Pringle Skrevet 24. desember 2012 #2241 Del Skrevet 24. desember 2012 Synes det er veldig merkelig når en voksen kunde står med et lukkede sko på, og spør meg: passer disse til meg? Det kan da jeg verken kjenne eller se, med mindre det er sandaler. Selv kjenner jeg alltid om skoene mine er for små... Da jeg var liten klemte moren min på skotuppene og avgjorde om skoene var passe til meg. Kanskje hun bare bløffet. Men uansett er det ingen ekspeditører som gjør det for kunden - jeg tror ihvertfall ikke det er vanlig Det kan hende mannen bare lurte på hva du syntes, om det var hans stil? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. desember 2012 #2242 Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Mann 10 minutter før stengetid i dag: - Jeg er som vanlig sent ute. Jeg har ikke kjøpt en eneste gave. Heldigvis hadde jeg gitt beskjed på forhånd at jeg måtte gå presis. Så jeg slapp å stå igjen. Endret 24. desember 2012 av The Kitten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 25. desember 2012 #2243 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Mann 10 minutter før stengetid i dag: - Jeg er som vanlig sent ute. Jeg har ikke kjøpt en eneste gave. Mitt svar i sånne situasjoner: "Ja da har du det jammen travelt, vi stenger om 10 minutter." Ikke mitt problem at folk ikke klarer å kjøpe julegaver før kl. 12:50 på julaften. Det er bare dårlig planlegging. Julaften er 24. desember hvert eneste år! Jobber heldigvis i en butikk som er stengt på julaften nå, men har jobbet min andel av julaftenvakter, så har vært borti nok av denne typen kunder. Så en liten kundeshistorie fra meg: Jeg jobber nå i kjøkkenbutikk (selger kjøkkeninnredninger og hvitevarer). Hadde ved en glipp klart å gi mobilnummeret mitt til en kunde. Julaften klokka 15 på ettermiddagen ringte denne kunden meg og lurte på om jeg kunne møte henne i butikken om en halvtime. Hun trang nemlig en flaske komfyrrens.... Jeg sa høflig at det går dessverre ikke og ønsket god jul og velkommen tilbake når vi åpner i romjula. Endret 25. desember 2012 av Christiane_W 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. desember 2012 #2244 Del Skrevet 25. desember 2012 Mitt svar i sånne situasjoner: "Ja da har du det jammen travelt, vi stenger om 10 minutter." Ikke mitt problem at folk ikke klarer å kjøpe julegaver før kl. 12:50 på julaften. Det er bare dårlig planlegging. Julaften er 24. desember hvert eneste år! Jobber heldigvis i en butikk som er stengt på julaften nå, men har jobbet min andel av julaftenvakter, så har vært borti nok av denne typen kunder. Så en liten kundeshistorie fra meg: Jeg jobber nå i kjøkkenbutikk (selger kjøkkeninnredninger og hvitevarer). Hadde ved en glipp klart å gi mobilnummeret mitt til en kunde. Julaften klokka 15 på ettermiddagen ringte denne kunden meg og lurte på om jeg kunne møte henne i butikken om en halvtime. Hun trang nemlig en flaske komfyrrens.... Jeg sa høflig at det går dessverre ikke og ønsket god jul og velkommen tilbake når vi åpner i romjula. Ja, ikke sant det er irriterende? Vi sa faktisk til ham at han kun hadde ti minutter på seg. Egentlig hadde vi fått beskjed fra hovedkontoret om at vi skulle bruke et kvarter etter stengetid på å få kundene ut. De skulle nemlig ikke stresses unødvendig. Hadde de betalt oss helligdagstillegget (som vi har krav på) er det en ting, men når de er for kjipe til å gjøre det, nei da gidder jeg ikke. Da får de komme inn selv og stenge. Dessuten gir jeg faktisk blanke i om en godt voksen mann må forklare familien sin at han ikke har somlet seg til å kjøpe julegaver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solbærsaft Skrevet 26. desember 2012 #2245 Del Skrevet 26. desember 2012 Ja, ikke sant det er irriterende? Vi sa faktisk til ham at han kun hadde ti minutter på seg. Egentlig hadde vi fått beskjed fra hovedkontoret om at vi skulle bruke et kvarter etter stengetid på å få kundene ut. De skulle nemlig ikke stresses unødvendig. Hadde de betalt oss helligdagstillegget (som vi har krav på) er det en ting, men når de er for kjipe til å gjøre det, nei da gidder jeg ikke. Da får de komme inn selv og stenge. Dessuten gir jeg faktisk blanke i om en godt voksen mann må forklare familien sin at han ikke har somlet seg til å kjøpe julegaver. Julaften er ikke en helligdag, så man har ikke krav på noe helligdagstillegg for å jobbe denne dagen. Det samme gjelder nyttårsaften. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 26. desember 2012 #2246 Del Skrevet 26. desember 2012 Fra min tid som bartender: Når en er ute på byen og blir full, er det lett at en kan bli litt glemsom på hvor tingene sine er, eller at man blir mindre oppmerksom slilk at de blir frastjålet verdisaker. Dette har jeg opplevd før, at folk kommer bort til baren og spør om vi har fått inn et kort, nøkkel ol. Denne dama tok kaka for min del. Hun var i 60-årene (vanskelig å avgjøre med sikkerhet da hun så ganske så herjet ut), og hadde mistet lommeboka si. Personlig synes jeg alltid slikt er trist å høre om fra kundene mine så jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe dem. Lommeboken kom inn i baren, men desverre helt tom for penger. Litt senere kom damen tilbake til meg og spurte igjen. Da sa jeg til henne at vi hadde fått inn lommeboken, kortene ligger der (vi sjekker alltid lommebøker for slikt, slik at når en kunde kommer inn go sier navnet sitt vet vi bedre om vi har fått inn deres eiendel), men sier til henne at noe mer enn dette var det desverre ikke i den. Da reagerer hun noe voldsomt, og samtalen gikk omtrent slik: Kunde: Men jeg hadde xxx Kr i lommeboka mi! Meg: Beklager så mye, men da er det nok noen som har tatt dem. Vaktene våre fant den på gulvet og leverte den inn til meg. Kunde: Men det var jo penger i den! Du har sikkert tatt dem selv, som tips! Meg: Beklager, den var tom, vakten fant den som sagt på gulvet. Jeg ville aldri stjålet penger fra kunder. Kunde: Jo, det har du gjort! Meg: Nei, desverre var den tom. Kunde: !!!!!!! (Alt mulig rart av banneord) Det ender med at kunden tar tak i håret mitt og hadde jeg ikke reagert hadde hun slått det ned i bardisken. Jeg klarer å komme meg løs og gir kollegaen min beskjed om å sørge for at hun blir stående mens jeg henter vaktene. Hun fortsetter dog å krangle med meg, kollegaen min og vaktene mens hun blir kastet ut. Er det mulig? For det første ville jeg aldri stjålet penger fra en kunde, for det andre prøver jeg alltid å være hjelpsom når noen trenger det. Det er heller ikke alltid vi finner eiendelene til alle kunder. Huff! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thumbeline Skrevet 26. desember 2012 #2247 Del Skrevet 26. desember 2012 Fra min tid som bartender: Når en er ute på byen og blir full, er det lett at en kan bli litt glemsom på hvor tingene sine er, eller at man blir mindre oppmerksom slilk at de blir frastjålet verdisaker. Dette har jeg opplevd før, at folk kommer bort til baren og spør om vi har fått inn et kort, nøkkel ol. Denne dama tok kaka for min del. Hun var i 60-årene (vanskelig å avgjøre med sikkerhet da hun så ganske så herjet ut), og hadde mistet lommeboka si. Personlig synes jeg alltid slikt er trist å høre om fra kundene mine så jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe dem. Lommeboken kom inn i baren, men desverre helt tom for penger. Litt senere kom damen tilbake til meg og spurte igjen. Da sa jeg til henne at vi hadde fått inn lommeboken, kortene ligger der (vi sjekker alltid lommebøker for slikt, slik at når en kunde kommer inn go sier navnet sitt vet vi bedre om vi har fått inn deres eiendel), men sier til henne at noe mer enn dette var det desverre ikke i den. Da reagerer hun noe voldsomt, og samtalen gikk omtrent slik: Kunde: Men jeg hadde xxx Kr i lommeboka mi! Meg: Beklager så mye, men da er det nok noen som har tatt dem. Vaktene våre fant den på gulvet og leverte den inn til meg. Kunde: Men det var jo penger i den! Du har sikkert tatt dem selv, som tips! Meg: Beklager, den var tom, vakten fant den som sagt på gulvet. Jeg ville aldri stjålet penger fra kunder. Kunde: Jo, det har du gjort! Meg: Nei, desverre var den tom. Kunde: !!!!!!! (Alt mulig rart av banneord) Det ender med at kunden tar tak i håret mitt og hadde jeg ikke reagert hadde hun slått det ned i bardisken. Jeg klarer å komme meg løs og gir kollegaen min beskjed om å sørge for at hun blir stående mens jeg henter vaktene. Hun fortsetter dog å krangle med meg, kollegaen min og vaktene mens hun blir kastet ut. Er det mulig? For det første ville jeg aldri stjålet penger fra en kunde, for det andre prøver jeg alltid å være hjelpsom når noen trenger det. Det er heller ikke alltid vi finner eiendelene til alle kunder. Huff! Skjønner ikke hvordan folk kan oppføre seg på den måten når det faktisk er dem selv som ikke har tatt vare på tingene sine. Hadde det vært meg, hadde jeg vært overlykkelig hvis noen i det hele tatt hadde funnet lommeboka med kort i. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 26. desember 2012 #2248 Del Skrevet 26. desember 2012 Skjønner ikke hvordan folk kan oppføre seg på den måten når det faktisk er dem selv som ikke har tatt vare på tingene sine. Hadde det vært meg, hadde jeg vært overlykkelig hvis noen i det hele tatt hadde funnet lommeboka med kort i. Prøvde tom å forklare kunden at det ikke var alle som fikk igjen lommeboka si når slikt skjer. Men at desverre var den tom og det var ikke noe mer jeg kunne gjøre for henne. Noen folk eier bare ikke folkeskikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 27. desember 2012 #2249 Del Skrevet 27. desember 2012 Julaften er ikke en helligdag, så man har ikke krav på noe helligdagstillegg for å jobbe denne dagen. Det samme gjelder nyttårsaften. Man har krav på 133 prosent lønn fra kl. 12 og utover på julaften og nyttårsaften 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solbærsaft Skrevet 27. desember 2012 #2250 Del Skrevet 27. desember 2012 Man har krav på 133 prosent lønn fra kl. 12 og utover på julaften og nyttårsaften Hvor har du dette fra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 27. desember 2012 #2251 Del Skrevet 27. desember 2012 Romjul = byttetid og det er ikke måte på hva folk lirer av seg... Beklager, men vi bytter ikke varer uten forsegling, varer som ikke er kjøpt i samme kjede, varer med tydelig brutt forsegling, varer som er utgått og det for leeeenge siden. At gavekjøperen reegifter, kjøpte gaver på salg, kjøpte gaver for ett halvt år siden, ville lukte på parfymen din før den ble pakket inn eller ikke sa i fra om at det var gave og ikke fikk varen forsegler er faktisk ikke vårt problem, men ditt... Og ikke gi meg det "bytterett" tullet, det er ikke noen rett å få byttet julegavene sine, det er noe hver enkelte kjede bestemmer. Vi bytter gjerne i ett annet produkt eller gir deg en tilgodelapp, men ikke når varen er gammel, ødelagt eller uforseglet... I dag kranglet jeg med en kunde om hvor vidt varen var kjøpt i min butikk eller ikke. Vi fører ikke merket så jeg viste at det ikke var tilfellet, men bytteren insisterte på at det var jeg som tok feil og gikk så langt som å kalle meg for en "inkompetent julehjelp". Hyggelig... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 28. desember 2012 #2252 Del Skrevet 28. desember 2012 Var innom et parfymeri i dag og der var det ei dame som prøvde å få byttet en Dior sminke palett av typen man bare får kjøpt i tax-free (sånn alt-i-ett-skrin av denne typen). Samtalen gikk omtrent som dette: KUNDE: Jeg skulle gjerne byttet denne. *legger esken på disken* ANSATT: Beklager, men den kan jeg ikke bytte. Vi bytter kun varer med byttelapp. Det skrinet er dessuten ikke kjøpt i et vanlig parfymeri, det selges kun i tax-free butikker. KUNDE: Jo, det er den. XXX som ga den til meg er fast kunde hos dere og hander kun her. ANSATT: Det er mulig XXX er fast kunde hos oss, men det skrinet der selges kun i tax-free butikker. Vi har aldri solgt det. KUNDE: Og hvordan vet du det? ANSATT: Det står 'Collection Voyage' på den og de varene får ikke vanlige parfymerier selge. Jeg kan dessverre ikke bytte den. KUNDE: Men ærlig talt, det er jo en helt kurant Dior palett med forseglingen på. Dere får jo sikkert solgt den til noen andre. Kan jeg få snakke med sjefen din? ANSATT: Jeg driver denne butikken, men jeg kan gjerne gi regionslederen min beskjed å ringe deg når hun er tilbake på jobb 2. januar. KUNDE: *snapper til seg esken og stapper den i veska med et indignert sukk før hun tramper ut av butikken* ....og sånn går no dagan.... Alle dere butikkansatte som må takle 'byttehelvetet' i disse dager har min dypeste medfølelse! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 28. desember 2012 #2253 Del Skrevet 28. desember 2012 Hvor har du dette fra? Sikkert fra en eller annen særavtale en fagforening har? Vi har overtidsbetalt på min jobb fra kl. 12 i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 28. desember 2012 #2254 Del Skrevet 28. desember 2012 Man har krav på 133 prosent lønn fra kl. 12 og utover på julaften og nyttårsaften § 10-10. Søndagsarbeid (1) Det skal være arbeidsfri fra kl. 1800 dagen før en søn- eller helgedag og til kl. 2200 dagen før neste virkedag. Jul-, påske- og pinseaften skal det være arbeidsfri fra kl. 1500 til kl. 2200 dagen før neste virkedag. Arbeid innenfor disse tidsrom regnes som søn- og helgedagsarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiderpig Skrevet 28. desember 2012 #2255 Del Skrevet 28. desember 2012 Ikke så dumt, mer irriterende. En kunde (eller dvs barna til kunden) skulle betale 894kr. Og jeg fikk hele sparegrisen på kasse-benken. Greit nok, var ikke noe folk så jeg hadde jo tid til å telle. Etter å ha telt ørti enkroninger, femmere og tikroninger så kommer den ene drittungen bort, slenger to never med mynter oppi der jeg hadde telt syvhundre-og-noe, og sier " Jeg skal ha denne her også jeg, TELL!!" 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 28. desember 2012 #2256 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Ikke så dumt, mer irriterende. En kunde (eller dvs barna til kunden) skulle betale 894kr. Og jeg fikk hele sparegrisen på kasse-benken. Greit nok, var ikke noe folk så jeg hadde jo tid til å telle. Etter å ha telt ørti enkroninger, femmere og tikroninger så kommer den ene drittungen bort, slenger to never med mynter oppi der jeg hadde telt syvhundre-og-noe, og sier " Jeg skal ha denne her også jeg, TELL!!" Du kan faktisk nekte å ta imot mere enn 25stk av hver mynt. Ikke at man gidder å begynne og protestere, men... Endret 28. desember 2012 av She_Leiva 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 28. desember 2012 #2257 Del Skrevet 28. desember 2012 En gang jeg jobbet i dyrebutikk så var det ei eldre dame som ble dritsur på meg enda jeg hjalp henne. Vi har sånne bonuskort for hunde og kattefor. Der man får en sekk gratis når man har kjøpt 9stk, Disse blir skrevet under på og vi fester kvitteringene til kortet med stiftemaskin. Det står også på bonuskortet at man må ta vare på alle kvitteringene for alle sekkene man har kjøpt. Siden kortet ikke stemples, men underskrives. For da kan hvemsomshelst skrive på kortene uten at vi har kontroll på om det faktisk har blitt kjøpt for. Vel denne eldre dama kom inn med bonuskortet sitt og skulle kjøpe en sekk. Jeg la merke til at hun ikke hadde noen kvitteringer festet til bonuskortet og sa bare i fra at hun måtte huske på å ta vare på kvitteringene for de måtte sendes inn til forleverandøren med bonuskortet for å få den gratis sekken med for. Så underskrev jeg kortet hennes og stiftet kvitteringen på kortet for henne. Hun ble dritsur. Dette hadde ikke hun hørt noe om. Og det var bare noe jeg fant på. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle finne på noe slikt. Jeg tjener jo ikke noe på det. Det er leverandøren som leverer ut gratissekker. Betingelsene stod dessuten veldig godt beskrevet på bonuskortet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 28. desember 2012 #2258 Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg mener å huske det var ett avisoppslag pga en butikkansatt som hadde nektet å ta i mot ett beløp i 1000 kr-klassen. Drittsur kunde og massiv uthenging av butikk og ansatt... Ikke mer enn noen år siden og jeg mener det var i bergensområdet, men finner det jo ikke nå... Noen som husker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 28. desember 2012 #2259 Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg mener å huske det var ett avisoppslag pga en butikkansatt som hadde nektet å ta i mot ett beløp i 1000 kr-klassen. Drittsur kunde og massiv uthenging av butikk og ansatt... Ikke mer enn noen år siden og jeg mener det var i bergensområdet, men finner det jo ikke nå... Noen som husker dette? Husker ikke dette tilfellet, men jobbet selv på et stort senter for noen år siden, den gangen det fortsatt var mulig å vinne ganske mye penger på spilleautomater. Var alltid like 'sjarmerende' med folk som kjøpte ting i 5000 kr's klassen og instisterte på å betale med 20-kroninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 28. desember 2012 #2260 Del Skrevet 28. desember 2012 Da er det faktisk lov å bli litt oppgitt. Vi har en viss sum i kassen som veksel og alt annet leveres i banken. banken er veldig streng på hva de tar i mot, vi får ikke lov å levere mer enn 50kr i mynter. Det har hent at jeg har levert mer rett og slett fordi vekselet ikke går opp med 50-lapper og da har jeg opplevd at det har blitt kommentert. Her jeg jobber nå har jeg ikke opplevd å få det kommentert, men vi har fått beskjed om at vi skal ungå mer enn 50kr i mynt så godt det lar seg gjøre. Å da få 5000kr i mynt vil ødelegge oppgjøret og tellingen ganske så kraftig Jeg hadde en gjeng omfolk som kjøpte tilbudsvarer og betalte utelukkende i en og fem kroner. Jeg hadde flere hundre i enere og kan love det var dritt å telle opp... Men om man faktisk kan nekte å ta i mot mer enn 25stk av samme mynt ville jeg faktisk vært så frekk og gjort det og forklart hvorfor, om noen skulle betale en vare til en så høy sum i mynt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå