Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Så har man jo de som påståar hardnakket at de ikke har fått varene sin i posen, så når vi sjekker kvitteringen ser vi at varen faktisk ikke er slått inn og dermed heller ikke betalt for. Da kan jeg ikke bare gi deg en ny, jeg må faktisk selge den en ny. Blitt skjelt ut en del for det...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok ikke hun blir sur for at de glemmer ting. Det er vel heller det at de tørre vitsene ikke faller i smak.

Akkurat det jeg prøvde å si :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par som jeg lenge har sett på som skikkelig frekke kunder. De svarer aldri når jeg sier hverken hei/pose/kvittering/ha det bra. Aldri. De bare nikker eller rister på hodet. Tror dere ikke jeg for ca. en uke siden fant ut at begge to faktisk ikke kan snakke? De snakker bare tegnspråk! Guri, hvor teit jeg følte meg!

Er en mann som alltid kommer innom for å småhandle sammen med konen sin. Hver gang jeg spør om han vil ha pose, svarer han "ja, jeg tok jo ikke med meg de store lommene mine i dag", og når jeg spør om han vil ha kvittering svarer han "ja, kjerringen må jo ha noe å lese på!". Hehe, samme hver gang!

Skjønner ikke helt hva kunder forventer at jeg skal si når de klager på prisene. Er jo ikke mange som gjør det, men er alltid noen. Det verste er når de spør rett ut "handler du selv her?" eller "synes ikke du det er dyrt her?". Folk kan jo ikke forvente at jeg faktisk skal si at "ja, det er kjempedyrt her, jeg handler alltid på Rema 1000, der har de alt jeg trenger egentlig, og den rett der oppe i bakken er kjempefin!!! Skjønner assa ikke hvordan de kan være så dyre her, jeg, er jo svindel og tullball!!!".

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til ansatte som får sure svar på posespørsmålet: Spør heller hvor mange poser de vil ha (da kan de jo svare "ingen" om de ikke vil ha). Evt. kom med et forslag til hvor mange de trenger (det setter ihvertfall jeg stor pris på, da jeg alltid feilberegner!); "3 poser?".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar fra i dag av betalt for posene våre, 1 kr. Ikke fått noen kommentarer på det i dag, men jeg venter på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar fra i dag av betalt for posene våre, 1 kr. Ikke fått noen kommentarer på det i dag, men jeg venter på det...

Jeg fikk masse kommentarer på det da vi begynte med det, spesielt fra stamkunder som var godt klar over at vi ikke gjorde det før, men det går ganske greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som salgsfremmer, noe som vil si at jeg stabler varer ute i butikk. Altså i sivile klær.

Så står jeg da på en Rema 1000 og jobber med noen lyspærer, også kommer det en dame bak meg. Jeg har øreproppene i, men jeg kan høre at hun kremter bak meg. Helt ærlig trodde jeg at hun hadde vondt i halsen:p Dette pågår litt, og hun kremter enda høyere før hun napser øreproppene ut av ørene på meg, med en fin replikk; "Makan til oppførsel, se nå til å hør etter når folk prater til deg!"

Meg; unnskyld?

Damen; "hvor har dere gluten vafler?"

Meg; det vet jeg ikke, jeg jobber ikke her skjønner du.

Damen; tror du jeg er dum?

Meg; neeei?

Damen; nei så vis meg fram!

Meg; jeg jobber bare spesifikt med disse varene, noe jeg gjør i hver eneste Rema 1000. Jeg kan dessverre ikke orientere meg i alle.

Damen; Jo men for faen i helvette, forventer du at jeg skal tro på dette. Du er en lat dritt onge, uten håp og jeg kan love deg du mister jobben snart!!

Så trampet hun av gårde .

Senere ringte sjefen på den butikken meg med latterkrampe, han hadde prøvd å forklare at han ikke kunne sparke meg fordi jeg ikke jobbet der, og at jeg hadde gjort alt riktig. Han hadde ikke gitt henne nummeret til min sjef da:p

Annen gang, hos en annen Rema 1000. Sjefen der hadde kjørt fram paller med varer til meg og de sto ute i butikk. Det var to små og en stor palle. Da jeg var ferdig med de to små ringte lillesøsteren min å spurte om jeg kunne kjøre henne hjem fra skolen siden hun ikke hadde nåt bussen. Jeg har en fleksibel arbeidsdag hvor jeg kan ta pause når jeg vil og så lenge jeg vil, så jeg gjorde meg klar til å dra også fortalte jeg dette til dattera til sjefen. Bare så de vet at jeg ikke er tilgjengelig. Det er litt langt fram og tilbake, pluss at jeg hadde valgt å ta lunsj. Tilsammen var jeg borte i 45 min. Da jeg kommer tilbake er halve pallen "ramponert" ved at flere ting er pakket opp og hevet rundt. Pallene er pakket slik at jeg nesten kan kjøre rundt med de fra hylle til hylle siden øverst ligger det alltid bad, så kjøkken osv. Dette var jo umulig nå, da alt var blandet. Jeg begynte ryddingen og var forbannet på den randome som hadde gjort dette. Så kommer sjefen gående, med armene i kors.

Han; hvor har du vært?

'Meg; lunsj.

Han; du kan inne bare elte en palle stående slik!

Meg; jeg kan love deg at jeg ikke eltet den slik

Han; nei det vet jeg, det er jeg som har måtte leite etter varer ned i der!

Meg: hvorfor ? Alle varer du har er ute allerede!

Han; en kunde lurte på om vi hadde fått noe nytt.

Meg; kunne du ikke skjekke bestillingslisten?!

Han; trengtes ikke. Uansett skal du ikke elte paller stående i butikk!

Meg; den sto akkurat likedan når jeg kom, ergo har den allerede stått slik i noen timer!

Han; prinsippsak!!!!!!!!!!!!!!!!!! DU ELTER ALDRI EN PALLE HOS MEG IGJEN!

Jeg plukket med meg sakene mine også gikk jeg.

Han; hvor tror du at du skal?! Du er på jobb, få den late ræva din tilbake hit!

Meg; glem det!

Jeg ringte så sjefen min å fortalte hva som var skjedd, og han sa det var helt greit at jeg gikk, det skal da være måte på. For å klargjøre litt, så er butikksjefene våres kunder, men de kan ikke herse med oss uten videre. Ble også ringt opp av de andre butikksjefene i område for å spørre hva det var som var skjedd siden han i sinne hadde ringt alle de andre å bedd de klage på meg!:P jeg har god kontakt med alle sjefene og alle er fornøyd med arbeide mitt så det var ikke noe problem det der akkurat:p

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han; hvor har du vært?

'Meg; lunsj.

Han; du kan inne bare elte en palle stående slik!

Meg; jeg kan love deg at jeg ikke eltet den slik

Han; nei det vet jeg, det er jeg som har måtte leite etter varer ned i der!

Meg: hvorfor ? Alle varer du har er ute allerede!

Han; en kunde lurte på om vi hadde fått noe nytt.

Meg; kunne du ikke skjekke bestillingslisten?!

Han; trengtes ikke. Uansett skal du ikke elte paller stående i butikk!

Meg; den sto akkurat likedan når jeg kom, ergo har den allerede stått slik i noen timer!

Han; prinsippsak!!!!!!!!!!!!!!!!!! DU ELTER ALDRI EN PALLE HOS MEG IGJEN!

Jeg plukket med meg sakene mine også gikk jeg.

Han; hvor tror du at du skal?! Du er på jobb, få den late ræva din tilbake hit!

Meg; glem det!

Kan hende jeg er litt dum, men hva betyr det å elte en palle? Jeg forbinder elting med brøddeig. :fnise:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å elte en palle betyr at man roter rundt i de pent oppstablede varene slik at hele pallen ser ut som et bombenedslag etterpå. Med andre ord, det ser faktisk ut som om noen har forsøkt å elte en brøddeig som består av x antall vare-esker.

Det ser helt utrolig jævlig ut og noen mennesker klarer ikke for sitt bare liv å unngå å elte pallene selv om de har jobbet i bransjen i mer enn ti år.

Jeg har litt lyst å spørre om navnet på den fyren, for han høres overraskende lik ut min første Rema-sjef. En ordentlig møkkamann var han. :fnise:

Endret av Minya
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg er litt dum, men hva betyr det å elte en palle? Jeg forbinder elting med brøddeig. :fnise:

Haha, huff det der er nok en blunder fra min side :P det er ren dialekt, så jeg glemmer ofte at for resten av Norge så betyr det elting av deig. Men det det betyr (her) er "å forlate" noe en plass. Da har du eltet det der :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å elte en palle betyr at man roter rundt i de pent oppstablede varene slik at hele pallen ser ut som et bombenedslag etterpå. Med andre ord, det ser faktisk ut som om noen har forsøkt å elte en brøddeig som består av x antall vare-esker.

Det ser helt utrolig jævlig ut og noen mennesker klarer ikke for sitt bare liv å unngå å elte pallene selv om de har jobbet i bransjen i mer enn ti år.

Jeg har litt lyst å spørre om navnet på den fyren, for han høres overraskende lik ut min første Rema-sjef. En ordentlig møkkamann var han. :fnise:

Haha, eller dette :) passet utrulig godt til situasjonen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var vanlig å ha sånne rotete paller i butikken hos Rema. Det er ihvertfall sånn her oppe.

Endret av EryMax
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Vi har ofte tilfeller av at en haug med kunder knotter seg sammen inni kiosken og behandler det som en varmestue. Dette gjør det dessverre lett for folk å naske da det gjør det vanskelig å holde oversikt, og Gud bedre så mye gnål det blir når man sier ifra.

En gruppe med jenter på 5 - 8 personer som står foran disken og venter på buss eller noe.

Jeg: "Beklager, men om dere ikke skal kjøpe noe må dere dessverre gå ut, stedet er allerede altfor fult og dere står i veien for folk som skal handle her."

Jentene ser på hverandre med et "oh no she didn't!" blikk og går i full bitchmodus: "Skal vi liksom gå ut i det drittværet da?!"

Jeg bare "Det er en bussterminal her dere kan gå til som er ment for venting, der er det til og med plasser å sitte."

De himler med øynene og går ut mens de hvisker om hvor dårlig service det er. Jeg kommer ikke over hvor teite enkelte folk er... Også har vi folk som insisterer på å ta ut flere tusen kroner fra kassa, selv om jeg pent forklarer at det ikke er så mye penger i kassa for øyeblikket fordi det ikke er lov OG fordi det er en minibank bakerst i butikken som er ment for akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en mann innom, sikkert sånn 15-20 år eldre enn meg som gikk rundt i butikken, jeg spurte selvfølgelig om han ønsket noe hjelp, men da bare så han på meg og rista på hodet. Greitnok det, lov å titte tenkte jeg..

Så gikk han rundt i en halv time (!) og bare surret, og jeg spurte da om han fant det han var på utkikk etter.. Fikk svaret "ehm øøhm altså nei.. men altså jeg lurte på om jeg altså kanskje kunne få nummeret ditt?" ordrett.

Droppet den for å si det sånn.

Og en dag holdt jeg på å bygge opp et podie med bøker, og klarte så klart å velte en stabel. En kunde som var i butikken spurte om han skulle hjelpe meg, og jeg svarte "nei ellers tusen takk for tilbudet, men du skal få slippe det". Får et stygt blikk og det kvasseste "DET HETER TAKK SOM BYR" tilbake før han stormer ut av butikken. Jadda.. dette var den samme kunden som spurte om hvilken størrelse en pc veske var og når jeg la den tilbake rettet han på den fordi jeg "la den feil". Jobber jeg eller du her?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som ble rasende for at jeg nektet å ta inn igjen en pose med varer som stinket røyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som bruker argumentene "Jeg har vært butikksjef i x-antall år og KAN kjøpsloven, jeg skal deponere disse varene og jeg skal ha pengene tilbake" når alle som jobber i butikk vet at det ikke er noe som heter deponering/retur/bytterett og at dette er noe butikkene selv setter policy for (og seriøst, deponering på uforseglede kosmetiske produkter, er du spinnvill?!?)...

Sorry mac, det er når du krangler på slike ting du havner på sider som dette... Jeg KAN kjøpsloven, jeg VET at det du argumenterer med ikke står der, jeg leste til og med opp fra forbrukerrådet sine sider til deg. Det er ikke jeg som er frekk, det er du som er bak mål. Langt bak mål.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som salgsfremmer, noe som vil si at jeg stabler varer ute i butikk. Altså i sivile klær.

Så står jeg da på en Rema 1000 og jobber med noen lyspærer, også kommer det en dame bak meg. Jeg har øreproppene i, men jeg kan høre at hun kremter bak meg. Helt ærlig trodde jeg at hun hadde vondt i halsen:p Dette pågår litt, og hun kremter enda høyere før hun napser øreproppene ut av ørene på meg, med en fin replikk; "Makan til oppførsel, se nå til å hør etter når folk prater til deg!"

Meg; unnskyld?

Damen; "hvor har dere gluten vafler?"

Meg; det vet jeg ikke, jeg jobber ikke her skjønner du.

Damen; tror du jeg er dum?

Meg; neeei?

Damen; nei så vis meg fram!

Meg; jeg jobber bare spesifikt med disse varene, noe jeg gjør i hver eneste Rema 1000. Jeg kan dessverre ikke orientere meg i alle.

Damen; Jo men for faen i helvette, forventer du at jeg skal tro på dette. Du er en lat dritt onge, uten håp og jeg kan love deg du mister jobben snart!!

Så trampet hun av gårde .

Senere ringte sjefen på den butikken meg med latterkrampe, han hadde prøvd å forklare at han ikke kunne sparke meg fordi jeg ikke jobbet der, og at jeg hadde gjort alt riktig. Han hadde ikke gitt henne nummeret til min sjef da:p

Jeg kuttet sitatet litt.

Om noen spør om du tror de er dum, så bør du svare "du er åpenbart så intelligent som du fremstiller deg."

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som bruker argumentene "Jeg har vært butikksjef i x-antall år og KAN kjøpsloven, jeg skal deponere disse varene og jeg skal ha pengene tilbake" når alle som jobber i butikk vet at det ikke er noe som heter deponering/retur/bytterett og at dette er noe butikkene selv setter policy for (og seriøst, deponering på uforseglede kosmetiske produkter, er du spinnvill?!?)...

Sorry mac, det er når du krangler på slike ting du havner på sider som dette... Jeg KAN kjøpsloven, jeg VET at det du argumenterer med ikke står der, jeg leste til og med opp fra forbrukerrådet sine sider til deg. Det er ikke jeg som er frekk, det er du som er bak mål. Langt bak mål.

Kremt.. Mener du forbrukerkjøpsloven? :opplyser::fnise:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei "koselig" eldre dame i kassen mot slutten av stengetid tidligere i uka. Hun skulle betale med kort, satte det i og slo koden. Terminalen piper og sier det er feil kode. NEI! Det var det ikke. Spør om hun kan være snill og prøve en gang til.

Terminalen piper igjen og jeg må informere om at det er feil kode. Akk.

"Nei, dæ E ikkje feil kode! Dæ e DU som ett bak kassn dær og triksæ og luræ me nokka!"

Hva faen tror du jeg har der bake? Harry Potters tryllestav?? :klaske:

Fikk henne til å prøve enda en gang og da går det gjennom.

"Jammen nu blir æ jo trøkke TRE ganga!!"

Ehm. Nei. Igjen, jeg har ikke tryllestav. Men av og til skulle jeg ønske jeg hadde balltre:P

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.. Mener du forbrukerkjøpsloven? :opplyser::fnise:

Haha, akk ja, vi skjønte da hva hun mente. :)

Verste jeg vet nå for tiden er eldre damer som ikke husker riktige priser. Ofte spør de noen som jobber i avdelingen om hva prisen på et eller annet er, og de svarer for eksempel "den der koster 59,90". Så kommer de til meg i kassen og uler ut med "DE BLOMSTENE KOSTER 50 kroner!", hvorpå jeg svarer "nei, de koster nok 59,90,-, er det som står på alle hyllelappene også", før de igjen sier "MEN HUN DER BORTE SA DE KOSTET 50!!". Fikk "hun der borte" bort til kassen min jeg, og nei, hun sa hun hadde sagt som meg; 59,90,-.

Kunde: Nei, det sa du ikke, nå lyger du!! Dere bare lyger for å få folk til å kjøpe!

Jeg: Beklager, men blomstene koster 59,90,-. Jeg kan enten slå de inn eller så kan jeg sette de på plass for deg. Ditt valg.

Orket ikke å diskutere med henne, ga henne et valg.

Verste greien i går var en mann som kom til kassen og ville ha rabatt på noe kjøtt.

Kunde: Jeg snakket med en som fyllte på nye varer der, han sa jeg skulle få denne til 50% siden den snart går ut på dato.

Jeg: Åja, det kan vi nok ordne, hvem snakket du med?"

Kunde: Rikard.

Jeg: Rikard? Tror nok ikke vi har noen med det navnet her, la meg ringe og sjekke.

Kunde: "Tror du meg ikke? Tror du jeg lyger?

Jeg: Nei, selvsagt ikke, jeg er pålagt å sjekke (noe jeg ikke er), dersom det gjøres noe feil blir det kluss i regnskapet. (HALLO, må jo svare noe?!)

*Ringer til avdelingen, hvor det kun er to stykker på jobb, begge to er jenter og ingen har snakket med denne mannen*

Jeg: Beklager, men jeg kan nok ikke gi deg rabatten. Det er ingen her på jobb som heter Rikard, og vi har heller ikke fylt på kjøtt i dag. Dersom du ikke vil ha den kan jeg ligge den på plass for deg.

Kunde: NEI. Han jeg snakket med sa jeg skulle få 50%!

Jeg: Okei, ingen som jobber her heter Rikard. Ingen. Greit, vi er en stor butikk, men jeg har jobbet her såpass lenge nå at jeg vet hva alle heter. Jeg kan dermed ikke gi deg 50% rabatt, spesielt når det er snakk om så dyre kjøttstykker som dette. Jeg beklager, men det er ingenting jeg kan gjøre med dette.

Kunden trampet ut. Høh.

Merker jeg begynner å bli tøffere.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...