Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En ting jeg har lært, er at de beste menneskene er de som er gode både mot venner, og mot fremmede mennesker i for eksempel serviceyrker når ting går litt skeis.

Endret av oreokake
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde forresten også en kunde i dag som ikke kunne forstå at ikke alle putetrekkene våre var på tilbud. For hun hadde funnet ett som var det, og da var det jo logisk sett tilbud på alle andre også. Nei, de var ikke lik for dem som lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Å, da er du heldig! På senteret vårt må man vite hvor de andre butikkene ligger! Mystery shoppers er stadig innom og en egen kategori er kjennskap til senteret! Og jeg jobber på kiwin som har egen inngang og egne åpningstider, den mest selvstendige buttikken på senteret :-)

Hihi, tja om jeg nå hadde jobbet på senteret ville det kanskje vært noe annet, men jeg jobber på en bitteliten lokal kiwi butikk :P

sånn 15 minutter med buss unna kjøpesenteret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tja om jeg nå hadde jobbet på senteret ville det kanskje vært noe annet, men jeg jobber på en bitteliten lokal kiwi butikk :P

sånn 15 minutter med buss unna kjøpesenteret :fnise:

Å ja, da skjønner jeg! Når vi er ute på vognjakt tar det alltid dobbelt så lang tid fordi alle spør meg om hvor alt er, for man ser jo liksom at jeg jobber på sentert med mine knæsj grønne kiwi farga klær :gjeiper:

I dag hadde jeg den alltid morsomme krangelen; Jammen prislappen sa jo den prisen...

Vel, for det først så kan vi ikke bare prisen den om, for det andre så hjelper det å lese på lappen first price ris i liten forpakning er ikke det samme som en 10 liters ris av et rart merke, og for det tredje så var både first price risen ved siden av og det samme var lappen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fulgte en kollega av meg en kunde bort til kassen min.

Kunden mumler noe uforståelig til meg, og kollegaen min gir tegn til at jeg skal scanne varene hennes.

Kunde: "Jeg skal ikke ha den mascaraen engang. Den er feil farge! Hører dere det alle sammen? De tvinger folk til å kjøpe mascara med FEIL FARGE!"

Meg: "Det er sikkert en grunn til det, sier totalsum."

Kunde: "Du runder av feil! Du skal runde neeeeeeedooooover."

Meg: "Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke runder av feil. Hvis du ikke er enig med meg kan du dra hjem og lese sentralbankloven paragraf fire, men kan du betale nå. Det står folk i kø bak deg."

Kunde: "Ja de må vel også betale for ting de ikke skal ha."

Meg: "Bare hvis de er så uforskammet at de bruker det og gjør slik at det ikke er i salgbar stand til neste kunde."

Nå ble jeg litt kåt på deg. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det egentlig dama på postkontoret som var dum, men vet ikke om det er en Dumme-ting-butikkansatte-sier-tråd..

Edit: Fant en tråd takket være sofie777, så flytta innlegget mitt dit jeg!

Det er lenge siden noen har skrevet i tråden, men vi har jo denne. :)

Kan jo skrive inn her også da, er jo mange andre historier som er relatert til litt andre ting, men i samme gata =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mye sykdom om dagen, noe som gjenspeiles i ventetiden til f.eks support, da er det supert å sitte på sentralbord...

"Jeg har venta i 2 x 20 minutter nå, nå må DU hjelpe meg"

"Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, du må få hjelp fra support."

"Nei, jeg nekter å vente mer! DU må fikse maskinen min"

"Jeg kan desverre ikke noe om disse maskinene, jeg jobber administrativt. Vi har en del sykdom om dagen og da blir desverre ventetiden lengre."

"Nei, jeg gidder ikke, da får det bare være!"

Tro om de tenker over at den maskinen det er snakk om er noe de har veldig stort behov for at skal fungere for å slippe merarbeid seinere..

Jeg forstår frustrasjonen, men å kjefte hjelper ikke, og jeg kan ikke snike inn folk i noen kø heller selv om det virker som at det er gjengs oppfatning at det er verdens minste problem å la noen komme foran alle de andre bare fordi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på jobb fordi de ville ha meg der, ikke fordi jeg måtte, jeg stod opp tidlig fordi jeg går på skole i tillegg. Det kom ei gammal dame og spurte om et produkt. Jeg pakket ut varer, men svarte på spørsmålene. Så gikk jeg og plasserte varene jeg hadde priset. Jeg gikk tilbake og fortsatte å pakke ut. Nå kommer hun opp ved siden av meg og sier jeg er den sureste butikkansatte hun hadde møtt, og at jeg ikke burde jobbe i den butikken jeg jobber i. Jeg måtte lære meg å behandle kunder bedre, og hun skulle snakke med sjefen min. Jeg var sjokka, klarte bare å si "beklager, ja snakk med sjefen min du".

Jeg er pissredd for jobben min pga. ei sur gammal dame som oppfattet meg som sur fordi jeg var stressa og ikke klarte å male på meg et glis i øyeblikket. Gruer meg til å få telefon fra sjefen, tror nok kunden sin overdrevne historie når bedre fram enn det jeg har å si i denne saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en helt "vanlig" kunde i Norges land...

Jeg pleier som regel å ha "køuflaks" det vil si at jeg velger den køen som ser ut til å ta kortest tid, men så skjer det noe som gjør at jeg med fordel kunne ha valgt den andre køen. Jeg har sluttet å hente meg veldig opp i det, jeg blir heller mer fascinert av "forsinkelsene." :)

Nå nylig sto en mann foran meg i køen (i den andre kassen var det tre personer), og han hadde ikke mange varene i handlevogna. Han greide imidlertid å dra ut tiden, han skulle hatt en liten premie for det;)

"EN," sa han med kontrollert stemme og satt en vare på båndet rett ved den unge gutten i kassa. Gutten så ut som et spørsmålstegn, men skannet varen uten å si noe.

"TRE," sa kunden foran meg med et tilfreds smil og satte igjen en vare på båndet mens han pekte ned i handlevogna for at gutten skulle se at det var to varer i vogna...

Slik fortsatte det: "EN" ... "TO" ... "EN" ... "TRE"

Eeeh... Hva skjer med verden?! :jolie:

Jeg må si det var underholdning, jeg måtte til og med snu meg bort fordi jeg brøt ut i en stille latter... Men mannen foran meg var altfor opptatt av varene sine til å merke noe. Da han endelig var ferdig, tror jeg ekspeditøren var lettet og glad for endelig å ha en "enkel" kunde (meg, hehe;)) å ha med å gjøre, mens mannen pakket og styrte som bare det. Jeg skulle tatt tiden, men han så nå ihvertfall fornøyd ut, da :fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg pleier som regel å ha "køuflaks" det vil si at jeg velger den køen som ser ut til å ta kortest tid, men så skjer det noe som gjør at jeg med fordel kunne ha valgt den andre køen. Jeg har sluttet å hente meg veldig opp i det, jeg blir heller mer fascinert av "forsinkelsene." :)

Nå nylig sto en mann foran meg i køen (i den andre kassen var det tre personer), og han hadde ikke mange varene i handlevogna. Han greide imidlertid å dra ut tiden, han skulle hatt en liten premie for det;)

"EN," sa han med kontrollert stemme og satt en vare på båndet rett ved den unge gutten i kassa. Gutten så ut som et spørsmålstegn, men skannet varen uten å si noe.

"TRE," sa kunden foran meg med et tilfreds smil og satte igjen en vare på båndet mens han pekte ned i handlevogna for at gutten skulle se at det var to varer i vogna...

Jeg må si det var underholdning, jeg måtte til og med snu meg bort fordi jeg brøt ut i en stille latter... Men mannen foran meg var altfor opptatt av varene sine til å merke noe. Da han endelig var ferdig, tror jeg ekspeditøren var lettet og glad for endelig å ha en "enkel" kunde (meg, hehe;)) å ha med å gjøre, mens mannen pakket og styrte som bare det. Jeg skulle tatt tiden, men han så nå ihvertfall fornøyd ut, da :fnise:

Les Murphy's lov! :P

Hadde en kunde, jeg satt vognene på plass og han stiller seg i kasse 2.

Jeg kommer tilbake til kassa og sier "Kom til kasse 1 du :)" Og han sier "Søren!!! jeg visste det, men likevel stilte jeg meg i kasse 2! -.- Har du lest murphys law?? uforutsette ting som skjer, som f.eks du stiller deg i feil kø eller hvorfor brødskiva faller ned på gulvet og gjerne med smørsiden ned på det dyreste teppet!! DU MÅ LESE DEN!!!"

Så leste jeg den når jeg kom hjem :fnise:

Faktisk mye som stemmer xDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Ikke dumt men har en stamkunde som hele tiden sier "hei søta" når han ser meg i butikken :fnise:

Han er sånn bestefar søt og alltid i godt humør! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette et ikke dumme ting som blir sagt da, men er ei gammel dame som alltid er innom på kiosken jeg jobber. Hu er søt altså, men gjør det noen ganger utrolig vanskelig for meg. Når hu kommer til kassen, skal ha noen sjokolader. Så skal hu ha to poteter, litt salat og kjøttkaker. Greit nok. Så skal hu ha smågodt, "du vet de kremete dropsa". Da må jeg bort å pelle smågodt for hu. Og jeg aner ikke hvem drops hu mener og hu hører heller ikke hva jeg sier. Dette skjer hver gang! Køen hoper seg opp på både tipp og trav. (Og travgutta nekter å vente mer enn 20sek). Så skal hu ha en brus, kakao og en is. "Jeg går å setter meg imens jeg.." sier hu. Da må jeg bort til brusskapet i andre enden, bort til isdisken, bort til kaffemaskinen og deretter bort til hu for å få pengene. Tar imot pengene, gå tilbake til kassa også tilbake med vekslet. Flere ganger hu kommer på mer hu skal ha, så jeg til slutt har stått over et kvarter med hu. Det er ganske stress når hamburgere stekes, baguetter lages, kunder venter og telefonen ringer. OG jeg alltid er alene når hu kommer. Bortsett fra det er det så mange dumme kunder og kommentarer iløpet av en jobbuke at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! Kan si vi ansatte ler mye i lunsjen da!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RompeRusk

Denne var ikke akkurat dum, men søt :fnise:

Hadde en fyr innom i dag som skulle kjøpe to bokser snus, to forskjellige typer.

Vi hadde bare den ene typen inne, og når jeg informerte at vi "dessverre ikke hadde den typen", så sa han:

"Jaja, då skiter vi i det, som vi sier på godt nor.. eng.. svensk"

Hihi, synes den var så søt jeg :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: En sånn har jeg også sett.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en kunde i Posten.. Nå som det snart er jul, er postkøene veldig lange.

Denne damen skulle sende to pakker, og de endte på ujevne summer, som 32 og 37 som gjorde at jeg må ut med frimerkeboken og plusse sammen frimerker. Ettersom køen var så lang, pleier jeg å skrive summen på pakken og legge den bak meg til det har roet seg. Dette har jeg gjort 3 juler så langt, men hvert eneste år får jeg én kunde som sier det hun sa;

- Eh nei... Jeg går ikke herfra før du har tatt frimerke på pakkene mine. Jeg må se at du gjør det.

For å være ærlig finner jeg det superfornærmende at du ikke tror jeg kan gjøre jobben min. Spesielt når det er mange kunder i køen bak deg, og de blir bare enda surere. Det er _svært_ sjelden pakker blir sendt uten frimerker, de 0,01% gangene det skjer så tar vi faktisk regningen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde jeg en kunde i Posten.. Nå som det snart er jul, er postkøene veldig lange.

Denne damen skulle sende to pakker, og de endte på ujevne summer, som 32 og 37 som gjorde at jeg må ut med frimerkeboken og plusse sammen frimerker. Ettersom køen var så lang, pleier jeg å skrive summen på pakken og legge den bak meg til det har roet seg. Dette har jeg gjort 3 juler så langt, men hvert eneste år får jeg én kunde som sier det hun sa;

- Eh nei... Jeg går ikke herfra før du har tatt frimerke på pakkene mine. Jeg må se at du gjør det.

For å være ærlig finner jeg det superfornærmende at du ikke tror jeg kan gjøre jobben min. Spesielt når det er mange kunder i køen bak deg, og de blir bare enda surere. Det er _svært_ sjelden pakker blir sendt uten frimerker, de 0,01% gangene det skjer så tar vi faktisk regningen.

Hihi, er det nå jeg skal fortelle deg om den gangen jeg gav den postansatte brevet mitt for å veie og sette på merker, og jeg fikk faktura i posten en uke senere pga at brevet ble sendt med for lav porto? :ler: De lo godt da jeg ringte og forklarte saken, og de slettet fakturaen altså! ;)

Men du har min fulle sympati!:) Posten må være et herk hva ineffektive kunder angår nå i jula!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, er det nå jeg skal fortelle deg om den gangen jeg gav den postansatte brevet mitt for å veie og sette på merker, og jeg fikk faktura i posten en uke senere pga at brevet ble sendt med for lav porto? :ler: De lo godt da jeg ringte og forklarte saken, og de slettet fakturaen altså! ;)

Men du har min fulle sympati! :) Posten må være et herk hva ineffektive kunder angår nå i jula!

Haha, uuuups.. Neida, den ser jeg er lei, og det skjer desverre ofte når folk ikke vet hva de gjør bak disken. Etter nyttår ifjor kom jo posten med både lengde- og høyderegler. Det blir fort kluss når folk glemmer det eller ikke skjekker hvilket land pakken skal sendes til! Bra du ikke måtte betale i alle fall :D

Endret av oreokake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er utrolig dumt av kunder å ikke i det minste sette på plass kjøle- og fryservarer de under butikkturen finner ut at de ikke vil ha et eller annet tilfeldig sted i butikken. Når varer ligger utenfor kjøledisk/frys i flere timer kan vi ikke lenger selge det og det må dermed svinnes. Er like komisk med de som når de kommer til kassen ikke vil ha et par av varene de har med seg, men fremfor å gi dem til den som sitter i kassen (som er det vanlige), ligger de varene på enden av kassebåndet utenfor rekkevidden til selve båndet, som om vi i kassen ikke ser at de ligger varene der. Blir for dumt, hvorfor ikke bare gi oss varene? Det verste er at dette som regel er godt voksne kvinner og menn, barn pleier faktisk som regel å gå tilbake med varer eller si at de ikke vil ha de.

For en uke siden kom det en kvinne til kassen og gjorde nettopp dette, altså hun bare la en hel hau med varer på enden av kassen (like bortenfor båndet), men hun sa ingenting. Noen ganger ligger folk varer utenfor båndet ved en feil, så jeg kommenterte på det "er ikke de varene dine også?" og hun svarte "jo, men jeg skal ikke ha dem". Jeg blir så irritert over folk som ikke sier i fra, har mest lyst å riste hele mennesket.

Nå er julebonusen over, så blir spennende de neste ukene å få innom folk som hevder "men jeg har IKKE fått beskjed om at bonusen gikk ut den 15. desember!". (Jo, det har du, det står i brosjyren). Dette blir kos, da, dere!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette et ikke dumme ting som blir sagt da, men er ei gammel dame som alltid er innom på kiosken jeg jobber. Hu er søt altså, men gjør det noen ganger utrolig vanskelig for meg. Når hu kommer til kassen, skal ha noen sjokolader. Så skal hu ha to poteter, litt salat og kjøttkaker. Greit nok. Så skal hu ha smågodt, "du vet de kremete dropsa". Da må jeg bort å pelle smågodt for hu. Og jeg aner ikke hvem drops hu mener og hu hører heller ikke hva jeg sier. Dette skjer hver gang! Køen hoper seg opp på både tipp og trav. (Og travgutta nekter å vente mer enn 20sek). Så skal hu ha en brus, kakao og en is. "Jeg går å setter meg imens jeg.." sier hu. Da må jeg bort til brusskapet i andre enden, bort til isdisken, bort til kaffemaskinen og deretter bort til hu for å få pengene. Tar imot pengene, gå tilbake til kassa også tilbake med vekslet. Flere ganger hu kommer på mer hu skal ha, så jeg til slutt har stått over et kvarter med hu. Det er ganske stress når hamburgere stekes, baguetter lages, kunder venter og telefonen ringer. OG jeg alltid er alene når hu kommer. Bortsett fra det er det så mange dumme kunder og kommentarer iløpet av en jobbuke at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! Kan si vi ansatte ler mye i lunsjen da!

Noen kunder har null forståelse, de bare forventer service uansett om vi ikke har tid til det. I forrige uke hadde jeg innom en mann i rullestol, han betalte som vanlig og fikk pose. Plutselig skrek han til meg "SKULLE DU IKKE TA VARENE MINE I POSEN DA?". Synes det blir for dumt når han ikke har spurt engang, han kan ikke forvente at jeg skal vite at han trenger hjelp til det uansett om han sitter i rullestol. Jeg kunne godt hjelpe, og der og da var det ikke kø, men irriterer meg grønn over folk som forventer slikt.

Er også irriterende med kunder som har lett i 20 sekunder etter noe, men de finner det ikke, så da kommer de til kassen(?) og gneldrer ut "du må finne den helsebaren til meg, jeg har lett lenge nå, jeg finner den ikke!". JODA, fordi det er ikke allerede 5 folk i kø her? Enda mer koselig er det med folk som slenger varer ned i handlevognen sin, så når de kommer til kassen er det alltid hull på en pose eller noe slikt, og så forventer de at jeg skal løpe over halve butikken for å hente en ny vare, "fordi det er rett og rimelig." Blir så irritert, rett og rimelig at andre kunder skal vente fordi du ikke orker å hente et nytt brød selv da det var hull i brødposen?!??!

Er ikke noe "tror du du kunne ha hentet et nytt brød til meg, jeg har så vondt i bena", men "du får ta til å hente et nytt brød, det er rett og rimelig", som om de snakker ned til en 4-åring.

KVEL MEG.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...