Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dette er vel kanskje en gjenganger, men det værste jeg vet er kunder som leter etter en vare, så står den rett foran nesa deres, og spør meg om hjelp til å finne varen. Jeg smiler pent og peker på varen, da får jeg alltid til svar: "Det første man blir blind på er øya, høhø" (Nei sier du det? Tenker jeg...)

Eller de gangene jeg spør om vedkommende ønsker kvittering, får jeg alltid til svar: "får ikke igjen på skatten vet du". (Nei det er jeg fullstendig klar over)

Husker godt ei dame som var innom oss, hun hadde knust en flaske med øl hos oss, jeg gikk og hentet feiebrettet og en rull med tørkepapir. Jeg begynte så å feie opp glass og tørke øl, så begynner hun å kommandere meg, ved å si, "ja her må du plukke opp, her også, også må du huske å plukke opp ditt og datt, mens du er i gang kan du jo hente litt såpe og vaske opp litt her også" Jeg smilte pent og sa med en hyggelig tone at jeg skulle ta det glasset jeg hadde i hendene og kaste det bak på lageret først, da skrek hun til meg: DU TRENGER IKKE Å VÆRE SÅ FREKK, HER BRUKER JEG TROSSALT TIDEN MIN PÅ Å HJELPE DEG!!

Javel??? :vetikke: Jeg skjønte ingenting jeg.....

Endret av Earth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk om ølflaske.. Ikke dum ting en kunde har sagt, heller gjort.

Det er ikke uvanlig å finne halvspiste varer eller tomme flasker. "Beste" var den tomme ølflaska jeg og kollegaen min fant halvveis gjemt bak eggene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du FruN hva med han som drakk av juicepakken, å satte den inn i kjøleskapet igjen?

*grøss* ja, ligger på toppen den og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel kanskje en gjenganger, men det værste jeg vet er kunder som leter etter en vare, så står den rett foran nesa deres, og spør meg om hjelp til å finne varen. Jeg smiler pent og peker på varen, da får jeg alltid til svar: "Det første man blir blind på er øya, høhø" (Nei sier du det? Tenker jeg...)

Du hadde ikke fått det svaret av meg... Heller: "Åja..." og litt sukking over at jeg ikke så varen jeg lette etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke fått det svaret av meg... Heller: "Åja..." og litt sukking over at jeg ikke så varen jeg lette etter :)

Det er som regel de litt eldre som sier det, jeg blir ikke irritert av det, men jeg merker at jeg ikke syns det er like morsomt lenger. Er egentlig litt synd på dem når de sier det, for hver gang blir de stående å nistirre på meg, i håp om at jeg kanskje skal le litt av det.. Tenker at det holder med et smil, og det er det de får :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en fin en på lørdag. Vi hadde tilbud på toalettpapir, fem pakker til kr 100,-. Men dette toalettpapiret kommer i sekker på sju pakker, det er sånn det er pakket fra produsentens side. Når vi plasserer denne varen i butikk, legger vi en haug med løse pakker i hylla, og stabler disse sekkene rett ved siden av. Da kan folk ta det antallet de skal ha.

Så kommer det en fyr til kassa da, med en sånn sekk med sju i. Jeg tenker at han kanskje ikke har fått med seg hva tilbudet går ut på, så før jeg slår inn varen sier jeg at tilbudet er fem for 100. "DET ER VEL IKKE MIN SKYLD AT DERE HAR SÅNT TEIT TILBUD!" får jeg slengt i trynet da. "Jaha, så tilbud er teit, altså." sier jeg. "Jeg tenkte jeg ville si fra at du betaler full pris for to pakker, og alle andre jeg har sagt det til har satt pris på det og justert antallet deretter". "BARE SLÅ INN VARENE, DU!" får jeg høre da. Jaja. Så da fikk han pent betale 154 kr for sekken.

Det som gjorde dette ekstra ille var at det var en fast kunde som jeg aldri har sett på som ufin, men nå kommer jeg til å være forberedt neste gang han kommer. Det er lettere å takle vanskelige kunder hvis man er obs på dem på forhånd. :sukk:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en som jeg hadde for lenge siden:

Jeg husker at jeg var ny i butikken, og jeg var ikke så kjent med hvor alle varene stod, pluss at jeg jobbet som ekstrahjelp. Jeg var der med andre ord svært sjeldent. Jeg stod da og frontet noen varer, ryddet litt osv. Så kommer det en kunde, en dame i midten av 40 årene. Hun spurte meg om jeg visste hvor en vare var, jeg sa at det hadde jeg ikke helt oversikt over, men dette skulle jeg selvfølgelig finne ut av. I det jeg får fullført setningen min, og går avsted for å lete etter det kunden ønsket, fikk jeg som svar: (Med en svært så nedlatende og sur tone)

Er ikke du ansatt her da? Sånt SKAL du vite, og det skulle da ikke jeg måtte fortelle deg. Lær deg jobben din og ikke gjør det vanskelig for oss kunder som skal ha hjelp... Jaha, syns ikke det var så hyggelig å bli snakket til på denne måten jeg, jeg sa jo at jeg skulle finne ut av det for henne....

En annen en her:

Det var midt i julestria, og kassene vi har velger alltid å slå seg vrange på dette tidspunktet. Så hadde jeg en mann i 50 årene i kassen, kassa mi hang seg opp og skjermen ble svart, jeg fortalte dette til kunden og beklaget dette og dette kunne desverre ta noe tid og anbefalte han å benytte seg av den andre kassen vi har. Jeg fikk til svar:

Så tilogmed kassa er for vanskelig for deg? Duger du ikke til noen ting?

Kunne ikke dy meg, og svarte så pent jeg kunne: Jeg studerer medisin jeg, så noe må jeg da duge til ;)

Han ble paff og gikk til den andre kassen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg. En fyr idag som ble kjempeirritert for at varmdisken var stengt kl 20. Ikke noe jeg kan gjøre noe med, og jeg trodde dette var vanlig i alle butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skulle hatt et sjal som passer til en kjole med dyp utrigning. Det skal være svart og med en spesiell gulfarge.

Meg: Vi har dessverre ikke noen sjal med svart og gult tror jeg...

Kunde (avbryter): Jeg tar dette! *tar tak i ett grønt sjal med prikker"

Meg: Ja, det er det er jo fint :)

Endret av amandaa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg. En fyr idag som ble kjempeirritert for at varmdisken var stengt kl 20. Ikke noe jeg kan gjøre noe med, og jeg trodde dette var vanlig i alle butikker?

Vanlig hos oss ihvertfall og i de andre ICA sjappene i denne byen også. Samme med Eurospar sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig hos oss ihvertfall og i de andre ICA sjappene i denne byen også. Samme med Eurospar sin

Ja, jeg har vært i både Norgesgruppen og Coop, og begge deler har stengt kl 20. Så da er det bare Bunnpris igjen før vi har dekket hele spekteret som har ferskvare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste ikke jeg, og jeg har handlet nære stengetid mange ganger... skjønner jo at det er litt tomt der da men synes ferskvaren skal være oppe så lenge butikken er åpen egentlig. Forstår jo at det blir litt dumt for de som jobber der da. Har jobbet i kasse selv men det er så lenge siden, husker ikke om ferskvarefolkene gikk hjem før oss i kassen...^^

Endret av SoftKitty
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste ikke jeg, og jeg har handlet nære stengetid mange ganger... skjønner jo at det er litt tomt der da men synes ferskvaren skal være oppe så lenge butikken er åpen egentlig. Forstår jo at det blir litt dumt for de som jobber der da. Har jobbet i kasse selv men det er så lenge siden, husker ikke om ferskvarefolkene gikk hjem før oss i kassen...^^

Er jo stengt siden de skal vaske alt mulig før de kan gå hjem :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vanlig overalt det nei =)

På Meny var den åpen til siste slutt, de som jobba der bare putta det over i no bokser rett før stengetid så de fikk vaska. De var da alltid ferdig til butikken stengte...

Endret av LittleJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør ikke det, men det er utrolig mye vasking å sånn som skal til før man stenger så om vi skulle hatt diskene like lenge oppe som resten av butikkene hadde vi gått hjem noen timer etter dere andre. Det var iallefall sånn den gangen jeg jobbet i disken på Meny :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...