Lucid Skrevet 1. desember 2012 #2101 Del Skrevet 1. desember 2012 Folk blir jo skremt av hele telefonsalgindustrien sånn den holder på. Når man hører om kunder som har blitt ufrivillige kunder fordi svarene deres kunne "tolkes som en bekreftelse" blir man naturligvis veldig defensiv. Med den formuleringen du har skrevet over her kan jeg forstå at kundene føler for å kraftig understreke at de ikke vil ha noe. Siste kommentar fra meg ang denne saken. Ja, jeg har full forståelse for at mye av det jeg sier på telefonen til kunder kan misforstås. Men når jeg holder en hyggelig tone og prøver å rette opp i misforståelsen finnes det ingen unnskyldning for å skrike til meg og å snakke til meg som om jeg var en hundebæsj under skoa. Jeg har full forståelse for at noen er redde for selgere og at det finnes skremmende mange som har hatt negative hendelser med en selger. Og jeg legger meg alltid flat hvis kunden forteller meg det. Poenget mitt her er at jeg ikke liker at folk tror det er greit å skrike til meg når jeg prøver å gjøre jobben min. Spesielt det at folk sier at jeg ikke hører hva de sier. Jo, jeg hører veldig godt hva du sier, problemet er vel kanskje at du ikke hører hva jeg sier. -.- Kanskje jeg heller skal bli selger selgersen, for det å være hyggelig og forståelsesfull er åpenbart en dårlig idé i denne bransjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 1. desember 2012 #2102 Del Skrevet 1. desember 2012 Vi hadde et tilbud som er ta 3 betal for 2. Det står tydelig på skiltet at vi spanderer den billigste varen. Kunden ville ha to gensere (299 pr.stk) og en dunjakke (999-,). Han insisterte på å få jakken gratis. Jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare at det kan han ikke. Jeg ble regelrett skjelt ut og han tok klærna og kastet de rundt i hele butikken før han gikk.. Den oppleves nesten hver gang vi har slike tilbud, folk blir like sinna hver gang. Dette er datastyrt, vi kan ikke gjøre noe med det, prisene er lagt inn på hovedkontoret og det samme er tilbudet. Jeg kan ikke slå det inn i en annen rekkefølge for å endre produktet som blir gratis, maskinen overstyrer dette også. Jeg kan så klart vise skjønn om kunden kjøper 4 produkter eller mer, og slå inn de dyreste sammen så en blir gratis, og så det bilige på en egen bong, men det er det eneste jeg kan gjøre for folk og selv da har jeg opplevd å blit skjelt ut. Folk altså Værste er en kunde som kjøpte 9 ting på et slikt tilbud, 3 foundations, 3 maskara og 3 leppestifter. Foundation til 179, maskara til 169 og leppestift til 139. Da går leppestiftene inn som gratis når alt tas i ett kjøp. Dette var ikke godt nok, hun skulle få foundationene gratis. Jeg brukte evig lang tid på å forklare hvorfor det ikke gikk og at det beste jeg kunne få til var en grativare av hvert produkt (dvs selge 3 foundation sammen, 3 maskara og så 3 leppestift, totalt 3 transaksjoner). Kunden kjøpte disse til slutt, men da hadde køen bak blitt meterlang, noen kunder hadde gått ut av den og hun krevde masse gratisprøver som kompensasjon for at vi svindlet henne, samt en fin trussel om en telefon til sjefen min... Enda værre med hele situasjonen? Vi snakker fast kunde som har benyttet seg av slike tilbud senere og blitt irritert da også, dog aldri så gale som første gangen... Men svindelkommentaren kommer på regelmessig basis fra den munnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 1. desember 2012 #2103 Del Skrevet 1. desember 2012 Hadde en... vel, dum var han kanskje ikke, men en veldig rar kunde:P Var like før stengetid, og en kar kommer i tippekassen med masse flakslodd. Skanner dem alle og slår inn den lille kode-greia, og til sammen er det gevinst på rundt 700 kroner. "Der var det 700 i gevinst gitt! Vil du ha pengene ut kontant?" Mannen står der. Sier ikke noe. "Eller vil du ha noen nye lodd kanskje?" *stille* "I'm sorry, maybe you don't speak Norwegian?" *stille* "Sprechen sie Deutsch?" *stille* "Parlez-vous français?" *stille* Kollegaen min kommer og prøver tegnespråk. Ingen reaksjon. Da kunne vi ærlig talt ikke flere språk og måtte gå over til gestikulering. Jeg peker på den ut-mater greia der det er nye lodd. "Sytten." sier han omsider. Jaja, tenkte jeg, vil han ha sytten så må han vel få det. Tok sytten, og ble et lite rest beløp som han fikk ut kontant. "Og der er kvitteringen din! Ha det godt!" Går så for å knyte igjen søpla, og i det jeg snur meg igjen så har han kun tatt halvparten av lodda sine enda han haddebetalt for dem. La dem til siden i tilfelle han kom tilbake, og det gjorde han, denne gangen til min kollega som heller ikke fikk så mye ut av ham. Neida, loddene han hadde betalt for skulle han ikke ha. "32" sier han plutselig. "32 lodd?" *stille* "Skal du ha lodd for 800 kroner?" spør kollegaen min. "Nei. 32." *stille* Vi hadde jo selvsagt ikke 32 lodd, og sendte ham til Narvesen Dårlig kundeservice, men hjelpes så vanskelig han gjorde det da. Heck, enklere å gi god service til skikkelige grettne kunder:P De sier jo noe i det minste:P 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartofagirl Skrevet 1. desember 2012 #2104 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg har lest dette innlegget på senga flere kvelder jeg ikke har fått sove. Veldig underholdene! Samtidig blir jeg litt oppgitt og deppa over at det er så mange mennesker som kan si og gjøre så mye rart, og er så utrolig frekke. Jeg har jobbet i butikk i snart 10 år, så har opplevd og hørt mye spesielt selv. Den type butikk jeg jobber i har sikkert 10% jenter og 90% menn, så jeg får veldig ofte høre "Er det en mann her jeg kan snakke med", "Kan du noe da?" hvor jeg responderer "Det kan jeg!" (prøver å være selvsikker, men blir litt lei av å måtte bevise det) og de sier "Vi får se da..." og kunden prøver å teste meg ut og spørre de vanskeligste spørsmål de kan komme på. Vanligvis går det ganske bra og jeg hører innimellom at de tok feil av meg, og at jeg faktisk kan ting selv om jeg er jente og veldig ung (Jeg er snart 30 år, så jeg burde vel ta det som et kompliment da!) Det verste jeg har opplevd er når butikken ikke hadde fått inn et produkt en kunde hadde bestilt, og jeg ringte for å gi beskjed til kunden på en veldig hyggelig måte... Prøvde å smile gjennom telefonen, og jeg kunne love at det kom i morgen (for det var sikkert) og når hun hadde bestilt det så sa hun at det ikke hastet så veldig, så jeg tenkte at det gikk bra... Hun la brått på telefonen og jeg stusset litt. 20 minutter senere kom hun i butikken for å spørre om varen hennes hadde kommet... Jeg hadde nesten akkurat snakket med henne, men forklarte en gang til at det kommer i morgen og at jeg skulle gi beskjed med en gang, og at jeg ringte henne i stad fordi jeg ville at hun skulle slippe bomtur til butikken. Da veste hun plutselig til meg "Du skulle være drept du! Jeg burde drepe deg! Du gjør ikke jobben din og fortjener ikke å leve" Det sto flere kunder rundt, sjokkert og i vantro... Jeg ble ganske sjokkert, og sa men gråt i halsen "Mener du virkelig at jeg fortjener å bli drept på grunn av dette?" Da kom hun med en tirade om meg, hvor fæl jeg er, stygg, at hun tvilte på at noen kunne elske meg og lignende. Jeg hørte nok bare halvparten for det suset i ørene mine og jeg prøvde å ikke gråte. Hun buste ut av butikken og kunder kom bort og spurte om det gikk bra med meg, tårene rant men jeg prøvde å ekspedere videre med tårer rennende ned på kinnene. Var så flaut og rart. Jeg tok det egentlig ikke personlig, det var ikke derfor jeg ble lei meg, tror det var mer sjokk og adrealin, kjente at jeg skalv og ble ganske opprørt. En kunde visste hvem kunden var, og ringte mannen hennes for å fortelle at hun gikk rundt og truet med å drepe butikkansatte. Når jeg skulle stenge butikken den dagen ringte hun butikken og truet meg på nytt! Da følte jeg meg modigere og jeg sa at jeg syntes synd på henne, for hun sliter tydeligvis med noe i livet sitt som hun lar gå ut over uskyldige mennesker... Har aldri sett henne siden, heldigvis! Jeg ventet og gruet meg til hun skulle hentet varen sin (som er en liten ting til 15,- kr, og ikke noe man ikke klarer seg uten) For et år siden så ble jeg minnet på denne episoden, da en mann sa til meg etter endt samtale "Så godt at du er så hjelpsom og ga meg så god kundeservice, hvis ikke måttet jeg kommet tilbake å stukket deg ned" Jeg var alene i butikken og kjente at jeg ble ganske ukomfortabel, jeg merket at han ikke var helt stabil. Jeg har også blitt slått i hodet med en paraply fordi en kunde ikke hadde fått mobilen sin tilbake fra reparasjon, og han kom innom hver dag i de 14 dagene det tok for å få mobilen tilbake og jeg og kollegaen min grudde oss hver dag... Snakk om lettelse når han fikk helt ny mobil i erstatning av verkstedet, og jeg slapp den paraplyen igjen. Kommer nok tilbake med mer... Har ganske mye der det kom fra.. Heldigvis møter jeg hyggelig kunder hver eneste dag. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. desember 2012 #2105 Del Skrevet 2. desember 2012 Hvorfor holder dere ikke disse personene som drapstruer tilbake med makt til politiet kommer? Der jeg jobbet var det vanlig praksis. Til og med kunder hjalp til av og til. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 2. desember 2012 #2106 Del Skrevet 2. desember 2012 De kundene som er over 70 å handler hos oss de har andre navn på varene. Gammel mann: hei har dere dosåpe? Meg: ja, så jeg tar han først i vaskemiddelhylla å holder opp ei flaske Domestos. Gammel mann: nei det er ikke sånn. Etter mye om og men fant vi ut at det var Sterilan såpestykke han skulle ha. For meg er jo dosåpe noe man vasker doen med hehe 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 2. desember 2012 #2107 Del Skrevet 2. desember 2012 Hvorfor holder dere ikke disse personene som drapstruer tilbake med makt til politiet kommer? Der jeg jobbet var det vanlig praksis. Til og med kunder hjalp til av og til. Lurer jeg også på. Føler meg ikke trygg på min jobb som er midt i sentrum. Flere av mine kollegaer som har blitt slått i fjeset, og vært i basketak med kunder. Synes ikke sjefen verner om sine ansatte her hvor jeg er, bare opptatt av at kundene er fornøyde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 2. desember 2012 #2108 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) *snip* Endret 19. februar 2014 av oreokake 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. desember 2012 #2109 Del Skrevet 2. desember 2012 De kundene som er over 70 å handler hos oss de har andre navn på varene. Gammel mann: hei har dere dosåpe? Meg: ja, så jeg tar han først i vaskemiddelhylla å holder opp ei flaske Domestos. Gammel mann: nei det er ikke sånn. Etter mye om og men fant vi ut at det var Sterilan såpestykke han skulle ha. For meg er jo dosåpe noe man vasker doen med hehe I "gamle dager" het sånn håndsåpe toalettsåpe, men han tenkte vel at man kunne bruke ordet do i stedet for toalett og få samme resultat. Ikke rart du ble forvirra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 2. desember 2012 #2110 Del Skrevet 2. desember 2012 I "gamle dager" het sånn håndsåpe toalettsåpe, men han tenkte vel at man kunne bruke ordet do i stedet for toalett og få samme resultat. Ikke rart du ble forvirra. Jeg kaller såpestykker for såpestykker jeg, det andre såpa er håndsåpe og dusjsåpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsvinet Skrevet 3. desember 2012 #2111 Del Skrevet 3. desember 2012 I dag var det to narkomane kunder som tok seg en blund butikken vår. Ganske merkelig spør du meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucid Skrevet 4. desember 2012 #2112 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Unnskyld, feil tråd.. Det går litt fort i svingene. Endret 4. desember 2012 av Lucid 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scampi Skrevet 7. desember 2012 #2113 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Jobber i butikk og har gjort det i noen år nå, standard kommentarer fra kunder: Meg: Vil du ha med deg kvitteringen? Kunde: Får ikke igjen på skatten vet du, så ler de.. Og en siste: Kunden spør etter en eller annen vare, varen står stort sett rett foran dem, jeg peker så på varen, får alltid tilbake: "Det første man blir blind på er øya" (Nei sier du det? tenker jeg hver gang) Endret 7. desember 2012 av Scampi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. desember 2012 #2114 Del Skrevet 9. desember 2012 I dag hadde jeg en kunde som beskyldte meg for å stjele fra henne. Hun skulle betale rundt 40 kr, og gir meg en 100-lapp. Den putter jeg på cashguarden, og trodde alt var såre vel da hun fikk vekslepengene, men neida. Damen (i en anklagende tone) jeg ga deg 500-lapp. Meg: Nei, du ga meg en 100-lapp. Damen: Jeg ga deg 500 kroner! Meg: Nei, jeg fikk 100 kroner av deg.*Viser på kvitteringen at det er betalt 100 kroner.* Damen: Kan du åpne kassen og se om det ligger en 500-lapp der? Jeg forklarte at jeg har ingen mulighet til å åpne kassen ettersom vi opererer med cashguard. Damen: Så du vil ikke åpne den? Meg: Jeg kan ikke åpne den. Damen:Jeg hadde en 500-lapp med meg, og den ga jeg til deg! Meg: Nei, du ga meg ikke en 500-lapp. Jeg fikk 100 kroner av deg, så hvor den 500-lappen er vet jeg ikke, jeg har ikke tatt den. Damen: Du har sikkert vekslet den. Meg: Når skulle det ha vært? Du har sett på meg hele tiden jo. Hun ga seg ikke før kunden bak henne sa. "Jeg skal betale med en 500-lapp, og jeg er sikker på hva jeg gir deg. Jeg har nemlig kontroll på hva jeg gir fra meg." Altså jeg skjønner jo at folk kan ta feil, men når det står på kvitteringen hva man har betalt, så kan man faktisk gi seg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. desember 2012 #2115 Del Skrevet 9. desember 2012 Jeg kom på en til, det kan hende jeg har skrevet den før i så fall beklager jeg. Det var en kunde en gang som kom til meg med en vare det var alarm på. Hun hevdet at noen hadde glemt å ta av alarmen da hun hadde kjøpt den. Selvfølgelig kunne noen ha glemt det, men når hun kommer til meg etter å ha vandret rundt i butikken og uten kvittering så blir jeg jo skeptisk. Jeg stilte noen spørsmål om når hun hadde kjøpt den, om hun husket hvordan personen i kassen så ut o.l. Svarene hun ga var tvetydelige, så jeg gikk til sjefen min og forklarte situasjonen. Sjefen overtok ansvaret for denne kunden, som nå hadde begynt å hisse seg opp. Det var nemlig helt uhørt at vi kunne tvile på henne. Hun skjønte virkelig ikke at hun skulle gått rett til kassen eller i det minste en ansatt. Hun hadde ikke gjort noen av delene, men det var vi som var urimelige. Vi kunne jo bare ta av denne alarmen på varen som var verd over 500 kroner. Så sier hun: "Jeg har kvittering på den altså, men den ligger hjemme. Jeg trodde ikke det var nødvendig å ta den med." Det endte med at hun fikk beskjed om å la varen være igjen og komme tilbake med kvitteringen. Vi så henne aldri igjen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 10. desember 2012 #2116 Del Skrevet 10. desember 2012 hadde en kunde som skulle kjøpe røyk , 2 pakker prince. Hun hadde mange andre varer også, jeg tok ned 2 pakker prince og la de til siden. når hun hadde betalt så sier hun "Ja...sa ikke jeg at jeg ville ha 2 pakker prince?" Hvor jeg sier:"Jo, det gjorde du, og jeg scannet de inn og la de til siden her *peker*" Kunde :" NEI, det har du ikke, enten får jeg pengene tilbake eller 2 nye pakker fordi jeg har IKKE fått røyken" Hun kranglet og kranglet om de her to røykene og jeg var bombesikker på at jeg hadde gitt henne røyken i tillegg. Jeg ringer på sjefen og forklarer henne hva som har skjedd. Sjefen sier til henne om hun kan sjekke posene sine evt. jakkelommene, og hun sier at det hadde hun allerede gjort! Sjefen min tok henne med til kontoret hvor hun spolte tilbake overvåknings kameraet hvor hun tydelig ser at hun hadde lagt de i første pose. Hun trampet ut fra kontoret tok med seg posene, kom tilbake 2 minutter etterpå fordi hun glemte lommeboka og bilnøklene (Men like forbanna var hun og ga ett drepende blikk til meg o.o ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. desember 2012 #2117 Del Skrevet 10. desember 2012 Herregud, noen mennesker eier hverken gangsyn eller folkeskikk. XD 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. desember 2012 #2118 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) I dag hadde jeg en kunde som beskyldte meg for å stjele fra henne. Hun skulle betale rundt 40 kr, og gir meg en 100-lapp. Den putter jeg på cashguarden, og trodde alt var såre vel da hun fikk vekslepengene, men neida. Damen (i en anklagende tone) jeg ga deg 500-lapp. Meg: Nei, du ga meg en 100-lapp. Damen: Jeg ga deg 500 kroner! Meg: Nei, jeg fikk 100 kroner av deg.*Viser på kvitteringen at det er betalt 100 kroner.* Damen: Kan du åpne kassen og se om det ligger en 500-lapp der? Jeg forklarte at jeg har ingen mulighet til å åpne kassen ettersom vi opererer med cashguard. Damen: Så du vil ikke åpne den? Meg: Jeg kan ikke åpne den. Damen:Jeg hadde en 500-lapp med meg, og den ga jeg til deg! Meg: Nei, du ga meg ikke en 500-lapp. Jeg fikk 100 kroner av deg, så hvor den 500-lappen er vet jeg ikke, jeg har ikke tatt den. Damen: Du har sikkert vekslet den. Meg: Når skulle det ha vært? Du har sett på meg hele tiden jo. Hun ga seg ikke før kunden bak henne sa. "Jeg skal betale med en 500-lapp, og jeg er sikker på hva jeg gir deg. Jeg har nemlig kontroll på hva jeg gir fra meg." Altså jeg skjønner jo at folk kan ta feil, men når det står på kvitteringen hva man har betalt, så kan man faktisk gi seg. Jeg må bare kommentere det. Det er et kjent svindlertriks på "gammeldagse" kasser, så neste gang nevner du politiet. Da får de fart på beina Endret 10. desember 2012 av Evilposelos 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 10. desember 2012 #2119 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg må bare kommentere det. Det er et kjent svindlertriks på "gammeldagse" kasser, så neste gang nevner du politiet. Da får de fart på beina Pga svindel har vi ikke lov til å gi kunder penger tilbake om det er vekslefeil og vi ikke er hundre prosent sikker på at vi gjorde feil (Typ gi kunden en 100-lapp og se at det er feil og så gi henne riktig beløp). Dvs at om kunden får det for seg at vi har gitt henne feil beløp tilbake og vi i kassen ikke er sikker, må vi enten slå ut kassen, ta den med bak og telle den på nytt, eller så må vi få vedkommendes nr og se hva oppgjøret sier på slutten av dagen. Stemmer kassen er saken grei, er det en diff får kunden hente pengene sine dagen etterpå sammen med en stor beklagelse. Tungvint, absolutt, men heldigvis skjer det ikke ofte at vi får slike problemer. Vekslesvindlere, det får vi der i mot oftere oppleve... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 10. desember 2012 #2120 Del Skrevet 10. desember 2012 Er det mulig å gjøre feil på de nye kassaløsningene da? Det går vel ikke an å sende seddelen inn i feil luke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå