Gjest RompeRusk Skrevet 5. januar 2013 #2301 Del Skrevet 5. januar 2013 Når kunder sier slike ting så sier jeg: "Huff da, det hørtes ikke bra ut, kanskje gå å hjem, lage litt te, legge deg under ett pledd ville hjelpe? Det er jo forskjølelse og influensa i luften, om du er stiv i musklene og eller vondt i kroppen ville jeg anbefalt ett varmt bad/dusj eller en varmepute der du har vondt, få det løst opp litt..ellers har vi jo ibux & paracet" Oftest spør kundene hvilken te jeg kan anbefale dem da Tro meg, å være "støttende" har jeg prøvd :gjeiper: Men han klarer faktisk alltid å klage over ett eller annet likevel.. Og å putte inn 20 banneord i hver setning samtidig :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 5. januar 2013 #2302 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg synes det er greit når kunder klager over seg selv osv. Det er koselig å snakke med noen når det er stille i butikken, og det betyr som regel at kunden har tillit til meg som selger. Det jeg IKKE liker er når folk skal kommentere om jeg ikke ser bra ut.. "Huff, du burde vel lagt deg, du." "Jasså, forkjøla du da(no kidding)? "Har du nettopp våkna eller. Ikke pent å sove på jobb". Når jeg sitter der med feber og snufser for meg selv, men klarer å være på jobb likevel. Fordi jeg har dårlig samvittighet, ofte blir forkjøla og ingen andre selvfølgelig kan fordi de andre også er syke eller bortreist. Slike ting liker ikke jeg heller, men jeg har på en måte fått veldig god kontakt med noen av kundene mine. De som "liker" meg Hvor de kan finne på å si -"WOW du ser trøtt ut idag!!!" Meg: jaaaa....det kan hende at det er pga at jeg ikke fikk sove inatt -.- /gjesp" -"Hahahahaha du har hikke" Meg eehhh..hikk....jaa " det gjør jeg ganske ofte i tillegg, jeg hater å hikke så jeg ler hver gang jeg hikker xD Mange av kundene mine er ganske søte x) Særlig han eldre bestefar søte mannen som alltid kaller meg "søta" Når jeg var ferdig på jobb idag fikk jeg hilse på hunden hans Den var såååå søt, nei huff, *tripper vekk fra forumet!!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 5. januar 2013 #2303 Del Skrevet 5. januar 2013 Tro meg, å være "støttende" har jeg prøvd :gjeiper: Men han klarer faktisk alltid å klage over ett eller annet likevel.. Og å putte inn 20 banneord i hver setning samtidig :gjeiper: Da får du være ett lite Romperusk å svare litt tilbake som ikke virker helt støtende, kanskje han er en gammel sjøulk, kanskje han er nordfra i tillegg? Og der er banning veldig normalt x) (selvom jeg ikke banner på jobb og de gangene jeg gjør det er på lageret om jeg mister en palle med glassflasker i gulver -.- Eller rett og slett slår meg, så kan det trille ut ett par ufine ord, så holde for munnen å kikke meg rundt om noen hørte det fikk en gang en klapp på skuldra og kunden sa "Bare la det renne ut, det der så absolutt ikke noe godt ut, og det føles 10 ganger bedre ut med bannskap" jeg ble tomatrød og listet meg bort til lageret for å gaule litt" ) btw, jeg klarte å brekke lillefingeren idag på jobb, aner ikke hvordan -.- men å ta ut varer er visst nok veldig farlig for meg! -.- huff nei veldig OT nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 5. januar 2013 #2304 Del Skrevet 5. januar 2013 Huff god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NancyB. Skrevet 5. januar 2013 #2305 Del Skrevet 5. januar 2013 Trur ikkje sensoren hos oss reagerar på pantelappen heller, men trur det har skjedd ein gong at lappen har gått nedi sprekken, men då kan eg berre løfte på rullane og finne den igjen (kunden fekk litt panikk da, men). Om ein legg lappen oppå ein vare er det iallefall ikkje noko grunn til å vere redd for at den ikkje skal bli sett. Men kan hende det berre er eg som er jævlig ram på å følge med på pantelappar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antique Skrevet 5. januar 2013 #2306 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg jobber i en kiosk, og i dag kom det en mann innom og handlet en brus og ei avis. Han var blid og hyggelig, og sa til meg at nå kom det til å bli godt med drikke! Jeg bare smilte og nikket. Han gikk bort til spilleavdelinga, og drakk alt opp ganske fort. Så kom han til kassa igjen, og denne gangen var han plutselig ikke blid. Han holder flaska mot meg mens han peker på pantemerket. Jeg skjønner ikke helt hva han mener, men sier at "ja, det er pant på brusen..ehe.." Han ser surt på meg, og spør om hvorfor jeg ikke sa det med en gang. Jeg ble litt paff, for alle vanlige brusflasker har jo pant? Det er vel heller unormalt om jeg skulle sagt at det var pant på brusflaska til alle kundene?! Han stirret fortsatt surt på meg, og spurte om han kunne pante flaska hos meg. Jeg beklaget og sa at vi ikke gjør det, men at det er en panteautomat like ved matbutikken (ca 20 meter unna), som han kan pante flaska hos. Men nei, da ble han sur og kasta flaska på gulvet mens han rista på hodet og gikk ut. Herregud.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 5. januar 2013 #2307 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg jobber i en kiosk, og i dag kom det en mann innom og handlet en brus og ei avis. Han var blid og hyggelig, og sa til meg at nå kom det til å bli godt med drikke! Jeg bare smilte og nikket. Han gikk bort til spilleavdelinga, og drakk alt opp ganske fort. Så kom han til kassa igjen, og denne gangen var han plutselig ikke blid. Han holder flaska mot meg mens han peker på pantemerket. Jeg skjønner ikke helt hva han mener, men sier at "ja, det er pant på brusen..ehe.." Han ser surt på meg, og spør om hvorfor jeg ikke sa det med en gang. Jeg ble litt paff, for alle vanlige brusflasker har jo pant? Det er vel heller unormalt om jeg skulle sagt at det var pant på brusflaska til alle kundene?! Han stirret fortsatt surt på meg, og spurte om han kunne pante flaska hos meg. Jeg beklaget og sa at vi ikke gjør det, men at det er en panteautomat like ved matbutikken (ca 20 meter unna), som han kan pante flaska hos. Men nei, da ble han sur og kasta flaska på gulvet mens han rista på hodet og gikk ut. Herregud.. Jeg er enig i at han hørtes rar ut, men jeg har alltid trodd at alle steder som selger plastflasker MÅ tillate panting også? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 5. januar 2013 #2308 Del Skrevet 5. januar 2013 er ikke alle som selger flasker med pant forpliktet til å ta tilbake flasker med pant ? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. januar 2013 #2309 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg jobber i en kiosk, og i dag kom det en mann innom og handlet en brus og ei avis. Han var blid og hyggelig, og sa til meg at nå kom det til å bli godt med drikke! Jeg bare smilte og nikket. Han gikk bort til spilleavdelinga, og drakk alt opp ganske fort. Så kom han til kassa igjen, og denne gangen var han plutselig ikke blid. Han holder flaska mot meg mens han peker på pantemerket. Jeg skjønner ikke helt hva han mener, men sier at "ja, det er pant på brusen..ehe.." Han ser surt på meg, og spør om hvorfor jeg ikke sa det med en gang. Jeg ble litt paff, for alle vanlige brusflasker har jo pant? Det er vel heller unormalt om jeg skulle sagt at det var pant på brusflaska til alle kundene?! Han stirret fortsatt surt på meg, og spurte om han kunne pante flaska hos meg. Jeg beklaget og sa at vi ikke gjør det, men at det er en panteautomat like ved matbutikken (ca 20 meter unna), som han kan pante flaska hos. Men nei, da ble han sur og kasta flaska på gulvet mens han rista på hodet og gikk ut. Herregud.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antique Skrevet 5. januar 2013 #2310 Del Skrevet 5. januar 2013 er ikke alle som selger flasker med pant forpliktet til å ta tilbake flasker med pant ? Vi kan ta imot pant ja, men vi får ikke bruke denne knappen uten at vi har et innslag (altså de må kjøpe noe i tillegg). Jeg vet ikke hvorfor, men er sånn det funker her hvertfall. Det var kanskje dumt av meg å ikke skrive det og, for jeg sa det til han - men siden han allerede hadde kjøpt noe (og det kun er 1kr på pant), så regna jeg jo med at han ikke ville kjøpe noe en gang til for å kun få den ene krona u see? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 5. januar 2013 #2311 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg har lært meg å si gullvaffel framfor å banne i butikken. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 6. januar 2013 #2312 Del Skrevet 6. januar 2013 Finnes det kurs der man kan lære å bli synsk? I tilfelle vil jeg gjerne melde meg på... Kunde: Jeg skal ha kaffe til kaffemaskinen min. Jeg: Ja, hvilken sort skal du ha? Kunde: Sånn kaffe til kaffemaskin, vet du. Jeg: Hvilken kaffemaskin er det du har da? Kunde: En sånn svart. Jeg: En svart, ja. Er det Senseo, kanskje? Eller Dolche Gusto? Kunde: Det vet vel ikke jeg! Jeg fikk den til jul. Jeg: Er det kaffeputer som ser ut som teposer eller er det små plastbokser som du setter inn i maskinen du skal ha? Kunde: Det må da du vite! Jeg: ... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 6. januar 2013 #2313 Del Skrevet 6. januar 2013 Finnes det kurs der man kan lære å bli synsk? I tilfelle vil jeg gjerne melde meg på... Kunde: Jeg skal ha kaffe til kaffemaskinen min. Jeg: Ja, hvilken sort skal du ha? Kunde: Sånn kaffe til kaffemaskin, vet du. Jeg: Hvilken kaffemaskin er det du har da? Kunde: En sånn svart. Jeg: En svart, ja. Er det Senseo, kanskje? Eller Dolche Gusto? Kunde: Det vet vel ikke jeg! Jeg fikk den til jul. Jeg: Er det kaffeputer som ser ut som teposer eller er det små plastbokser som du setter inn i maskinen du skal ha? Kunde: Det må da du vite! Jeg: ... Ååååå!! Kjenner meg SÅ igjen i denne hadde veldig mange lignende opplevelser når det gjaldt støvsugerposer da jeg jobbet på Jernia. "Hvilken modell er støvsugeren din da?" "Øh...en liten rød en. Jeg husker ikke helt hva den heter jeg..." Gud, som jeg ønsket at produsentene av støvsugere kunne bli enige om en standard for posene! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 6. januar 2013 #2314 Del Skrevet 6. januar 2013 Kom på noe som jeg hørte en gang jeg var ute på shopping. Var en butikk som solgte klær fra størrelse 42 og oppover (ikke Zizzi, men samme stilen). Jeg driver og prøver klær da det kommer ei dame inn og lurer på om de har en topp som henger på et stativ utenfor i størrelse 38. Kunde: Hei, har dere denne i 38? Ekspeditør: Nei, størrelsene våre begynner på 42. Kunde: Har dere ingenting i 38? Ekspeditør: Nei, dessverre. Eller, jo, forresten. Vi har sokker. Da ble jeg nødt til å foreta en rask retrett til prøverommet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. januar 2013 #2315 Del Skrevet 7. januar 2013 Ååååå!! Kjenner meg SÅ igjen i denne hadde veldig mange lignende opplevelser når det gjaldt støvsugerposer da jeg jobbet på Jernia. "Hvilken modell er støvsugeren din da?" "Øh...en liten rød en. Jeg husker ikke helt hva den heter jeg..." Gud, som jeg ønsket at produsentene av støvsugere kunne bli enige om en standard for posene! Det var sikkert meg du traff på da Jeg kranglet ikke om det, men trodde det var standardposer. Dro hjem igjen og hentet nummeret eller hva det var på støvsugeren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solbærsaft Skrevet 7. januar 2013 #2316 Del Skrevet 7. januar 2013 Det var sikkert meg du traff på da Jeg kranglet ikke om det, men trodde det var standardposer. Dro hjem igjen og hentet nummeret eller hva det var på støvsugeren Regner med at du har fått tak i en ond og poseløs støvsuger nå, Evilposelos ? Ellers så har jeg gjort akkurat det samme selv, trodde også det var standardstørrelse, i det minste at hver fabrikant hadde sin standard.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 7. januar 2013 #2317 Del Skrevet 7. januar 2013 Det var sikkert meg du traff på da Jeg kranglet ikke om det, men trodde det var standardposer. Dro hjem igjen og hentet nummeret eller hva det var på støvsugeren Hadde alle kunder vært så greie at de aksepterte at de faktisk måtte dra hjem å finne merke og type på støvsugeren sin hadde det jo vært fint. Var dessverre ganske mange som ble irriterte og mente at det var min jobb å vite hvilken støvsuger de hadde... *sukk* Regner med at du har fått tak i en ond og poseløs støvsuger nå, Evilposelos ? Ellers så har jeg gjort akkurat det samme selv, trodde også det var standardstørrelse, i det minste at hver fabrikant hadde sin standard.. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke kan være en slags standard på støvsugerposer, sånn som det er nå er det en 'jungel'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 7. januar 2013 #2318 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg er glad jeg vet at jeg har en tredve år gammal Nilfisk jeg, da sier jeg bare den ser litt sånn rar ut og finner som regel bildet av støvsugeren (eller en som ligner ihvertfall) på en av pakkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 8. januar 2013 #2319 Del Skrevet 8. januar 2013 Etter å ha jobbet i en matbutikk ved siden av studiene har jeg erfart en god porsjon merkelige kunder. Eksempler: Jeg står og rydder ved bleiene. En middelaldrende mann dukker opp og spør: "er du verpesjuk eller?" hvor han bryter ut i latter. Han ler så godt og lenge at han blir helt rød i ansiktet og tårene triller. Jeg velge da og se på han i fullstendig alvor og si "ja". Da var det ikke like morsomt lengre, for å si det sånn. Jeg står og rydder i brusen da nok en middelaldrende mann kommer mot meg og sier: "unnskyld, men kan jeg spørre deg om noe personlig?" "Ja?" "Er du norsk?!" Jeg blir litt overrasket, med tanke på at jeg er 100% norsk. Mannen blir svært sjokkert, jeg har da brune øyne! Det har han da aldri sett før. Da forklarer jeg han pent at 20% av den norske befolkningen har brune øyne og han trasker forundret videre Ellers har vi de klassiske pervoene da. Da jeg var helt ny brukte jeg litt ekstra tid på noe, og beklaget overfor kunden. Da sier han det går bra, han "nyter utsikten" (altså meg). Da jeg var ferdig og hadde tatt i mot betaling nektet han å gå, han ville fortsette å nyte utsikten. Endte opp med at en av mine mannlige kolleger måtte tvinge han ut...Så har vi han meget hyggelige mannen som ga meg et fint lite råd."Hvis du knepper opp den skjorta di et par hakk hadde du sikkert sett bedre ut!". Jo, mange takk! Ellers er det helt ubegripelig hva folk hisser seg opp for.Virker som mange tror at det er jeg personlig som bestemmer prisnivået og at jeg jobber på provisjon. Tenk at jeg kan bli så GRÅDIG at jeg tar så høy kilopris da?! Ja, for de pengene går i min lomme En gang be jeg skjelt ut for at kassene våre hadde så dårlig design, det er jo så vanskelig å sette kurven på båndet! Beklager, skal tenke på det neste gang jeg tegner kasser 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 8. januar 2013 #2320 Del Skrevet 8. januar 2013 Mannfolk som skal "flørte" er noe av det værste, jeg vet aldri hvajeg skal si!? Skal man takke, le, fnise, holde seg alvorlig..? Noen ganger er det jo sjarmerende og hyggelige komplemang, andre ganger er folk så rett på at jeg holder på å slå haken i tastaturet. Dummeste/frekkeste/sykeste jeg har fått var i mitt første år i denne butikken jeg er i nå, hvor en voksen mann og kvinne kommer innom, tydelig at de har tatt seg ett glass eller to, men er i godt humør og ikke overtadig beruset. Hjelper kvinnen med å finne tingene hun skal ha, masse latter og prat og når vi kommer til kassen kommer fyren bort for å betale. Der lener han hånden over skuldra hennes, putter den inn i toppen og bhen og begynner å synlig kna brystet hennes. Vi snakker sommertopp i tynt stoff her, med andre ord lett å se. Mens han gjør dette stirrer han på meg og kommer med en kommentar a'la "Du er nå godt utrystet du også, sikkert god å ta på de" (noe i den dur i allefall). DA ble min hånd kjapt lagt på alarmen i allefall..! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå