Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2381 Del Skrevet 2. februar 2013 Åhhrg, blir så irritert. I dag var det en lyspære som ikke gikk inn i kassen, køen var evig lang og kunden gikk for å sjekke prisen. Kunden kom tilbake og sa den kostet 29,90,-, det stod rett under sa han. Jeg spurte om han var helt sikkert, nettopp fordi pærer er dyre, men jeg vet jo at vi har noen til 29,90,- også. Han sa "ja, jeg sjekke det nummeret og det stemme, på rema 1000 kjøper jeg denne til rundt 20 kroner så ikke være mye dyrere enn det". JODA, så stoler man på kunden. MEN NEI, IKKE GJØR DET!! Sjekker selv etterpå, og den kostet ikke 29,90, men 89,90!!! Faens jævler!! Skjønner hva du mener! Skjønner ikke det er mulig! Vi har noen som går rundt å flytter på tilbudspriser, men de tar jo bare tilbudsprisen på varen de tar med til kassen.... jeg er ikke så dum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 2. februar 2013 #2382 Del Skrevet 2. februar 2013 Hva gjør forresten dere som jobber i butikker som har post i butikk det når det gjelder henting av pakker og poser? Jeg er flittig bruker av Posten siden jeg handler en del på eBay, hvilket betyr at jeg ofte også henter pakker i en såkalt post i butikk. Fra alle andre postkontor eller post i butikk jeg har brukt har jeg fått pose hvis jeg har spurt om det (det skjer ikke så ofte). I post i butikk her jeg nå bor krever de at jeg først henter pakken, deretter går inn i butikken og deretter betaler for en pose. Men som jeg sier, jeg er ikke der for å handle, jeg er der for å hente posten min. Jeg kan godt betale for posen, men jeg synes nå jeg skal slippe å måtte gå inn i butikken og stelle meg i den lange køen for en pose. For meg virker det veldig rigid og tunggrodd. Mvh Yvonne Posen kan ikke slås inn i kassen i posten. Den må slås inn i butikk-kassen. Men det er da ikke noe problem å ta i mot krona for posen og slå den inn etterpå...? Det gjorde vi da vi hadde post i butikk (har det heldigvis ikke lenger). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. februar 2013 #2383 Del Skrevet 2. februar 2013 Posen kan ikke slås inn i kassen i posten. Den må slås inn i butikk-kassen. Men det er da ikke noe problem å ta i mot krona for posen og slå den inn etterpå...? Det gjorde vi da vi hadde post i butikk (har det heldigvis ikke lenger). Nei, de kan ikke ta i mot den krona heller visstnok. Og da burde man kanskje ha egne poser for nettopp posten, for det burde ikke være nødvendig å bruke butikken i det hele tatt, spesielt hvis man skal gjøre seg så vanskelige. Men som sagt, jeg har faktisk tatt dette opp med Posten, spent på hva de svarer. Mvh Yvonne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2384 Del Skrevet 2. februar 2013 Nei, de kan ikke ta i mot den krona heller visstnok. Og da burde man kanskje ha egne poser for nettopp posten, for det burde ikke være nødvendig å bruke butikken i det hele tatt, spesielt hvis man skal gjøre seg så vanskelige. Men som sagt, jeg har faktisk tatt dette opp med Posten, spent på hva de svarer. Mvh Yvonne Du må holde oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 2. februar 2013 #2385 Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg tar med meg pose når jeg skal hente pakker også, jeg. Det er det enkleste 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 2. februar 2013 #2386 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Nei, de kan ikke ta i mot den krona heller visstnok. Og da burde man kanskje ha egne poser for nettopp posten, for det burde ikke være nødvendig å bruke butikken i det hele tatt, spesielt hvis man skal gjøre seg så vanskelige. Men som sagt, jeg har faktisk tatt dette opp med Posten, spent på hva de svarer. Mvh Yvonne Har en sterk følelse av at du henter pakker på den butikken som overtok posten etter oss for et par år siden... Der kan de nemlig tenkes å være så firkanta (kommer an på hvem du treffer på, en av mannfolka er grei og bærer store pakker helt ut i bilen uten at man trenger spørre). Og det stemmer at man skal slippe å gå inn i selve butikken for å bruke posten. Endret 2. februar 2013 av Blå Trombone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2387 Del Skrevet 2. februar 2013 NÅ kom jeg på en situasjon jeg hadde før jul.... det kom en dame innom med en haug med poser og spurte om jeg kunne pakke tingene hennes som gaver.. som ikke var kjøpt på vår butikk, og ikke på vårt senter.. er det mulig? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. februar 2013 #2388 Del Skrevet 2. februar 2013 Skal gjøre det Strange Doll! Jeg tar med meg pose når jeg skal hente pakker også, jeg. Det er det enkleste Pleier jeg også, men det jo ikke alltid man husker på det, spesielt ikke hvis jeg kommer rett fra jobb. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 2. februar 2013 #2389 Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg har alltid med meg ryggsekk, men en sjelden gang må jeg ha en pose. Spesielt når jeg tar helgehandelen. Men jeg smiler og sier nei takk normalt sett. De på lokalbutikken har sett meg nok nå til at de spør om jeg "trenger" pose i stedet for om jeg "må ha" en pose, og det er jo greit. En gang hadde jeg ikke med meg sekk på posten, men da visste jeg at pakken som kom inneholdt en ryggsekk med mere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. februar 2013 #2390 Del Skrevet 2. februar 2013 NÅ kom jeg på en situasjon jeg hadde før jul.... det kom en dame innom med en haug med poser og spurte om jeg kunne pakke tingene hennes som gaver.. som ikke var kjøpt på vår butikk, og ikke på vårt senter.. er det mulig? En sånn har jeg hatt også. Jeg sa selvfølgelig nei. Ble kunden din sinna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 2. februar 2013 #2391 Del Skrevet 2. februar 2013 Vi har hatt 40% på fisk hele denne uken, rabatten trekkes fra i kassen, noe mange har skikkelige problemer med å forstå enda det er det siste de i ferskvaren sier før de gir de pakkene med fersk fisk. Kunde: JAAA, DU HAR IKKE TREKT IFRA 40%!!!! HALLO, GÅR DET AN ELLER!!?? Kunden peker ivrig på kvitteringen der det står svart på hvitt at det har blitt trekt av 40%. Men: Joda, det har jeg gjort, bare se her. Hun ser på kvitteringen. Kunde: NEI!! Og hva er de minustegnene her??! Hun hisser seg skikkelig opp mens hun PEKER på den fratrukne summen. Meg: Er du seriøs nå? De minusene betyr at vi har trekt ifra de beløpene. Hun bruker lang tid på å tenke, men er litt roligere denne gangen. Kunde: Ja, må jo være lov spørre vettu. Meg: Ja....Eller fortelle meg.... Kunde ler fornøyd og spaserer bort fra kassen med ett smil om munnen mens hun roper god helg! Ja, GOD-JÆVLA-HELG! *Smil* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 2. februar 2013 #2392 Del Skrevet 2. februar 2013 Superuke er det verste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 2. februar 2013 #2393 Del Skrevet 2. februar 2013 ENIG! At ingen klarer å lese hvilket tilbud som gjelder for hvilken dag. Har ikke telling på hvor mange mennesker som kommer med bøttevis av toro-poser den dagen vi har 40% på frukt o.s.v... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 2. februar 2013 #2394 Del Skrevet 2. februar 2013 ENIG! At ingen klarer å lese hvilket tilbud som gjelder for hvilken dag. Har ikke telling på hvor mange mennesker som kommer med bøttevis av toro-poser den dagen vi har 40% på frukt o.s.v... Kunder kan ikke lese skikkelig. Å så glemmer de av dagene osv. Å så er jeg heller ikke så veldig glad i 10 kr marked. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Froz1 Skrevet 2. februar 2013 #2395 Del Skrevet 2. februar 2013 Flttig leser! Men håper denne lange debatten om betaling for poser tar snart slutt. Viktig tema, men styrer vel litt unna formålet med denne tråden Jeg jobber som servitør og får alltid noen gullkorn. Det er de som går inn i Peppes, Dolly etc og spør om vi selger pizza Og den evige krangelen med at vi har ringnes-brus og ikke coca cola. "er pepsi ok?" Men kan ta en husker veldig godt da jeg var ny i bransjen. En dame med tre barn bestilte en pizza og da jeg kom med den var hun full av gode ord og sa det så nydelig ut. (Var også sjefen som hadde laget den da det var litt få folk på huset den morgenen) Hun og barna spiste den opp, og sa det smakte godt da jeg spurte. Men da de var ferdige og jeg lurte på om de ville ha dessert så klaget hun på pizzaen. Den var visst brent. Noe vi alle visste den ikke var, og hun hadde alt spist den opp. Serviceinnstilt som jeg er spør om hun da ønsker en ny en til å ta med hjem e.l. Men nei, det hadde hun ikke tid til. Det hun derimot hadde tid til og krevde var gratis dessert til henne og barna. Husker hvor irritert jeg ble over det argumentet.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenzi Skrevet 3. februar 2013 #2396 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Jobber i Notabene og som sikkert mange vet så slo kjeden seg konkurs. Men vi ble heldigvis kjøpt, selv om noen få butikker desverre ikke ble med videre. Det er en butikk i nær området som skal legges ned og har 50% på hele butikken Det kom inn en kunde som hadde fått med seg dette da... Kunde: "Har ikke dere også 50% slik som den andre butikken har?" Meg: "Nei, de har opphørssalg. Vi skal ikke stenge...." Kunde: "Ånei... det var dumt". *Gir meg et surt blikk og går ut av butikken*. Kjente jeg ble rimelig stram i maska da Endret 3. februar 2013 av Kenzi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 3. februar 2013 #2397 Del Skrevet 3. februar 2013 Hvordan gjør dere som jobber i butikk med dette? Gir dere poser eller må de betale? Kjenner jeg blir mektig irritert når jeg leser om sånt, og hadde bedt dem betale for den! Spør jeg kunden om han vil ha pose, han sier nei, men roper at han skal ha pose etter han har betalt så sier jeg "den koster én krone". Har hatt mange sånne kunder innom butikken, og det stikker en liten djevel i meg når de oppfører seg sånn. Om jeg glemmer å spørre om kunden vil ha pose, så gir jeg de selvsagt gratis ut. Det samme gjelder om kunden vil ha 4 poser, men oppdager etterhvert at han trenger 5. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 3. februar 2013 #2398 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Når jeg har handla ett tonn med daligvarer på Coopen, og dama i kassa spørr om jeg vil ha pose!!!? Neeeeida, dette får jeg jo plass til i lommene, ditt nek! Veeent litt, dette blir jo litt feil i forhold til hva tråden spørr om.... Det heter språklige konvensjoner....Det er helt normalt å spørre om, og selvfølgelig skjønner hun at du ikke kan bære det i hendene, jises. Men kanskje jeg bare skal kaste posene i trynet på kunden neste gang, uten å si et ord? (selv har jeg nesten alltid med meg sekk og egne poser når jeg storhandler, så da skal jeg ikke ha pose og er glad for at noen spør...) Endret 3. februar 2013 av sol87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 3. februar 2013 #2399 Del Skrevet 3. februar 2013 Når jeg handler på ICA å har med meg egen pose, så bruker spesielt ei som jobber der å kaste ned ICA poser uten å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. februar 2013 #2400 Del Skrevet 3. februar 2013 Og den evige krangelen med at vi har ringnes-brus og ikke coca cola. "er pepsi ok?" Gah, den der hater jeg! Hadde jeg villet ha pepsi hadde jeg spurt etter det! Pepsi og cola er to vidt forskjellige bruser, da sier man heller nei det har vi ikke og venter å ser hva de sier Pepsi smaker jo dritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå