Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ååå, det synes jeg var veldig fint gjort av deg.

Vi har også CG, men har fremdeles den skuffen i kassa der man pleide å legge mynter og sedler. I den skuffen legger vi småpenger folk glemmer igjen. Snakk om enkroninger og femmere, kanskje 20 kr til sammen. Men de kan vi bruke når det er noen som mangler 1-2 kroner, småbarn osv. Det er jo ikke så gøy for lille krølltoppen på 4 som skal kjøpe en is for lommepengene sine, og så mangler vesle gutten 1 kr!

De har ikke jeg gitt penger... Unger kan telle og de vet å spille: Oi, jeg mangler ei krone jeg... Blæh =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har ikke jeg gitt penger... Unger kan telle og de vet å spille: Oi, jeg mangler ei krone jeg... Blæh =P

Jeg hadde et par småbarn som sprang frem og tilbake til kassen for å veie smågodteposen. Det gjorde meg virkelig ingenting da det var stille i butikken ellers - dessuten var de kjempeskjønne. Summen de ville opp til var 31kr, og omsider var posen endelig presist på det beløpet.

Opp på båndet la de smågodtposen, en brus til 19kr, og en krølla femtilapp...

Gjett hvem som hadde glemt å regne med panten?

Da var det fint å kunne finne frem en gjenglemt mynt, det skader ikke å legge godvilja til. :)

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit med små søte barn som du ser oppriktig har gjort en feil og mangler en krone. De hjelper jeg gjerne. Har ett lager med en-kroninger liggende under kassa som er greie å ha. Det som faktisk irriterer meg GRØNN er når det kommer 12-15åringer og du ser at de har "satsa" på at det går bra at de mangler en krone.

Meg: Ja, det blir 26 kroner.

13år gammel (drittunge): Åja, har bare 25.-

Han står og ser på meg.

Meg: Det mangler EN krone.

Han: Ja, går det bra eller?

Ser på meg som om han liksom vet at jeg kommer til å gi han en krone uansett (dette er det mest irriterende aspektet ved det, at noen tar det som en selvfølge at de får om de mangler en krone...)

Meg...Hmm, nei da tror jeg du må gå og finne deg noe annet.

Altså, det ble kanskje litt dårlig forklart her, men det er de "store" barna som tar det som en selvfølge at jeg kan gi de varen billigere fordi de ikke har nok penger. De gidder ikke ta seg bryet med å LEKE overrasket over at de ikke hadde nok penger engang. -.-

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Det er greit med små søte barn som du ser oppriktig har gjort en feil og mangler en krone. De hjelper jeg gjerne. Har ett lager med en-kroninger liggende under kassa som er greie å ha. Det som faktisk irriterer meg GRØNN er når det kommer 12-15åringer og du ser at de har "satsa" på at det går bra at de mangler en krone.

Han står og ser på meg.

Ser på meg som om han liksom vet at jeg kommer til å gi han en krone uansett (dette er det mest irriterende aspektet ved det, at noen tar det som en selvfølge at de får om de mangler en krone...)

Altså, det ble kanskje litt dårlig forklart her, men det er de "store" barna som tar det som en selvfølge at jeg kan gi de varen billigere fordi de ikke har nok penger. De gidder ikke ta seg bryet med å LEKE overrasket over at de ikke hadde nok penger engang. -.-

Haha veit x)

jeg digger de barna som blir tatt i nasking i butikken vårs som må komme tilbake å jobbe etterpå ,ta pant eller lignende :fnise:

Beklager OT x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han står og ser på meg.

Jeg hadde en gang en godt voksen dame som manglet en krone da hun skulle betale. Reaksjonen hennes? "Ja, ja det går vel fint det, ikke sant?" Så gikk hun. :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en godt voksen dame som manglet en krone da hun skulle betale. Reaksjonen hennes? "Ja, ja det går vel fint det, ikke sant?" Så gikk hun. :filer:

Den har jeg også fått... Den voksne damen la en pakke servietter på disken og sa "jeg har bare 18kr så du får ta det", plukket opp pakken og begynte å åpne den. Jeg ble så provisert at jeg spurte om hun ville ta den siste kronen på kort da. Endte med at kunden bak la en krone på disken. Hun syntes sikket jeg var ekstremt barnslig og vanskelig, men koster det 19 kr så koster det 19 kr, ikke 18...

Hun er jo ikke eneste, men de fleste gir seg og betaler til slutt med kort, men jeg tenker at når de er så frekk å si slike ting hos oss, så har de nok gjort det flere steder og kommet unna med det. Blir litt penger spart i løpet av ett liv ;)

Endret av Lykkelitenen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære kunde. Ikkje klag på at bandet ikkje rullar når du driv å legg ting framom sensoren så fort eg har fjerna noko anna derfrå. Kanskje ikkje så mange som veit om den (?), men artig er det lell.

Ellers er eg godt nøgd med årets julekundar. Ein del som klagar på "åh, så mye kø", men det er liksom ikkje så mykje me som jobbar får gjort med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Kjære kunde. Ikkje klag på at bandet ikkje rullar når du driv å legg ting framom sensoren så fort eg har fjerna noko anna derfrå. Kanskje ikkje så mange som veit om den (?), men artig er det lell.

Ellers er eg godt nøgd med årets julekundar. Ein del som klagar på "åh, så mye kø", men det er liksom ikkje så mykje me som jobbar får gjort med det.

åja, den med båndet altså.. "kan du få båndet til å gå!?" meg:"Nei jeg kan ikke det desverre, varene dine ligger foran sensoren, jeg har en kunde her som holder på å betale, + forrige kunde pakker enda i varene sine, vi har veldig liten kasse, du er bare nødt til å vente, ellers så blir dine varer blandet med de andre sine varer.." Så har du de som:

Du sender varene på bånd 2, fordi kunde 1 har varene sine på bånd 1, men kunde 2 lener seg over bånd 1 for å få tak i varene sine på bånd 2 /facepalm

hadde jeg vært kunde så hadde jeg bedt den kunden om å reise en viss plass å slutte å spre sine bakterier overalt :fnise: (Altså når kunden nærmest legger seg over maten til den andre kunden o.o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første ville jeg aldri stjålet penger fra en kunde, for det andre prøver jeg alltid å være hjelpsom når noen trenger det. Det er heller ikke alltid vi finner eiendelene til alle kunder. Huff!

haha herregud, jeg jobber i bar selv, og det er mange ganger jeg bare har lyst til å skrike til noen av kunende som rett og slett bare burde ha holdt seg hjemme.

En grinete jente som var helt fra seg lå utenfor døra til utestedet og dreiv å hulka og skreik.. hu hadde krangla med søstra mi, noe som ikke er uvanlig (jeg kjenner til de to littegrann).

Vi ville ikke ha noen liggende utenfor baren, og vi ønsket jo også at hun kom seg trygt hjem. Søstra hennes ga faen, og hadde forsvunnet.

Etter mye om og men, hun SKULLE ligge der hun, alene, sa vi til henne at hun fikk velge; enten ringer vi politi eller ambulanse... vi ble ganske irriterte tilslutt. Hun var ganske full, men det var nok mest vilja det var noe gærent med siden hun ikke gadd dra hjem. Uansett kunne vi ikke la henne ligge der.

Endte opp med at hun sparka ene bartenderen rett i magen, så hun fikk svært blåmerke dagen etter :P Herregud.

Heldigvis kom det en bekjent av denne jenta gående forbi og fikk henne med seg hjem tilslutt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som hadde glemt å regne med panten?

Da var det fint å kunne finne frem en gjenglemt mynt, det skader ikke å legge godvilja til. :)

Jeg viste litt skjønn jeg også ;-) Man hører det gjerne på de som gjør det med vilje og de som faktisk har regna feil... Men som oftest var det med vilje og gjerne de samme ungene =P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha herregud, jeg jobber i bar selv, og det er mange ganger jeg bare har lyst til å skrike til noen av kunende som rett og slett bare burde ha holdt seg hjemme.

En grinete jente som var helt fra seg lå utenfor døra til utestedet og dreiv å hulka og skreik.. hu hadde krangla med søstra mi, noe som ikke er uvanlig (jeg kjenner til de to littegrann).

Vi ville ikke ha noen liggende utenfor baren, og vi ønsket jo også at hun kom seg trygt hjem. Søstra hennes ga faen, og hadde forsvunnet.

Etter mye om og men, hun SKULLE ligge der hun, alene, sa vi til henne at hun fikk velge; enten ringer vi politi eller ambulanse... vi ble ganske irriterte tilslutt. Hun var ganske full, men det var nok mest vilja det var noe gærent med siden hun ikke gadd dra hjem. Uansett kunne vi ikke la henne ligge der.

Endte opp med at hun sparka ene bartenderen rett i magen, så hun fikk svært blåmerke dagen etter :P Herregud.

Heldigvis kom det en bekjent av denne jenta gående forbi og fikk henne med seg hjem tilslutt...

Enkelte mennesker! Heldigvis kunne vi kjefte på kundene våres :danse::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, den med båndet altså.. "kan du få båndet til å gå!?" meg:"Nei jeg kan ikke det desverre, varene dine ligger foran sensoren, jeg har en kunde her som holder på å betale, + forrige kunde pakker enda i varene sine, vi har veldig liten kasse, du er bare nødt til å vente, ellers så blir dine varer blandet med de andre sine varer.." Så har du de som:

Du sender varene på bånd 2, fordi kunde 1 har varene sine på bånd 1, men kunde 2 lener seg over bånd 1 for å få tak i varene sine på bånd 2 /facepalm

hadde jeg vært kunde så hadde jeg bedt den kunden om å reise en viss plass å slutte å spre sine bakterier overalt :fnise: (Altså når kunden nærmest legger seg over maten til den andre kunden o.o)

Heilt einig. Det hadde vore greit at dei lente seg over om dei har to-tre varer, men då plar eg å legge det ved sidan av kassa, ikkje på bandet. Syns så synd på dei folka som har så dårleg tid at dei ikkje kan gå rundt for å få varene sine.

Også er det så mange som virkar livredde for at eg skal gløyme eller ikkje sjå pantelappen deira, så dei held eit godt tak rundt den heile tida (og kikkar skummelt på meg )mens eg skannar varer. Det går ann å legge pantelappen på bandet heilt fint. Til og med innimellom varene skal eg klare å sjå den, fordi ein eller anna gong kjem den lengst fram uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Vi har en kunde på rundt 80-90 år gammel, en mann, som jeg banner på må være en gammel sjøulk.. For makan til banning har jeg aldri hørt :sjokkert:

Han kommer til stadig inn i butikken for å klage på ting, som verken jeg eller noen andre i butikken kan hjelpe med. I dag var det for eksempel:

"Fy faen hvor vondt jeg har i beina mine. Jeg har så inni helvetes vondt i de jævla leddene mine"

Altså, hva skal man si til slikt?? " - Jaja, du har heldigvis ikke lenge igjen..", "Vi kommer alle dit en dag"?? :vetikke:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde jeg en middelaldrenden dame som var og handlet med sin mor. Først betalte hun sine egne varer og så skulle moren betale for en topp. Jeg scannet varen og la den bak ved datteren sine varer. Så skulle moren betale da. Det tok en evighet for henne å komme frem til hvilket kort hun skulle bruke, og for å gjøre en lang historie kort, så klarte hun ikke å bestemme seg. Så hun sa "ja, ja da glemmer vi betalingen. Det er ikke så nøye med den."

Ehm det er faktisk veldig nøye med den! Jeg skjønte jo at hun var litt surrete, men datteren kunne jo ha passet på henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det så mange som virkar livredde for at eg skal gløyme eller ikkje sjå pantelappen deira, så dei held eit godt tak rundt den heile tida (og kikkar skummelt på meg )mens eg skannar varer. Det går ann å legge pantelappen på bandet heilt fint. Til og med innimellom varene skal eg klare å sjå den, fordi ein eller anna gong kjem den lengst fram uansett.

Da jeg jobbet i butikk hatet jeg at folk la pantelapper og slikt på båndet, for da var det fort at det ble med rundt eller forsvant nedi diverse sprekker osv.. sensoren som stoppet båndet merket iallfall ikke pantelapper i vår butikk og da stoppet den ikke. Det var sånt jeg såklart fikk skylden for. Jeg kan sikkert være en slik kunde du beskriver også, men det er fordi jeg er redd at JEG skal glemme å levere den dumme pantelappen når varene er ferdigscannet... har mang en gang stått med lappen i hånda men glemt å levere den.. :P

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Det går ann å legge pantelappen på bandet heilt fint. Til og med innimellom varene skal eg klare å sjå den, fordi ein eller anna gong kjem den lengst fram uansett.

På nærbutikken min henger det en lapp om at man ikke skal legge pantelappen på båndet fordi den kan forsvinne ned i sprekken på enden av båndet. Jeg antok at dette var noegenlunde likt på de fleste butikker, og legger derfor aldri lappen på båndet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På nærbutikken min henger det en lapp om at man ikke skal legge pantelappen på båndet fordi den kan forsvinne ned i sprekken på enden av båndet. Jeg antok at dette var noegenlunde likt på de fleste butikker, og legger derfor aldri lappen på båndet :)

Hos oss legger ALLE kundene lappen på båndet med mindre de skal bruke ett kvarter på å stå og holde den oppunder nesa på meg. HATER kunder som ikke skjønner intim-soner for fem flate øre.

Har fattet at det ikke finnes en mellomting engang. Dette er de to eksemplene jeg har fått med meg at eksisterer:

Jeg skal gi tilbake penger:

1.Kunden står med hånden helt oppi trynet på meg, så nærme at jeg kan telle hårene på armen og kjenner lukten fra de brune røykfingrene.

2.Kunden har hånden sin "bak ryggen" og forventer at jeg skal strekke meg helt ut for å gi tilbake pengene, ikke noe snakk om å møtes på midten. Mister jeg noen penger på gulvet mens jeg klatrer for å gi tilbake pengene, så er jo det min feil, så klart!

Akkurat det samme er det med pantelappene og alle de andre skitne tingene de må gi meg (eventuelt jeg må bestille flybillett for å få tak i over kassen).

Endret av She_Leiva
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har alle butikkene en fin "skål" ved siden av kortterminalen til pantelapper, legg og mynt. Praktisk når man har skjønt hva den er til ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Vi har en kunde på rundt 80-90 år gammel, en mann, som jeg banner på må være en gammel sjøulk.. For makan til banning har jeg aldri hørt :sjokkert:

Han kommer til stadig inn i butikken for å klage på ting, som verken jeg eller noen andre i butikken kan hjelpe med. I dag var det for eksempel:

"Fy faen hvor vondt jeg har i beina mine. Jeg har så inni helvetes vondt i de jævla leddene mine"

Altså, hva skal man si til slikt?? " - Jaja, du har heldigvis ikke lenge igjen..", "Vi kommer alle dit en dag"?? :vetikke:

Når kunder sier slike ting så sier jeg:

"Huff da, det hørtes ikke bra ut, kanskje gå å hjem, lage litt te, legge deg under ett pledd ville hjelpe? Det er jo forskjølelse og influensa i luften, om du er stiv i musklene og eller vondt i kroppen ville jeg anbefalt ett varmt bad/dusj eller en varmepute der du har vondt, få det løst opp litt..ellers har vi jo ibux & paracet" :fnise:

Oftest spør kundene hvilken te jeg kan anbefale dem da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

Jeg synes det er greit når kunder klager over seg selv osv. Det er koselig å snakke med noen når det er stille i butikken, og det betyr som regel at kunden har tillit til meg som selger.

Det jeg IKKE liker er når folk skal kommentere om jeg ikke ser bra ut.. "Huff, du burde vel lagt deg, du." "Jasså, forkjøla du da(no kidding)? "Har du nettopp våkna eller. Ikke pent å sove på jobb".

Når jeg sitter der med feber og snufser for meg selv, men klarer å være på jobb likevel. Fordi jeg har dårlig samvittighet, ofte blir forkjøla og ingen andre selvfølgelig kan fordi de andre også er syke eller bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...