ville merket om det var en stor hvit dings på trusen din. Damen går forbi tyverialarmen, og den hyler. Altså er det alarm på trusen. "Den må du ta av!" "Da må du gå opp pg skifte" "Nei, det orker jeg ikke." "Du er nesten nødt til det. Ellers kan jeg ikke ta den av." "Hvorfor ikke?" "Fordi den tingen vi fjerner alarmen med er bak kassen, og jeg har ikke lov til å slippe noen bak her" "Det burde ikke være alarm på trusene. Da kan vi ikke ta de på oss før vi betaler." "Det er derfor vi har alarmer. For å forhindre at det skjer, men har visst feilet i dette tilfellet." "Jeg går ikke opp! Kan jeg ikke skifte her?" "Nei, du må opp på prøverommet." "Kan jeg ikke skifte på kontoret?" "Nei, du må opp på prøverommet." "Du kan være med på kontoret mens jeg skifter." "Det blir ikke aktuelt å skifte på kontoret. Eneste stedet det er akutelt å skifte er på prøverommet. Enten det eller så får du gå med alarmen på." Det tok sin tid, men hun gikk til slutt opp og skiftet. Da hun kom ned klagde hun høylytt over hvor dårlig det var at trusene var alarmerte. Vi måtte jo ha forståelse for at noen ville bruke dem med en eneste gang! Endret 23. februar 2013 av The Kitten 22
She_Leiva Skrevet 24. februar 2013 #2487 Skrevet 24. februar 2013 Hadde jeg vært deg der hadde jeg bare gitt henne en n pakke med egg. Vi har mange sånne i butikken våres, men det er så lite penger det er snakk om at vi tjener mere på å være hjelpsomme og gi kunden ny enn og diskutere om at vi ikke har noe bevis på at det er vår eller kundens "feil" dårlig reklame for kundene bak i køen eller som overhører! Jada, hun fikk da en ny pakke egg, men jeg må få lov til å forklare henne. Når hun attpåtil sier at de datt ned fra kjøkkenbenken hjemme hos henne, så vet jeg faktisk ikke helt om hun har krav på nye egg egentlig. Poenget var at hun kom å tok det som en selvfølge at hun skulle få nye egg, som om det liksom fulgte med noen type forsikring på maten vil selger, og det gjør det jo ikke. 6
Fantomina Skrevet 24. februar 2013 #2488 Skrevet 24. februar 2013 I byen jeg kommer fra er det tre forskjellige dagligvarekjeder. Min onkel er leder i en av disse, og han har omtrent daglig kunder som kommer for å klage på noe de har kjøpt i hans butikk, men som egentlig er kjøpt i en av de to andre. Han tar alltid i mot klager og lar kundene bytte varer eller få pengene tilbake, men avslutter også med "forresten så er denne kjøpt på Kiwi/Bunnpris, og ikke her, vi fører ikke dette merket" og et smil. Kundene innrømmer som regel egen feil og blir veldig spake etter det. 5
Sitronmelis Skrevet 24. februar 2013 #2489 Skrevet 24. februar 2013 Det som irriterer meg er når jeg spør om kunden vil ha pose (jobber i matbutikk) og så sier de, "njaaaa", så kikker de ned på båndet og oppdager det ligger noen poser der som noen andre kunder har lagt igjen, så sier de: "nei, jeg ser det ligger noen poser der!" . Javel? mener du at du slipper å betale for posene da eller ??????! I går var jeg på jobb og sto og fylte inn de nye bladene i bladhylla. Så kommer det en mann i ca 50-60 årene gående bort til meg og sier "hun jenta der" (han peker på FHM bladet) "jeg var læreren hennes i finnmark!" Jeg: "Hehe okei"...... Han: Tar ned bladet og blar opp siden jenta er på Jeg: Han: "Det er hun jenta der", Benedikte heter hun".. Jeg: "Hehe åjaaa... " Han: Begynner å bable om at det er tøft gjort av henne og at mange jenter blir kanskje ikke respektert når de stiller opp i FHM osv, men hun ble respektert da.. Og at hvis han hadde vært jente hadde nok ikke han turt å stilt opp sånn i et blad... men hun var skikkelig tøff da. Jeg: Hehehe, nei jeg hadde nok ikke turt det... Så sier han noe om at hun har blitt avbildet med 19 menn eller noe... Også sier han: "Jeg hadde ikke hatt noe i mot å vært sammen med 19 jenter på en gang " Jeg: "Hehehehehhe " Så går han og finner seg noen varer og vandrer rundt i butikken en god stund... Kanskje han vurderte å kjøpe bladet men ikke tok seg motet til det? Det var ihvertfall meget flaut å stå der når han tok ned bladet og begynte å snakke om denne jenta.. Kunder altså.. 4
Gjest EryMax Skrevet 24. februar 2013 #2490 Skrevet 24. februar 2013 Om kundene tar gjenglemte poser er bare bra, da slipper man rot i kassa. Hva om en kunde kommer med posen til konkurenten for å pakke varer i? 2
Singha Skrevet 24. februar 2013 #2491 Skrevet 24. februar 2013 Det som irriterer meg er når jeg spør om kunden vil ha pose (jobber i matbutikk) og så sier de, "njaaaa", så kikker de ned på båndet og oppdager det ligger noen poser der som noen andre kunder har lagt igjen, så sier de: "nei, jeg ser det ligger noen poser der!" . Javel? mener du at du slipper å betale for posene da eller ??????! Skal du ta betalt for dem to ganger da, eller? 34
Gjest EryMax Skrevet 24. februar 2013 #2492 Skrevet 24. februar 2013 Uff da ICA supermarked butikken her kommer til å gå konkurs, siden jeg nesten alltid får gratis pose. 4
Gjest Elissima Skrevet 24. februar 2013 #2493 Skrevet 24. februar 2013 Hehe her var det mye morsomt Jeg blir ikke utsatt for så mye kommentarer som er rett ut dumme, men blir ofte kalt bitch og andre hyggelige ting.. trenger ny jobb!
Sitronmelis Skrevet 24. februar 2013 #2494 Skrevet 24. februar 2013 Nei Om kundene tar gjenglemte poser er bare bra, da slipper man rot i kassa. Hva om en kunde kommer med posen til konkurenten for å pakke varer i? var ikke det jeg mente, det er bra de rydder opp og tar gjenglemte poser, men kundene kan ikke forvente de ikke skal betale for posene fordi det ligger igjen noen i bunnen av kasssa 2
Gjest EryMax Skrevet 24. februar 2013 #2495 Skrevet 24. februar 2013 De er jo allerede betalt for, så jeg skjønner ikke problemet. 6
Gjest Silvermist Skrevet 24. februar 2013 #2496 Skrevet 24. februar 2013 Nei var ikke det jeg mente, det er bra de rydder opp og tar gjenglemte poser, men kundene kan ikke forvente de ikke skal betale for posene fordi det ligger igjen noen i bunnen av kasssa Du har jo alt fått betalt for de posene av en annen kunde, så hvorfor ikke? 9
The Kitten Skrevet 24. februar 2013 #2497 Skrevet 24. februar 2013 Nei var ikke det jeg mente, det er bra de rydder opp og tar gjenglemte poser, men kundene kan ikke forvente de ikke skal betale for posene fordi det ligger igjen noen i bunnen av kasssa Jo, det kan de. Posene er allerede betalt for. Hvis det er så viktig for deg at absolutt alle betaler for alle posene sine, og at ingen bruker posene i bunnen av kassa, får du tvinge alle til å ta med seg hver eneste pose. 6
Sitronmelis Skrevet 24. februar 2013 #2498 Skrevet 24. februar 2013 Jo, det kan de. Posene er allerede betalt for. Hvis det er så viktig for deg at absolutt alle betaler for alle posene sine, og at ingen bruker posene i bunnen av kassa, får du tvinge alle til å ta med seg hver eneste pose. Haha greit, da skal jeg ikke ta betalt for posene 4
muffin26 Skrevet 25. februar 2013 #2499 Skrevet 25. februar 2013 Jeg jobbet på kafe for noen år siden. Husker godt en dame hun kom ofte og var veldig sær. Hun skulle ha en latte med hel melk hvis hun fikk lett melk får hun diare. Javel greit å vite. 6
Gjest EryMax Skrevet 25. februar 2013 #2500 Skrevet 25. februar 2013 Vel man kan ikke tåle h melk å være allergisk mot lettmelk. Har man laktoseintolleranse eller melkeallergi er man allergisk mot stortsett alle melkeprodukter. Laktoseintollerente kan tåle små mengder laktose, men melkeallergikere ingenting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå