Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2361 Del Skrevet 2. februar 2013 Hvordan gjør dere som jobber i butikk med dette? Gir dere poser eller må de betale? Kjenner jeg blir mektig irritert når jeg leser om sånt, og hadde bedt dem betale for den! Når jeg har spurt om de ønsker pose, og de sier klart og tydelig nei så sier jeg at posen koster en krone, det står jo også lapp som informerer om dette. Jeg blir så utrolig sur når det skjer gang på gang. Om JEG har glemt å spørre om de skal ha pose og de spør om de kan få en så gir jeg de den, siden det da er min feil men det skjer sånn aldri, for jeg er påpasselig med det Er spesielt en kunde som alltid er innom å gjør det. Hun blir alltid like sur når jeg ber henne om å betale for den. og jeg er hyggelig, sier "beklager, men du kan ikke få en pose den koster en krone, derfor jeg spurte om du ønsket pose før du betalte" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. februar 2013 #2362 Del Skrevet 2. februar 2013 Hvordan gjør dere som jobber i butikk med dette? Gir dere poser eller må de betale? Kjenner jeg blir mektig irritert når jeg leser om sånt, og hadde bedt dem betale for den! Jeg hadde en kort karriere i matbutikk. Alle som ignorerte spørsmålet om pose eller svarte nei for så å forvente å få den gratis måtte betale. Dersom noen f.eks spurte om å få 3 poser, men trengte 4 slapp de selvfølgelig å betale for den siste. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Allergikeren Skrevet 2. februar 2013 #2363 Del Skrevet 2. februar 2013 Hvordan gjør dere som jobber i butikk med dette? Gir dere poser eller må de betale? Kjenner jeg blir mektig irritert når jeg leser om sånt, og hadde bedt dem betale for den! Jeg gir som regel ut, men sier gjerne noe som at "du sa nei da jeg spurte, men vær så god " Med mindre det er noen skikkelige surpotter; "Da må jeg ha hørt feil, for jeg var så sikker på at du sa nei. Men vær så god " Selv om jeg egentlig har lyst til å spørre om de ikke bare kan si ja i alle fall en av de tre gangene jeg spør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2364 Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg hadde en eldre mann som skulle ha et par hansker. Han skulle ha et par som var nøyaktig lik dem han hadde. Noe som ikke burde vært et problem, for det var ikke så lenge siden han hadde kjøpt dem. Jeg leter og leter, men finner ingen som er i nærheten en gang. "Kjøpte du dem i år?" spurte jeg. "Nei, det må være minst 8 eller 10 år siden." HVORFOR gjør de det? Sånn er det hos oss og.. "du jeg kjøpte ditt og datt for fire år siden, hvor står det nå? " Også de som forventer at jeg skal stå i 30 min med de å velge kort, for så å ende opp med det motsatte av det jeg syns var fint. Er snill sånn sett, skriver ofte på kort for menn og eldre personer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 2. februar 2013 #2365 Del Skrevet 2. februar 2013 Når jeg har handla ett tonn med daligvarer på Coopen, og dama i kassa spørr om jeg vil ha pose!!!? Neeeeida, dette får jeg jo plass til i lommene, ditt nek! Veeent litt, dette blir jo litt feil i forhold til hva tråden spørr om.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2366 Del Skrevet 2. februar 2013 Når jeg har handla ett tonn med daligvarer på Coopen, og dama i kassa spørr om jeg vil ha pose!!!? Neeeeida, dette får jeg jo plass til i lommene, ditt nek! Veeent litt, dette blir jo litt feil i forhold til hva tråden spørr om.... Det er jo bare fordi man tar betalt for de da men jeg ser jo at det er et dumt spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 2. februar 2013 #2367 Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg ble spurt om jeg ville ha pose på Farris flaska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 2. februar 2013 #2368 Del Skrevet 2. februar 2013 Det er jo bare fordi man tar betalt for de da men jeg ser jo at det er et dumt spørsmål Må du betale for pose i de aller fleste daligvarer, eller? Ingen som gir gratis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2369 Del Skrevet 2. februar 2013 Må du betale for pose i de aller fleste daligvarer, eller? Ingen som gir gratis? Jeg vet ikke om noen gir gratis, men i hovedsak tar de vel betalt tror jeg? På Rimi her TELLER de posene de kaster ned til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 2. februar 2013 #2370 Del Skrevet 2. februar 2013 Når jeg har handla ett tonn med daligvarer på Coopen, og dama i kassa spørr om jeg vil ha pose!!!? Neeeeida, dette får jeg jo plass til i lommene, ditt nek! Veeent litt, dette blir jo litt feil i forhold til hva tråden spørr om.... Hvorfor er det et rart spørsmål? Mange har med seg egne poser for å være miljøvennlig, vettu 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2371 Del Skrevet 2. februar 2013 Hvorfor er det et rart spørsmål? Mange har med seg egne poser for å være miljøvennlig, vettu Også har vi de som har med seg disse posene, MEN vil ha en plastpose likevel og putter den oppi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 2. februar 2013 #2372 Del Skrevet 2. februar 2013 Når jeg har handla ett tonn med daligvarer på Coopen, og dama i kassa spørr om jeg vil ha pose!!!? Neeeeida, dette får jeg jo plass til i lommene, ditt nek! Veeent litt, dette blir jo litt feil i forhold til hva tråden spørr om.... Du er klar over at du er mer et nek hvis du svarer det? Flere og flere er miljøbevisste nok til å ta med seg bærenett eller gjenbruke plastposer, og trenger derfor ikke poser. Dessuten finnes det folk som heller ber om å få pappesker, eller som bare pakker rett i vogna. Gud, så lei jeg var av folk som svarte det da jeg satt i kassa... 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 2. februar 2013 #2373 Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg vet ikke om noen gir gratis, men i hovedsak tar de vel betalt tror jeg? På Rimi her TELLER de posene de kaster ned til deg Hmmm.....på bunnprisen borti gata her så gir de deg pose om du spørr eller ikke, de kan jo ikke bare gjøre slikt om jeg må betale for den syns jeg, har jo skapet fullt, kunne jo tatt med meg en hjemmefra istedet da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2374 Del Skrevet 2. februar 2013 Hmmm.....på bunnprisen borti gata her så gir de deg pose om du spørr eller ikke, de kan jo ikke bare gjøre slikt om jeg må betale for den syns jeg, har jo skapet fullt, kunne jo tatt med meg en hjemmefra istedet da..... Kanskje den kjeden ikke tar betalt for posene. Vi gjorde det ikke før nå nylig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. februar 2013 #2375 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Du er klar over at du er mer et nek hvis du svarer det? Flere og flere er miljøbevisste nok til å ta med seg bærenett eller gjenbruke plastposer, og trenger derfor ikke poser. Dessuten finnes det folk som heller ber om å få pappesker, eller som bare pakker rett i vogna. Gud, så lei jeg var av folk som svarte det da jeg satt i kassa... Poenget er vel at man bør spørre om man vil ha pose da man neppe kan vite hvorvidt kunden skal ha pose eller ikke. Slik jeg ser det er det en del av jobben. Akkurat som det var min jobb da jeg selv også satt bak kassa, dog ikke i en dagligvarebutikk. Hva gjør forresten dere som jobber i butikker som har post i butikk det når det gjelder henting av pakker og poser? Jeg er flittig bruker av Posten siden jeg handler en del på eBay, hvilket betyr at jeg ofte også henter pakker i en såkalt post i butikk. Fra alle andre postkontor eller post i butikk jeg har brukt har jeg fått pose hvis jeg har spurt om det (det skjer ikke så ofte). I post i butikk her jeg nå bor krever de at jeg først henter pakken, deretter går inn i butikken og deretter betaler for en pose. Men som jeg sier, jeg er ikke der for å handle, jeg er der for å hente posten min. Jeg kan godt betale for posen, men jeg synes nå jeg skal slippe å måtte gå inn i butikken og stelle meg i den lange køen for en pose. For meg virker det veldig rigid og tunggrodd. Mvh Yvonne Endret 2. februar 2013 av Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2376 Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg spør kunden om den vil ha tingene pakket inn, så spør jeg om de vil ha pose også etter det om de ønsker at jeg skriver ut kvitteringen. Når man skal ta betalt for posene er det tross alt en fordel å spør om kunden ønsker den, før man tar den inn i kassen. Ja det er bare 1 kr, men det er jo likevel et salg tenker jeg. Det med post i butikk synes jeg også er slitsomt. Jeg blir også bedt om å gå inn i butikken for å kjøpe denne posen, noe jeg ikke gidder. Der burde de ordne til et bedre system Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. februar 2013 #2377 Del Skrevet 2. februar 2013 Ja, det er veldig synd. Sånn sett liker jeg postkontoret bedre. Jeg kan godt betale for posen, bare så det er sagt. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. februar 2013 #2378 Del Skrevet 2. februar 2013 Ja, det er veldig synd. Sånn sett liker jeg postkontoret bedre. Jeg kan godt betale for posen, bare så det er sagt. Mvh Yvonne Personlig synes jeg ikke noe om å ta betalt for posen, men jeg må jo siden kjeden har det systemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. februar 2013 #2379 Del Skrevet 2. februar 2013 Personlig synes jeg ikke noe om å ta betalt for posen, men jeg må jo siden kjeden har det systemet Mhm, ja. Jeg ville nok bare gitt posen gratis, som jeg har opplevd andre steder. Og det ender selvsagt med at jeg balanserer pakkene mine hjemover uten pose, for jeg gidder jo ikke å stå i kø i 15 minutter. Butikker er heller ikke så stor, og ganske trang, så da blir det til at jeg dropper det. Jeg har faktisk sendt spørsmål til Posten ift dette. Ikke at det er et stort problem, men det kan jo være greit å gjøre dem oppmerksom på. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 2. februar 2013 #2380 Del Skrevet 2. februar 2013 Åhhrg, blir så irritert. I dag var det en lyspære som ikke gikk inn i kassen, køen var evig lang og kunden gikk for å sjekke prisen. Kunden kom tilbake og sa den kostet 29,90,-, det stod rett under sa han. Jeg spurte om han var helt sikkert, nettopp fordi pærer er dyre, men jeg vet jo at vi har noen til 29,90,- også. Han sa "ja, jeg sjekke det nummeret og det stemme, på rema 1000 kjøper jeg denne til rundt 20 kroner så ikke være mye dyrere enn det". JODA, så stoler man på kunden. MEN NEI, IKKE GJØR DET!! Sjekker selv etterpå, og den kostet ikke 29,90, men 89,90!!! Faens jævler!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå