Lykkelitenen Skrevet 10. desember 2012 #2121 Del Skrevet 10. desember 2012 Det skal ikke være mulig på cash guard, men mange butikker har jo fortsatt vanlig kasseløsning og mange kunder skjønner ikke hvordan cash guard fungerer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 10. desember 2012 #2122 Del Skrevet 10. desember 2012 Ahh, kom på en til nå. Et par kom inn og handlet for ca. 250 kroner. De skulle ikke ha pose, men ved et feiltrinn kom jeg borti poseknappen slik at en kose til 0,90 gikk inn. Jeg merket det ikke før jeg hadde skannet flere varer, så istedenfor å bruke lang tid på å posen fjernet, sa jeg til kunden høyt og tydelig: "Jeg slo inn en pose ved en feil, så jeg trekker bare en krone av denne chipsposen". Kunden så på meg da jeg sa dette, sa ingenting, men nikket bekreftende. Sjekket hva chipsen kostet, 24,50, og trakk fra en krone slik at det ble 23,50. For å "trekke fra" en krone må jeg slå inn varen på tast, altså ikke skanne selv, men bare skrive inn 23,50 selv. De betalte, fikk kvitteringen, og gikk. Fem minutter senere kom de tilbake, fryktelig sure. Først gikk de til nabokassen, fordi de var helt sikre på at det var hos kollegaen min de hadde vært. Denne kollegaen har blondt hår, gigantiske pupper og er skikkelig brun. Jeg har melkehvit hud og mørkebrunt hår. Kollegaen min så på kvitteringen og sa at det var min kasse de hadde vært i. Det trodde de ikke på, så da påpekte kollegaen min at navnet til kassereren alltid står på kvitteringen, i tillegg til at vi alle hadde navneskilt... de nektet derimot å komme til min kasse, så det endte med at jeg og kollegaen min byttet kasse. Var vist "rett og rimelig" at vi skulle bytte kasse når det var vi som hadde gjort en feil. For det første sa de at det var en pose på kvitteringen, og de skulle ikke ha en pose. Jeg forklarte at jeg slo den inn ved en feil, og istedenfor å bruke tid på å få den vekk (ringe etter kortet), trakk jeg bare fra en krone fra en annen vare. De synes dette var uhørt, for på kvitteringen stod det at de hadde betalt for pose, og det skulle de jo ikke ha! For det andre var det en "uidentifisert vare til 23,50" på kvitteringen. Jeg forsøkte å forklare at det var her jeg hadde trukket fra den kronen, og at jeg hadde sjekket hva chipsen kostet før jeg trakk den fra. Kundene ble ganske så sure, og sa at "da kan jo ikke vi vite hva vi har kjøpt!! hvorfor gjorde du dette da?!". Jeg forsøkte å si at jeg hadde sagt det til dem, men de sa bare at "ja, men vi svarte ikke hva vi synes om det", hvorpå jeg høflig forklarte at "når dere ikke sier noe i mot, og i tillegg nikker bekreftende, så tar jeg det som om dere er enig, jeg beklager om jeg misforstod". De sa at "det er ord som teller her, og her har du gjort en feil!" Jeg spurte dem rett ut, "hva er det dere synes er feilen her?" "Du har tatt betalt for pose, og ikke skannet chipsen riktig, chipsen skal STÅ på kvitteringen!" "Jeg trakk fra 1 krone fra prisen på posen". "Jammen det er ikke vår feil at du gjør en feil." "Jeg er klar over det, var jo nettopp det jeg forsøkte å fikse. Hvordan vil dere at jeg skal fikse dette?" "Vi vil ha en riktig kvittering!" "Beklager, men jeg kan ikke gi dere en annen kvittering". "Jo, du må, vi vil ikke ha denne her!! Dette er idiotisk!!" Endte med at jeg måtte være med dem og hente varene i bilen, for så å gi dem tilbake alle pengene de hadde betalt for varene, skanne varene på nytt, og gi dem en 100% korrekt kvittering. Summen de betalte var nøyaktig den samme. Skal legge til at da jeg måtte hente varene, stod de selv under tak og åpnet bilen med nøkkelen fra avstand, mens jeg stod ute i et forferdelig regnvær og løftet posene ut av bagasjerommet. I tillegg beskyldte de meg for å bruke for langt tid for å ta ut varene av bilen, "for å ta igjen ved å få for mye regn i bilen." Vet ikke hvorfor jeg opplever så mye rart. Har jobbet i denne butikken i mindre enn 3 måneder, skjer alltid noe merkelig på jobb... *Grøss* For noen mindre begavede mennesker... :/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlequin Skrevet 10. desember 2012 #2123 Del Skrevet 10. desember 2012 Nok en historie fra min side. Jeg jobbet i en typisk praktisk manns-dominert forretning, hvor jeg selvsagt ikke kunne noen ting fordi jeg var jente og ung. Stort sett var mennene verst, men ikke i dette tilfellet. Det var fem minutter før stengetid, og jeg var alene i butikken fordi han jeg jobbet med var ute på lagrene og låste og lukket. En dame kommer inn døra. Kunde: du, jeg er på utkikk etter en sånn liten ting å ha i doen min! Meg: ok, en liten ting å ha i do? Vi har vel stort sett bark og væske til utedoer, eventuelt kalk? Kunde: neinei, bare en sånn liten ting vet du! Til å ha i do! Meg: du mener ikke sånn du hekter på siden, sånn luftrenser-aktig som en stort sett finner på matbutikker? Kunde: nei, du må da skjønne det, en sånn liten ting! Altså, vi har ingen "liten ting å ha i do", det nærmeste vi kommer er store forpakninger til utedoer. Dermed måtte jeg jo strengt talt bare lete i tilfelle jeg kunne finne noe, om det hadde blitt lagt av noe på utpakningsrommet, da det blir gjort mange spesialbestillinger som havner der. Jeg fant ingenting, og fant heller ikke han jeg jobbet med, da vi har store og delvis uoversiktlige lagerlokaler. Meg: beklager, men jeg kan ikke finne det du spør etter, kanskje du kan komme tilbake på mandag da det er full bemanning her? Kunde: dette er håpløst! Jeg har jo gjort en avtale med en bonde! Altså... Du har gjort en privat avtale med en bonde uten å egentlig ha noen tilknytning til oss? Også forventer du at jeg skal finne den lille tingen du privat har avtalt med en bonde? Kunde: ja, for han skulle jo sette igjen den lille tingen her... Meg: ja, husker du navnet hans da? Kunde: nei, men han skulle sette den igjen her! På dette punktet hadde jeg mest be vedkommende ta seg et stev og komme seg ut av butikken, men på mirakuløst vis var karma med meg, og bonden hun hadde avtalt med kom inn i butikken akkurat da jeg holdt på å gå på veggen. Han hadde i tillegg glemt å ta med den lille tingen, som viste seg å være en kanne med syre... Dama like oppgitt. I det hun går ut av butikken og jeg lover å skrive opp ærendet hennes på en lapp, spør jeg etter navnet hennes. Hun hette noe like rett fram som Kari Hansen, men allikevel presterte hun å stave navnet sitt arrogant over skuldra på veg ut: Kunde: Kari Hansen. H-A-N-S-E-N. Folk................................. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 10. desember 2012 #2124 Del Skrevet 10. desember 2012 Er det mulig å gjøre feil på de nye kassaløsningene da? Det går vel ikke an å sende seddelen inn i feil luke? sender du den inn i feil luke kommer den rett og slett ut igjen! (Satt trøtt på jobb og skulle sende gjennom en 50 lapp, tok den på 200lappan istede, skjønte ikke hvorfor lappen kom ut i retur før jeg innser at det er en 50 lapp og ikke en 200 lapp xDD) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 11. desember 2012 #2125 Del Skrevet 11. desember 2012 I Posten idag hadde jeg en kar på kanskje 23 år som skulle ta ut penger uten bankkort, jeg skrev inn den nødvendige informasjonen og ba han deretter taste kontonummer + ok.. Han ser dumt på meg og sier: - eh.. kan ikke du bare se hvilke kontoer som er mine? Bah... Vi er ikke en bank 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 11. desember 2012 #2126 Del Skrevet 11. desember 2012 Hm, det ser ut som at jeg jobber på feil plass, jeg opplever nesten aldri ting som dere skriver her. Det nærmeste må være når folk skal betale med kort for maten de har spist (er servitør), så må de skrive totalbeløpet først. Dette fordi mange gjerne vil gi tips. Men enkelte forstår ikke dette, skjønner ikke hvorfor ikke VI bare kan skrive inn totalsummen. Det er jo ikke kunden sin oppgave? De fleste som reagerer på dette gir seg heldigvis etter jeg har forklart, men det finnes noen som fremdeles ikke forstår det, og da gjør jeg det bare for dem. Så kommer de gjerne med tips i mynt etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 11. desember 2012 #2127 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg irriterer meg over kunder som prøver å få ting gratis eller rabatt. "Nå har jeg sett så lenge etter varen jeg skulle ha, at jeg må få den gratis." Nei, du må lære deg å lete bedre eller spørre en ansatt om hjelp. "Nå har jeg stått så lenge i kø at jeg må få rabatt. Tid er penger vet du" Ja, så klart skal du og alle andre i køen få avslag. Det er jo allmenn kjent at står man i kø og det er flere enn tre personer foran en gir det automatisk rett på avslag. Hadde en kunde i går som skulle betale med kort. Kunde: Skal jeg sette den inn? Meg; (Fristet til å rett på ham og forklare at det heter "det kortet" ikke "den korten,"¨Ja Kunde; Jeg spør alltid damene før jeg putter den inn, Meg: Det var litt mer informasjon enn jeg trengte å vite, 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. desember 2012 #2128 Del Skrevet 11. desember 2012 Kvalm kunde han siste der 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 11. desember 2012 #2129 Del Skrevet 11. desember 2012 Elsker rabattsnikerne, er så tilfredsstillende å kunne si "nei, beklager, men det blir nok full pris like vel...". Om alle som handlet for mer enn 500kr eller kjøpte mer enn 4 av samme vare skulle få rabatt, hadde vi gått med underskudd... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 11. desember 2012 #2130 Del Skrevet 11. desember 2012 Hva slags butikker er det dere jobber på hvor alle spør om rabatt egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 11. desember 2012 #2131 Del Skrevet 11. desember 2012 Parfymeri her, men opplevde det også på matbutikken jeg var i før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 11. desember 2012 #2132 Del Skrevet 11. desember 2012 Hva slags butikker er det dere jobber på hvor alle spør om rabatt egentlig? Gubbdagis (Clas Ohlson) "Jeg har handlet her masse, altså! Nesten hver uke! " ...rart at du fortsatt ikke vet at lyspærene er der med alle lampene og at batteriene henger på den veggen full av batterier ved kassa, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Novacane Skrevet 11. desember 2012 #2133 Del Skrevet 11. desember 2012 Nå om dagen så får jeg fryktelig mange kommentarer som lyder litt slik: "Men du kan vel ikke svare på det, for du er vel sånn juuuuulehjelp"? med nedlatende tonefall. Alltid like koselig å forklare dem at nei, jeg er deltidsansatt og har jobbet her ett år og jeg er sikker på at vi ikke har den og den varen. De tror meg som oftest ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 11. desember 2012 #2134 Del Skrevet 11. desember 2012 Hva slags butikker er det dere jobber på hvor alle spør om rabatt egentlig? Jobber på en butikk hvor vi selger alt mulig rart. Klær, sko, turutstyr, kosmetikk, leker osv. Er så klart ikke alle som ber om rabatt, de færreste faktisk, men det er like irriterende hver gang det skjer. Om det er feil på en vare og vi ikke har flere igjen er det jo greit, men jeg har hatt flere som vil ha den ødelagte varen og få rabatt istedenfor å ta en vare som er hel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 11. desember 2012 #2135 Del Skrevet 11. desember 2012 Nå om dagen så får jeg fryktelig mange kommentarer som lyder litt slik: "Men du kan vel ikke svare på det, for du er vel sånn juuuuulehjelp"? med nedlatende tonefall. Alltid like koselig å forklare dem at nei, jeg er deltidsansatt og har jobbet her ett år og jeg er sikker på at vi ikke har den og den varen. De tror meg som oftest ikke. Både jeg og sjefen har ofte fått kommentarer om at vi er ny og at de aldri har sett oss her, jeg er da inn på år 5 i butikken og sjefen min har vært i kjeden siden hun var tenåring Får gjerne også komentarer av typen "dere hadde den da før... Jeg har i allefall kjøpt den her for litt siden." Joda, vi har hatt den, men det var før jeg begynte, så det er med andre ord minst 5 år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 12. desember 2012 #2136 Del Skrevet 12. desember 2012 "Unnskyld, vet du hvor toalettet er?" Sorry, men det ER faktisk et teit spørsmål å stille til resepsjonisten. Selfølgelig vet jeg hvor vi har toalettet, kan du ikke spørre HVOR det er, istedet for OM jeg vet det? Jeg svarer høflig altså, jeg blir bare litt oppgitt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 12. desember 2012 #2137 Del Skrevet 12. desember 2012 "Unnskyld, vet du hvor toalettet er?" Sorry, men det ER faktisk et teit spørsmål å stille til resepsjonisten. Selfølgelig vet jeg hvor vi har toalettet, kan du ikke spørre HVOR det er, istedet for OM jeg vet det? Jeg svarer høflig altså, jeg blir bare litt oppgitt Du får svare: "Jada, det vet jeg! Du da?" Og se litt stolt ut Hehe. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 12. desember 2012 #2138 Del Skrevet 12. desember 2012 Jeg grøsser over de menneskene som svarer på min hilsen med ett "ja". Eller når jeg prøver å være hyggelig, så svarer de bare kort med ja. Da er det faktisk bedre om de later som om de ikke hørte meg altså. Meg: Heihei!! Kunde:...Ja. Meg: Her har du 28kroner og kvitteringen værsågod. Kunde:...Ja. Meg: Takk skal du ha! Kunde:...Ja. Meg: Ha en fin dag! Kunde:...Ja. Meg: Ha det bra! Kunde:...Ja. Det er så irriterende at jeg iblant har lyst til å gi de en leksjon i folkeskikk. De som ikke svarer meg klarer jeg iallefall og overbevise meg selv om at ikke hørte meg eller at de er døve ellerno, men når folk svarer "ja", så vet jeg at de hørte meg og at de bare er FRYKTELIG uforskammet og uhøflig. ÅÅÅÅÅHHHH! FOLK! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. desember 2012 #2139 Del Skrevet 12. desember 2012 "Hei hei" "Nei, takk. Men jeg må ha kvitteringen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poppy Skrevet 12. desember 2012 #2140 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) * Endret 30. august 2019 av poppy 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå